Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik verwacht dat een psych mij stimuleert om mijn problemen aan te pakken, dat een psych probeert tot mij door te dringen en me confronteert met mn angsten en zwakheden.
Ik verwacht in ieder geval niet dat diegene alles voor mij op zal lossen en dat ik er niks voor hoef te doen. Ik denk dat zo iemand je slechts bepaalde dingen in kan laten zien of je kan helpen dingen beter te begrijpen en oplossingen te zoeken. Daarbij verwacht ik begrip en respect. |
![]() |
|
![]() |
ik heb geen psycholoog maar wel gesprekken met de counselor bij ons op school gehad
ik denk dat hij/zij sowieso moet luisteren naar wat ik zeg en samen met mij proberen naar een geschikte oplossing te zoeken, manier van denken of zo. verder denk ik ook wel dat je gewoon lol met die man/vrouw moet kunnen hebben om bepaalde dingen |
![]() |
|
hmzz, ik zou verwachten (heb dus geen hulp verder) dat diegene mij helpt met bepaalde dingen om te gaan. Dus mij leert hoe ik zelf m'n problemen moet oplossen zeg maar. Ook zou ik willen dat diegene mij alles helder duidelijk kan maken. Want als je over jezelf nadenkt heb je gewoon geen objectief beeld van jezelf. Van een psych zou je verwachten dat diegene jou dat beeld wél geeft.
Zoals al eerder genoemd moet het van twee kanten komen. Maar toch denk ik dat het ook wel anders kan. Zo kan een psych jou ook op één bepaald vlak helpen, omdat je over dat andere vlak niks kwijt wil bij diegene. hmzz, laat maar ![]()
Laatst gewijzigd op 18-02-2003 om 15:01. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat hij door mij heen prikt en diepgewortelde dilemma's naar boven kan brengen, zodat ik er bewust mee zou kunnen omgaan.
Hij zou dus erg confronterend moeten zijn. Wat ik tot nu toe echter over psychologie gelezen heb en de diverse therapieën die toegepast worden, geeft mij sterk het idee dat het een totale tijd- en geldverspilling zou zijn voor mij. Dus timmer ik zelf maar aan de weg. Ik maak na bepalende gebeurtenissen altijd een analyse van mijn gedrag en hoe het in de toekomst beter kan. Het 4G-model wil daarbij nog wel eens helpen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Niet dat ze door me heen prikken ofzo, want ik heb zelf al hartstikke goed door wat ik denk/voel/wil/doe en waarom.
Meer dat ik met diegene kan praten, praten, praten en nog eens praten en daardoor zelf tot nieuwe inzichten kom en dan uiteindelijk tot goeie oplossingen. Mja en ik verwacht ook begrip en respect. En niet dat diegene met allerlei interessante verklaringen komt, die nergens op slaan. Of dat ie me niet gelooft wanneer ik vertel dat ik dingen om een bepaalde reden doe ofzo. |
![]() |
||
Citaat:
Als je er voor open blijft staan. Maar ja, dat is weer afhankelijk van een aantal factoren. Tot in hoeverre jij bent je zelf blood te geven aan hem/haar. Hoeveel je hem/haar wilt vertellen. etc.
|
Voor mij zou het te confronterend zijn, daar kan 'k niet goed tegen. 'k vind 't maar een 'eng' idee. En heb respect voor hen die het wel aandurven/aankunnen.
![]() Ergens zou het mij misschien wel goed doen als 'k me er voor open stel, wat ik dus niet doe. *eigenwijs* ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Er van uitgaande dat je je wat fijner voelt na (een aantal) gesprekken.
||
Citaat:
![]()
|
Hm..
Dat diegene me helpt om de chaos in mn hoofd weer een beetje op een rijtje te krijgen.. Me helpt om de goede richting op te gaan, let op de dingen die ik fout doe en zelf vaak niet doorheb, en me dan corrigeert.. (negatief denken bijv) En me helpt om uit te zoeken wat mijn problemen zijn, de eventuele oorzaak ervan, en me helpt om ze op te lossen.. Kan diegene niet voor mij doen, uiteindelijk zit het in mij, en zal ik het moeten oplossen.
||
Citaat:
Ze laten inderdaad zien wat niet goed is en waar dat aan ligt. Waardoor bij jou de keus komt te liggen of je daar iets aan wilt doen of niet. Doordat ze je dingen laten zien waar jij nog niet aan gedacht had, helpen ze je ook weer om je problemen aan te pakken, maar als jij dit niet wil, dan niet he. Dus ze helpen wel, maar alleen als je zelf ook meewerkt. They only SHOW you the door, they do NOT OPEN it.
|
Ff een ding, psychologen veranderen jou niet. Jij verandert jezelf!!
Zij kunnen jou niet veranderen je kan alleen doen alsof je verandert bent en je na een tijdje ook helemaal zo gedragen maar jij bent het altijd die het doet. Als je het niet wilt dan verandert er niks. Je moet een psych vertrouwen en er samen aan werken. Zij kunnen niet jou leven gaan lijden zodat je niet meer ontspoort, dat moet je altijd zelf doen maar ze kunnen alleen wel de metodes geven om niet meer te hoeven ontsporen. |
![]() |
|
Ik verwacht van een psch wat begrip en gedult en een luisterend oor.Ik heb er nu 1 die absoluut geen gedult heeft en dat is knap lastig ik heb dr nu 6 keer gezien en ze verwacht nu al dat ik alles kan vertellen.Terwijl ik het nog niet kan ik ben de laatste keer weggelopen en ze neemt geen contact op dus heb ik mijn vertrouwens persoon van school eropaf gestuurd.Maar dta lost nog niks op
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en er is een tijd geweest dat ik het wel nodig zou hebben maar ik heb het op mezelf ook gered en ben nu weer 'beter' |
![]() |
||
Citaat:
'k vind het wel goed van je dat je ondanks dat je misschien wel een psych nodig zou hebben gehad, je het toch gered hebt. ![]() ![]() Nu alleen zorgen dat je niet weer terugvalt he? ![]() Take Care
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Groot probleem. 2 kanten. Bogart | 13 | 04-05-2012 07:03 | |
Psychologie |
Kwaad, kwaad, kwaad.. eatdrumseatcym_ | 87 | 23-08-2008 22:55 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Psychologie |
..... diane | 14 | 15-03-2003 18:22 |