Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2002, 21:58
Verwijderd
Ik weet het niet, ik ben zo lang 'depressief' geweest, ik heb zo lang gesneden, dat ik het moeilijk vind om te accepteren dat ik er nu vanaf ben. M'n leventje loopt redelijk, school gaat niet al te goed, maar verder, m'n private life loopt okay, ik heb weer wat mensen gevonden die ik vertrouw, ik doe de dingen die ik leuk vind, en ik weet wat ik wil met m'n leven. Maar op sommige momenten ga ik snijden, zomaar, om dat gevoel terug te krijgen. Omdat ik niet weet wat ik anders moet doen, omdat ik niets heb om me zorgen over te maken, omdat ik bang ben om 'normaal' te worden..omdat ik misschien wel bang ben...dat ik te weinig aandacht krijg? Nu is mijn vraag niet 'Is dat raar?' want ik weet zelf ook wel dat het normaal is, dat het lichtelijk vreemd is dat ik terug zou verlangen naar de periode dat het slecht ging, aangezien er zoveel mensen zijn die proberen om eruit te komen, uit dat cirkeltje van terugvallen, ik weet hoe het voelt, maar al te goed, maar toch zou ik zo graag weer eens een dieptepunt hebben, met als grote voordeel dat de hoogtepunten dan zo goed voelen, dat je niet alles als vanzelfsprekend aanneemt, en je realiseert dat het goed gaat. M'n leven kabbelt nu rustig voort, en ik ben bang dat ik op een gegeven moment niet eens meer weet hoe het was..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2002, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Jewel schreef:
Ik weet het niet, ik ben zo lang 'depressief' geweest, ik heb zo lang gesneden, dat ik het moeilijk vind om te accepteren dat ik er nu vanaf ben. M'n leventje loopt redelijk, school gaat niet al te goed, maar verder, m'n private life loopt okay, ik heb weer wat mensen gevonden die ik vertrouw, ik doe de dingen die ik leuk vind, en ik weet wat ik wil met m'n leven. Maar op sommige momenten ga ik snijden, zomaar, om dat gevoel terug te krijgen. Omdat ik niet weet wat ik anders moet doen, omdat ik niets heb om me zorgen over te maken, omdat ik bang ben om 'normaal' te worden..omdat ik misschien wel bang ben...dat ik te weinig aandacht krijg? Nu is mijn vraag niet 'Is dat raar?' want ik weet zelf ook wel dat het normaal is, dat het lichtelijk vreemd is dat ik terug zou verlangen naar de periode dat het slecht ging, aangezien er zoveel mensen zijn die proberen om eruit te komen, uit dat cirkeltje van terugvallen, ik weet hoe het voelt, maar al te goed, maar toch zou ik zo graag weer eens een dieptepunt hebben, met als grote voordeel dat de hoogtepunten dan zo goed voelen, dat je niet alles als vanzelfsprekend aanneemt, en je realiseert dat het goed gaat. M'n leven kabbelt nu rustig voort, en ik ben bang dat ik op een gegeven moment niet eens meer weet hoe het was..
Wist je dat ik de afgelopen week precies door zo'n fase heenging? En wist je dat er een meisje was die me er in een keer uit haalt met euhm *telt woordjes* 4 woordjes? Ook al was 't maar op MSN ensjo.. *zucht* hier schiet jij weinig mee op.. maar k'hou van jou
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 11:17
punkyfish
punkyfish is offline
ik weet begot niet wat ik hier op moet zeggen, sorry. wil alleen nog keertje zeggen dat jij suuuuper lief bent en dat ik jou keertje wil zien en dan gaan we schommelen en zo en uhm, zucht. i don't know.

plies, ga niet snijden, ik wil niet dat zo'n lief meisje als jij zo'n pijn heeft...

plien is lief.
Oud 07-04-2002, 10:42
*tciddacisum*
*tciddacisum* is offline
Ik weet gewoon echt precies wat je bedoeld!!!!
Het is heel normaal....omdat je je in die periode zooooooo klote hebt gevoeld...je wil het ook niet vergeten dat je je zo slecht hebt gevoeld, maar het kan je ook helpen als je gewoon gaat nadenken over hoe je je toen voelde en hoe jeje nou voelt...dat dat waarschijnlijk heel erg vooruit is gegaan en dat je dat moet koesteren....genieten van hetgeen dat je je niet meer zo als toen voelt!!
I miss the comfort in being sad ---> kurt cobain....zo voelt het af en toe.
Probeer AJB het positieve eruit te halen en gewoon blij te zijn dat je je NIET meer zoals toen voelt.
En net als mij proberen in het heden te leven i.p.v het verleden!!!
Daar ben ik namelijk erg goed in af en toe
Snijden heb ik maar 1 ding over te zeggen....geloof me ik heb mezelf ook meerdere malen open gehaald...maar...het enige wat je moet doen is NIET DOEN....gewoon NIET DOEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
In principe is af en toe een snee niet zo'n ontzettende ramp maar hierdoor blijf je wel doorgaan en dan wordt het erger.
Als je het aanvoelt komen dat je wil gaan snijden moet je echt gewoon even iemand bellen een vriendin ofzo....ik weet zeker dat je sommige mensen zelfs s'nachts wel mag bellen....of je gaat schrijven dat heeft mij ook veel geholpen....gewoon precies opschrijven hoe je je voelt....maar snijden moet je echt gewoon NIET DOEN.....anders blijf je je hele leven daarmee bezig en ik weet zeker dat je dat niet wilt.
Naja.....misschien snap je me wel voor geen meter of heb je er niks aan maar ik moet het in ieder geval geprobeerd hebben
Oud 07-04-2002, 11:15
Anne
Anne is offline
Ik heb het ook hoor. Dat ik het gewoon mis om down te zijn, ook al klinkt het nog zo stom. Het is kut.
Oud 07-04-2002, 12:48
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Hmmm ja, ik ken het ook wel.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten