Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2003, 21:54
Denizzze
Denizzze is offline
Hey Every-1!

Het is eindelijk zo ver...ik heb mn ouders zo ver gekregen om kabel-internet te nemen...maar nu zitten we te zoeken en te zoeken...maar we komen er niet uit...welke provider we moeten nemen...
Allereerst vinden zij t belangrijkst dat t niet te duur is.....dus wie heeft een idee daarvan....als ik er geen goedkopere provider vind dan 40- 50 euro...dan gaat t voor mij over.. !!
dus wie wil er helpen?

Dikke Kussen en liefs!!
Oud 18-02-2003, 22:00
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
schoolgirl schreef:
Hey Every-1!

Het is eindelijk zo ver...ik heb mn ouders zo ver gekregen om kabel-internet te nemen...maar nu zitten we te zoeken en te zoeken...maar we komen er niet uit...welke provider we moeten nemen...
Allereerst vinden zij t belangrijkst dat t niet te duur is.....dus wie heeft een idee daarvan....als ik er geen goedkopere provider vind dan 40- 50 euro...dan gaat t voor mij over.. !!
dus wie wil er helpen?

Dikke Kussen en liefs!!
om te beginnen wil je kabel of adsl
(kabel via tvkabel met vasttarief, adsl via telefoon ook vast tarief.)

KABEL
als je kabel wilt is het niet z'n heel groot keuze menu.
Want (bijna) alle kabelproviders zijn van UPC dus je zult er maar 1 in jouw regio kunnen krijgen.

ADSL
Hier kun je beginnen met te kijken welke telefoon aanbieders je kunt kiezen bijv. KPN.bbnet ed.
Hier naast moet je nog eens gaan kijken naar welke provider je wilt bijv. het net,tiscali ed..
Voor adsl is er een algemene site waar een aantal aanbieders en providers op staan. ADSL_site

Heb je nog meer vragen dan hoor ik het graag ;-)
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 22:25
Denizzze
Denizzze is offline
Heey...,
Thanx voor je bericht...dat was pas snel!
Erg veel aangehad....heb er namelijk niet echt veel verstand van...:-S
We nemen maar kabel...geen foontikken en gaat ook nog veel sneller..en dat was het doel van hen (Lees:moeilijke ouders...:-S)...Nu nog maar zoeken naar de juste kabel-provider voor m'n regio...en dan zijn we finally klaarr...
Nogmaals bedankt!
Kissessss...!!
Oud 18-02-2003, 22:44
Wasp
Wasp is offline
Er is maar 1 kabelprovider in je regio. Bijvoorbeeld Essent (@home), of UPC (Chello)

Pas als je ADSL kiest, heb je keuze uit providers.
Bv Xs4all (http://www.xs4all.nl)
Of Planet Internet (http://www.planet.nl)

Je hebt dan een abbonement nodig van mxstream (de kabel zelf zeg maar) én van zo'n provider (het internet).

Ik hoop dat ik het een beetje met simpele woorden heb uitgelegd.
Oud 18-02-2003, 22:57
Baxx
Baxx is offline
adsl is zonder foon tikken en is het snelst want ik werd echt gek van die kabel kut casema
Oud 18-02-2003, 22:59
Puta
Puta is offline
als ik jou was zou ik geen kabel nemen adsl is beter en contanter misschien is dit wat voor jou das geen 40/50 euro maar 36,50

Lite ADSL
Het ideale abonnement om permanent online te zijn. Een ADSL verbinding van 256 Kbit/s, aangevuld met alle voordelen van XS4ALL, bijvoorbeeld toegang tot de experimentele en grootste nieuwsserver van Europa.

suc6 ermee groeten,
Oud 18-02-2003, 23:01
Puta
Puta is offline
ik zie dat je in leerdam woont, daar ken ik ook iemand die kabel heeft en dat schijnt bij hem op goede constante snelheid te werken in die regio is de kabel dus nog niet erg druk bezet maar adsl heft toch wat meer zekerheid vind ik
Oud 18-02-2003, 23:01
niemand
niemand is offline
Citaat:
Sting schreef:
als ik jou was zou ik geen kabel nemen adsl is beter en contanter misschien is dit wat voor jou das geen 40/50 euro maar 36,50

Lite ADSL
Het ideale abonnement om permanent online te zijn. Een ADSL verbinding van 256 Kbit/s, aangevuld met alle voordelen van XS4ALL, bijvoorbeeld toegang tot de experimentele en grootste nieuwsserver van Europa.

suc6 ermee groeten,
adsl lite kan je ook goedkoper krijgen, maar let wel op of er een datalimiet op zit
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Wasp schreef:
Er is maar 1 kabelprovider in je regio. Bijvoorbeeld Essent (@home), of UPC (Chello)
over een maand kunnen in bepaalde gebieden gekozen worden
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 23:05
Verwijderd
Laat mij maar eens een ADSL abbo zien die het tegen een kabel abbo op kan
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 23:06
niemand
niemand is offline
Citaat:
McLaren schreef:
wat snelheid betreft? snelheid van kabel verschilt, sommige plaatsen is het prima en no match voor adsl en op andere plaatsen is het weer heel brak
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 23:07
Puta
Puta is offline
Citaat:
McLaren schreef:
elk want kabel heeft kut snelheid, niet stabiel ect.
Oud 18-02-2003, 23:07
niemand
niemand is offline
Citaat:
Sting schreef:
dat is niet overal zo voorzover ik hier op het forum hoor
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 23:09
Puta
Puta is offline
Citaat:
niemand schreef:
dat is niet overal zo voorzover ik hier op het forum hoor
dat is zo bijv in leerdam maar over het algemeen zeg maar
Oud 18-02-2003, 23:12
Baxx
Baxx is offline
Citaat:
niemand schreef:
wat snelheid betreft? snelheid van kabel verschilt, sommige plaatsen is het prima en no match voor adsl en op andere plaatsen is het weer heel brak
hier is het dus brak in soest hooguit 3 kb/s dat is het hoogste wat ik ooit gehaalt heb daarom heb ik nu ADSL
Oud 19-02-2003, 07:45
Verwijderd
Ik haal hier in apeldoorn de wijk De Maten vak genoeg 400 kb/sec als ik geluk heb. Maar vaak genoeg zit hij rond de 90.(dit is dus bij downloaden bij een site, niet bij kazaa etc). Eeen vriend van me met adsl haalde altijd standaard 50/60 kb/sec. Maar de laatste keer dat ik dit vroeg was wel een jaar geleden dus ik weet niet hoe het nu is.

De snelheid va kabel hangt als het goed is af van het aantal actieve kabelgebruikers in de buurt. Maar ik ken nog een paar hier in Apeldoorn warvan er 1 in Zuid, 1 in de buurt van het Centrum en 1 ook hier ergens in de Maten. Niemand van hen heeft probs mert kabel. PS Kabel instaleren is leuk als je XP hebt. Ik kreeg zo´n heel boekje met instructies van UPC, maar XP had het zelf al geïnstaleerd voordat ik begonnen was met de 1e pagina
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 07:53
Puta
Puta is offline
Citaat:
Morridin schreef:
Ik haal hier in apeldoorn de wijk De Maten vak genoeg 400 kb/sec als ik geluk heb. Maar vaak genoeg zit hij rond de 90.(dit is dus bij downloaden bij een site, niet bij kazaa etc). Eeen vriend van me met adsl haalde altijd standaard 50/60 kb/sec. Maar de laatste keer dat ik dit vroeg was wel een jaar geleden dus ik weet niet hoe het nu is.

De snelheid va kabel hangt als het goed is af van het aantal actieve kabelgebruikers in de buurt. Maar ik ken nog een paar hier in Apeldoorn warvan er 1 in Zuid, 1 in de buurt van het Centrum en 1 ook hier ergens in de Maten. Niemand van hen heeft probs mert kabel. PS Kabel instaleren is leuk als je XP hebt. Ik kreeg zo´n heel boekje met instructies van UPC, maar XP had het zelf al geïnstaleerd voordat ik begonnen was met de 1e pagina
adsl is nu 80/90 en met adsl hoef je ook weinig te instaleren
Oud 19-02-2003, 07:58
Wuzzelez
Wuzzelez is offline
Ik woon in een dorp met 6000 inwoners, er overal kabel en voor zover ik weet hebben er ook redelijk mensen kabelinternet. Ondanks dat zit ik (met chello) overdag nog op een minimale snelheid van 110-120 kb/s. In de rustigere uren kan dit richting de 350 kb/s gaan (ligt aan de site/server natuurlijk). Dus heb nergens last van.
Oud 19-02-2003, 08:08
Koen
Koen is offline
Citaat:
Sting schreef:
Me moer. Ik heb dan niet veel upstream, maar ik kijk met verlangen uit naar de dag dat er een ADSL abbo komt dat mij ook 400 kbyte/s down en minstens 16 kbyte/s up kan geven. Dat laatste lukt wel voor €50 in de maand, maar dat eerste never nooit niet.

Stabiel is mijn verbinding ook. 's Avonds wordt het misschien een fractie langzamer, maar amper merkbaar. Ik weet dus niet waar jij je theorie op baseert, maar voor mij gaat dat absoluut niet op. Ik heb zat keus uit andere ADSL providers hier, maar blijf mooi bij @Home.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 08:21
Verwijderd
Citaat:
Sting schreef:
w0w, wat een geweldige onderbouwing..
Ik heb hier chello, haal altijd (uitzonderingen daar gelaten) 160kbyte/s
Dat is 1200kbit/s en bij ADSL krijg je maar 750kbit/s en je betaald gemiddeld 5,- p/m meer..
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 09:36
Baxx
Baxx is offline
Citaat:
McLaren schreef:
w0w, wat een geweldige onderbouwing..
Ik heb hier chello, haal altijd (uitzonderingen daar gelaten) 160kbyte/s
Dat is 1200kbit/s en bij ADSL krijg je maar 750kbit/s en je betaald gemiddeld 5,- p/m meer..
bij you loopt chello wel lekker maar bij zommige weer heel kut
dat is met adsl net to
Oud 19-02-2003, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Darkstar schreef:
bij you loopt chello wel lekker maar bij zommige weer heel kut
dat is met adsl net to
Conclusie, wat Sting zegt is dus bullshit
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 13:13
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Wuzzelez schreef:
Ik woon in een dorp met 6000 inwoners, er overal kabel en voor zover ik weet hebben er ook redelijk mensen kabelinternet. Ondanks dat zit ik (met chello) overdag nog op een minimale snelheid van 110-120 kb/s. In de rustigere uren kan dit richting de 350 kb/s gaan (ligt aan de site/server natuurlijk). Dus heb nergens last van.
Volgens mij overdrijf je een beetje. Maximale downstream van Chello = 1536kbit/s=192kbyte/s.

NOFI. Ik ben ook heel tevreden met Chello hier. Gemiddeld toch wel rond de 140kbps down ('s avonds rond de 90kbps). Afgezien van die grote kabelbreuk in Brabant een week geleden is er hier nooit storing.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 13:16
Orion16
Orion16 is offline
Goed dat je het iig kan krijgen, bij mij niet zo Anders hadden we allang breedband gehad maar daar hebben ze hier helaas nog nooit van gehoord.

Neem NOOOOIT Casema!! mocht Casema je kabelboer zijn! Het zuigt en dat hoor ik van zo ongeveer iedereen..

Tip: Neem HCCnet ADSL lite, geen datalimiet en toch is het 29 euro per maand ofzoiets. En het is betrouwbaarder dan kabel, altijd een vaste snelheid
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 14:18
Martian
Martian is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Tip: Neem HCCnet ADSL lite, geen datalimiet en toch is het 29 euro per maand ofzoiets. En het is betrouwbaarder dan kabel, altijd een vaste snelheid
Ik heb HCCnet normaal ADSL, ik haal altijd de maximale snelheid, en de laatste storing die ik me kan herinneren is bijna een jaar geleden en duurde maar 2 uurtjes...

toppie

en ik woon in Utrecht, dus als ik kabel zou willen kom je bij Casema uit, en dat zuigt toch wel zo extreem hard....
Oud 19-02-2003, 14:44
Puta
Puta is offline
julie kunnen zeggen wat jullie willen het is gewoon een feit dat kabel bij de meetse mensen kut is en die stappen dus over op adsl tuurlijk zijn er mensen met kabel die een goede snelheid hebben enz. Maar ik hoor vaak zat dat mensen overstappen van kabel naar adsl om dat kabel dan te sloom is enz ik heb nog nooit gehoord dat mensen van adsl naar kabel overstapte jullie wel dan?
Oud 19-02-2003, 14:57
Koen
Koen is offline
Citaat:
Sting schreef:
julie kunnen zeggen wat jullie willen het is gewoon een feit dat kabel bij de meetse mensen kut is
Kom maar met cijfers. Pas dan zie ik dat als een feit, tot die tijd is dit gewoon een subjectieve opvatting die voor jou wel geld, en voor mij niet. Kabel is niét per definitie kut. Meestal is kabel best een goede manier om te internetten.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 15:02
Puta
Puta is offline
Citaat:
Koen schreef:
Kom maar met cijfers. Pas dan zie ik dat als een feit, tot die tijd is dit gewoon een subjectieve opvatting die voor jou wel geld, en voor mij niet. Kabel is niét per definitie kut. Meestal is kabel best een goede manier om te internetten.
oke maar ken jij gevallen waarbij mensen overstappen van adsl naar kabel ?? anders om ken ik er genoeg dat zegt toch wel iets

Laatst gewijzigd op 19-02-2003 om 15:19.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 15:04
Baxx
Baxx is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Conclusie, wat Sting zegt is dus bullshit

em woeps net to moest niet zo zijn
Oud 19-02-2003, 15:14
Koen
Koen is offline
Citaat:
Sting schreef:
oke maar ken jij gevallen waarbij mensen overstappen van kabel naar adsl ?? anders om ken ik er genoeg dat zegt toch wel iets
Je zal 't wel andersom bedoelen, mensen die van kabel naar ADSL gaan ken ik wel ja. En de kans bestaat, dat je @Home kabel hebt die traag is op jouw plek. Maar het kan óók zo zijn dat je Chello hebt en de snelheid best te pruimen is.

Of ik mensen ken of niet die overgestapt zijn doet natuurlijk niet terzake. Met ADSL kan je namelijk meer abbo's krijgen die ook de minder eisende mens voor weinig geld tevreden kan stellen.

Het hangt puur af van je eisen, wat je moet nemen. Maar kabel is niet per definitie slecht.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 15:20
Puta
Puta is offline
Citaat:
Koen schreef:
Je zal 't wel andersom bedoelen, mensen die van kabel naar ADSL gaan ken ik wel ja. En de kans bestaat, dat je @Home kabel hebt die traag is op jouw plek. Maar het kan óók zo zijn dat je Chello hebt en de snelheid best te pruimen is.

Of ik mensen ken of niet die overgestapt zijn doet natuurlijk niet terzake. Met ADSL kan je namelijk meer abbo's krijgen die ook de minder eisende mens voor weinig geld tevreden kan stellen.

Het hangt puur af van je eisen, wat je moet nemen. Maar kabel is niet per definitie slecht.
nee dat zei ik ook niet, ik zei in de meeste gevallen
Oud 19-02-2003, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Sting schreef:
oke maar ken jij gevallen waarbij mensen overstappen van adsl naar kabel ?? anders om ken ik er genoeg dat zegt toch wel iets
Omdat ADSL mensen bang zijn voor vernieuwingen..
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 15:56
Blizz
Blizz is offline
Citaat:
McLaren schreef:
ik ben bang voor de eenmalige kosten >=(

gaat hier niet om kabel tho, ik wil hier van mxstream naar bbned alleen dat kost echt 250 euro aan eenmalige kosten op z'n minst (bij cistron, daar hoef je atm geen aansluitkosten te betalen), 550 piek! dan blijf ik wel mxstream :r
Oud 19-02-2003, 16:33
Puta
Puta is offline
Citaat:
McLaren schreef:
adsl is juist de vernieuwing
Oud 19-02-2003, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Sting schreef:
adsl is juist de vernieuwing
leg uit..
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 17:15
Koen
Koen is offline
Citaat:
Sting schreef:
Citaat:
Hier begon 't om, en hier staat niet 'in de meeste gevallen'.

Excuses voor 't mierengeneuk maar ik moét en zal m'n gelijk halen
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Hier begon 't om, en hier staat niet 'in de meeste gevallen'.

Excuses voor 't mierengeneuk maar ik moét en zal m'n gelijk halen
Sting loopt ui z'n nek te ijlen -punt-
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 17:35
Martian
Martian is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Jij loopt gelukkig niet uit je nek te ijlen....
Oud 19-02-2003, 18:22
LB06
LB06 is offline
Sting loopt hier gewoon een beetje te trollen. Elk weldenkend persoon weet dat zo'n bewering nergens op slaat.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 18:24
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef:
Elk weldenkend persoon weet dat zo'n bewering nergens op slaat.
ja, nu hij zef nog..
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 18:27
ekki
ekki is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Neem NOOOOIT Casema!!
ik ben het hier zo gruwelijk erg mee eens .

overigens is chello hier in de grote stad prima te pruimen (al woon ik wel in een achterbuurt volgens sommigen, maar ik vind dat wel meevallen). dat pruimen is wel anders geweest, veel timeouts, maar nu is het echt goed (zal het door de boze brief zijn gekomen??? of doordat de router gewoon goed is ingesteld???).
Oud 19-02-2003, 18:35
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef:
Sting loopt hier gewoon een beetje te trollen. Elk weldenkend persoon weet dat zo'n bewering nergens op slaat.
Zou het soms een alias van Christen zijn die ook op andere fora loopt te f*cken?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 18:38
Puta
Puta is offline
[QUOTE]Koen schreef:
[B]Hier begon 't om, en hier staat niet 'in de meeste gevallen'.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Sting schreef:
--------------------------------------------------------------------------------

quote:

Dat antwoord was op de vraag welk adsl abbo er beter was als kabel en in mijn visie elk omdat ik alleen maar slechte dingen over kabel hoor maar als het anders is sorry hoor

Laatst gewijzigd op 19-02-2003 om 18:40.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 18:50
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Als je @home kan nemen, en je wilt goedkoop uit zijn kun je @home basic nemen. Je betaalt €29,96 per maand(incl btw) alleen je snelheid is rond de 128kb/s (tijdens het downloaden kom je meestal niet boven de 15 KB/s uit dus) Dat is ong een ISDN-lijntje. Maar ik heb dus owk moeilijke ouders en ik heb ze zover gekregen zodat ze gewoon zon pakket nemen. K heb er nu gewoon schijt aan dat mn downstream zo langzaam is, k heb wel geduld. Zet het gewoon aan en de volgende morgen is alles klaar.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 19:48
Verwijderd
Godver, UPC naait je waar je bijstaat. Wij kregen vandaag een rekening voor borg van de modem, aansluitkosten en 2 maanden abo. Het lompe is dat we het in december aflsoten. We kregen het in Januari, en de actie was in december(dus toen we het namen) 1e 2 maanden gratis, geen aansluitkosten(basis alleen en gratis modem). De enige ´korting´die op de rekening stonden waren 1 maand gratis internet en geen aansluitkosten.

grrr
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 20:28
Baxx
Baxx is offline
Citaat:
LB06 schreef:

zeker geen ervaring met kabel in in soest en delft of zo nou dat wil je niet
Oud 19-02-2003, 21:35
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Darkstar schreef:
zeker geen ervaring met kabel in in soest en delft of zo nou dat wil je niet
Zal best maar om dan te gaan claimen dat kabel meteen 'kut' is en het overal slecht is en weet ik wat nog meer. Praat voor jezelf en kraam geen onzin uit.

Doesn't make sense

reactie op sting

Laatst gewijzigd op 19-02-2003 om 21:38.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 22:03
Puta
Puta is offline
wat loopt iedereen te janken ik geef gewoon mijn mening klaar en ieder mag zijn eigen mening hebben maar ik vind kabel over het algemeen kut klaar
Oud 19-02-2003, 22:04
Baxx
Baxx is offline
Citaat:
LB06 schreef:
Zal best maar om dan te gaan claimen dat kabel meteen 'kut' is en het overal slecht is en weet ik wat nog meer. Praat voor jezelf en kraam geen onzin uit.

Doesn't make sense

reactie op sting
ag heb kabel gehad CASEMA kutttt dus dats is een feit andere kabel maatschapijen weet ik net maar ben blij met mijn ADSL
Oud 19-02-2003, 22:35
Puta
Puta is offline
Citaat:
Darkstar schreef:
ag heb kabel gehad CASEMA kutttt dus dats is een feit andere kabel maatschapijen weet ik net maar ben blij met mijn ADSL
En ik ook
Reageren

Regels voor berichten