Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2003, 16:18
Vini-Vidi-Vici
Vini-Vidi-Vici is offline
na de vele topics die off-topic gingen, er is wel een topic aangemaakt maar dat ging alleen over neo-facisme. en heus niet alle rechtsdenkende mensen zijn neo-facistisch!
Dus bij deze..barst maar los, onderbouw wel je standpunt met argumenten a.u.b.
Advertentie
Oud 19-02-2003, 16:19
Diovai
Diovai is offline
Alle mensen die hier willen komen, moeten hier kunnen komen. Ik ben sowieso voor het afschaffen van grenzen, en het daarmee vrij laten bewegen van mensen!
Oud 19-02-2003, 16:21
thunder110
thunder110 is offline
Die allochtonen zijn er nou eenmaal, je zet ze er toch niet meer uit. En inderdaad, de criminele delicten onder allochtonen zijn hoog, maar er zijn natuurlijk allemaal factoren die meespelen.

Nederland heeft wel degelijk een probleem v. integratie, wat gaan we daar tegen doen?
Oud 19-02-2003, 16:22
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Diovai schreef:
Alle mensen die hier willen komen, moeten hier kunnen komen. Ik ben sowieso voor het afschaffen van grenzen, en het daarmee vrij laten bewegen van mensen!
Dat is niet haalbaar, want dan stort onze economie in.
Oud 19-02-2003, 16:23
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
Dat is niet haalbaar, want dan stort onze economie in.
Ja, vast wel.
Maar het is nu jaren zo geweest dat de economie in de weg heeft gestaan van een menselijke behandeling van mens en dier. Dat is nu genoeg.
Oud 19-02-2003, 16:26
Vini-Vidi-Vici
Citaat:
Diovai schreef:
Ja, vast wel.
Maar het is nu jaren zo geweest dat de economie in de weg heeft gestaan van een menselijke behandeling van mens en dier. Dat is nu genoeg.
hoe bedoel je dat precies?
Oud 19-02-2003, 16:28
Verwijderd
heel simpel, alleen binnenlaten als het land waar ze vandaan komen gewoon niet meer 'leefbaar' is door oorlog, hongersnood, dat soort dingen, anders opflikkeren

en de allochtonen die hier wonen, oké die moeten zich gewoon aanpassen, taal leren, naar school gaan, werken (of tenminste hun best doen om werk te vinden)
en niet gaan lopen zeiken dat ze het hier zo slecht hebben...
wat betreft de criminele jongeren, zodra ze 18 zijn een enkeltje marokko, turkije, of waar ze ookvandaag komen geven...

Laatst gewijzigd op 19-02-2003 om 16:31.
Oud 19-02-2003, 16:29
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Diovai schreef:
Ja, vast wel.
De hele levenswijze van mensen zal daardoor veranderen, of is dat nu juist wat je wilt? Zo'n drieduizend jaar terug in de tijd?
Oud 19-02-2003, 16:29
naam onbekend
naam onbekend is offline
We moeten allochtonen natuurlijk niet hierheen halen, maar als ze er zijn mogen ze van mij wel blijven.

Dat een klein deel van die allochtonen crimineel is is een sta-in-de-weg voor een fatsoenlijke discussie over het allochtonenbeleid. Volgens mij zijn criminele aloochtonen crimineel omdat ze geen enkele kans hebben gehad in onze samenleving, omdat ze door iedereen bij voorbaat al met de nek worden aangekeken. Ze moeten dan ook meer kansen krijgen op een redelijke baan (dus niet zo onderbetaald dat de crimnaliteit aantrekkelijker is).

Blijven bepaalde allochtonen echter bij herhaling crimineel gedrag vertonen, ook als ze de hierboven besproken kansen wel hebben, dan ben zelfs ik onverbiddelijk: uitzetten die handel.
Oud 19-02-2003, 16:31
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
We moeten allochtonen natuurlijk niet hierheen halen, maar als ze er zijn mogen ze van mij wel blijven.

Dat een klein deel van die allochtonen crimineel is is een sta-in-de-weg voor een fatsoenlijke discussie over het allochtonenbeleid. Volgens mij zijn criminele aloochtonen crimineel omdat ze geen enkele kans hebben gehad in onze samenleving, omdat ze door iedereen bij voorbaat al met de nek worden aangekeken. Ze moeten dan ook meer kansen krijgen op een redelijke baan (dus niet zo onderbetaald dat de crimnaliteit aantrekkelijker is).

Blijven bepaalde allochtonen echter bij herhaling crimineel gedrag vertonen, ook als ze de hierboven besproken kansen wel hebben, dan ben zelfs ik onverbiddelijk: uitzetten die handel.
Volgens mij verwar jij allochtonen met asielzoekers.
Oud 19-02-2003, 16:31
Vini-Vidi-Vici
Mijn mening:

Politiek vluchtelingen, Mensen die in hun vadeland worden vervolgd, of mensen die worden bedreigd voor hun voortstaan, moeten asiel kunnen krijgen in Nederland.
Maar let wel, een tijdelijk asiel, als de situatie in het vaderland zo danig veranderd is, dat het niet meer levensbedreigend is, moeten ze terug keren naar mijn mening.
Het grote probleem is niet zozeer deze vluchtelingen, maar als zij hier vast blijven, krijg je wel dat ze vrouw,familie,kinderen inhalen uit het vaderland, waardoor je weer meer allochtonen krijgt, en zo wel bezig kunt blijven.
Ook vind ik dat, als je hier als gast wordt opgenomen in onze verzorgingsstaat, je ook als een gast moet gedragen, dus je netjes aan de regels van de gastheer, in dit geval Nederland, houden, doe je dit niet, jammer maar helaas, zoek maar een ander land die jou lasten wel wil dragen, als jij toch alleen maar stank voor dank geeft.
Oud 19-02-2003, 16:33
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Mannetje17 schreef:
Mijn mening:

Politiek vluchtelingen, Mensen die in hun vadeland worden vervolgd, of mensen die worden bedreigd voor hun voortstaan, moeten asiel kunnen krijgen in Nederland.
Maar let wel, een tijdelijk asiel, als de situatie in het vaderland zo danig veranderd is, dat het niet meer levensbedreigend is, moeten ze terug keren naar mijn mening.
Het grote probleem is niet zozeer deze vluchtelingen, maar als zij hier vast blijven, krijg je wel dat ze vrouw,familie,kinderen inhalen uit het vaderland, waardoor je weer meer allochtonen krijgt, en zo wel bezig kunt blijven.
Jij opent een topic over allochtonen en gaat het vervolgens hebben over asielzoekers en de asielprocedure in Nederland. Wat wil je nou?
Oud 19-02-2003, 16:35
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
Volgens mij verwar jij allochtonen met asielzoekers.
Dan voeg ik er nog aan toe: criminele allochtonen van de tweede/derde generatie, die je natuurlijk niet kunt uitzetten omdat ze feitelijk Nederlander zijn, worden gewoon zwaar gestraft (maar niet zwaarder dan autochtonen die een zelfde vergrijp plegen).
Oud 19-02-2003, 16:35
Vini-Vidi-Vici
Citaat:
thunder110 schreef:
Jij opent een topic over allochtonen en gaat het vervolgens hebben over asielzoekers en de asielprocedure in Nederland. Wat wil je nou?
als een asielzoeker asiel krijgt, is het geen asielzoeker meer maar een allochtoon, dus dat hangt ermee samen
Oud 19-02-2003, 16:36
Vini-Vidi-Vici
Citaat:
naam onbekend schreef:
Dan voeg ik er nog aan toe: criminele allochtonen van de tweede/derde generatie, die je natuurlijk niet kunt uitzetten omdat ze feitelijk Nederlander zijn, worden gewoon zwaar gestraft (maar niet zwaarder dan autochtonen die een zelfde vergrijp plegen).
een 2e generatie is volges de officiele normen ook nog een allochtoon
Oud 19-02-2003, 16:38
thunder110
thunder110 is offline
Ik vind de allochtonen in Nederland en de asielzoekers in Nederland twee verschillende discussie's. Ja, ze hangen wel met elkaar samen, maar argumenten gaan op deze manier door elkaar.
Oud 19-02-2003, 16:38
Nate
Nate is offline
Ik hoor zoveel mensen roepen dat alleen mensen die persé moeten hier mogen blijven, en dan nog liever niet.

Ik vraag me even af waarom... Kort:
1) Is dat niet vreselijk saai, een 'puur' Nederland? Waarom alleen Nederlanders hier in Nederland, zijn die er niet sowieso al genoeg? Ben je het zelf niet al?
2) Wat als iemand, zeg, een Arabier, ontzettend geinteresseerd is in Nederland. Het lijkt hem een ontzettend leuk land, en na een paar keer op vakantie te zijn geweest, wil 'ie immigreren. Waarom mag dat dan niet?
3) Is het geen compliment voor onze stille, verborgen, nationalistische zieltjes, als mensen graag in Nederland willen zijn? Is het geen kans die we moeten aangrijpen om ze in te stellen voor het grote goed van onze kleine natie, opdat wij ooit óók 'groot' kunnen zijn?

Wat mij betreft ligt het probleem (al kan ik bijna niet van een probleem spreken) helemaal niet bij immigratie of integratie. Ik hou wel van diversiteit, en ik wil best wat kleiner wonen, of in een wolkenkrabber (die Nederland dus vrijwel niet heeft, zeker niet wat residentiële ruimte betreft - waarom?), als dat ons land ten goede kan komen.

Voordat Nederland fysiek groter moet worden, moeten wij mentaal groter worden. Er is hier wel plaats voor allochtonen; niet voor mensen die elkaar niet de ruimte gunnen. Die mensen moeten zich eerder aanpassen dan welke buitenlander ook. Pas als dit hele gezanik over integratie en allochtonen is afgelopen kunnen we denken aan een 'groter nederland', dat de mensen die het hardst roepen over een 'vol land' hier zelf de oorzaak van zijn, is jammer.
Oud 19-02-2003, 16:41
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
heel simpel, alleen binnenlaten als het land waar ze vandaan komen gewoon niet meer 'leefbaar' is door oorlog, hongersnood, dat soort dingen, anders opflikkeren

en de allochtonen die hier wonen, oké die moeten zich gewoon aanpassen, taal leren, naar school gaan, werken (of tenminste hun best doen om werk te vinden)
en niet gaan lopen zeiken dat ze het hier zo slecht hebben...
wat betreft de criminele jongeren, zodra ze 18 zijn een enkeltje marokko, turkije, of waar ze ookvandaag komen geven...
Ja, dat is haalbaar...mensen met een Nederlands paspoort buiten zetten.... Maar goed, Nederland wilde de vuile klusjes (i.e. toiletten schrobben e.d.) in de jaren '60 liever niet zelf opknappen, maar liet liever massa's naai- boen- en schrobturken en marokkanen overkomen. Maar 'vergat' om ze op een fatsoenlijke manier te laten integreren. Ze zouden toch wel weer vanzelf 'oprotten', zo dacht men. So deal with the consequences now....
Oud 19-02-2003, 16:43
Vini-Vidi-Vici
Citaat:
Nate schreef:
Ik hoor zoveel mensen roepen dat alleen mensen die persé moeten hier mogen blijven, en dan nog liever niet.

1) Is dat niet vreselijk saai, een 'puur' Nederland? Waarom alleen Nederlanders hier in Nederland, zijn die er niet sowieso al genoeg? Ben je het zelf niet al?
2) Wat als iemand, zeg, een Arabier, ontzettend geinteresseerd is in Nederland. Het lijkt hem een ontzettend leuk land, en na een paar keer op vakantie te zijn geweest, wil 'ie immigreren. Waarom mag dat dan niet?
3) Is het geen compliment voor onze stille, verborgen, nationalistische zieltjes, als mensen graag in Nederland willen zijn? Is het geen kans die we moeten aangrijpen om ze in te stellen voor het grote goed van onze kleine natie, opdat wij ooit óók 'groot' kunnen zijn?

Wat mij betreft ligt het probleem (al kan ik bijna niet van een probleem spreken) helemaal niet bij immigratie of integratie. Ik hou wel van diversiteit, en ik wil best wat kleiner wonen, of in een wolkenkrabber (die Nederland dus vrijwel niet heeft, zeker niet wat residentiële ruimte betreft - waarom?), als dat ons land ten goede kan komen.

Voordat Nederland fysiek groter moet worden, moeten wij mentaal groter worden. Er is hier wel plaats voor allochtonen; niet voor mensen die elkaar niet de ruimte gunnen. Die mensen moeten zich eerder aanpassen dan welke buitenlander ook. Pas als dit hele gezanik over integratie en allochtonen is afgelopen kunnen we denken aan een 'groter nederland', dat de mensen die het hardst roepen over een 'vol land' hier zelf de oorzaak van zijn, is jammer.
Kijk, het voorbeeld wat jij geeft over die arabier. Die arabier komt hier en heeft 2 keuzes, werken, en niet werken.
Stel hij gaat werken (nu niet direct met 1 arabier, maar het blijft natuurlijk niet bij 1) daar gaat jou arbeidsplaats.
Stel hij werkt niet, gaan jou belastingcenten onder andere naar deze man, en is dat wat je wil? dan steun IK liever de oorspronkelijke bevolking van dit land, omdat ik in Nederland woon, en naar mijn idee horen daar overwegend Nederlanders te wonen en te werken, en ook te profiteren ( niet meteen in de slechtste zin van het woord) van de centen van onze overheid.
Oud 19-02-2003, 16:43
Big Brother
Big Brother is offline
ik vind dat de grenzen wel gewoon open mogen, maar tot op een bepaald punt, ik vind niet dat onze natuur en de ruimte die wij nu nog hebben ten koste moet gaan van een te grote instroom van allochtonen

wat ik de laatste tijd wel steeds meer heb is dat ik bijna repsect begin te krijgen voor de enkele volwassen allochtoon die gewoon nederlands spreekt, en dat is niet de bedoeling
ik vind dat dat gewoon hoort

mensen die gewoon hier komen, hier lekker wonen, de taal leren, kunnen opschieten met de omgeving en lekker een baan zoeken vind ik tof en oke, variatie in nederland is goed
maar van die loze mensen die al 10 jaar in dit land wonen, en geen werk zoeken en de kinderen alles voor ze laten vertalen en invullen mogen gewoon net zo snel weer terug
Oud 19-02-2003, 16:44
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Mannetje17 schreef:
een 2e generatie is volges de officiele normen ook nog een allochtoon
Jawel, maar ze hebben vaak een Nederlands paspoort, en dus kun je ze niet uitzetten.

@Nate: Schitterend gesproken! Ik ben het voor 100% met je eens!
Oud 19-02-2003, 16:45
Vini-Vidi-Vici
Citaat:
ADHD schreef:
Ja, dat is haalbaar...mensen met een Nederlands paspoort buiten zetten.... Maar goed, Nederland wilde de vuile klusjes (i.e. toiletten schrobben e.d.) in de jaren '60 liever niet zelf opknappen, maar liet liever massa's naai- boen- en schrobturken en marokkanen overkomen. Maar 'vergat' om ze op een fatsoenlijke manier te laten integreren. Ze zouden toch wel weer vanzelf 'oprotten', zo dacht men. So deal with the consequences now....
Ik vind niet dat wij hoeven te onderzien zonder actie te ondernemen, hoe onze voorouders ( voorzover je daarover spreekt van 40 jaar geleden ) een verkeerd beleid hebben gevoerd.
Oud 19-02-2003, 16:46
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Nate schreef:

Goede verwoording
Oud 19-02-2003, 16:49
Vini-Vidi-Vici
Citaat:
Big Brother schreef:
ik vind dat de grenzen wel gewoon open mogen, maar tot op een bepaald punt, ik vind niet dat onze natuur en de ruimte die wij nu nog hebben ten koste moet gaan van een te grote instroom van allochtonen

Als je de grenzen opengooit, krijg je dus wel die grote stroom.
En tuurlijk kun je er gen mensen uitzetten die een nederlands paspoort hebben. maar je kunt wel de asielzoekers strenger selecteren, of ze wel of geen verblijfsvergunning krijgen.
Oud 19-02-2003, 16:51
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Mannetje17 schreef:
Als je de grenzen opengooit, krijg je dus wel die grote stroom.
En tuurlijk kun je er gen mensen uitzetten die een nederlands paspoort hebben. maar je kunt wel de asielzoekers strenger selecteren, of ze wel of geen verblijfsvergunning krijgen.
Waarom zou je criminele allochtonen wel het land uit kunnen zetten en criminele autochtonen niet????
We zijn toch allemaal gelijk, hebben als menmsen allemaal dezelfde rechten en zijn allemaal als mens geboren lijkt me!!!!!!
Oud 19-02-2003, 16:55
Vini-Vidi-Vici
Citaat:
gegennazis schreef:
Waarom zou je criminele allochtonen wel het land uit kunnen zetten en criminele autochtonen niet????
We zijn toch allemaal gelijk of niet???
Wij zijn de gastheer van de allochtonen, de allochtonen zijn de gasten. Als je ergens als gast komt, heb je je aan regels te houden, hou je je daar niet aan, is het foute boel.
Als je als gastheer zelf het verkeerde voorbeeld geeft, dan is dat natuurlijk ook niet goed, maar deze mensen hebben een nederlands paspoort, en kun je niet zomaar het alnd uitzetten, omdat hier hun roots liggen.
de autochtonen ( ik praat hier dan puur alleen over diegene zonder nederlands paspoort) zijn dus de gasten die zich niet gedragen, hun kun je wel terugsturen, want hun roots liggen niet in Nederland, en hebben in hun eigen vaderland.
Oud 19-02-2003, 16:55
Nate
Nate is offline
Citaat:
Mannetje17 schreef:
Kijk, het voorbeeld wat jij geeft over die arabier. Die arabier komt hier en heeft 2 keuzes, werken, en niet werken.
Stel hij gaat werken (nu niet direct met 1 arabier, maar het blijft natuurlijk niet bij 1) daar gaat jou arbeidsplaats.
Stel hij werkt niet, gaan jou belastingcenten onder andere naar deze man, en is dat wat je wil? dan steun IK liever de oorspronkelijke bevolking van dit land, omdat ik in Nederland woon, en naar mijn idee horen daar overwegend Nederlanders te wonen en te werken, en ook te profiteren ( niet meteen in de slechtste zin van het woord) van de centen van onze overheid.
Ja, als hij komt werken neemt hij een 'arbeidsplaats' in. Maar hij koopt ook een huis, van een lening met hoge rente. Hij koopt een auto en betaalt wegenbelasting, en zijn vrouw doet elke dinsdag boodschappen bij de AH. Iedere inwoner van Nederland betaalt zichzelf terug, anders kan een land niet bestaan. Wij hebben dan, zoals ik je vast niet hoef te vertellen, ook nog zoiets als 'sociale zekerheid'. Dat is goed, want dat zorgt ervoor dat mensen die ons land niet van dienst kunnen zijn worden 'goedgemaakt' door mensen die ons land, als het ware, meerdere malen van dienst kunnen zijn. En daar betalen we allemaal een beetje aan mee. Dat is onze wetgeving, en daar ben ik persoonlijk trots op.

Waarom jij niet? Waarom ga jij eigenlijk niet weg?

Overigens, als eerdergenoemde arabier hier komt om van onze royale wetgeving te profiteren, dan moeten er inderdaad maatregelen worden getroffen. Maar dat kan niet op een dergelijke generaliserende manier, dat is een probleem dat per individu bekeken en aangepakt moet worden. Geen hersenloze uitzettingen van bv. marokkaanse jongens op een vliegtuig naar turkije.
Oud 19-02-2003, 16:58
Vini-Vidi-Vici
Citaat:
Nate schreef:
Ja, als hij komt werken neemt hij een 'arbeidsplaats' in. Maar hij koopt ook een huis, van een lening met hoge rente. Hij koopt een auto en betaalt wegenbelasting, en zijn vrouw doet elke dinsdag boodschappen bij de AH. Iedere inwoner van Nederland betaalt zichzelf terug, anders kan een land niet bestaan. Wij hebben dan, zoals ik je vast niet hoef te vertellen, ook nog zoiets als 'sociale zekerheid'. Dat is goed, want dat zorgt ervoor dat mensen die ons land niet van dienst kunnen zijn worden 'goedgemaakt' door mensen die ons land, als het ware, meerdere malen van dienst kunnen zijn. En daar betalen we allemaal een beetje aan mee. Dat is onze wetgeving, en daar ben ik persoonlijk trots op.

Overigens, als eerdergenoemde arabier hier komt om van onze royale wetgeving te profiteren, dan moeten er inderdaad maatregelen worden getroffen. Maar dat kan niet op een dergelijke generaliserende manier, dat is een probleem dat per individu bekeken en aangepakt moet worden. Geen hersenloze uitzettingen van bv. marokkaanse jongens op een vliegtuig naar turkije.
Dat laatste ben ik volkomen met je eens!
Maar wat bedoel je met:

Oud 19-02-2003, 17:04
Nate
Nate is offline
Nou kijk. Als jij zo graag een 'Nederland voor de Nederlanders' ziet, waarom heb je dan zoveel problemen met de Nederlandse wetgeving wat betreft allochtonen? Die wet is toch echt door Nederlanders gemaakt, voor het welzijn van ons land, anders komt zo'n wetgeving er niet. 'Nederland voor de Nederlanders' komt op mij over als een uitspraak van trots. Je bent Nederlander, je hebt het over roots, kortom, het kleine nationalistische zieltje waar ik het eerder over had.

Maar toch ben je het oneens met ons beleid m.b.t. allochtonen. Dat vind ik raar, want een ware Nederlander zou proberen die mensen te laten zien waarom het zo geweldig is om hier te wonen, en waarom iedereen er vooral van moet kunnen meegenieten.

Er zijn niet zo veel mensen geboren in Nederland hoor, waarom schop je dan iedereen eruit? En daarom vroeg ik je waarom je er niet over denkt om zelf eens weg te gaan, misschien vind je dan een land waar je je wel in kunt vinden.

Probleempje: daar ben jij de buitenlander.
Oud 19-02-2003, 17:25
Vini-Vidi-Vici
Ik denk er niet aan om weg te gaan, want this is my country!
Simpel, en dit is een land van alle Nederlanders (zijn ook buitenlanders met een nederlandse ID) Dat die wetten gemaakt zijn door nederlanders is toch niet zo raar? je hebt rechtste en linkse wetten, lange en kleine, dikke en dunne, dus zijn er tuurlijk ook mensen die er anders over denken, en ik hoef het toch niet eens te zijn met alles wat een Nederlander doet of denkt! zou niet goed zijn!
Daarom ben ik het ook zeer eens met Dhr Nawijn, alle asiel aanvragen die de afgelopen 5 jaar gedaan zijn, bekijken en wel of niet een verblijfsvergunning geven, en dan de grenzen dicht, en niemand ( op politiek vluchtelingen na) meer binnen laten!
Nawijn is ook een Nederlander en daar ben ik het wel mee eens, en ja ik weet waar over ik praat met Dhr nawijn, want ik heb me goed ingelezen over hem en zijn ideeen. En ook al vaak genoeg goede debatten over gehad.

En een buitenlander hoeft voor mij niet trotst te zijn op Nederland, want die hoort hier uberhaupt niet te zijn, Als de Nederlanders maar trots kunnen zijn op hun Nederland. En dat kun je bekrompen of kortzichitg noemen. Nou er zijn anders vele weldenkende en hoog geleerde personen met mij die er net zo over denken. En ik denk toch, dat ik mijn mening goed beargumenteer, dus met die onzin hoef je wat mij betreft niet meer aan te komen.

Laatst gewijzigd op 19-02-2003 om 17:27.
Oud 19-02-2003, 17:34
Verwijderd
ik vind dat de allochtonen die nu al in nederland wonen er best mogen blijven zolang je goed geintergreerd zijn en geen problemen veroorzaken.. verder vind ik dat je elk jaar maar een beperkt aantal allochtonen mag toelaten.
Oud 19-02-2003, 17:44
Isa
Isa is offline
De Die-hard criminelen (gangs in Rotterdam enzo) moeten opflikkeren naar het land van herkomst (of het land waarvan hun ouders kwamen) dan blijft er hier plek over voor onschuldige asielzoekers.
kortom:kwa allochtonen en asielzoekers ben ik links totdat het aankomt op herhalende criminaliteit.
Oud 19-02-2003, 17:48
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
******** schreef:
ik vind dat de allochtonen die nu al in nederland wonen er best mogen blijven zolang je goed geintergreerd zijn en geen problemen veroorzaken.. verder vind ik dat je elk jaar maar een beperkt aantal allochtonen mag toelaten.
Dat zal wat worden zeg! "Sorry mevrouw, hoe erg het ook is in uw land, wij zijn al over onze limiet heen."
Oud 19-02-2003, 18:04
Nate
Nate is offline
Citaat:
Mannetje17 schreef:
Ik denk er niet aan om weg te gaan, want this is my country!
Simpel, en dit is een land van alle Nederlanders (zijn ook buitenlanders met een nederlandse ID) Dat die wetten gemaakt zijn door nederlanders is toch niet zo raar? je hebt rechtste en linkse wetten, lange en kleine, dikke en dunne, dus zijn er tuurlijk ook mensen die er anders over denken, en ik hoef het toch niet eens te zijn met alles wat een Nederlander doet of denkt! zou niet goed zijn!
Daarom ben ik het ook zeer eens met Dhr Nawijn, alle asiel aanvragen die de afgelopen 5 jaar gedaan zijn, bekijken en wel of niet een verblijfsvergunning geven, en dan de grenzen dicht, en niemand ( op politiek vluchtelingen na) meer binnen laten!
Nawijn is ook een Nederlander en daar ben ik het wel mee eens, en ja ik weet waar over ik praat met Dhr nawijn, want ik heb me goed ingelezen over hem en zijn ideeen. En ook al vaak genoeg goede debatten over gehad.

En een buitenlander hoeft voor mij niet trotst te zijn op Nederland, want die hoort hier uberhaupt niet te zijn, Als de Nederlanders maar trots kunnen zijn op hun Nederland. En dat kun je bekrompen of kortzichitg noemen. Nou er zijn anders vele weldenkende en hoog geleerde personen met mij die er net zo over denken. En ik denk toch, dat ik mijn mening goed beargumenteer, dus met die onzin hoef je wat mij betreft niet meer aan te komen.
Jongeman, ten eerste ben jij volgens mij degene die herhaaldelijk met 'geef argumenten' slingert, niet ik. Mij interesseren argumenten niks. Daarnaast vat je een paar dingen verkeerd op.

Buitenlanders hoeven niet trots te zijn op Nederland, ook van mij niet. Niemand hoeft trots op Nederland te zijn, maar met trots kun je jezelf hogerop werken. Je hoeft het óók nergens mee eens te zijn in Nederland, maar als je trots bent op je land, zoals jij beweert, dan moet je het niet in de ogen van de wereld omlaag halen door geen buitenlanders binnen te laten, lijkt me nogal logisch. Als je trots bent op je land maak je het mooiste van alle situaties, en de situatie betreft hier allochtonen, dus als jij wilt laten zien waarom je zo trots bent op je land, dan bedenk je hier een goede oplossing voor. En flikker je dus niet iedereen je land uit / laat je niemand meer binnen.
Oud 19-02-2003, 18:09
red_and_black
red_and_black is offline
Trots op nederland????? Mannetje17
Weet je dat 1,6 miljoen mensen op de LPF hebben gestemd, vind ik niet iets om trots op te zijn!!!
Maar ja das een mening, moet je nog argumenten horen mannetje17???

Oh ja en over die hoogeleerden die er hetzelfde als jou over dachten....da was hitler en die is dood!!!!!!

Laatst gewijzigd op 19-02-2003 om 18:11.
Oud 19-02-2003, 18:11
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef:
Dat zal wat worden zeg! "Sorry mevrouw, hoe erg het ook is in uw land, wij zijn al over onze limiet heen."
nee maar ik heb t over asielzoekers.. vluchtelingen zijn iets heel anders..
okeej laak t zo zeggen, ik vind dat ze elk jaar een limiet moeten vaststellen. en dat ze dan eerst alle vluchtelingen binnenlaten, en als het limiet dan nog niet bereikt is mogen er ook wat asielzoekers bij en anders gewoon helemaal niet.. tenzij hetmensen zijn die echta l meteen een baan kunnen krijgen ne daar ookal voor gevraagd zijn enzo
Oud 19-02-2003, 18:24
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
De hele levenswijze van mensen zal daardoor veranderen, of is dat nu juist wat je wilt? Zo'n drieduizend jaar terug in de tijd?
Dat is wat ik wil. Vind jij dat menselijkheid ons 'terug in de tijd' werpt?
Oud 19-02-2003, 18:25
NN
NN is offline
Allochtonen vind ik een verrijking voor de Nederlandse samenleving. Mensen kunnen veel leren van iemand die net eens een beetje anders is dan een ander, het is goed om zo een wederzijds respect te kweken. