Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2002, 18:13
moenbase
moenbase is offline
Oh jeetje, ik heb dus het idee dat ik écht ziekelijk jaloers bent gewoon.
Maar, wannneer ben je nu eigenlijk ziekelijk jaloers? Waar ligt de grens tussen, "normaal" en "ziekelijk"?

[btw, dit gaat niet om Liefde & Relatie naar mijn mening, omdat het toch iets is dat tussen de oren zit.]
Oud 02-03-2002, 18:16
Marc S
Marc S is offline
Bij "ziekelijk" laat het je niet meer los / denk je aan niets anders meer.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 18:20
Chapie16
Chapie16 is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Oh jeetje, ik heb dus het idee dat ik écht ziekelijk jaloers bent gewoon.
Maar, wannneer ben je nu eigenlijk ziekelijk jaloers? Waar ligt de grens tussen, "normaal" en "ziekelijk"?

[btw, dit gaat niet om Liefde & Relatie naar mijn mening, omdat het toch iets is dat tussen de oren zit.]
Hmja, moeilijk, op welk gebied dan wel? Bedoel je al gewoon in omgang met mensen en dingen die anderen hebben?

Nuja, ik herken het wel een beetje hoor, maar op die gebieden moet je je grenzen kennen. En ziekelijk jaloers zijn is ervan wakker liggen en daden ondernemen bij de personen waarop of waarvan je jaloers bent...

Ik hoop dat je snel duidelijk hebt,

Bitanem

Oud 02-03-2002, 18:35
moenbase
moenbase is offline
oh wel, het heeft in weze, weldegelijk iets te maken met liefde en relatie, maar ik ben bang dat het toch meer hier thuis hoort.

Kijk, wat ik dus bijvoobeeld... is dat ik gewoon al jaloers bent om de kleinste dingen.

zoals dat zij praat met andere mensen, dat zij ergens anders woont, waar mensen haar altijd kunnen bewonderen, en het idee dat ik dat niet kan maakt me jaloers. Dít én véle andere dingen die mij jaloers kunnen maken.
Oud 02-03-2002, 18:36
Chapie16
Chapie16 is offline
Citaat:
moenbase schreef:
oh wel, het heeft in weze, weldegelijk iets te maken met liefde en relatie, maar ik ben bang dat het toch meer hier thuis hoort.

Kijk, wat ik dus bijvoobeeld... is dat ik gewoon al jaloers bent om de kleinste dingen.

zoals dat zij praat met andere mensen, dat zij ergens anders woont, waar mensen haar altijd kunnen bewonderen, en het idee dat ik dat niet kan maakt me jaloers. Dít én véle andere dingen die mij jaloers kunnen maken.

Jah, herken ut wel een beetje. Maar je moet ermee oppassen, zodat het niet voor problemen zorgt in jullie relatie. Want dan kan het verkeerd aflopen. Je moet maar lekker met haar pronken joh, ze is van jou, dus laat de mensen gapen en haar bewonderen...

Bitanem
Oud 02-03-2002, 18:45
sientjuh
sientjuh is offline
waarom is zij van hem?!
dat lijkt me in dit geval niet...maar ik kan het mis hebben
ik moet dingen niet zo op mezelf betrekken misschien
maar als het wel op mij slaat: mensen zijn mij echt niet voortdurend aant bewonderen ik ben ook maar een "gewoon" meisje dat ook fouten maakt en je hebt geen enkele reden om jaloers te zijn op wie dan ook uit mijn omgeving (lees: kasper) want jij bent een geweldig mens en dat ben je omdat je leeft (klinkt beetje raar) in jouw omgeving, die heeft jou gemaakt tot wat je bent (laat ik het nog maar eens zeggen: een geweldig mens!)
jij hebt geen enkele, ik herhaal GEEN ENKELE reden om jaloers of verlegen of onzeker te zijn, ik kan alleen maar zeggen: je bent GEWELDIG
maar daar heb je natuurlijk niks aan

als dit (zij) niet op mij sloeg schaam ik me diep
Oud 02-03-2002, 18:48
sientjuh
sientjuh is offline
ik denk trouwens dat t ziekelijk is als jij of je omgeving dr last van hebt/heeft

je zou eens moeten nagaan WAAROM je zo jaloers bent, is het uit onzekerheid of ontevredenheid of... deze vraag kan ik niet voor je beantwoorden
Oud 03-03-2002, 04:25
moenbase
moenbase is offline
Het klopt wel sientjuh, dat het ook wel over jou gaat. Maar ook over bepaalde andere meisjes die ik ooit ontmoet heb.

Ook is het zo dat ik jaloers ben op me broer, hij is immers veel knapper dan ik, én krijgt daardoor dus ook meer aandacht. Het is niet dat ik verlegen ben, want ik ben behoorlijk sociaal ingesteld. Máár ik moet het gewoon elke keer weer opnieuw aanzien hoe hij op de 1 of andere mannier alle aandacht op eist.

Om nog even in te haken op sientjuh's reactie's...

Je zegt dat ik een "geweldig" mens ben omdat ik leef. Wel, ik denk niet dat dat zo is. Er zijn vele mensen die leven, en alles behalve geweldig zijn.
Misschien heeft me omgeving mij wel zo gemaakt zoals ik ben. Maar ofdat ik daardoor geweldig ben, hm, nee, dacht het niet echt nee.
M'n 1e voorbeeld sloeg ook niet direct op jou eigenlijk. Maar het volgende wel, en dat is dat je een hoop mensen zó geweldig vind, waardoor je mij jaloers maakt. Omdat ik dan pas besef, dat ik alles behalve geweldig ben. Ik bedoel...als zij "top-mensen" zijn, wat maakt dat mij dan?

Wel, ik ben er van overtuigd dat mijn omgeving daar geen last van heeft, dat is misschien weer een kleine troost.

Én waarom ik jaloers ben, hm, dat zal dan onzekerheid moeten zijn.
Kijk, heeeeeeeeeel veel meisjes beweren dat zij liever de "galante aardige wat minder knappe jongen" hebben dan "de knappe botterik".
In de afgelopen 7 jaar, heb ik dit nog nooit gezien. Zij kozen altijd voor de laatste.

Ok, op dit moment zou dit topic misschien weer thuishoren op Liefde en Relatie, dit wilde ik eigenlijk niet, omdat het daar té vaak gaat over dezelfde soort van jaloeziën.
Én dat is naar mijn mening ales behalve het "ziekelijke", waar ik dit topic over wilde laten gaan. Op het ogenblik kan ik even geen meer voorbeelden geven over "overdreven" vormen van jaloerzie.

[Dit bericht is aangepast door moenbase (03-03-2002).]
Oud 03-03-2002, 09:33
sientjuh
sientjuh is offline
ik zei toch niet dat je geweldig was omdat je leeft?
Oud 03-03-2002, 09:34
sientjuh
sientjuh is offline
nee dus omdat je in jouw omgeving leeft je had t over te ver van een meisje vandaan wonen
Oud 03-03-2002, 10:20
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
sientjuh schreef:
ik zei toch niet dat je geweldig was omdat je leeft?
Klopt, ik las het ook verkeerd...'t was nogal laat/vroeg vanmorgen :/

Maar heb nou niet zo het idee dat ik geweldig ben omdat ik in me omgeving ben opgegroeid ofzo. Me omgeving is wel geweldig daarentegen Het is nu éénmaal pr8 om hier te wonen.
Oud 03-03-2002, 12:36
Q
Q is offline
Ojee en ik maak onderdeel uit van deze zo genoemde omgeving. Moet ik onderduiken?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 13:08
moenbase
moenbase is offline
haha, ehm, kwee nie, jij hebt me zó gemaakt, ik ga jou gewoon de schuld geven hahahaha
[just kiddin']

hey, maar dat betekend wel dat jij dus "geweldig" bent, iedereen in deze omgeving, behalve de Tiebes ohja, en die kerel met die Trucker!
Oud 03-03-2002, 14:46
moenbase
moenbase is offline
Jeetje, ik ben dus écht de enige die hier mij kampt...
misschien wel een eigenschap van dat ieder mens "uniek" is, maar dit is wel een héél slechte
Oud 03-03-2002, 14:49
baz123
baz123 is offline
ik ken het gevoel,jaloezie kan ook goed zijn!!!!! dan blijkt hoeveel je van iemand houd, maar probeer wel de realiteit onder ogen te blijven houden want met die jaloezie kwets je mensen en dat is het laatste wat je wilt, toch! probeer het te onderdrukken, doe ik ook en het lukt al aardig
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 15:06
moenbase
moenbase is offline
maar het vervelende is, dat het ook een obsessie kan worden, dat weer niet goed is...
Oud 03-03-2002, 15:33
Q
Q is offline
"Onderdrukken" hoort in het woordenboek thuis bij NIET DOEN. Krijg je alleen maar problemen door. Niemand gaat toch op een actieve vulcaan wonen? Misschien moet je er op een of andere manier met haar over kunnen praten. Of als het iemand is waarmee je niet kunt praten, probeer er dan mee te leven. Het wordt een obsessie wanneer je je druk gaat maken of het een obsessie is. Beetje jaloers is iedereen, niet iedereen kan het even goed verbergen. (Dus zo uniek ben je niet met je jaloezie). Wie is er nou niet jaloers op iets?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 15:57
moenbase
moenbase is offline
Evenals gevoelens onderdrukken... Maar achter houden van gecoelens is dat dan ook verkeerd?
"It hurts to love someone and not be loved in return, but what is more
painful is to love someone and never find the courage to let that person know how you feel."

ok dat f terzijde, daar ging het immers niet om. Natuurlijk is iedereen weleens jaloers, maar ook om de kleinste dingen, jaloers wneer je eigen broer een beetje niet moedwillig zit te flirten met een meisje dat je leuk vind? :/ Én andersom ook, zij bij hem :/
Oud 03-03-2002, 16:21
Q
Q is offline
Ik zou ook jaloers zijn, het wordt pas ziek als je je broer in elkaar gaat slaan of dat meisje begint uit te schelden voor slet.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 16:26
moenbase
moenbase is offline
hahaha
YES! ik ben niet ziek!
Oud 03-03-2002, 16:57
moenbase
moenbase is offline
Valt me wel op, dat er maar weinig mensen zijn, die het onderwerp als "serieus" ervaren...
Oud 03-03-2002, 17:02
sientjuh
sientjuh is offline
naar mijn idee wordt er wel serieus gereageerd hoor
Oud 03-03-2002, 17:21
moenbase
moenbase is offline
wel, misschien is "serieus" niet het goede woord ervoor. Maar als ik het aantal reacties zou tellen, zijn dit er toch betrekkelijk weinig waar ik eventueel iets aan zou kunnen hebben.
Nu was dit mijn vraag eigenlijk ook helemaal niet in den beginne, die was immers: "Waar ligt de grens tussen, "normaal" en "ziekelijk"?"
Oud 04-03-2002, 18:37
sientjuh
sientjuh is offline
ziekelijk is zodra jij of andere mensen er last van hebben

als jet mij vraagt ist ziekelijk jah
Oud 04-03-2002, 21:38
moenbase
moenbase is offline
...vind je mij ziekelijk jaliers?

[Dit bericht is aangepast door moenbase (05-03-2002).]
Oud 05-03-2002, 17:17
sientjuh
sientjuh is offline
jah...
Oud 05-03-2002, 18:08
moenbase
moenbase is offline
maar, anderen hebben geen last van mijn gedrag...
Oud 06-03-2002, 17:37
sientjuh
sientjuh is offline
maar JIJ wel
Oud 06-03-2002, 18:59
moenbase
moenbase is offline
ja...dat is waar. Jeetje, dát is me nogeens een geweldig groot minpunt :/ 1 van de zovele denk ik, maar goed daar hebben we et nu niet over.

Het is btw weer niet zo dat ik er dag & nacht overdroom,
alhoewel, soms ook weleens nachtmerries erover. jeetje, gaat écht de verkeerde kant op met me
Reageren

Regels voor berichten