Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2002, 08:59
Tucker
Tucker is offline
Is er bij jullie een leerlingenraad en zo ja wat doen ze dan voornamelijk????
PHP-code:
Ik zit zelf in de leerlingenraad en wil het graag weten 
Oud 25-06-2002, 09:39
autodropje
autodropje is offline
Ja, proberen dingen binnen de school te verbeteren
Oud 25-06-2002, 10:29
heumen
heumen is offline
Veel praten met mensen uit je omgeving en dan kijken waar problemen zijn die je redelijkerwijs zou kunnen veranderen. Bij ons konden ook commissies worden aangesteld die bijv. feesten organiseerden. Het belangrijkste lijkt mij toch wel om problemen aan te kaarten, zoals studieruimtes die te lawaaig zijn ofzo..
Oud 25-06-2002, 10:31
C5C5C
C5C5C is offline
Die is er bij ons ook

Ze willen voornamelijk dingen verbeteren dus wat de leerlingen willen proberen zij te bereiken
Oud 25-06-2002, 11:12
tacidvs
tacidvs is offline
die stomme lamers die denken dat ze de school vertegenwoordigen en alle feesten verzieken? en die denken dat ze je kunnen passeren bij ALLES omdat ze nu eenmaal in de leerlingenraad zitten? en die denken dat ze later in de politiek gaan omdat ze nu ook in de leerlingenraad gaan? en die TRUTTEN (het zijn geen jongetjes hier) die een ma hebben die aan allemaal vage zweverige dingen doet en een pa die directeur is van een ecofonds en 3*10^6/jaar verdiend? en die nu eindelijk eens een keer op moeten ROTTEN met hun doelloze gezeur?

ja
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 12:59
damaetas
damaetas is offline
cultuur (filmforum, zonder grenzen dag, ...)
andere activiteiten (laatste 100 dagen voor de laatste jaars, bezinning, relatiedag, ...)
kleine veranderingen op school (automaten, dingen die de leerlingen vinden dat beter moet door PETITIES ...)
evaluatie (leerlingen kunnen met klachten over schoolpersoneel en leerkrachten teracht bij leerlingenraad die die probeert op te lossen, evaluatie van activiteiten die de school zelf organiseert, ...)

het is handig als je van elke klas of klassengroep een vertegenwoordiger hebt, maar dat hangt van de intresse/opkomst af natuurlijk.
Oud 25-06-2002, 17:22
Tucker
Tucker is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
die stomme lamers die denken dat ze de school vertegenwoordigen en alle feesten verzieken? en die denken dat ze je kunnen passeren bij ALLES omdat ze nu eenmaal in de leerlingenraad zitten? en die denken dat ze later in de politiek gaan omdat ze nu ook in de leerlingenraad gaan? en die TRUTTEN (het zijn geen jongetjes hier) die een ma hebben die aan allemaal vage zweverige dingen doet en een pa die directeur is van een ecofonds en 3*10^6/jaar verdiend? en die nu eindelijk eens een keer op moeten ROTTEN met hun doelloze gezeur?

ja
Ik vind dat je ongelijk hebt
we hebben idd vrije passage bij veel dignen maar er wordt achter de schermen toch veel meer gedaan!!!
Ik denk niet dat ik later de politiek in zal willen en keur het ten zeerste af om zoog hooghartig te zijn. Je bent tenslotte een leerling.
Oud 26-06-2002, 23:24
Yellow Angel
Yellow Angel is offline
Citaat:
Tucker schreef:

Ik vind dat je ongelijk hebt
we hebben idd vrije passage bij veel dignen maar er wordt achter de schermen toch veel meer gedaan!!!
Ik denk niet dat ik later de politiek in zal willen en keur het ten zeerste af om zoog hooghartig te zijn. Je bent tenslotte een leerling.
behalve een lunch met de directie zie ik niet wat onze leerlingenraad voor passages had...

Daarom werkte de leerlingenraad opo mijn vorige school niet. Mensen met een klacht gingen gewoon direct naar de directie... desnoods een afspraak maken om op de koffie te komen...
Oud 27-06-2002, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Tucker schreef:
Is er bij jullie een leerlingenraad en zo ja wat doen ze dan voornamelijk????
Vanwaar die rolleyes?
Er is een leerlingenraad bij ons jah. Ze organiseren een paar feesten en acties voor goede doelen, maar ze verbeteren de school niet echt. Er waren wel ooit wat regels in het leerlingenstatuut opgenomen, zoals de regel dat je maximaal 3 pw's per week mag hebben enzo (m.u.v. pw-weken uiteraard), maar die regels zijn nu helaas afgeschaft
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 10:54
Verwijderd
zie hier voor de homepage van ons parlement
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 19:02
Tucker
Tucker is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
zie hier voor de homepage van ons parlement
Wow hier kan ik iets mee Dank je
Oud 29-06-2002, 10:42
tacidvs
tacidvs is offline
naïevelingen...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 14:13
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
naïevelingen...
Dan heb je het toch echt over jezelf hoor.

Kijk dat de leerlingenraad bij jullie niet werkt of dat het alleen stumperds zijn is jullie zaak, maar zeik dan niet iedereen af hier.

Ik heb zelf 3 jaar bij een ll-raad gezeten en dat vond ik vet. Wij deden best wel wat en de populairste mensen zaten erbij. Echt lol gehad.
Oud 30-06-2002, 10:49
Koen_S
Koen_S is offline
Is er bij ons ook, heb ik ingezeten (nu dus niet meer)

Proberen vooral zoveel mogelijk plezier te hebben van het budget van toen 1500 gulden per jaar.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 16:54
Åññúhtjúh
Åññúhtjúh is offline
jah die is er...k heb geen idee wat ze doen...hehe

kijk hier ff op hun site
http://www.cswalcheren.nl/leerlingenraad/index.html
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 23:17
Go
Go is offline
Is er wel maar heeft omdat deze raad geen bindend advies heeft, heeft het weinig tot geen invloed.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 20:11
Uhmpra
Uhmpra is offline
ja wij hebben ook een leerlingenraad, althans ik ben nu van school maargoed, het zijn allemaal van die slijmende gasten die weer niets anders doen dan mierenneuken over het kantineassortiment of corvee (ze hebben het voor elkaar gekregen dat iedereen nu corvee heeft, lekker genaaid)
het stomste is nog wel dat de leerlingen niet eens echt iets democratisch over de aanstelling van dat zooitje te zeggen heeft gehad, beetje jammer...
Oud 13-07-2002, 19:13
Verwijderd
Wij hebben oowk een leerlingenraad.... ik zit eroowk in das dik koewlig: je moet zow van die sgool-onderbouw en bovenbouw feest organiseren, dingen die je niet goed vind tegen de leraren zeggen, en allemaal van dat soort gedoe...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten