Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Geld terugkrijgen heeft helemaal niks met het al dan niet rijden van bussen te maken. Ook al woon je 50 kilometer van het dichtstbijzijnde station of bushalte vandaan, dan nog heb je recht op een OV-studentenkaart.
Je kunt er echter wel voor kiezen om van die studentenkaart geen gebruik te maken: je krijgt dan in ruil daarvoor 60 euro per maand terug. Dat wel of niet gebruik maken van je OV heb je helemaal zelf in de hand, je hoeft geen opgaaf van reden te doen. Als je weet dat je toch nauwelijks of nooit van het OV gebruik zult maken, en je bent bereid het eventuele tripje met de trein in het weekend naar je ouders uit eigen beurs te betalen, dan zou ik zeker kiezen die OV niet te gebruiken. In het bijzonder wanneer je elke maand structureel een paar tientjes te kort komt. |
![]() |
|||
Citaat:
bijvoorbeeld als je in buitenland zit van de ib-groep Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
idd; niet nemen betekend alleen dat je hem niet terug hoeft te betalen.
het asociale is wel dat je een paar tientjes paar maand voor je ov-kaart betaald (wordt ingehouden van je stufi), maar je krijgt dit geld niet op je rekening als je je ov niet af haalt... wat betreft de extra vergoeding: ik geloof dat er wel een regeling is dat je geld terug kan vragen als je iedere dag met een veerboot of pontje moet (waar je dus ondanks je ov toch voor moet betalen). de afstand van je huis tot de bushalte heb ik nooit gehoord; maar ik kan me wel een aparte regeling voorstellen als je bijvoorbeeld helemaal buiten een ov-zone woont maar goed, je moet toch de ibg bellen om de echte antwoorden te krijgen |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Tegoed OV-Chipkaart Barca1 | 25 | 13-03-2014 09:01 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Betoog OV chipkaart BC13 | 6 | 03-12-2010 15:27 | |
De Kantine |
De OV-chipkaart: ervaringen, tips, klachten? Verwijderd | 194 | 14-10-2009 21:27 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Enquete OV-chipkaart Verwijderd | 11 | 02-03-2008 10:57 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Freddy Ieke | 0 | 07-08-2005 18:48 | |
De Kantine |
openbaar vervoer phmpruim | 55 | 19-12-2003 16:46 |