Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2010, 14:37
Verwijderd
Hoi,
Ik heb in excel een aantal kolommen waarvan ik elke rij bij elkaar op wil tellen. Bv. ik heb in A5 t/m A54 een aantal getallen staan en in B5 t/m B54, en nu wil ik de som van A5 en B5 in C5 hebben, de som van A6 en B6 in C6, de som van A7 en B7 in C7, enzovoort. Nu kan ik natuurlijk wel in elke cel in kolom C '=som(Ax:Bx)' typen, maar dan kan ik het net zo goed uit m'n hoofd bij elkaar optellen qua tijd. Is er een manier om dat sneller te doen, dat ik heel kolom C in één keer deze opdracht kan geven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2010, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Hoi,
Ik heb in excel een aantal kolommen waarvan ik elke rij bij elkaar op wil tellen. Bv. ik heb in A5 t/m A54 een aantal getallen staan en in B5 t/m B54, en nu wil ik de som van A5 en B5 in C5 hebben, de som van A6 en B6 in C6, de som van A7 en B7 in C7, enzovoort. Nu kan ik natuurlijk wel in elke cel in kolom C '=som(Ax:Bx)' typen, maar dan kan ik het net zo goed uit m'n hoofd bij elkaar optellen qua tijd. Is er een manier om dat sneller te doen, dat ik heel kolom C in één keer deze opdracht kan geven?
in 1 kolom die formule invoeren, dan de kolom selecteren en het +'sje (geloof ik) rechtsonder naar onder trekken tot je alle cellen hebt 'gevuld' die je wil vullen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 14:43
Verwijderd
Oh, het is eerst een soort vierkantje, als je daar aan 'trekt' wordt het een plusje.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 14:43
Verwijderd
Ik ga het proberen

Ik heb office 2003 trouwens.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 14:47
Verwijderd
Ik moest tussendoor de formule ook nog kopiëren en in alle geselecteerde cellen plakken, maar het is gelukt! Dankje
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Ik moest tussendoor de formule ook nog kopiëren en in alle geselecteerde cellen plakken, maar het is gelukt! Dankje
Dat hoort niet te hoeven hoor, je hoort gewoon in 1 rits de formule door te kunnen voeren... zolang je maar echt rechtsonder op het hoekje van de cel klikt en 'm doortrekt naar onderen (dan selecteer je de cellen niet echt, ziet er iets anders uit).

Volgens mij is er ook een toetscombinatie voor, maar die ben ik vergeten...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 14:52
Verwijderd
Ik kan gewoon 1 x die cel kopiëren en dan ook in andere kolommen de hele kolom selecteren en op plakken drukken, en dan telt hij netjes de twee getallen links van hem op, en ik kan het zelfs in andere excel bestanden in een hele kolom tegelijk plakken en dan werkt het ook nog, dus ik vind het goed zo
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Ik kan gewoon 1 x die cel kopiëren en dan ook in andere kolommen de hele kolom selecteren en op plakken drukken, en dan telt hij netjes de twee getallen links van hem op, dus ik vind het goed zo
Ah, ik dacht even dat je bedoelde dat je 'm vervolgens per cel nog moest plakken
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 14:56
Verwijderd
nee gelukkig niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten