Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2002, 14:45
Aqua
Aqua is offline
Ik voel me leeg. Ik wil niet meer naar school, maar ik moet, ik mag niet meer stoppen ik ben er bijna. Maar ik wil niet meer. Ik word gek van alle oppervlakkige mensen om me heen. Zien ze dan niet dat alles de verkeerde kant op gaat? Iedereen is zo kapitalistisch en materialistisch als de pest. Zo maken we ons zelf kapot. Er moet wat aan gedaan worden. Kan iemand het terrorisme stoppen? Kan iemand het middel tegen aids vinden? Kan iemand de tijd terugdraaien? Waarom hebben we mensen nooit in hun waarde gelaten? Waarom moesten wij zonodig andere landen tot kolonie maken? Waarom mochten die mensen niet zichzelf blijven? Zou het leven niet beter zijn als elk land in zijn waarde werd gelaten? Zou het dan niet leuker zijn geweest om de wereld te ontdekken? Wat valt er nu nog te ontdekken? We leven met andere mensen samen op deze aardkloot. We moeten er wat van maken. Het leven wordt je geschonken, je moet ervan genieten. Je wordt niet geboren om te genieten van het geld. Kan iemand me vertellen waarom de jackpot van de staatsloterij alsmaar hoger wordt? Waarom wordt dat geld niet nuttig besteed? Er zijn miljoenen en miljoenen mensen die het geld veel beter kunnen gebruiken dan wie dan ook. Wie heeft ooit die maatschappelijke status verzonnen. Waarom zien westerlingen niet dat mensen in armere landen zoveel rijker zijn dan wij? Ook zonder geld word je gelukkig. De ingrediënten voor een gelukkig leven zijn liefde en mensen. That’s it.
Waarom hebben wij een leerplicht? We moeten naar school om economie te leren en andere zaken waar je zelf beter van wordt. Is het niet belangrijker dat sociale contacten verbeterd worden? Wake up world!
Ik wil niet meer naar school om er zelf beter van te worden. Ik wil andere mensen helpen. Mensen die zich nog niet overgegeven hebben aan het kapitalisme en materialisme. Ik wil mensen beschermen tegen de overgave.
De aanslagen in van 11 september zijn ergens begrijpelijk, hoe gruwelijk ze ook waren. Terrorisme kun je niet bestrijden met terrorisme. Er zullen altijd zieke geesten blijven rondlopen. Je zou wel kunnen proberen mensen tegen zichzelf te beschermen. Niet door ze af te slachten.
Vanwaar al dat gezeik rond Wimlex en Maxima? Laat die mensen gewoon trouwen. Het zijn ook mensen. Laat gewoon iedereen aanwezig zijn die een uitnodiging heeft gekregen. Wat er in het verleden ook is gebeurd. Als iemand daar toch afstand van heeft gedaan. Laat haar gewoon katholiek zijn. Ik dacht dat een van de belangrijkste regels van een religie, van elke religie, is dat je andere religies moet respecteren. En wat gebeurd er? Zelfs in deze moderne tijd nog?
Nederland is zo hypocriet. Zo tegenstrijdig.
Het is tijd voor verandering. Mensen moeten wakker gemaakt worden en dan als het even kan niet door middel van aanslagen. Er moet een andere manier zijn. Maar welke?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2002, 14:51
Marc S
Marc S is offline
De wereld is 1 groot mediacircus.

[edit]
Heeft lullige opmerking verwijderd.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 15:33
Droppie-temp
Droppie-temp is offline
Opzich ben ik het wel met je eens maaar! Nederland is niet zo hypocriet als je denkt dat het is, misschien wel de mensen in je omgeving maar over het algemeen valt het super mee. Voordat je over nederland oordeelt zou ik maar heel gauw naar andere landen kijken want waar wij wonen hebben we het echt zo slecht nog niet. De wereld veranderd elke dag, je maakt jou leven zoals jij wil dat het is. Als jij niet gelukkig bent is dat je eigen schuld (klinkt negatief maar tis meer in een positieve manier bedoelt.) Jij kan jezelf gelukkig maken in veel verschillende wegen! Je moet je best doen en het zal geen pijn tegenhouden maar C'est La Vie! That's Life! Face it!
Good Luck!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 16:17
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
Aqua schreef:
Ik voel me leeg. Ik wil niet meer naar school, maar ik moet, ik mag niet meer stoppen ik ben er bijna. Maar ik wil niet meer. Ik word gek van alle oppervlakkige mensen om me heen. Zien ze dan niet dat alles de verkeerde kant op gaat? Iedereen is zo kapitalistisch en materialistisch als de pest. Zo maken we ons zelf kapot. Er moet wat aan gedaan worden. Kan iemand het terrorisme stoppen? Kan iemand het middel tegen aids vinden? Kan iemand de tijd terugdraaien? Waarom hebben we mensen nooit in hun waarde gelaten? Waarom moesten wij zonodig andere landen tot kolonie maken? Waarom mochten die mensen niet zichzelf blijven? Zou het leven niet beter zijn als elk land in zijn waarde werd gelaten? Zou het dan niet leuker zijn geweest om de wereld te ontdekken? Wat valt er nu nog te ontdekken? We leven met andere mensen samen op deze aardkloot. We moeten er wat van maken. Het leven wordt je geschonken, je moet ervan genieten. Je wordt niet geboren om te genieten van het geld. Kan iemand me vertellen waarom de jackpot van de staatsloterij alsmaar hoger wordt? Waarom wordt dat geld niet nuttig besteed? Er zijn miljoenen en miljoenen mensen die het geld veel beter kunnen gebruiken dan wie dan ook. Wie heeft ooit die maatschappelijke status verzonnen. Waarom zien westerlingen niet dat mensen in armere landen zoveel rijker zijn dan wij? Ook zonder geld word je gelukkig. De ingrediënten voor een gelukkig leven zijn liefde en mensen. That’s it.
Waarom hebben wij een leerplicht? We moeten naar school om economie te leren en andere zaken waar je zelf beter van wordt. Is het niet belangrijker dat sociale contacten verbeterd worden? Wake up world!
Ik wil niet meer naar school om er zelf beter van te worden. Ik wil andere mensen helpen. Mensen die zich nog niet overgegeven hebben aan het kapitalisme en materialisme. Ik wil mensen beschermen tegen de overgave.
De aanslagen in van 11 september zijn ergens begrijpelijk, hoe gruwelijk ze ook waren. Terrorisme kun je niet bestrijden met terrorisme. Er zullen altijd zieke geesten blijven rondlopen. Je zou wel kunnen proberen mensen tegen zichzelf te beschermen. Niet door ze af te slachten.
Vanwaar al dat gezeik rond Wimlex en Maxima? Laat die mensen gewoon trouwen. Het zijn ook mensen. Laat gewoon iedereen aanwezig zijn die een uitnodiging heeft gekregen. Wat er in het verleden ook is gebeurd. Als iemand daar toch afstand van heeft gedaan. Laat haar gewoon katholiek zijn. Ik dacht dat een van de belangrijkste regels van een religie, van elke religie, is dat je andere religies moet respecteren. En wat gebeurd er? Zelfs in deze moderne tijd nog?
Nederland is zo hypocriet. Zo tegenstrijdig.
Het is tijd voor verandering. Mensen moeten wakker gemaakt worden en dan als het even kan niet door middel van aanslagen. Er moet een andere manier zijn. Maar welke?

ik bennet eg compleet met je eens!!!!! zo hoor ik eigenlijk niemand erover praten, en als ik dan zoiets zeg dan snappen mensen het niet of ze gaan er tegen in

Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 20:53
Eva*
Eva* is offline
Jij brengt precies onder woorden waar ik alleen maar over kan denken.

Ik ben het er 100% mee eens!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 21:20
Me and You
Me and You is offline
Citaat:
Aqua schreef:
De ingrediënten voor een gelukkig leven zijn liefde en mensen. That’s it.
Hier ben ik het niet mee eens.
Ik zal geen gelukkig leven lijden met mensen om mij heen.

En het spijt me om je dit te moeten zeggen, zelf ben je ook hypocriet.
Je zegt zoveel dingen, school bijvoorbeeld, je wilt stoppen, maar je doet het niet omdat je er bijna bent.
Ik weet niet hoe oud je bent dus ik kan verders niets zeggen over je leerplicht.

Het terrorisme kun je alleen maar stoppen met terrorisme. Je kunt wel willen om het rustig met die mensen uit te praten, maar zij droppen dan liever een bommetje op je kop.

En de tijd is terug te draaien, doen we ieder jaar 1 keertje.
We reizen zelfs in een keer de toekomst in als de klok een uur vooruit wordt gezet.
Ik praat nu dus over de zomer- en wintertijden.
En we zijn allen tijdreizigers, we reizen namelijk naar de toekomst.

De mens is zichzelf al die tijd gebleven, alles wat gebeurd is is de mens eigen.
De zwakker werden alleen onderdrukt, maar dit is de mens zoals hij is. Een ras waar de sterksten heersen.
Vroeger tenminste, nu gaat het om iets anders...

Je zeurt wel dat je dingen wilt ontdekken, maar iemand anders is je al voor geweest. Als jij het nu kon ontdekken blijft er toch ook minder voor iemand anders over om te ontdekken?

En het is je eigen keus of je van het leven geniet, het is niet echt verplicht.
En sommige mensen genieten van geld, sommige mensen genieten weer van totaal andere dingen.

Om de mensen wakker te maken heb je tijd nodig, tijd die niet uit 1 leven bestaat.

Weet je wat jij moet doen? Een aantal dingen leren accepteren .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten