![]() |
|
![]() |
Er zijn genoeg dingen waar ik op kan kicken, en ik weet dat het heel slecht is, maar niemand kan me van dit besluit af zetten.
![]() Ik ben ook absoluut niet gek ofzo, ik weet wel waar ik mee bezig ben en doe dit ook heel sporadisch. Die vorige keer die ik beschreef is alweer meer dan een jaar geleden. Maar ik vroeg naar mensen die mijn ervaringen delen. En daarover willen vertellen... |
![]() |
|
Lol oen!!!!!!!!!
Had net even eerder moeten zijn met dat vasten... Want Ramadan is al afgelopen. Je lichaam kan op verschillende manieren reageren op het vasten. Ik persoonlijk krijg vaak dan koppijn...duizeligheid. Maar alsnog houd ik het altijd vol!!!!!! En ga je 8 dagen 24 uur p.d. vasten? of eet je weer waarneer de zon onder gaat? PeaCe
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
je doet het voornamelijk om af te vallen zeg je. besef dan wel dat je door zo'n actie juist aankomt. je valt namelijk een aantal kilo's aan, terwijl je lichaam zich aanpast aan het feit dat hij geen eten krijgt. Vervolgens ga je na die 8 dagen opeens wel weer eten en kom je veel sneller aan als voorheen. Die kilo's zijn er dus heel snel weer bij... (jojo effect).
En voor die kick; zou je niet kunnen gaan kijken of je een kick kan krijgen van bijvoorbeeld heel veel sporten. Je valt daar op een goede manier van af en heel veel jongens krijgen d'r een onwijze kick van als ze heel veel hebben gesport.
||
Citaat:
Maar goed als jij dat wil doen, ga maar je gang. Er zijn veel betere manieren om af te vallen. 3x per dag eten en geen tussendoortjes
|
Heb ik ook een paar keer gedaan, maar dan verantwoord. De hele vastenperiode duurde drie weken, één week voorbereiden, één week niets eten en een week om het af te bouwen.
De week voorbereiden laat je je lichaam wennen aan het minderen van eten, je eet dus helemaal geen chips e.d. meer, brood minder je dan ook. Drinken: water en vruchtensap. Het meeste eten dat ik in die eerste week wat was koud, want koud eten vult meer. Het ontbijt dat ik soms at, sloeg ik maar helemaal over. Lunch: een schaaltje cornflakes of yoki. Avondeten: half ontbijtbordje. Na zo'n halve week met dat eetpatroon ga je nog meer minderen: geen lunch, geen ontbijt, geen avondeten, maar drie keer per dag yoki, melk, yoghurt o.i.d. Na die halve week ben je klaar voor het vasten. De honger verdwijnt dan ( ![]() Na het weekje vasten bouw je je eten weer op, let op dat je niet ineens teveel eet. Gewoon rustig beginnen met yoki, melk, yoghurt e.d. Daarna weinig avondeten, weinig lunch en geen ontbijt. Na die derde week kan je voorzichtig weer normaal gaan eten.
|
![]() |
Het afbouwen en opbouwen heb ik ook gedaan, alleen iets minder streng dan jij. Ik ga het zeker proberen.
Verder weet ik hoe het werkt, maar die kilo's die er vorig jaar vanaf zijn gegaan zijn er nog steeds vanaf, omdat ik nu ook hevig aan het sporten ben geslagen. En ook dáár krijg ik een kick van. ![]() Misschien was het een beetje kortzichtig om hier deze topic te posten en geen negatieve en afwijzende reacties te verwachten, maar goed. |
![]() |
||
Naja, ben het wel met de reacties van anderen eens..
Het lijkt me gewoon niet slim, zeker niet als het is om af te vallen. Ga sporten, eet gezonde maaltijden/tussendoortjes, een paar weken vasten en vervolgens weer normaal eten heeft geen zin imo. Denk ook dat er meer kans is dat je dan doorslaat naar een eetstoornis oid.. Citaat:
als je geen avondeten ed meer at?
|
zelf heb ik 2 dagen niks gegeten, daar werd ik helemaal duizelig van, het is echt niks voor mij...
maar ik ken wel iemand die anderhalve week ofzo niks heeft gegeten. ze dronk wel heel veel vruchtensappen, adt schijnt erg goed te zijn.
||
Citaat:
![]() Als je wilt, kan ik ze wel geven. ![]() Voeg me anders maar toe op msn ![]() Ik weet precies wat je bedoelt, met sporten. ![]() Mensen hebben hier altijd een sterke mening over, omdat het hele anorexia-gebeuren heel erg wordt opgeblazen. Zelfs vasten wordt hiemee in verband gebracht. Betamethason: mijn ouders hadden er veel commentaar op en vonden het maar dom. De eerste paar keer heb ik het gedaan zonder dat zij er iets van af wisten; de laatste keer heb ik hen er alles over vertelt en de eventuele gevaren ook duidelijk gemaakt. Ze waren het er niet mee eens, maar wisten dat het onmogelijk was om me tegen te houden. Op deze manier kregen ze zelf het gevoel nog wat in de hand te hebben. Terwijl ik het altijd zelf in de hand heb, zij niet. Nu doe ik het soms, maar dan weten zij het niet. Da's prettiger, omdat ik anders die blikken krijg van 'ga je nu alweer zo stom doen,' etc.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ook reinig je je lichaam ermee, dat was een excuus. Het afvallen deed het em ![]() 't Is gezond. Het was een uitdaging. Jah.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Ervaringen met Tele2 Mobiel 0oFZo0 | 20 | 28-07-2007 13:35 | |
Software & Hardware |
[Wlan] Iemand al ervaringen met Wlan Routers >54Mbps? Moonspell | 8 | 25-11-2006 13:37 | |
Verhalen & Gedichten |
[serieus manifest met lichte ironie] Zat Van De Wereld En Alle Mensen Erin juliettebinoche | 11 | 04-03-2004 18:16 | |
Eten & Drinken |
vasten, wat mag je wel en niet eten? marrel | 22 | 29-02-2004 02:25 | |
Liefde & Relatie |
contact leggen met een leuke meid Dotcom | 13 | 05-03-2002 16:14 | |
Software & Hardware |
Ervaringen met Nokia 5510? Arnhemmer19 | 0 | 30-12-2001 18:20 |