Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2003, 18:30
Lakitu
Lakitu is offline
Ik ga binnenkort acht dagen vasten. Ik heb dit al eerder gedaan, en ben toen zes kilo afgevallen met behulp van dagelijks sporten. Kreeg ook last van hallucinaties (geen echte levensechte dingen, maar 'bewegende' muren etc.) als bijsymptoom...

Ik weet dat het allemaal heel slecht voor me is, maar ik wil niet dat je hier komt om daarover te zeuren. Ik doe het voornamelijk om af te vallen, en van het honger-gevoel een kick te krijgen.

Wie deelt mijn ervaringen hier?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Lakitu schreef:
Ik weet dat het allemaal heel slecht voor me is, maar ik wil niet dat je hier komt om daarover te zeuren. Ik doe het voornamelijk om af te vallen, en van het honger-gevoel een kick te krijgen.
Je zult het wel zien als zeuren, ik zie het niet zo en je als je een topic opent op een openbaar forum kun je ook andere reacties verwachten, dus bij deze: kun je niet iets anders zoeken om een kick van te krijgen? Iets wat wat gezonder is?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 18:41
Anne
Anne is offline
Niet doen.
Sorry voor mijn reactie. En ja, ik heb ervaring met vasten, dus ik weet waar ik het over heb.
Oud 08-02-2003, 19:17
Lakitu
Lakitu is offline
Er zijn genoeg dingen waar ik op kan kicken, en ik weet dat het heel slecht is, maar niemand kan me van dit besluit af zetten.

Ik ben ook absoluut niet gek ofzo, ik weet wel waar ik mee bezig ben en doe dit ook heel sporadisch. Die vorige keer die ik beschreef is alweer meer dan een jaar geleden.

Maar ik vroeg naar mensen die mijn ervaringen delen. En daarover willen vertellen...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 19:25
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Lol oen!!!!!!!!!
Had net even eerder moeten zijn met dat vasten...
Want Ramadan is al afgelopen.

Je lichaam kan op verschillende manieren reageren op het vasten.
Ik persoonlijk krijg vaak dan koppijn...duizeligheid.

Maar alsnog houd ik het altijd vol!!!!!!
En ga je 8 dagen 24 uur p.d. vasten?
of eet je weer waarneer de zon onder gaat?

PeaCe
Oud 08-02-2003, 19:37
Lakitu
Lakitu is offline
Ik ben niet islamitisch, maar die ramadan heeft me altijd wel gefascineerd. Respect! Maar ik bedoel dus echt 24 uur per dag, acht dagen lang. Alleen water. En een vitaminepilletje iedere dag...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Lakitu schreef:
Ik ben ook absoluut niet gek ofzo, ik weet wel waar ik mee bezig ben en doe dit ook heel sporadisch. Die vorige keer die ik beschreef is alweer meer dan een jaar geleden.
Ben je dan normaal gesproken gek als je niet eet? Lijkt me niet. Je hoeft echt niet gek te zijn om iets ongezonds te doen. Ik zeg ook niet dat je niet weet waar je mee bezig bent (dat weten de meeste mensen wel), ik zeg alleen dat het ongezond is en dat je je kick beter ergens anders vandaan kunt halen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 20:39
Balance
Balance is offline
je doet het voornamelijk om af te vallen zeg je. besef dan wel dat je door zo'n actie juist aankomt. je valt namelijk een aantal kilo's aan, terwijl je lichaam zich aanpast aan het feit dat hij geen eten krijgt. Vervolgens ga je na die 8 dagen opeens wel weer eten en kom je veel sneller aan als voorheen. Die kilo's zijn er dus heel snel weer bij... (jojo effect).

En voor die kick; zou je niet kunnen gaan kijken of je een kick kan krijgen van bijvoorbeeld heel veel sporten. Je valt daar op een goede manier van af en heel veel jongens krijgen d'r een onwijze kick van als ze heel veel hebben gesport.
Oud 09-02-2003, 00:23
Destrøyer
Destrøyer is offline
hongerstaking dus?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 10:55
marlies
marlies is offline
Citaat:
linda85 schreef:
je doet het voornamelijk om af te vallen zeg je. besef dan wel dat je door zo'n actie juist aankomt. je valt namelijk een aantal kilo's aan, terwijl je lichaam zich aanpast aan het feit dat hij geen eten krijgt. Vervolgens ga je na die 8 dagen opeens wel weer eten en kom je veel sneller aan als voorheen. Die kilo's zijn er dus heel snel weer bij... (jojo effect).

Dit is precies wat ik ook wil zeggen!! Je lichaam gaat zuiniger doen met je caloriën en als je dan weer gaat eten dan doet je lichaam nog steeds zuinig en dan kom je vreselijk aan.

Maar goed als jij dat wil doen, ga maar je gang.
Er zijn veel betere manieren om af te vallen. 3x per dag eten en geen tussendoortjes
Oud 09-02-2003, 12:29
Vlooienband
Vlooienband is offline
Heb ik ook een paar keer gedaan, maar dan verantwoord. De hele vastenperiode duurde drie weken, één week voorbereiden, één week niets eten en een week om het af te bouwen.
De week voorbereiden laat je je lichaam wennen aan het minderen van eten, je eet dus helemaal geen chips e.d. meer, brood minder je dan ook. Drinken: water en vruchtensap.
Het meeste eten dat ik in die eerste week wat was koud, want koud eten vult meer. Het ontbijt dat ik soms at, sloeg ik maar helemaal over. Lunch: een schaaltje cornflakes of yoki.
Avondeten: half ontbijtbordje.
Na zo'n halve week met dat eetpatroon ga je nog meer minderen: geen lunch, geen ontbijt, geen avondeten, maar drie keer per dag yoki, melk, yoghurt o.i.d.
Na die halve week ben je klaar voor het vasten. De honger verdwijnt dan () maar je voelt je lekker. Juist beter dan normaal, omdat je niets eet en omdat je zintuigen versterkt worden. Ik dronk water en één glas appelsap per dag.
Na het weekje vasten bouw je je eten weer op, let op dat je niet ineens teveel eet. Gewoon rustig beginnen met yoki, melk, yoghurt e.d. Daarna weinig avondeten, weinig lunch en geen ontbijt. Na die derde week kan je voorzichtig weer normaal gaan eten.
Oud 09-02-2003, 12:34
Lakitu
Lakitu is offline
Het afbouwen en opbouwen heb ik ook gedaan, alleen iets minder streng dan jij. Ik ga het zeker proberen.

Verder weet ik hoe het werkt, maar die kilo's die er vorig jaar vanaf zijn gegaan zijn er nog steeds vanaf, omdat ik nu ook hevig aan het sporten ben geslagen. En ook dáár krijg ik een kick van. Hetzelfde ben ik nu dus van plan.

Misschien was het een beetje kortzichtig om hier deze topic te posten en geen negatieve en afwijzende reacties te verwachten, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 13:08
Quiana
Quiana is offline
Naja, ben het wel met de reacties van anderen eens..
Het lijkt me gewoon niet slim,
zeker niet als het is om af te vallen.
Ga sporten, eet gezonde maaltijden/tussendoortjes,
een paar weken vasten en vervolgens
weer normaal eten heeft geen zin imo.
Denk ook dat er meer kans is dat
je dan doorslaat naar een eetstoornis oid..

Citaat:
Scimmia schreef:
*knip*
Zeiden je ouders er niks van,
als je geen avondeten ed meer at?
Oud 09-02-2003, 13:55
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
zelf heb ik 2 dagen niks gegeten, daar werd ik helemaal duizelig van, het is echt niks voor mij...
maar ik ken wel iemand die anderhalve week ofzo niks heeft gegeten. ze dronk wel heel veel vruchtensappen, adt schijnt erg goed te zijn.
Oud 09-02-2003, 13:58
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Lakitu schreef:
Het afbouwen en opbouwen heb ik ook gedaan, alleen iets minder streng dan jij. Ik ga het zeker proberen.

Verder weet ik hoe het werkt, maar die kilo's die er vorig jaar vanaf zijn gegaan zijn er nog steeds vanaf, omdat ik nu ook hevig aan het sporten ben geslagen. En ook dáár krijg ik een kick van. Hetzelfde ben ik nu dus van plan.

Misschien was het een beetje kortzichtig om hier deze topic te posten en geen negatieve en afwijzende reacties te verwachten, maar goed.
Er zijn ook veel sites die hier veel info over hebben
Als je wilt, kan ik ze wel geven.
Voeg me anders maar toe op msn

Ik weet precies wat je bedoelt, met sporten.

Mensen hebben hier altijd een sterke mening over, omdat het hele anorexia-gebeuren heel erg wordt opgeblazen. Zelfs vasten wordt hiemee in verband gebracht.

Betamethason: mijn ouders hadden er veel commentaar op en vonden het maar dom. De eerste paar keer heb ik het gedaan zonder dat zij er iets van af wisten; de laatste keer heb ik hen er alles over vertelt en de eventuele gevaren ook duidelijk gemaakt. Ze waren het er niet mee eens, maar wisten dat het onmogelijk was om me tegen te houden. Op deze manier kregen ze zelf het gevoel nog wat in de hand te hebben. Terwijl ik het altijd zelf in de hand heb, zij niet. Nu doe ik het soms, maar dan weten zij het niet. Da's prettiger, omdat ik anders die blikken krijg van 'ga je nu alweer zo stom doen,' etc.
Oud 09-02-2003, 16:33
Lakitu
Lakitu is offline
Ik heb je al toegevoegd.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 17:13
Verwijderd
Citaat:
maantje tuurt schreef:
maar ik ken wel iemand die anderhalve week ofzo niks heeft gegeten. ze dronk wel heel veel vruchtensappen, adt schijnt erg goed te zijn.
Je lichaam ontgiften... Ik had ooit eens twee vriendinnen (zusjes (tweeling)) die dat ook deden, samen met hun andere zusjes en ouders geloof ik ook...iets van 10 dagen lang alleen maar vruchten- en groentensappen drinken... 't is ook niks voor mij, 'k zou flauwvallen, ik kan daar echt niet tegen... 'k heb wel een keer tien dagen alleen maar rijst, rijstewafels, groenten en fruit gegeten en water en thee gedronken...daarna voelde ik me ook wel beter, was ook om m'n lichaam te ontgiften / eliminatiedieet (ivm eventuele voedselallergie)... Nu ik het hier zo opschrijf denk ik er over dat maar weer eens te gaan doen...enige irritante is dat ik de helft van het fruit / groente nu ook niet mag...maar goed, dat hoort hier niet thuis.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 18:41
Verwijderd
effe tussendoor: als je gaat ontgiften, krijg je dan ook het jojo effect?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Danique schreef:
effe tussendoor: als je gaat ontgiften, krijg je dan ook het jojo effect?
Als je daarna weer gewoon gaat eten kom je ook weer gewoon aan, lijkt me...en als je daarna weer gaat ontgiften en daarna weer gewoon gaat eten weer... Maar vaak ontgift je maar één keer in de zoveel tijd (jaar oid, weenie) en doe je dat niet om af te vallen, maar voor het ontgiften.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 19:04
stout!
stout! is offline
@ Scimmia; waarom ging jij vasten?
Oud 09-02-2003, 21:50
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
stout! schreef:
@ Scimmia; waarom ging jij vasten?
Zoveel redenen... afvallen was de voornaamste.
Ook reinig je je lichaam ermee, dat was een excuus. Het afvallen deed het em
't Is gezond. Het was een uitdaging. Jah.
Oud 12-02-2003, 20:57
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Niet doen.
Sorry voor mijn reactie. En ja, ik heb ervaring met vasten, dus ik weet waar ik het over heb.
Sluit zich volledig aan bij Anneee...
Oud 14-02-2003, 16:27
Yamyam
Yamyam is offline
Als je nou vast en je drinkt er wel vruchtensapjes enzo bij, dan val je ook wel af hoor.
Want helemaal niks eten/drinken lijkt me niet echt goed.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten