Ik denk dat het je ouders beter leek om het je niet te vertellen.
Voor sommige kinderen is het fijner als ze weten wat ze hebben, omdat ze het dan zelf beter kunnen begrijpen (anders krijgen ze misschien het gevoel dat ze 'anders' zijn, zonder dat ze weten wat er 'mis' met hun is)
maar voor sommige kinderen is het ook beter om het niet te weten, want als ze het wel weten krijgen ze juist het gevoel anders te zijn.. juist dan krijgen ze het gevoel dat er iets mis is met ze, en wanneer is een kind oud genoeg om te begrijpen wat er precies aan de hand is en hoe daarmee om te gaan?
voor ouders kan het dan heel moeilijk zijn om de keus te moeten maken, het vertellen of niet
want hoe een kind erop reageert is altijd heel moeilijk te voorspellen
ik denk dat jou ouders ervoor hebben gekozen om het je niet te vertellen, puur uit bestwil voor jou
maar nu je erachter bent gekomen, nu je het zeg maar toch weet, denk ik dat je dat wel aan je ouders moet vertellen (ik weet niet of je dat al hebt gedaan? of je al hebt verteld dat je het weet?)
je kan met ze praten, waarom ze het je niet hebben verteld, vragen wat hun argumenten daarvoor zijn en vertellen waarom jij het er niet (of misschien toch wel) mee eens bent.
Op die manier kan je hun misschien meer begrijpen, en heb je een aantal van je vragen opgelost. Bovendien zullen hun wel weten wat je precies hebt, en wat het inhoud enz..
succes
Laatst gewijzigd op 19-02-2003 om 16:14.
|