Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2011, 17:05
Michael19
Michael19 is offline
Ik heb lang getwijfeld of ik dit hier zou posten. Ten eerste omdat ik betwijfel hier goed mee te doen en ten tweede omdat dit misschien bij "contact gezocht" hoort maar dat dekt volgens mij helemaal de lading niet. Want ik zit echt serieus in de put. Het ding is dat ik in de verkeerde situatie geboren ben. Je kiest niet wie je ouders zijn en de mijne zijn veel te vroeg getrouwd. De enige herinnering die ik heb aan hen samen is mijn moeder die staat te tieren tegen mijn vader. Mijn moeder wou ook helemaal geen zoontje. Toen ik 7 was heeft ze mijn vader en mij achtergelaten. Om te kunnen gaan samenhokken met de man van haar zus, waar ze al lange tijd iets mee had en zelfs zwanger van geworden was (maar dat liep uit op een miskraam) terwijl ze zelfs nog bij mijn vader was. Heel die situatie is uitgedraaid op een vechtscheiding die jaren heeft geduurd en waar ik de dupe van was. De weekends bij mijn moeder waren hels: elke nacht huilde ik mezelf in slaap. Ik werd er bedreigd met buiten gegooid te worden, werd er geconfronteerd met dronkenlappen. Maar ik had mijn vader en grootouders nog. Tot op mijn 12e ook mijn grootvader overleed aan kanker. Ik heb sindsdien niemand meer om mee te praten en dat mis ik. Ik heb nog zo veel meegemaakt vanaf dan en ik voel mij zo ongelukkig en machteloos. Maar het lukt mij niet om met iemand die mij kent, iemand "echt", te praten. Ik ben er bang voor. Dus wil ik graag iemand via deze weg leren kennen waar ik mijn hart kan bij uitstorten. Asjeblieft
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2011, 17:58
Verwijderd
Je hart kunnen luchten bij iemand is fijn, over je problemen kunnen praten met iemand is ook fijn, maar ik denk niet dat je 123 iemand vindt die alles in één keer de problemen van jou en je gedrag voor de 100% begrijpt en je daarbij steunt. Je kunt natuurlijk wel mensen vinden met wie je er over kunt praten, en ze ze willen je vast steunen, maar ze kunnen je problemen niet oplossen. Sowieso kunnen jouw problemen voor anderen zwaar zijn.
Ik zou eerder een psycholoog bezoeken met wie je over je problemen kunt praten.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 20:09
honestsmile
honestsmile is offline
Ik ben het eens met wat LaReine over dat we je problemen waarschijnlijk niet op kunnen lossen. Maar ik weet wel hoe het is om het gevoel te hebben dat je bij niemand je hart kan luchten. Ik heb dan wel hele andere dingen mee gemaakt, maar het gevoel is hetzelfde. De machteloosheid en het ongelukkig zijn herken ik ook, maar het is wel belangrijk dat je er uiteindelijk uit komt! Hulp aan nemen is daarbij echt wel noodzakelijk als je er zelf niet meer uit komt.

Als je graag je hart wilt luchten, mag je me best een pm sturen (hoeft niet als je niet wil natuurlijk). Ookal veranderd dat de situatie waarschijnlijk niet, het is soms wel fijn om het een keer met iemand te kunnen delen.

Laatst gewijzigd op 18-09-2011 om 20:18.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 20:33
Verwijderd
Laat het overigens gaan dat er iemand moet zijn met wie je over je problemen moet en kan hebben. Iedere medemens heeft gevoel, maar kan niet alle problemen van anderen begrijpen, iedereen heeft wel iets dat hij of zij nooit met iemand bespreekt. Je hebt in normale situaties wel dat je "alles kunt vertellen", maar jouw verhalen gaan erg diep en als je dit vertelt zal de opluchting vaak eerder kortdurend zijn. En soms krijg je zelfs reacties die (onbewust voor de gene die ze maakt) kwetsend zijn voor je.
Bij een psycholoog zul je dit niet zo snel krijgen en die kan je helpen om met je problemen om te gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 22:33
olha1
olha1 is offline
Inderdaad is een psycholoog een optie...

Het belangrijkste is dat je op een manier ergens een plek hebt waarvan je weet dat er niks gaat veranderen. Een plek die stabiel is en waar je je veilig voelt...
Hiervoor is een psycholoog goed, maar je moet er wel aankomen. Ik weet niet als je 19 bent zoals in je naam, want anders als je jonger bent kan dit moeilijk worden...

ben je wel 19 probeer dan wel echt zo snel mogelijk hulp te vinden en wacht niet anders zal je niet echt een fijne tijd hebben...
ben je jonger kijk dan als je bij een bepaalde instantie hulp kan krijgen... ik weet niet als kindertelefoon veel voor je kan doen ik hoor tegenwoordig dat de kindertelefoon niet zoveel doet en meer dingen belooft...
Ik hoop dat alles goed zal gaan voor je
Oud 19-09-2011, 20:33
lisanneKO
lisanneKO is offline
Een psycholoog lijkt mij ook wel slim. Maar ik weet niet hoe oud je bent.

En heb je vriendin daat kan je je hart ook bij luchten. Of schaam je je voor hun?
Ik denk wel dat het beste is om met iemand te praten dan alles voor je zelf houden.
Ik heb ervaring er mee om alles op te kroppen en dat is niet slim kan ik je zeggen.

Met mij kan je ook altijd praten als je wil
Maar ik denk zelf dat een psycholoog het beste is en ben je nog jong probeer een keer een hulptelefoon.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten