Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ben ik enigszins van plan,ik hoop volgend jaar van school te veranderen en daar opnieuw te beginnen.alleen moet ik men ouders nu nog kunnen overtuigen, zonder dit te moeten vertellen. |
![]() |
|
Raad geven is in zulke topics moeilijk omdat er eigenlijk geen raad is...als de mensen nu eenmaal klootzakken zijn kunnen wij daar niets aan veranderen.
Maar goed. Ik heb niet EXACT hetzelfde meegemaakt, maar wel genoeg op verschillende vlakken om te weten dat er één ding belangrijk is. Stop met te denken te hopen dat er zoiets bestaat als ware vriendschap en ware liefde. Probeer meer op je eentje te gaan leven. Daarmee bedoel ik, verplicht jezelf minder behoefte te krijgen om alles wat in je zit te vertellen tegen iemand. Ik bedoel NIET dat je iets moet opkroppen maar dat je het moet ja...verwerken op je eentje. Dat kunnen grote dingen zijn, maar ook kleine. Waar ik me bv heeel erg aan erger (zo erg zelf dat ik tegen iedereen onvriendelijk begin te doen) is dat iedereen zo oppervlakkig en ongeïntereseerd is. Je hebt wel vrienden, maar eigenlijk is het ieder z'n eigen leven en is vriendschap er enkel maar om JEZELF beter te voelen. Maar ik heb het aanvaard, het is zo, en daarmee basta. Ware vrienden bestaan niet. Je kunt wel zeggen: jamaar ik heb een half jaar een perfecte vriendschap gehad. OK, maar nu? Perfecte vriendschap is voor mij om te beginnen onsterfelijk en eeuwig. En juist dat bestaat niet, het bestaat NIET. Eeuwige liefde is nog een grotere illusie. Liefde en vrienschap is gewoon profiteren van anderen om jezelf goed te voelen... Jezelf verplichten om in te zien dat de perfecte mensen om je heen...dat dat nooit zal gebeuren, dat is voor mij toch een grote stap geweest. Verder is het goed denk ik om tegen iedereen te zeggen wat er je niet aanstaat. Een grote mond heb je misschien al, maar vooral de mensen waarmee je het goed wilt vinden, daartegen moet je eerlijk zijn. Tegen je vriend, of tegen je vrienden (vriendschap), je ouders. Letterlijk zeggen wat er op je lever ligt! ook al zou dat niet bevorderlijk zijn voor je verdere relatie met die persoon of personen. Verder kan ik je gewoon maar sterkte wensen enz.... Het leven hangt voor een groot deel af van toeval en geluk hebben. Het helpt geen zak wat ik hier typ, maarja? greetz clubje
||
Citaat:
En wie zegt dat die andere mensen geen zulke klootzakken zullen zijn? Iedere tegenslag is er één te veel.
||
![]() |
Citaat:
ik weet niet echt wat ik hier op moet zeggen,maar...als je alles zelf moet verwerken waarom leven we dan nog?ik ben aan het leren alles te relativeren en proberen het goede er van in te zien, maar ik mis het, ik mis de gesprekken met men beste vriend. en ik zal nooit leren om alles zelf op te lossen omdat we daar volgens mij gewoon niet voor gemaakt zijn, we hebben brein om te denken en gedachten uit te wisselen, en geef toe, alles wat we zegge gaat dikwijls over problemen enzo, ik zie niet in waarom we anders geleerd hebben om te praten.ware liefde bestaat niet, ware vriendschap, misschien wel.alleen vinden bijzonder weinig mensen ze. bedankt, je reply heeft wel geholpen! x |
![]() |
||
Citaat:
Ik zeg niet dat je ALLES voor jezelf moet houden. Je kan best over dingen praten met vrienden, ook en vooral over je problemen. Maar dat hoeft daarom nog geen ongelooflijke beste hartsvriend te zijn. DAT moet je niet meer verlangen. Een gesprek moet je nog verlangen natuurlijk, en dat kun je met meer mensen dan die ene goede vriend. Niet streven naar die perfecte vriend...
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |