Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2001, 20:40
Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
Als jij zelf problemen hebt en er erg mee zit en anderen beginnen bij jou te zeuren over hun problemen

hoe vind je dat dan? vind je de afleiding juist fijn of denk je hard "ga bij iemand anders huilen"? Hoe ga je daar mee om dan?

vertel..
Oud 26-12-2001, 20:45
Verwijderd
Over problemen zeur je over het algemeen niet, 'k zie het niet als zeuren iig. 't ligt er ook aan wie het is, als het familielid of een goede vriend/vriendin is, dan zal ik er altijd voor hem/haar zijn en het nooit als zeuren zien. Ook omdat ik weet dat ik daar (iig bij die vriend(inn)en) ook terecht kan als er iets is, ook als zij op dat moment niet zo lekker in hun vel zitten, dan zijn ze er net zo goed voor mij. Maar over het algemeen zet ik mezelf vrij makkelijk op zij om naar anderen te luisteren.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (26-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 21:02
Lieke666
Lieke666 is offline
Tja ik zit nu in zn soort situatie, en natuurlijk sta ik voor haar open. Ze mag bij mij altijd komen aankloppen. wanneer dan ook. Zij weet niet dat ik het ook moeilijk heb, maar ik vind het idd wel een soort van afleiding
Oud 26-12-2001, 21:06
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Dy|_uCK schreef:
Hoe ga je daar mee om dan?
Hangt van de ernst van mijn problemen af.

Varieert van onaanspreekbaar tot gewoon luisteren.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 21:50
Bu$ta Burn
Bu$ta Burn is offline
In principe sta ik altijd open voor andermans problemen, gewoon met in mijn achterhoofd dat als ik eens ergens mee zit, ik het ook fijn zou vinden dat er naar me geluisterd wordt ...
Oud 26-12-2001, 21:54
!KiTTiE!
!KiTTiE! is offline
hangt ervan af wie, mijn beste vriendin en vrienden kunnen altijd bij me komen, ook als ik zelf diep in de shit zit, maar als ik zelf vrolijk ben wil ik juist liever niet dat men bui verpest word.
maar het hangt er wel vanaf wat voorn problemen ensow, net zoals marc s al zei
Oud 27-12-2001, 21:58
Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
"zeuren" bedoel ik eigenlijk niet negatief ik bedoel meer "over problemen praten" ik verwoordde het alleen klote
Oud 28-12-2001, 12:09
nevaeh
nevaeh is offline
Mijn vriendinnen willik altijd graag helpen. Mijn (ex)vriendin stuurde me bijna iedere avond een smsje met erin zoiets... ooo, ik wil dood, o sorry sorry, ooo ik haat mezelf, oo ik haat mezelf, ooo ik doe jullie alleen maar verdriet. Maar NOOIT zetten ze er echt in wat er aan de hand was zeg maar... duz ik kon haar ook niet helpen. Als je in het 'echt' vroeg watter nou was dan wou ze er niet over praatte. Tja... dan week ooknie wattikur mee aan moet. t ging voort gewoon 'langs me af'. elke keer als je een smsje van der kreeg wist je al watterin stond. Maar dat was niettegt je vraag volgus mij...

ik wil in ieder geval graag mijn vriendinnen helpen hoe moeilik ik het ook hep.

xxx
Oud 28-12-2001, 17:55
eden6
eden6 is offline
Dat hangt er vanaf wie er 'zeurt' en waar het over gaat.

Als ik zelf met een probleem zit, ben ik meestal niet goed in staat naar problemen van anderen te luister. Dwz... ik luister wel, maar ik zit met mn gedachtte ergens anders.

In principe zie ik het trouwens niet als 'zeuren', wanneer mensen mij hun problemen vertellen.
Oud 30-12-2001, 19:15
blacky
blacky is offline
Ze mogen dan alsnog altijd naar me toe komen, want dan vergeet ik tenminste mijn eigen problemen of kan ik zeggen hoe ik met zulke situaties omga.
Oud 01-01-2002, 21:11
jasmijn'84
jasmijn'84 is offline
ik vind het fijn als mensen met hun problemen naar me toe komen en daarna kijk ik dan wel of ik mijn probleem ook aan hun kan mededelen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 17:04
An0ukj3
An0ukj3 is offline
ik vind dat hard... Ik heb et al een hele tijd vreselijk klote. Nu zo'n 3-4 jaar denk ik... Maar dat is zo'n klote gevoel, als je ieder moment in janken kan uit barsten, dat iemand dan naar je toe komt met iets dat voor jou gewoon 1 of ander lullig shit probleembje iz. Dan heb je het zo klote en dan gaat er iemand tegen je aan zitten zeiken hoe erg ie het wel niet heeft en zo... Dat kan ik dus echt niet hebben he, dan zou ik het liefst beginnen te schelden op die persoon. Moeilijk om je dan in te houden...
Oud 14-04-2002, 18:18
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
jasmijn'84 schreef:
ik vind het fijn als mensen met hun problemen naar me toe komen en daarna kijk ik dan wel of ik mijn probleem ook aan hun kan mededelen.

Me 2, k veind t ook wel prima, t is al aardig wat keren voorgekomen... helaas zijn er steeds meer zelfmoord-achtig
Oud 15-04-2002, 20:26
punkyfish
punkyfish is offline
nja. ik had eerst een beste vriendin. we hadden toen allebei problemen, en als ik me dan niet goed voelde, door al die problemen enzo, kwam zij nog eens aangezet met haar problemen. opzich was dat niet zo erg, maar als ik dan eventjes wat trager reageerde, was het meteen van 'JE VINDT MIJ NIET LIEF!' en 'ZIE JE NOU WEL DAT IK EEN TRUT BEN!'. dan was ze helemaal over de zeik, helemaal overstuur... als ik dan zei dat dat helemaal niet waar was, dat ik haar wel lief vond, zei ze dat ik loog.
doordat ze altijd zo tegen me praatte, doordat ze telkens maar weer zei dat wat ik zei niet waar was en dat ik loog, voelde ik me nog slechter...
uiteindelijk is het uitgelopen op ruzie, blablabla, en nou praten we dus niet meer tegen elkaar. niet dat ik het erg vind, maarja.

maarrem, als mensen nu problemen hebben, zal ik er niet voor weglopen. bij mij mogen ze hun hart luchten. het ligt er trouwens wel aan wie het is... ik denk dat ik het wel fijn vind als mensen met hun problemen naar mij komen. het geeft toch een goed gevoel, opzich, dat ze het tegen jou gaan vertellen. ook al weet ik nooit hoe ik moet reageren, ik vind het gewoon heel fijn om serieus te praten de laatste tijd...
Reageren

Regels voor berichten