Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2002, 15:36
windsurfgirl
windsurfgirl is offline
gisterenmiddag ik was bij een vriendin geweest en zij zou mij op de trein zetten.
dus wij wachten op de trein op het station in Oss
komen er 2 meisjes aan (allebei 16 en kampvolk) dus wij kijken alleen wie er aan kwam. komen ze voor ons staan zegt de ene keek jij mijn vriendin vuil aan? zegt mijn vriendin nee ik keek gewoon wie er aan kwam. zegt ze zal ik je eens in elkaar slaan zeggen wij waar slaat dat nou op wij doen toch helemaal niks wij hoeven geen ruzie. en toen kwam mijn trein eraan dus ik sta op zeggen die meisjes van we laten jullie niet gaan dus ik sta gewoon op gooit ze mij tegen de muut en trekt ene pluk haar uit m'n kop halen heel m'n gezicht open en slaan mijn vriendin een gebroken neus das toch niet normaal meer???
en niemand deed wat daar iedereen keek toe dat kan ik echt niet uitstaan
zo dat moest ik ff kwijt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2002, 15:40
Paulaah
Paulaah is offline
Dat is nou toch echt ff zoooo triest..
Die mensen hebben duidelijk geen sociaal leven en nix beters te doen.. trieste zooi..
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 15:51
Verwijderd
Citaat:
windsurfgirl schreef:
gisterenmiddag ik was bij een vriendin geweest en zij zou mij op de trein zetten.
dus wij wachten op de trein op het station in Oss
komen er 2 meisjes aan (allebei 16 en kampvolk) dus wij kijken alleen wie er aan kwam. komen ze voor ons staan zegt de ene keek jij mijn vriendin vuil aan? zegt mijn vriendin nee ik keek gewoon wie er aan kwam. zegt ze zal ik je eens in elkaar slaan zeggen wij waar slaat dat nou op wij doen toch helemaal niks wij hoeven geen ruzie. en toen kwam mijn trein eraan dus ik sta op zeggen die meisjes van we laten jullie niet gaan dus ik sta gewoon op gooit ze mij tegen de muut en trekt ene pluk haar uit m'n kop halen heel m'n gezicht open en slaan mijn vriendin een gebroken neus das toch niet normaal meer???
en niemand deed wat daar iedereen keek toe dat kan ik echt niet uitstaan
zo dat moest ik ff kwijt

geef ff

naam:
adres:
eigelijk alles:
dan ga ik er ff heen en zal ik hun in mekaar slaan...

Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 15:53
PV
PV is offline
Citaat:
undertaker schreef:

geef ff

naam:
adres:
eigelijk alles:
dan ga ik er ff heen en zal ik hun in mekaar slaan...
nee dat helpt die meiden zullen ook echt hun visitekaartje hebben gegeven.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 16:12
HoñeY
HoñeY is offline
Ok dit kan maybe fout over komen, maar neem iets mee op zak, spray ofzo bv. Als dan nog een keer zo'n bitch of gast dreigend op je af lijkt te komen, pak je vast van te voren die spray. Naja en dan spuiten maar en flink keer terug meppen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 16:13
lupus
lupus is offline
2 woorden: wees voorbereid
Oud 14-02-2002, 16:18
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
HoñeY schreef:
Ok dit kan maybe fout over komen, maar neem iets mee op zak, spray ofzo bv. Als dan nog een keer zo'n bitch of gast dreigend op je af lijkt te komen, pak je vast van te voren die spray. Naja en dan spuiten maar en flink keer terug meppen.
NEEJ!!

Denk aan de aan de kouwe oorlog...

Je moet onbewapend blijven. Zodat 't niet volledig uit de hand loopt. Messen & andere wapens moeten ALLEMAAL verboden worden. Dan is het overal veel veiliger. En een betere wereld begint bij jezelf..

Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 16:23
lupus
lupus is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Jah luister, als niks help dan heb ik altijd me vuisten nog, dan maar knokken, maar als het ff kan niet, eerst weglopen, helpt dat niet, dan maar peper spray of whatevah (jah niet dat ik die heb), en anders knokken. (Behalve als ze met 2 man zijn, dan naai ik d'r uit, want 2 man kan ik niet aan.)
mietje

de sleutel daarbij is snelheid en brutaliteit

maar goed, wegrennen is wel zo veilig
Oud 14-02-2002, 16:26
HoñeY
HoñeY is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Je moet onbewapend blijven. Zodat 't niet volledig uit de hand loopt. Messen & andere wapens moeten ALLEMAAL verboden worden. Dan is het overal veel veiliger. En een betere wereld begint bij jezelf..

No way, als er een gast op me af komt, denk je nou echt dat IK als meisje zijnde die gast kan neer hoeken..Don't think so. Ik heb altijd wel iets bij me van een schroevendraaier tot spray, en believe me ik ben echt geen ruziezoeker hoor, maar ik ben gewoon zo opgevoed dat als iemand je slaat degene moet je terug slaan, desnoods pak je de spray erbij
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 16:28
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
HoñeY schreef:

No way, als er een gast op me af komt, denk je nou echt dat IK als meisje zijnde die gast kan neer hoeken..Don't think so. Ik heb altijd wel iets bij me van een schroevendraaier tot spray, en believe me ik ben echt geen ruziezoeker hoor, maar ik ben gewoon zo opgevoed dat als iemand je slaat degene moet je terug slaan, desnoods pak je de spray erbij
En mensen die wel ruzie zoeken weten dat, dus die nemen 'betere' wapens mee. Messen enzo. Dan weet jij dat weer na een tijdje en dan neem jij weer een pistol mee. Dat schiet niet op, maar wel dood. K*T dus. En dat is niet de bedoeling. ALLE wapens weg en dan is het gewoon veiliger.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 16:31
HoñeY
HoñeY is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
En mensen die wel ruzie zoeken weten dat, dus die nemen 'betere' wapens mee. Messen enzo. Dan weet jij dat weer na een tijdje en dan neem jij weer een pistol mee. Dat schiet niet op, maar wel dood. K*T dus. En dat is niet de bedoeling. ALLE wapens weg en dan is het gewoon veiliger.
Teveel films gekeken? Komaan je kan ook overdrijven

Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 16:31
lupus
lupus is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Maar als ik mijn agressie eens kwijt kan, dan zitten ze best fout denk ik...
opgekropte agressie is gevaarlijk, het is beter deze regelmatig af te bouwen (sport oid)

voor je het weet doe je heel domme dingen als je explodeert...
Oud 14-02-2002, 16:33
lupus
lupus is offline
Citaat:
HoñeY schreef:
bij mij op school had ongeveer 3/4 van alle jongens een mes op zak
Oud 14-02-2002, 16:35
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
HoñeY schreef:
Dat is niet overdrijven. Kijk naar amerika. Daar lopen in sommige staten zo'n beetje alle mensen rond met een wapen. En dan komen er kleine pubers aan en die schieten zo'n ding leeg in een school. Levensgevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 16:36
HoñeY
HoñeY is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Dat is niet overdrijven. Kijk naar amerika. Daar lopen in sommige staten zo'n beetje alle mensen rond met een wapen. En dan komen er kleine pubers aan en die schieten zo'n ding leeg in een school. Levensgevaarlijk.
right, maar volgens mij zitten we niet in amerika?

Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 16:39
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
HoñeY schreef:
right, maar volgens mij zitten we niet in amerika?
Nee, maar wat maakt de naam van 't land uit?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 16:43
HoñeY
HoñeY is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Nee, maar wat maakt de naam van 't land uit?

Ja alles natuurlijk...
Maarre dit gaat offtopic, maarre jij bent tegen wapens? Gewoon voor zelfverdediging uiteraard..
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 16:45
Verwijderd
ik lag gisteren in het ziekenhuis, daar lag ook een jongen die was met carnval voor een meisje opgekomen die mishandelt werdt.

Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 16:48
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
HoñeY schreef:

Ja alles natuurlijk...
Maarre dit gaat offtopic, maarre jij bent tegen wapens? Gewoon voor zelfverdediging uiteraard..
Tegen alle vormen van geweld. Als iemand mij slaat sla ik niet terug. Nog nooit gedaan en zal ik ook nooit doen. Maar ik krijg ook nooit ruzie omdat ik goed kan praten.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 16:51
HoñeY
HoñeY is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Tegen alle vormen van geweld. Als iemand mij slaat sla ik niet terug. Nog nooit gedaan en zal ik ook nooit doen. Maar ik krijg ook nooit ruzie omdat ik goed kan praten.
No offense, maar met sommige mensen valt gewoon niet te praten. Als je savonds alleen een keer neer huis loopt en er stormen plotseling 3 gasten zomaar op je af, denk je dan dat praten gaat helpen? Dont think so, dan praat je wel anders daarna denk ik
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 16:53
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
HoñeY schreef:
No offense, maar met sommige mensen valt gewoon niet te praten. Als je savonds alleen een keer neer huis loopt en er stormen plotseling 3 gasten zomaar op je af, denk je dan dat praten gaat helpen? Dont think so, dan praat je wel anders daarna denk ik
Dat dachten zij ook. Maar dat was dus niet. Ik heb zo mijn (soms belachelijke) idealen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 17:05
Doc
Doc is offline
Ik kan het niet begrijpen dat mensen ernaar staan te kijken, en verder niet ingrijpen...

Eigenlijk kan ik het wel enigzins bekijken, ze zijn bang voor zichzelf...maar 2 meiden van 16 kunnen de meeste mensen toch wel aan???
Oud 14-02-2002, 17:17
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Dat vind ik uiterst knap. Maar euhh, als je een keer onder de blauwe plekken en verscheurde kleren thuiskomt, denk je er waarschijnlijk anders over.

Ik zoek nooit vanzelf ruzie, vroeger op school werd ik wel lastig gevallen en vaak deed ik ook daar niets terug. Zo van: "ik blijf nu gewoon emotieloos, dan valt er voor hun geen lol aan te beleven"...

Dit werkte wel, maar dan ben je wel het sukkeltje op school. Aan de andere kant had ik weer momenten waar het mij gewoon teveel werd, momenten waarop ik bijvoorbeeld iemand met hoofd en al tegen de muur sloeg *schaam*

Het ideale is een beheerste vorm van zelfverdediging waarbij jij reageert op de ander. Zolang de zelfverdediging centraal staat, is er toch niets mis mee?

Ik schrijf hier niet direct over Taekwondo, want daar geldt vaak ook de regel dat een (rappe en beheerste) aanval de beste verdediging is
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 18:03
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Dat vind ik uiterst knap. Maar euhh, als je een keer onder de blauwe plekken en verscheurde kleren thuiskomt, denk je er waarschijnlijk anders over.
Dank je. Ik heb wel ooit eens een klap gekregen en daardoor een bloedneus gehad. Maar dat was geen ruzie, dat was gewoon een domme jongen die 't nodig vond om mij zonder rede te slaan.

Waarom zou ik dan terug slaan? WAT SCHIET JE ER MEE OP??!!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
Dank je. Ik heb wel ooit eens een klap gekregen en daardoor een bloedneus gehad. Maar dat was geen ruzie, dat was gewoon een domme jongen die 't nodig vond om mij zonder rede te slaan.

misschien omdat ie met zijn fikken van je af moet blijven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2002, 19:01
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Wie niet luisteren kan, moet voelen.

Met andere woorden: als hij niet redelijk is en het nodig vindt jou te slaan zonder aanleiding, is het je goed recht hem duidelijk te maken dat zoiets ongepast is en gevolgen kan hebben.

Veel hangt van de situatie af, maar als ik al een bloedneus heb en mijn hemd onder het bloed zit enzovoorts, ga er dan maar vanuit dat ik me even uitleef op hem...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 19:04
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Met andere woorden: als hij niet redelijk is en het nodig vindt jou te slaan zonder aanleiding, is het je goed recht hem duidelijk te maken dat zoiets ongepast is en gevolgen kan hebben.
Dit kun je beter doen met woorden.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 19:06
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Dit kun je beter doen met woorden.
Niemand is perfect. En als hij zowiezo niet redelijk is, zal het hem worst wezen wat jij te vertellen hebt. Beter nog: als je begint te zeiken, word je waarschijnlijk helemaal in elkaar getrapt...

Was hij dronken of iets dergelijks?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 19:09
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Niemand is perfect. En als hij zowiezo niet redelijk is, zal het hem worst wezen wat jij te vertellen hebt. Beter nog: als je begint te zeiken, word je waarschijnlijk helemaal in elkaar getrapt...

Was hij dronken of iets dergelijks?
Aangeschoten. Maar doordat hij vrienden bij had die zagen dat hij fout was en ik normaal bleef was hun band stukken minder goed tussen hun en was hij degene die er spijt van had [De week erna]. En ik weet zeker dat als ik 'm geslagen had er meer problemen en minder oplossingen waren geweest.

Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 19:18
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Aangeschoten. Maar doordat hij vrienden bij had die zagen dat hij fout was en ik normaal bleef was hun band stukken minder goed tussen hun en was hij degene die er spijt van had [De week erna]. En ik weet zeker dat als ik 'm geslagen had er meer problemen en minder oplossingen waren geweest.
Mjah, zijn vrienden vormen op dat moment wel een belangrijk aspect. Soms kunnen ze het begrijpen als je iets terug doet, andere keren krijg je de hele groep achter je aan :/

Toch vind ik het niet kunnen. Waarschijnlijk had ik hem uit reflex al een klap verkocht, zonder er echt een ruzie van te maken. Het is dan aan hem of hij verder gaat of inziet dat hij fout is.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 21:22
Kleine A*
Kleine A* is offline
ik was een keer in een supermarkt bij ons in het dorp, en er was feest ofzo ik weet het niet meer precies maar de bedoeling was dat we eieren wouen gooien dus wij naar supermarkt en ik zag dr 2 meisjuhs met hun vriendjuhs en ze kwamen me echt bekent voor ik dacht dat ze bij me broer in de klas zaten..
nou dat was niet zo maar zei kwamen op me af en begonnen te zeiken en bier te tuffen over me en ik wou geen ruzie dus ik dej niks trug amar et is zoooooo vernederend....zelf als je zogenaamde vrienden niet s trug zeggen om je te verdedigen
ze zaten ook de hele tijd te dreigen met inelkaar slaan en doude me tegen allemaal dingen aan enzo en me maar uitlachen, nou dr was niks grappigs aan
Oud 14-02-2002, 21:23
Kleine A*
Kleine A* is offline
dat mensen niet snappen dat je andere daar ongeloofelijke minderwaardigheids complex kan van geven!!!!
ik vinnet eng om 's avonds langs een groepjuh jongeren te lopen want voor je het weet irriteer je ze zonder dat je het doorhebt en dan heb je ze achter je aan
Oud 15-02-2002, 01:04
AtHell
AtHell is offline
tip neem n mes meej of als je dat zelf gebruikt stroop je mou op.....
Oud 15-02-2002, 10:22
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
windsurfgirl schreef:
(allebei 16 en kampvolk)
Erg lullig allemaal, echt alle steun, maar als jij op die toon (kampvolk) praat kan ik echt niet zonder weerstand reageren.
Oud 15-02-2002, 11:13
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
ja klote verhaal ik ben ook vaak op deze manier aangevallen door marocanen ( ja het waren alleen marocanen ja altijd) maar op een gegeven moment was ik niet zon makkelijk target meer, kisten in hun ribbenkast vindt niemand leuk ,dan maakt niet uit of het er meer zijn hehe
Hoe omstanders reageren is altijd zo lame
Oud 15-02-2002, 11:16
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
nee woorden helpen niet altijd vooral omdat de inteligentie van mensen die zinloos iemand inelkaar slaan nooit echt bijster hoog is( ze praten je alleen na lol )
Oud 15-02-2002, 16:15
kizzy
kizzy is offline
das niet normaal meer inderdaad.. gewoon aangifte van mishandeling doen.. laat ze maar eens lekker boeten voor wat ze gedaan hebben..

maar ik heb hetzelfde meegemaakt met me vriend, we hadden 6 maand verkering en ik ging naar een concert toe.. hij zou me ophalen en dan zouden we samen naar zijn huis lopen.. hij komt uit de stad en loopt dus naar waar mijn concert was.. komt hij langs 3 turkse jongens. (van die lange kickbox figuren)

hij loopt gewon langs, hij krijgt een klap tegen ze schouder, en daarna is hij helemaal in elkaar getrapt.. leren jas, schoenen afgepakt. ze hebben hem echt bont en blauw getrapt.. hij kwam er goed af rolde richting sloot en toen hnebben ze hem daar maar in geduwt en zijn zelf weggelopen......

'k zie mark nog zo voor me, hij kon niet lopen niets...... steunend op mij van de pijn.. 't scheelde niet veel of hij was er niet meer geweest. terwijl de aanleiding er niet was.... politie heeft proces verbaal opgenomen tot poging tot doodslag en geweld ofzo. 'k weet nei meer precies

sorry moest ik kwijt.. zit er nog steeds best mee...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten