Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2003, 14:50
thunder110
thunder110 is offline
Voor de 6VWO'ers, de 5HAVO'ers en de 4VMBO'ers:

Wat gaan jullie volgend jaar studeren en waarom? Ga je voor een leuke studie, maar een onzekere toekomst, of voor een leuke baan en een minder leuke studie?

Ik zelf heb eindelijk een keuze gemaakt. Mijn zus had het probleem dat ze te veel studies leuk vond, ik te weinig. Ik twijfelde tussen Kunstmatige Intelligentie en Wijsbegeerte, en het is Cognitieve Kunstmatige Intelligentie geworden. Eigenlijk precies daar tussenin.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2003, 14:56
!i!Pink!i!
!i!Pink!i! is offline
Volgend jaar ga ik, (als ik slaag) naar de PABO. Ik heb er echt onwijs veel zin in!
Waarom ik naar de PABO ga? Omdat het het leukst is om met kinderen te werken, vind ik.Ik denk dat ik voor de basisschool ga.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 15:45
joni
joni is offline
Hej mensen....
Ik vind het best moeilijk indd, omdat het wel DE keuze is...die je gewoon op je...15e,16e, 17e al moet maken..das niet nix . Ik ga (net als pink) pabo doen volgend jaar omdat ik graag met kids omga en ik van veel mensen heb gehoord dat het een leuke opleiding is . Ik ben benieuwd...als het niets voor mij is hoop ik daar in het eerste jaar al achter te komen. Maar ik hoop natuurlijk dat mun keus in een keer de goeie is, allemaal suc6 hiermee! Denk er goed overna iig!

liefs, Joni
Oud 18-02-2003, 16:13
Snufje
Snufje is offline
Ik ben d'r nog steeds niet uit.. Misschien ga ik volgend jaar Toegepaste Communicatiewetenschappen doen, we'll see..
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:16
Verwijderd
Ik ga, als ik dus slaag, Psychologie studeren in Maastricht. Ik twijfelde eigenlijk al heel lang, maar heb de knoop doorgehakt. Flink verdient in de studie al en het lijkt me echt super interessant... Dus dat wordt het he
Maar eerst nog de examens halen
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:38
Verwijderd
Ik twijfel nog tussen 'Econometrie' en 'Bedrijfswiskunde en -Informatica'. Lijken best veel op elkaar. Waarschijnlijk wordt het econometrie
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:48
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Bosdwerg schreef:
Ik twijfel nog tussen 'Econometrie' en 'Bedrijfswiskunde en -Informatica'. Lijken best veel op elkaar. Waarschijnlijk wordt het econometrie
Ha, grappig, BWI was vorig jaar ook nog een optie van mij. Mijn zus studeert Econometrie, dus dat zou sowieso geen optie zijn voor mij.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:50
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef:
Mijn zus studeert Econometrie, dus dat zou sowieso geen optie zijn voor mij.
Omdat je zus het studeert?!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:55
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Omdat je zus het studeert?!
Hehe, klinkt stom he. Nou is dat ook niet de doorslaggevende reden, maar wel een meespelende. Maar de voortdurende "competitie" (zo zie ik het niet, maar prettig is het niet) zou ik niet aankunnen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:56
saartje
saartje is offline
Eerst m'n examens halen , dan een jaartje naar de VS en dan ga ik voeding en diëtitiek studeren in Den Haag. Ik heb er echt onwijs veel zin in
Oud 18-02-2003, 17:04
autodropje
autodropje is offline
Ik ben er nog niet helemaal uit

Waarschijnlijk word het politicologie of Milieu en maatschappijwetenschappen (of misschien ook wel allebei als dat kan )
Oud 18-02-2003, 17:21
Mariebel
Mariebel is offline
Ik ga volgend jaar IBMS studeren in Groningen, omdat het me een leuke studie lijkt en het internationale me erg trekt.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:36
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
saartje schreef:
Eerst m'n examens halen , dan een jaartje naar de VS en dan ga ik voeding en diëtitiek studeren in Den Haag. Ik heb er echt onwijs veel zin in
Ja, ik was eerst ook van plan om eerst een jaar te gaan studeren aan een internationale talenschool in de Verenigde Staten. Jammergenoeg kost het 20.000 á 30.000 euro.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 18:11
Nuck
Nuck is offline
Ik ga volgend jaar geneeskunde studeren. Eigenlijk was 't helemaal geen moeilijke keuze voor mij, ik wilde in groep 3 al dokter worden . Het enige waar ik nog over zit te twijfelen is de plaats, Leiden of Groningen...
Oud 18-02-2003, 18:18
chris9 tje
chris9 tje is offline
ik studeer nu biomedische technologie in enschede en ga volgend jaar naast bmt ook nog industrieel ontwerpen studeren waarschijnlijk.
Oud 18-02-2003, 18:25
Verwijderd
Ik ben van plan elektrotechniek te doen aan de universiteit twente. Lijkt me een leuke studie.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 18:37
JizzyKid
JizzyKid is offline
Ik ga waarschijnlijk Nederlands studeren. Ik had al eigenlijk vanaf mijn zestiende een redelijk goed idee welke richting ik op wilde: die van de journalistiek. De laatste jaren heb ik getwijfeld tussen Communicatiewetenschappen, Journalistiek en dus Nederlands. Ik heb Nederlands gekozen omdat dit breder is dan de overige twee en dus nog allerlei kanten opkunt, wat bij Journalistiek niet het geval is. Bij Journalistiek kies je echt voor het beroep van journalist, in welke beroepgroep op dit moment trouwens echt veel ontslagenen vallen.

Ik heb dus gekozen voor een studie die ligt in de lijn van mijn interesses, maar toch zekerheid biedt voor de toekomst.
Oud 18-02-2003, 19:14
NN
NN is offline
Citaat:
Nuck schreef:
Ik ga volgend jaar geneeskunde studeren. Eigenlijk was 't helemaal geen moeilijke keuze voor mij, ik wilde in groep 3 al dokter worden . Het enige waar ik nog over zit te twijfelen is de plaats, Leiden of Groningen...
Als ik mij niet vergis zit daar een numerus fixus (beperkte toelating d.m.v. loting) op.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 19:15
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
NN schreef:
Als ik mij niet vergis zit daar een numerus fixus (beperkte toelating d.m.v. loting) op.
Tenzij zijn gemiddelde een 8 of hoger is.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 18:31
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
NN schreef:
Ja, I know. Maar daarom kan ik wel een plaats van voorkeur opgeven en met mijn cijfers is de kans groot dat ik daar ook daadwerkelijk ingeloot word.
Oud 19-02-2003, 18:57
NN
NN is offline
Citaat:
Nuck schreef:
Ja, I know. Maar daarom kan ik wel een plaats van voorkeur opgeven en met mijn cijfers is de kans groot dat ik daar ook daadwerkelijk ingeloot word.
Alvast gefeliciteerd dan en veel succes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten