Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2003, 16:13
SuperS
SuperS is offline
ik wil een hele kolom optellen (door formule) nou wil ik dat vanaf bijv. cel B7 doen, nou had ik eerst als formule: =SOM(B7:B20) maar als er dan een rij wordt tussengevoegd schuift alles naar benede, dus komt er ook iets in cel B21 te staan en word dus niet meegetelt, hoe kan ik dit nou aanpassen? want er word dus heel vaak een rij tussengevoegd.
Oud 19-02-2003, 16:41
Martin
Martin is offline
De som() gewoon een flink eind doortrekken naar beneden ook al staan er geen gegevens in. Een andere oplossing is er AFAIK niet.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 18:20
ekki
ekki is offline
Citaat:
Martin schreef:
De som() gewoon een flink eind doortrekken naar beneden ook al staan er geen gegevens in. Een andere oplossing is er AFAIK niet.
Wel, hoor, als je sleept dan neemt ie het mee als je er een 'enter' tussen doet.
Dus niet zelf iets invullen, maar over de vakjes slepen. Volgens mij moet dat werken.

[edit]geprobeerd, werkt.
je moet dus bovenaan in excel op dat somtekentje klikken en dan moet je je muis over de vakjes die opgeteld moeten worden slepen. nouja, met wat extra tussenstappen, maar ik neem aan dat je dat wel weet.[/edit]
Oud 19-02-2003, 18:53
SuperS
SuperS is offline
ik ga het eens proberen
Oud 19-02-2003, 20:53
Verwijderd
ook is het mogenljik om het veld waarin de som moet verschijnen te definieren als een VB script, die vanaf een bepaalde cel begint, vervolgens steeds de onderliggende cel neemt totdat deze een lege cel tegekomt en vervolgens van de niet-lege cellen het gemiddelde neemt.

dat wordt alleen een stuk lastiger, ik denk dat er iets simpelers moet zijn
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 21:23
mcsun
mcsun is offline
Voor het totaal van een volledige kolom is er in Excel de mogelijkheid SUM(A:A) waarbij A de naam van de kolom is. Als het totaal van die kolom echter in de kolom zelf staat werkt dat uiteraard niet.
Lomp genoeg hebben de heren makers van Excel niet de mogelijkheid toegevoegd een totaal met een bereik van een bepaalde cel in een kolom tot oneindig uit te rekenen.
Iets als SUM(A7:A) kan dus niet helaas.
Oud 20-02-2003, 07:29
Verwijderd
Citaat:
mcsun schreef:
Lomp genoeg hebben de heren makers van Excel niet de mogelijkheid toegevoegd een totaal met een bereik van een bepaalde cel in een kolom tot oneindig uit te rekenen.
En dat is niet het enige. Door allerlei ontbrekende functies was ik gedwongen tot allerlei ingewikkelde VB scripts.
Maargoed, idereen gebruikt het, omdat iedereen het gebruikt...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 09:46
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
Ik schreef:
En dat is niet het enige. Door allerlei ontbrekende functies was ik gedwongen tot allerlei ingewikkelde VB scripts.
Maargoed, idereen gebruikt het, omdat iedereen het gebruikt...
Hoe zit het eigenlijk met Lotus en Quattro Pro wat betreft zulke functies?
Oud 20-02-2003, 11:44
Verwijderd
Citaat:
mcsun schreef:
Hoe zit het eigenlijk met Lotus en Quattro Pro wat betreft zulke functies?
Deze zijn niet standaard te gebruiken in Excel naar mijn weten. Het zal vast wel mogenlijk zijn om dit te gebruiken, door middel van een kloppeling naar een extern bestand te geven dat dan wordt geactiveerd en bepaalde handelingen uit gaat voeren. Maar vraag me niet hoe je dit dan gaat inplementeren
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 12:23
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
Ik schreef:
Deze zijn niet standaard te gebruiken in Excel naar mijn weten. Het zal vast wel mogenlijk zijn om dit te gebruiken, door middel van een kloppeling naar een extern bestand te geven dat dan wordt geactiveerd en bepaalde handelingen uit gaat voeren. Maar vraag me niet hoe je dit dan gaat inplementeren
ik vroeg me eigenlijk gewoon af of in Lotus of Quattro Pro bijvoorbeeld wel eenvoudig kan wat de topicstarter vroeg. Zou maar weer mooi pleiten tegen Excel.

Laatst gewijzigd op 20-02-2003 om 12:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten