Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2002, 16:56
smilegirl
smilegirl is offline
ja mijn "vader"
echt heel erg chaggie hij gaat dan schelden tegen mij en mijn zus al iets even niet zo loopt zoals hij het wil.
we zijn dan kutwijven.
op dit soort dagen probeer ik niet zo vaak thuis te zijn want pff hij kan dan nix hebben.
het probleem is dan dat ik het moeilijk vind om mijn mond dichthouden en dat botst dan.
eigenlijk is het dan ook best gevaarlijk hij gaat dan autorijden en dan geen 80 nee 120 k/m p .u
wat moet ik doen???
en wrom issie nooit een beetje chaggie maar zo exstreem???
kizies smilegirl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2002, 22:36
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
smilegirl schreef:
ja mijn "vader"
echt heel erg chaggie hij gaat dan schelden tegen mij en mijn zus al iets even niet zo loopt zoals hij het wil.
we zijn dan kutwijven.
op dit soort dagen probeer ik niet zo vaak thuis te zijn want pff hij kan dan nix hebben.
het probleem is dan dat ik het moeilijk vind om mijn mond dichthouden en dat botst dan.
eigenlijk is het dan ook best gevaarlijk hij gaat dan autorijden en dan geen 80 nee 120 k/m p .u
wat moet ik doen???
en wrom issie nooit een beetje chaggie maar zo exstreem???
kizies smilegirl
hmmz tja, ik herken het wel. mijn vader is altijd 'chagrijnig', maar ik noem het zo al niet meer, zo is hij gewoon. en hij zal ook niet veranderen, hoe hard iedereen het ook wil.

als hij niet 'chagrijnig' is, praat je dan wel met hem? is hij dan wel vrolijk, doen jullie dan leuke dingen? bij mij is dat dus niet het geval. daarom praat ik eigenlijk nooit met hem, heb er alleen maar confrontaties mee. ik kan me dan ook goed voorstellen dat je je mond niet goed dicht kan houden, dat kan ik ook niet. maar meestal heb je zelf wel in de gaten of het 'slim' is om iets te zeggen of niet.

waarom hij chagrijnig is, ja, dat weet ik ook niet. is er iets op zijn werk? of zit hij er mee dat het bij jullie thuis niet zo lekker loopt? hoe is zijn band met je moeder, als ik dat mag vragen?

mail me anders even, als je dat fijner vind. sjaddap@hotmail.com
Oud 27-03-2002, 20:53
smilegirl
smilegirl is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
hmmz tja, ik herken het wel. mijn vader is altijd 'chagrijnig', maar ik noem het zo al niet meer, zo is hij gewoon. en hij zal ook niet veranderen, hoe hard iedereen het ook wil.

als hij niet 'chagrijnig' is, praat je dan wel met hem? is hij dan wel vrolijk, doen jullie dan leuke dingen? bij mij is dat dus niet het geval. daarom praat ik eigenlijk nooit met hem, heb er alleen maar confrontaties mee. ik kan me dan ook goed voorstellen dat je je mond niet goed dicht kan houden, dat kan ik ook niet. maar meestal heb je zelf wel in de gaten of het 'slim' is om iets te zeggen of niet.

waarom hij chagrijnig is, ja, dat weet ik ook niet. is er iets op zijn werk? of zit hij er mee dat het bij jullie thuis niet zo lekker loopt? hoe is zijn band met je moeder, als ik dat mag vragen?

mail me anders even, als je dat fijner vind. sjaddap@hotmail.com

mijn vader is niet altijd chagrijnig en ik praat dan ook wel met hem maar altijd zo'n beetje over hetzelfde.
hij werkt niet meer (allang)
en zijn band met mijn moeder is prima ze hebben bijna nooit ruzie ofzo
ik kan hem gewoon niet uitstaan en hij mij niet (dat heeft ook zo z'n redenen)
hij zeurt als hij chagrijnig is alleen op mij en mijn zus alleen zij zegt nooit iets terug.
xxx smilegirl

Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 21:32
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
smilegirl schreef:
mijn vader is niet altijd chagrijnig en ik praat dan ook wel met hem maar altijd zo'n beetje over hetzelfde.
hij werkt niet meer (allang)
en zijn band met mijn moeder is prima ze hebben bijna nooit ruzie ofzo
ik kan hem gewoon niet uitstaan en hij mij niet (dat heeft ook zo z'n redenen)
hij zeurt als hij chagrijnig is alleen op mij en mijn zus alleen zij zegt nooit iets terug.
xxx smilegirl

misschien dat het hem dwars zit dat hij niet meer werkt? dat hij het mist, zich verveelt, en dat zo uit?

probeer er anders met hem over te praten op een moment waarop hij niet chagrijnig is... ik denk dat je dat zelf wel aanvoelt, wanneer je dat moet doen. hoop dat het lukt.

dat elkaar niet uit kunnen staan herken ik, maar mijn pa doet zo tegen mij, mij zus én mijn moeder...
Oud 28-03-2002, 18:07
smilegirl
smilegirl is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
misschien dat het hem dwars zit dat hij niet meer werkt? dat hij het mist, zich verveelt, en dat zo uit?

probeer er anders met hem over te praten op een moment waarop hij niet chagrijnig is... ik denk dat je dat zelf wel aanvoelt, wanneer je dat moet doen. hoop dat het lukt.

dat elkaar niet uit kunnen staan herken ik, maar mijn pa doet zo tegen mij, mij zus én mijn moeder...

ik denk niet dat mijn vader zich verveeld
we hebben paarden en dat is zijn lust en zijn leven.
hij is 64 en werkt al 10a 15 jaar niet meer.
en als ik erover begin om te vragen waarom hij zo is maakt hij een grapje zo van ja gezellig toech het word steeds erger ik en mijn zus willen het liefst alleen thuis zijn enzo.
maar bedankt voor je reactie's
xxx smilegirl

Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 18:29
Verwijderd
praat er dan es met je moeder over
edit: of heb je die niet meer ... na je laatste regel "we willen 't liefst alleen thuis zijn"

[Dit bericht is aangepast door marianne22 (28-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 17:00
smilegirl
smilegirl is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
praat er dan es met je moeder over
edit: of heb je die niet meer ... na je laatste regel "we willen 't liefst alleen thuis zijn"

[Dit bericht is aangepast door marianne22 (28-03-2002).]
heb nog wel een moeder hoor maar als we alleen thuis zijn (mij zus en ik) dan is het teminste gezellig ik heb geprobeet erover te praten maar dat schiet nix op.
maar zou het nog wel een keer proberen

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten