![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Heb er mn profielwerkstuk over gehouden, en onderzoek erover gedaan op de VU.. conditie heeft trouwens ook veel te maken met je zuurstofopname ![]() maar et is ook algemeen bekend ![]() Laatst gewijzigd op 19-02-2003 om 22:58. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wanneer je gaat fitnessen en je wilt je conditie verbeteren, is het belangrijk dat je een bepaalde "streefhartslag" bereikt en daar dan iets boven gaat zitten.
Ik weet niet of dat fietsapparaat speciaal voor jou ingesteld was...? Anders zou het kunnen dat er een al wat ouder iemand op dat ding had gezeten, of dat ie om de 1 of andere reden zo ingesteld was. Maar 160 is echt niet hoog. Dat was mijn streefhartslag als ik ging fitnessen, dus daar moest ik iets boven zitten. Maar ik heb nogal een slechte conditie, dus als ik ff intensief sport is m'n hartslag al snel 180.. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
overigens is het bij inspanning heel gewoon dat je hartslag zo hoog is
|
Bij hartslag zijn niet echt vaste regels . . . ieder persoon heeft een ander hart.
Een erg globale methode om je HF-max te bepalen is 220 - je leeftijd. Maar dat gaat lang niet altijd op, ik haal met erg erg intensieve interval training 230, dus dat zegt ook niet veel. 160 is niet echt hoog . . . gewoon niet te veel op lampjes e.d. bij fitness apparaten vertrouwen
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Niks met je hartslag te maken?? Als je een hoge hartslag hebt, stroomt het bloed met een grotere kracht door je aders. Die grote kracht van het bloed beschadigd je aders op ten duur. Het heeft wel degelijk met je hartslag te maken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() sodeju mijn hoogste hartslag was 198.. ook een zeer intensieve training
|
Mijn hartslag is in rust vaak al erg hoog
Haal zo de 110. Is vast ook niet helemaal gezond.. Heb wel een slechte conditie, dus misschien dat het daar dan aan ligt.. Moest voor een test in het astmacentra een hartslag halen van 210, moest ik gaan fietsen en best lang en steeds zwaarder. Ben toen flauw gevallen.. Maja! Maar volgens mij is een lage hartslag gevaarlijker dan een hoge, maar ik heb er niet echt verstand van.. ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Dingen die je je afvraagt Verwijderd | 415 | 27-02-2009 20:42 | |
Lichaam & Gezondheid |
hartslag Verwijderd | 31 | 20-03-2005 09:55 | |
Drugs & Alcohol |
mdma guess what | 42 | 24-08-2004 19:19 | |
Liefde & Relatie |