Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2003, 14:52
noukiester
noukiester is offline
Ik ga volgend jaar op mezelf wonen...maar daar komt dus geen bus. (ik ga nogal achteraf wonen....) Nou heb ik gehoord dat je daar dan 60 euro in de maand voor terug kan vragen (ook als je niet op tijd op school kan zijn, door de bus of als na schooltijd de laatste bus al is geweest!) Maar nou was een voorwaarde hiervan dat je bij je ouders woont....hier snap ik dus niks van...als je op jezelf woont kun je dat geld toch juist goed gebruiken??
Ik krijg wel meer stufi maar daar moet ik de huur dus al van betalen? het zou wel makkelijk zijn als ik die 60 euro dan terug kan krijgen...kan ik mooi benzine voor de auto van kopen! maarja....ik woon dan dus niet meer bij me ouders...iemand hier ervaring mee of info over?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2003, 15:44
Angeles
Angeles is offline
Bel de IB-groep en leg je vraag voor. Het lijkt mij trouwens ook logischer als het andersom is. Als je op jezelf gaat wonen, ga je meestal juist dichter bij de universiteit wonen, als je bij je ouders gaat wonen moet je vaak elke dag met de trein.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 16:52
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
kan je €60 terugvragen als er geen bus bij je in de buurt stopt?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 17:12
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
de ijsprinses schreef:
Als je geen gebruik maakt van je OV-jaarkaart.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 20:17
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Als je geen gebruik maakt van je OV-jaarkaart.
waaaat????!!!???

shit, we dachten allemaal dat dat niet kon
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 20:47
heavinly
heavinly is offline
en ik krijg geen ov omdat ik op de middelbare school zit (ohja, naar wat voor instantie kan ik hierover het beste mailen/schrijven/bellen? )
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 20:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
naar de ib-groep in Groningen
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 21:19
noukiester
noukiester is offline
Citaat:
de ijsprinses schreef:
ja daar kom ik dus ook vandaag achter, mijn vriendje loopt al het hele jaar te zeuren dat hij te weinig geld heeft blijkt dat ie al een half jaar lang 60 euro per maand had kunnen krijgen, alleen omdat er geen bussen rijden bij hem! hopen dat hij het ook met terugwerkende kracht terug kan krijgen!!!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 22:32
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
de ijsprinses schreef:
waaaat????!!!???

shit, we dachten allemaal dat dat niet kon
M'n vriendin ging een half jaar naar Ierland waar ze haar OV ook niet gebruikte...die heeft het wel teruggekregen volgens mij (en die is niet thuiswonend). Maar ja, ik weet ook niet onder welke omstandigheden je het wel en niet terugkrijgt.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 22:46
Verwijderd
Geld terugkrijgen heeft helemaal niks met het al dan niet rijden van bussen te maken. Ook al woon je 50 kilometer van het dichtstbijzijnde station of bushalte vandaan, dan nog heb je recht op een OV-studentenkaart.

Je kunt er echter wel voor kiezen om van die studentenkaart
geen gebruik te maken: je krijgt dan in ruil daarvoor 60 euro per maand terug. Dat wel of niet gebruik maken van je OV heb je helemaal zelf in de hand, je hoeft geen opgaaf van reden te doen.

Als je weet dat je toch nauwelijks of nooit van het OV gebruik zult maken, en je bent bereid het eventuele tripje met de trein in het weekend naar je ouders uit eigen beurs te betalen, dan zou ik zeker kiezen die OV niet te gebruiken. In het bijzonder wanneer je elke maand structureel een paar tientjes te kort komt.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 04:37
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
nare man schreef:
Geld terugkrijgen heeft helemaal niks met het al dan niet rijden van bussen te maken. Ook al woon je 50 kilometer van het dichtstbijzijnde station of bushalte vandaan, dan nog heb je recht op een OV-studentenkaart.

Je kunt er echter wel voor kiezen om van die studentenkaart
geen gebruik te maken: je krijgt dan in ruil daarvoor 60 euro per maand terug. Dat wel of niet gebruik maken van je OV heb je helemaal zelf in de hand, je hoeft geen opgaaf van reden te doen.

Als je weet dat je toch nauwelijks of nooit van het OV gebruik zult maken, en je bent bereid het eventuele tripje met de trein in het weekend naar je ouders uit eigen beurs te betalen, dan zou ik zeker kiezen die OV niet te gebruiken. In het bijzonder wanneer je elke maand structureel een paar tientjes te kort komt.
je krijgt alleen geld als je de kaart niet KAN gebruiken
bijvoorbeeld als je in buitenland zit

van de ib-groep
Citaat:
Je hebt geen recht op de OV-kaart wanneer:
-je een OV-vergoeding krijgt in plaats van een
OV-studentenkaart, omdat je in het buitenland
studeert of omdat je in het buitenland
stage loopt.
Oud 17-02-2003, 09:33
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Dat dacht ik ook, je neemt een OV of je neemt hem niet (omdat je denkt dat je niet 21 punten zal halen) maar daar krijg je geen geld voor terug. toch?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:36
heddvri
heddvri is offline
Citaat:
de ijsprinses schreef:
Dat dacht ik ook, je neemt een OV of je neemt hem niet (omdat je denkt dat je niet 21 punten zal halen) maar daar krijg je geen geld voor terug. toch?
volgens mij is het zo dat het vrijwillig afzien van je ov alleen als gevolg heeft dat je hem niet hoeft terug te betalen als je te weinig studiepunten haalt. je krijgt geen extra geld. als je die ovkaart wel neemt moet je m terugbetalen als je te weinig punten haalt (ik geloof 21 ofzo)
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 17:49
ganralph
ganralph is offline
idd; niet nemen betekend alleen dat je hem niet terug hoeft te betalen.

het asociale is wel dat je een paar tientjes paar maand voor je ov-kaart betaald (wordt ingehouden van je stufi), maar je krijgt dit geld niet op je rekening als je je ov niet af haalt...

wat betreft de extra vergoeding: ik geloof dat er wel een regeling is dat je geld terug kan vragen als je iedere dag met een veerboot of pontje moet (waar je dus ondanks je ov toch voor moet betalen).
de afstand van je huis tot de bushalte heb ik nooit gehoord; maar ik kan me wel een aparte regeling voorstellen als je bijvoorbeeld helemaal buiten een ov-zone woont

maar goed, je moet toch de ibg bellen om de echte antwoorden te krijgen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten