![]() |
|
![]() |
Verbod op serveren van moedermelk in China
Uitgegeven: 10 februari 2003 21:27 PEKING - Het Chinese ministerie van Volksgezondheid heeft het verkopen van gerechten met moedermelk in een restaurant verboden, omdat dit onethisch zou zijn. Dat heeft het officiële Chinese persbureau Xinhua maandag gemeld. Verscheidene Chinese media berichtten enkele weken geleden dat een restaurant in Changsha in het zuiden van China was begonnen met het serveren van gerechten waarin moedermelk was verwerkt. De moedermelk zat in een visschotel en een gerecht met het vlees van zeeoor, een in China zeer populaire schelp. De moedermelk zou afkomstig zijn van zes boerinnen. Een functionaris van het ministerie van Volksgezondheid maakte duidelijk dat het serveren van gerechten met moedermelk niet door de beugel kan. Hij stelde dat daardoor mogelijk baby's van borstvoeding verstoken blijven. http://nu.nl/news.jsp?n=108057&c=24 What the FUCK??? |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Je gaat je toch afvagen... het is dus niet in orde om moedermelk van de mens te drinken (als je volwassen bent, dûh...) maar het is wel oke om moedermelk van koeien en geiten naar binnen te gieten??? hmmm... dit roept toch wat etische vragen op (mijn mening: moedermelk van mesen moet in restaurants verboden worden omdt het gewoon een vreselijk smerig idee is
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Mwa, de klant drink t, die moet er ook geen problemen mee hebben he... |
![]() |
|
Men zegt dat menselijke moedermelk ongeveer hetzelfde smaakt als paardenmelk. Nu heb ik paardenmelk geproeft en dat is erg lekker
![]() Smaakt een beetje naar kokos ![]() Er ![]() Ook het gevaar van hiv-patienten die dan moedermelk leveren lijkt me gering, aangezien de melk waarschijnlijk zolang buiten het lichaam is dat het virus toch kapot is. En anders wordt het wel kapot gekookt. Ethisch gezien niet mogelijk? Nouja.. ze eten er ook honden en katten. Dat vinden wij ook niet ethisch en daar wel ![]()
|
Ik vind het eerlijk gezegd niet echt een prettig idee.
Misschien als het nu al jaren en jaren en jaren als 'normaal' beschouwd zou zijn en je er mee opgegroeid zou zijn dan zou het normaal zijn. (zoals het dierlijke moedermelk) Maar dit.... Nee dankje eigenlijk. Noem mij hypocriet maar dit is voor mij niet weggelegd want ik vind het maar een vies idee dat er menselijke melk in zit. Ach jah, als ze het nu 100 jaar volhouden dan vind iedereen het normaal. (net als met dierlijke melk)
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar goed, zoals ik al zei. Als het net zo lang gedaan zou worden als met Dierlijke melk dan zou ook iedereen het normaal vinden.
|||
![]() |
Citaat:
Lengte is genetisch bepaald. Grotendeels. Citaat:
||
Citaat:
Voeding is wel degelijk van belang. Maar het heeft volgens mij weinig met flesvoeding te maken. Ik heb flesvoeding gekregen, maar ben 12 cm groter dan mijn moeder ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
reden: - kleinere nierbelasting door minder eiwitten - betere vertering door minder caseïne, vet, meer lactose - werkt niet-allergisch (in tegenstelling tot koemelk) - minder krampen - bescherming tegen infecties - geen maagdarmproblemen - bescherming tegen wiegedood - bescherming tegen allergie - bescherming tegen kanker (borstkanker bij de moeder, lymfekanker bij de baby) - bescherming tegen obesitas, ook op lange termijn, caries, slagaderverkalking, diabetes - snellere herstelling van de baarmoeder en terugkomen op gewicht |
Advertentie |
|
![]() |
|
|