Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat vind ik dus ook.
Maar ik hoorde mijn leraar duidelijk zeggen dat jongeren geen respect meer hebben. Nu denk ik dat hij vergeet dat jongeren ook mensen zijn die ook respect verwachten van anderen... Ik bedoel mijn stelling dus heel zwart-wit. Jongeren en ouderen. Het klopt dat vroeger een jongere op zou staan wanneer een oude man/vrouw een bus binnen kwam en er geen plaats meer was. Dat is niet meer zo, hoe komt dat? Doordat jongeren respect terug verwachten, maar dat niet echt krijgen? |
![]() |
|
![]() |
Respect kun je niet afdwingen. Respect valt of staat niet op leeftijd, wijsheid en andere onzin, dat kan een kleine rol hebben ja. Respect moet je verdienen. Volgens mij werkt 't bij de meeste jongeren ongeveer zo...
Helaas hebben sommige oudere mensen zo'n plaat voor hun kop dat ze dit niet inzien. Ach ja, da's dan iets dat jij weer moet respecteren methinks ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja, jou stelling zou wel eens kunnen kloppen.. ik zal er zeker eens over nadenken |
![]() |
|
erm
ff over da bus geval ten eerste die ouw mensen rijden hier gratis dus al te hard klagen moeten ze al niet doen en meestal geven ze u dan nog eerst een bliksemende blik en soms met de woorden: mag ik zitte ja! en als ze zitten beginnen ze nog wat te zeveren tegen u dus erm dunno mij niet meer gezien |
![]() |
|
![]() |
Ieder mens moet respect hebben voor zijn mede-mens. Of het nog een kind van vijf is, een meisje van zestien of een ouwe man van tachtig. Gewoon respect hebben voor elkaar...
Bij mij op school kijken de leraren al vreemd op wanneer je de deur voor ze openhoudt, wanneer ze met een karretje staan te hannesen... Zoiets is toch wel logisch? Goede stelling trouwens, ik ken ook een aantal mensen van die garde.. 'jongeren moeten respect hebben voor de ouderen, ouderen mogen de jongeren commanderen' Zo werkt het dus niet ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
respect voor iedereen? Verwijderd | 74 | 21-01-2006 16:50 | |
Verhalen & Gedichten |
[Columnwedstrijd] Respect 2 all, met hun mooie oranje kleur… Verwijderd | 0 | 03-06-2005 16:45 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Oranje bandjes voor respect IkbenEva | 200 | 02-01-2005 14:55 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Respect Hannibal | 7 | 02-05-2002 18:50 | |
ARTistiek |
Respect Hannibal | 6 | 13-09-2001 17:00 | |
Verhalen & Gedichten |
een gedicht over respect | 12 | 03-09-2001 22:18 |