Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2003, 14:32
C'est moi
C'est moi is offline
beste mensen

wie heeft er ook last van het niet kunnen in slapen door dat je piekerd? en wat doen jullie eraan?

groetejs chretienne
Oud 15-02-2003, 14:58
Verwijderd
heb ik ook altijd..
kan nooit meteen slapen...
lig altijd nog wel een paar uur wakker
meestal lees ik dan wat of luister ik muziek ofzo...
mjah dat helpt niet echt
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 15:05
LangBaard
LangBaard is offline
er een actief dag van maken...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 15:36
xcorienx
xcorienx is offline
¤niet teveel koffie drinken
¤hete thee drinken met honing voor het slapen gaan of warme melk met honing, maar dat krijg ik m'n strot niet door
allemaal van dat soort dingen om je lichamelijk zo moe mogelijk te maken

en vervolgens een brief gaan schrijven naar een niet bestaand (of bestaand, maar niet opsturen) persoon waarin je alles neerzet waar je over denkt. je hebt dan namelijk het idee dat je het aan iemand kwijt kunt.

daarna nog even een stuk lezen oid en dan lukt het hopelijk wel.
Oud 15-02-2003, 16:04
Quiana
Quiana is offline
*steekt vinger op*

Doe van tevoren iets ontspannends,
ga niet nog eerst huiswerk oid maken..
Lees iets (geen griezelboeken ed ),
luister rustige muziek.. Zoiets?
Oud 15-02-2003, 17:05
Verwijderd
naar de dokter gaan en slaapmedicatie vragen... mja, wel zorgen dat je er niet verslaafd aan raakt.
verder kun je wat yoga oefeningen doen voordat je gaat slapen of ff mediteren. probeer het leeg te maken daarboven of maak een mooi paradijsje in je hoofd. (ga er alleen niet te diep in op zodat je er neit meer uit komt).
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 17:38
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
cdtje opzetten als je gaat slapen...(heel zachtjes)

doe ik ook altijd, en ik bij nr 4 meestal al weg, terwijl ik eerder ook altijd problemen had met in slaap vallen...
Oud 16-02-2003, 11:09
ekki
ekki is offline
je moet zorgen dat je aan andere dingen denkt en dus afgeleid bent.

wat bij mij wel helpt is heel diep inademen door m'n neus en dan langzaam uitademen door m'n mond. als je je daarop concentreert, kan het wel helpen.

of jezelf 'voelen liggen', van onder naar boven en weer terug. eerst je tenen voelen, dan je hiel, dan je enkels, enz. gewoon voelen hoe ze liggen en er even bij stilstaan dat je ze hebt zeg maar.

een eigen verhaaltje verzinnen over één of ander al dan niet vaag onderwerp, zo ben je ook afgeleid van andere dingen.

van 100 naar 0 op een schoolbord schrijven en uitvegen: eerst 100 opschrijven in je gedachten op een schoolbord en daarna met een spons uitvegen. daarna 99, enz, tot je bij 0 bent en dan ga je weer terug omhoog (maar dan slaap je denk ik al). je kan dit natuurlijk ook doen door in gedachten bijvoorbeeld een hele mooie bloem of een andere tekening te gaan tekenen, die uitvegen en weer opnieuw beginnen.

als laatste: alle spieren van top tot teen spannen: spieren samentrekken en weer ontspannen. spieren samentrekken, een tijdje vasthouden en weer ontspannen. je kunt dit ook weer per lichaamsdeel doen, dus eerst je voeten spannen, vasthouden, ontspannen. kuiten spannen, vasthouden, ontspannen, enz.
wel opletten dat hierdoor je kuiten of je voeten ofzo niet in kramp schieten, dat had ik nog wel 'ns .

succes ermee en ik hoop dat je er wat aan hebt! ohja, probeer dit soort dingen geconcentreerd te doen en als je afgeleid bent snel weer terug te gaan naar waar je mee bezig was.
Oud 16-02-2003, 11:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Of probeer eens aan niets te denken, dat is onwijs moeilijk en je wordt er ook super moe van dus bij mij werkt dat best goed, is ook wel leuk om eens te proberen.

Suc6,
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 13:48
Verwijderd
Ik heb vannacht maar 3 uur geslapen omdat ik lag te piekeren enzo . Maar ik heb gisteren wel 40 km. gefietst.. Je zou slaaptabletten in kunnen nemen, melatodine bijv., dat is erg sterk spul.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 16:44
C'est moi
C'est moi is offline
ik lig tot een een uur of drie wakker en dan slaap ik heel lang door ik had oxazepam

groetejs chretienne
Oud 16-02-2003, 20:27
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
naar de dokter gaan en slaapmedicatie vragen... mja, wel zorgen dat je er niet verslaafd aan raakt.
nooit zo maar doen! Is behoorlijk iritant. Probeer het eerst op de normale manieren. Omdat idd slaapmedicatie zo verslavend is als de pest!

