Advertentie | |
|
![]() |
|
Als je bang bent om op je uiterlijk te worden afgewezen moet je maar bedenken dat smaken verschillen. Misschien zijn er ook wel jongens die jou leuk vinden door de manier waarop je bent als persoon zonder dat jouw uiterlijk daarbij een rol speelt. Uiterlijk is niet altijd alles. Ook iemands innerlijk is heel belangrijk, en voor sommigen is dat zelfs nog veel belangrijker dan het uiterlijk.
|
![]() |
Ik heb ook niet veel zelfvertrouwen. Ik had ook tot niet zo kort geleden nooit een vriendje gehad en daardoor kreeg ik alleen nog maar minder zelfvertrouwen. Ik durfde ook helemaal niet goed met jongens te praten maar de laatste tijd ging het steeds beter omdat ik het ook goed kon vinden met een paar jongens uit mijn klas enzo. Nu heb ik al ruim een week een vriend en nu gaat het alleen nog maar beter en ik weet zeker dat dat bij jou ook nog wel komt.
|
![]() |
|
![]() |
Maak je geen zorgen, ik heb dat ook (gehad) maar het gaat nu al stukken beter. Ik ben nu bijna 18, maar vanaf mn 13e ben ik echt superverlegen geweest, zeer weinig zelfvertrouwen, vond mezelf ook lelijk en nog nooit een vriendje gehad (nog steeds niet trouwen, maarja
![]() xx |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Het sleutelwoord in dit geval is zelfacceptatie. Kijk om je heen en besef je hoeveel mensen om je geven. Alleen al om dat feit zou je meer zelfvertrouwen kunnen kweken want ik weet zeker dat er best wel mensen zijn waarmee je graag optrekt en die je tot je vrienden rekent. En natuurlijk familie, kennissen, mensen van wie je af en toe iets liefs te horen krijgt. Die houden allemaal van jou! Dat zouden ze niet doen als je niet de moeite waard was. je kunt zelfvertrouwen kweken door leuke dingen te doen, een hobbie te zoeken, een sport te gaan doen. Dan zul je merken dat je in heel veel dingen goed bent, en dat je vrienden maakt, waar je ook gaat. Hoe verlegen je in het begin ook bent, er zijn altijd mensen die toenadering zoeken en waarmee je je kunt vinden. Door uit te gaan, hoe lastig het ook is, merk je dat je gewoon heel erg de moeite waard bent. Het is niet erg om onzeker te zijn, dat gevoel veranderd nog wel. Ik heb zelf 3 jaar anorexia gehad en nog ben ik onzeker. Maar ik probeer mezelf nu te accepteren zoals ik ben, ik moet toch met mezelf door het leven. meisje, kijk goed om je heen. ben jezelf, er zijn al zoveel anderen!
liefs Snow
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Onzekerheid is btw ook een kenmerk van de puberteit. Over het algemeen groei je er overheen. Probeer er met mensen (vriend(inn)en?) over te praten. Waarschijnlijk weten ze heel goed wat je bedoeld en kunnen jullie mekaar helpen en steunen. [Dit bericht is aangepast door Leonoor (09-03-2002).] |
![]() |
||
Citaat:
Blijkbaar ben jij ook erg bang om te worden afgewezen. Dat is begrijpelijk, want niemand vindt het prettig om afgewezen te worden. Het is echter belangrijk dat je er in slaagt om over die drempel (de vrees voor een afwijzing) heen te komen, en ik hoop dan ook dat het je zal lukken om je over je angst heen te zetten en je gevoelens voor een jongen die jij leuk vindt kenbaar te maken. Ik hoop dat ik er in zal slagen om een vrouw te vinden die bereid is om mij te helpen om over die drempel heen te komen, en ik hoop van harte dat jij een jongen zult vinden die bereid is om hetzelfde bij jou te doen.
||
![]() |
Citaat:
ik WIL heel graag, maar HOE kom ik over zo'n drempel heen? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Wat je zou moeten doen?
Simpel. Gewoon ervoor zorgen dat niks je kan schelen. Dan maar voor lul staan. Dan maar pijn, dan maar gekwetst worden... Uiteindelijk heb je genoeg pijn gehad en denk je.. what the heck.. niemand kan mij iets maken, ik ben sterk. Ze kunnen je nog pesten.. maar dan doet het je niks. Pest ze terug.. heel sadistisch.. schelden ze je uit? Lok ze dan uit om het te doen met een leraar of zo erbij. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfvertrouwen.. Ingetjuhh | 6 | 07-11-2004 09:55 | |
Psychologie |
Meer zelfvertrouwen "kweken" Apomes | 7 | 31-08-2004 12:07 | |
Psychologie |
Hoe behoud je je zelfvertrouwen wanneer het moeilijk wordt? Nona | 15 | 20-11-2003 00:04 | |
Psychologie |
zelfvertrouwen Another Way | 18 | 03-06-2003 15:25 | |
Psychologie |
Zelfvertrouwen gebaseerd op goede cijfers... Gothic | 12 | 28-05-2002 10:54 | |
Psychologie |
Hoe kan ik mijn zelfvertrouwen terugkrijgen? flappieman | 7 | 05-05-2002 20:42 |