Advertentie | |
|
![]() |
|
Wij hebben een voorzitter, secretaris en penningmeester. Samen vormen zij het dagelijks bestuur (DB). Zij komen ongeveer een week voor een vergadering bij elkaar en maken dan de agenda die naar ieder lid wordt verstuurd. Als je je e-mailadres geeft zal ik wel een voorbeeldagenda opsturen. Waar staat jullie school eigenlijk?
|
![]() |
||
Citaat:
Mijn school staat in Zaandam. Het Regio College Zaanstreek Waterland. Echt heel erg bedankt dat je me wil helpen.
|
![]() |
Ik heb op mijn VWO-school ook in de LR gezeten (was de laatste jaren min of meer fractieleider van de leerlinggeleding). Ik kan wel heel uitvoerig gaan vertellen hoe het bij ons werkte, maar ik denk dat het handiger is als je me een mailtje kunt stuurt met vragen wat je precies wilt weten.
(Tegenwoordig vertegenwoordig ik 600 studiegenoten in een onderwijscommissie.) |
![]() |
|
Bij ons in de leerlingenraad echt een groepje kneuzen, die waarschijnlijk het nieuwe jaar niet haalt
![]() Ik heb alleen geen tips voor je ![]()
|
Bij ons verzorgt de llr (leerlingenbestuur (llb) bij ons) idd de schoolfeesten. Maar ook eens in de maand 'koffiebar' dwz dat je gebak kan kopen op school. En met valentijn rozen rondbrengen. Sinterklaas dat soort dingen. Maar ook klachten dus. Zorg er wel voor dat er een leraar bij die raad zit, dan zit je toch altijd dichter bij het bestuur.
succes drmee!!!
|
Ik zit zelf nu 5 jaar in onze leerlingenraad, ben dit jaar de voorzitter van de raad. Wij zijn zeer bewust geen feestcommissie, maar een raad die de leerlingen vertegenwoordigt richting de school(leiding).
Check eens of er bij jou op school een leerlingenstatuut bestaat. Zo nee, zorg dat er een komt. Vraag het LAKS om hulp. Die kunnen daar altijd mee helpen Als je nog meer info wilt (bijvoorbeeld wat notulen van onze vergaderingen) stuur me maar een mailtje.
||
Citaat:
En nog een tip: vraag er géén leraar bij |
![]() |
|
Wat je dus juist wel moet doen, is een leraar er bij vragen, vooral omdat het bij jullie op school (net als bij ons overigens) nog niet geweldig loopt. Een leraar kan je een beetje begeleiden, en dingen voor je regelen... want een leraar erbij maakt het toch 'officieel' en die kan meer dingen regelen voor je, heeft betere banden met het bestuur/directie enzovoort.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben zelf ook voorzitter van de leerlingenraad. Als je nog iets wilt weten kun je mailen naar leerlingenraadwlg@hotmail.com .
Wat doen wij? we hebben vorig jaar het leerlingenstatuut vernieuwd, en dit jaar hebben we allerlei klachten van leerlingen aangepakt, en we hebben de toetsroosters, in overleg met de schoolleiding, vastgesteld. Maar, zo af en toe komt er weer een leerling met een klacht, en dat behandelen we dan. O ja, we worden best serieus genomen door de schoolleiding, af en toe komen ze naar ons toe om de mening van leerlingen te weten te komen. Wel fijn!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Leerlingenraad Verwijderd | 14 | 09-02-2013 17:25 | |
Algemene schoolzaken |
Leerlingenraad! Verwijderd | 12 | 06-11-2009 20:06 | |
Algemene schoolzaken |
leerlingenraad; wel of geen voorzitter? groot-kleintje | 2 | 04-02-2008 19:04 | |
Algemene schoolzaken |
Leerlingenraad Verwijderd | 23 | 30-05-2004 10:09 | |
Algemene schoolzaken |
leerlingenraad Konijn | 8 | 09-08-2003 22:06 | |
Algemene schoolzaken |
Leerlingenraad Tucker | 17 | 13-07-2002 19:13 |