Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2004, 10:58
Sade
Sade is offline
Ik weet eigenlijk niet waarom ik hier een topic van maak, maar ik heb geen idee met wie ik het er over kan hebben en misschien is het slim om eerst eens wat meningen van objectieve mensen te horen.

Het zit namelijk zo. Mijn broer zou twee jaar terug in december al drie jaar met zijn vriendin samen zijn. Hij zat op dat moment in Afghanistan (hij zit in het leger) en zijn vriendin ging vreemd. Ze was al eerder vreemdgegaan, namelijk toen ze allebei nog 16 waren en hij een week op wintersport was. Het was toen nog maar een maandje aan, ongeveer.
Het is daardoor eventjes uitgeweest toen, maar het ging weer aan omdat het toch niet zoveel betekend had.

Toen zijn vriendin vreemdging toen hij in Afghanistan zat na een relatie van drie jaar, was het natuurlijk wel een ander verhaal. Mijn broer werd gek (ook door de omstandigheden waar hij in zat natuurlijk) en het ging per telefoon uit. Mijn broer heeft haar daarna kennelijk nog meerdere keren opgebeld en gedreigd de jongen waar ze mee vreemdging, iets aan te doen.

Toen hij terugkwam uit Afghanistan is hij een half jaar vrijgezel geweest. Daarna kwam hij weer in contact mijn zijn ex-vriendin en langzaamaan kregen ze weer wat. Ze zijn op dit moment ongeveer weer een jaar bij elkaar.

Het probleem is nu dat ik gisteren vertrouwelijke informatie op onze computer vond van de jongen waarmee zijn vriendin is vreemdgegaan. Ik heb geen idee hoe hij eraan gekomen is, maar het is gevoelige informatie, zoals zijn adres, etc.
Ik ben bang dat hij nog steeds iets van plan is, ik heb gemerkt hoe ziekelijk jaloers hij kan worden. Geloof me, mijn broer is een schat van een jongen, maar ik durf hem niet te vertrouwen hier in.

Wat zal ik doen? Moet ik me ermee bemoeien?
Oud 03-05-2004, 11:07
EggeD
EggeD is offline
Het is misschien helemaal zo'n slecht idee nog niet het er met hem over te hebben. In de trand van "ik vond dit en dit adres, en weet je nog van toen, het klinkt misschien absurd, maar je bent toch niet van plan te ?" Laat het hem iig duidelijk zijn dat jaloezie/wraak altijd fout is. Je zou het er misschien ook met zijn vriendin over kunnen hebben, ik weet niet of je close met haar bent oid. Maar ja, wie ben ik om over zoiets te oordelen...
Oud 03-05-2004, 11:16
Verwijderd
Nah.. Ik vind het wel logisch dat hij jaloers is, als z'n vriendin al een aantal keer vreemd ging.. Waarom zou het meteen ziekelijk jaloers zijn? Omdat hij zei dat hij die jongen wat aan wou doen? Ik denk dat hij gewoon kwaad en verdrietig was en dat hij het heus niet meende.

Het is toch knap dat hij het haar heeft vergeven en dat ze nu weer wat hebben. Ik vind het niet zo heel raar dat hij dingen over hem heeft opgezocht. Ik weet niet.. ik kan niet echt geloven dat hij die jongen na al die tijd nog iets aan zou gaan doen. Misschien kun je eens met hem gaan praten.. en uitleggen dat er toch 2 schuldig zijn aan zo'n situatie: z'n vriendin en die jongen, maar toch vooral z'n vriendin vind ik. Dan kan hij wel kwaad op die jongen worden, maar z'n vriendin hoort hem trouw te zijn.. die jongen niet..

Dus tsja, ik zou iig niet geloven dat hij tot zoiets in staat zou zijn.. maar praat er met hem over.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 20:59
Lilything
Lilything is offline
Ik vind dit heel vreemd en heel bizar zelf krijg ik een btje de neiging om te gaan klikken aan die vriendin, nee ik weet het niet! heb hier echt te weinig ervaring mee. GOed dat je hier om objectieve meningen vraagt!
Oud 03-05-2004, 22:19
Fine
Fine is offline
Citaat:
EggeD schreef op 03-05-2004 @ 12:07 :
Het is misschien helemaal zo'n slecht idee nog niet het er met hem over te hebben. In de trand van "ik vond dit en dit adres, en weet je nog van toen, het klinkt misschien absurd, maar je bent toch niet van plan te ?" Laat het hem iig duidelijk zijn dat jaloezie/wraak altijd fout is. Je zou het er misschien ook met zijn vriendin over kunnen hebben, ik weet niet of je close met haar bent oid. Maar ja, wie ben ik om over zoiets te oordelen...
Da vin ik ook, maareh ik vin dat je gewoon fftjes moet zeggen dat je zoiets hebt gezien en je mening dr over laten weten , en dat goed laten merken, maar begin er daarna niet weer over...
Oud 04-05-2004, 01:32
CryptapiX
CryptapiX is offline
nou, ik geef um groot gelijk dat ie die jongen helemaal de tyfes in stampt (mits die jongen wist van de 3 jarige relatie van dat meisje)
maar omdat hierover geen details staan zal ik verder ook maar niet reageren
Oud 04-05-2004, 09:55
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 04-05-2004 @ 02:32 :
nou, ik geef um groot gelijk dat ie die jongen helemaal de tyfes in stampt (mits die jongen wist van de 3 jarige relatie van dat meisje)
maar omdat hierover geen details staan zal ik verder ook maar niet reageren
btje bekrompen eh?

hij zou meer reden hebben om dan ze vriendin te slaan want die is degene die vreemd is gegaan..

en trouwens je moet zowiezo niet iemand slaan.

*ontopic. ik zou er wel wat van denken en er gewoon over beginnen bij je broer. gewoon vragen of ie er nog mee zit of ie iets van plan is en het e.v.t uit z'n hoofd praten.
Oud 04-05-2004, 10:42
Last Resort
Last Resort is offline
Misschien zou je broer eerst moeten begrijpen dat niet die jongen de schuldige is, maar zn vriendin. Zij ging immers vreemd.
Oud 04-05-2004, 10:51
Stefanie
Stefanie is offline
Ik snap niet waarom je broer eigenlijk boos is op die gozer... Wist hij wel dat zij een relatie hadden? En waarom wordt ie niet vreselijk kwaad op zn vriendin? Die heeft hier ook aan meegedaan...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 10:56
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 04-05-2004 @ 10:55 :
btje bekrompen eh?

hij zou meer reden hebben om dan ze vriendin te slaan want die is degene die vreemd is gegaan..

en trouwens je moet zowiezo niet iemand slaan.
neej, ook hij is schuldig... maar daarom zeg ik er ook bij "mits dat hij wist dat zij een relatie had"
Oud 04-05-2004, 12:10
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik zou hier gewoon rustig met je broer over praten, wie weet zijn dat wel hele oude gegevens en weet hij nite eens meer dat dat op zijn compu staat....
Reageren

Regels voor berichten