Er is een methode die gegardandeerd moet werken (heb het zeldf nog niet geprobeerd) Hijs behoorlijk zwaar maar naar 3 x schijnt het al goed te helpen.
Ga in bed liggen, als je na een kwartier nog niet slaapt gan er dan uit en ga het komende uur iets doen wat niet leuk is (huiswerk oid), ga na dat uur weer in bed liggen. Als na een kwartier nog niet slaapt, ga er weer een uur uit doe dat uur weer iets niet leuks. Enzovoorts enzovoorts. Heel kut en ik zou je aanraden om dat in een vakantie te doen ofzo veel succes ermee
Oud 16-02-2003, 22:37
notbonefish
notbonefish is offline
Dit heeft mij geholpen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 23:01
Verwijderd
Mijn methode: bier drinken.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 11:04
xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
nare man schreef:
Mijn methode: bier drinken.
ja en als je daar dan weer mee stopt dan kun je ook niet meer slapen en het duurt nog langer om dat weer 'goed' te krijgen.
Oud 17-02-2003, 11:56
Herrie
Herrie is offline
Het klinkt misschien raar, maar masturberen helpt ook wel, omdat je dan als je klaargekomen bent zeg maar alle spieren in je lichaam ontspant....

Je zou het kunnen proberen, ik heb er wel eens baat bij...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 13:50
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Herrie schreef:
Het klinkt misschien raar, maar masturberen helpt ook wel, omdat je dan als je klaargekomen bent zeg maar alle spieren in je lichaam ontspant....

ja! dat is dus echt waar. doe ik altijd als ik niet kan slapen.
alleen moet je er niet te lang mee wachten, want dan ben je al zo chagrijnig van het piekeren dat je met geen mogelijkheid meer opgewonden wordt.
Oud 17-02-2003, 13:54
Gans
Gans is offline
Drinkt een glaasje wijn ofzo voor het slapen gaan! doe ik ook altijd en het helpt echt...ik had zelf ook altijd moeite om in slaap te komen.
Verder zorgen dat je geen koffie drinkt als je weet dat je 2 uur later fz naar bed gaat.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 00:36
Leemer
Leemer is offline
ey,

Ik had een hele chronische slaap stoornis,

lag soms wel es 2-3 nachten wakker. klag ook te piekeren over van alles en nogwat...

Nu gaat het wel weer, waarschijnlijk ovrheen gegroeit.

Doe geen inspannende dingen voordat je gaat slapen... ( geen drukke films kijken ofzo, daar ga je over na ligge denken)

enne, het klinkt misschien een beetje soft.. maar warme melk voor dat je gaat pitte helpt ook, en douchen help ook heel goed...
Oud 18-02-2003, 00:43
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
ik slaap sowieso heel moeilijk in, maar mijn ritme klopt niet helemaal geloof ik
Oud 18-02-2003, 21:23
C'est moi
C'est moi is offline
Citaat:
Herrie schreef:

ik weet dat het helpt maar moet ik dat dan elke avond doen.
als het al donker word word ik al bang om te gaan slapen ik woon op me zelf ik heb wel een vriend maar die kan nu nog niet elke dag bij mij blijven want dan slaap ik wel goed!!!! als ik alleen ben huil ik ben ik bang en zie ik gewoon heel me leven niet meer zitten. ik moet binnen kort naar de medicijn man maar ik wil liever niet als wel er medicatie voor slikken dus als je iets weet mail maar hier heen.
bvd chretienne
Oud 19-02-2003, 19:58
AngelofSilence
AngelofSilence is offline
Ik slaap ook heel erg slecht, kan echt uren wakker liggen pierkerend over niets. Wat bij mij af en toe nog wel wil helpen is een warm(e) bad/douche (met lavendelolie ofzo ) dat werkt lekker ontspannend.
En natuurlijk regelmaat. Maaltijden iedere dag op dezelfde tijden, iedere dag rond dezelfde tijd naar bed, iedere ochtend rond dezelfde tijd op. (bij mij gaat dat meestal een paar weken goed en daarna verval ik weer in m'n oude patroon van eten, slapen wanneer ik wil )

In ieder geval veel succes
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 12:53
apekop123
apekop123 is offline
Misschien is dit al gezegd (niet hele topic gelezen)

Ik heb er ook vaak last van (lang wakker liggen) Ik heb nu een soort manier om sneller te slapen. Meestal is bij mij het probleem dat ik gewoon super veel nadenk als ik in bed lig, minder koffie drinken ofzow heeft voor mij dus geen zin (ik drink btw niet eens koffie). Als je in je bed ligt ga dan eerst de hele dag af. Denk wat je allemaal gedaan hebt en denk na over de belangrijke dingen die die dag zijn gebeurd. Als je dat hebt gedaan stel je dan voor dat je met een kleine stofzuiger in je hoofd (bij je 3e oog) alles leeg zuigt. Visualiseer dat je hoofd leeg is en dat alle gedachtes zijn verdwenen. Als ik dat heb gedaan val ik daarna meestal zonder problemen in slaap

Regels voor berichten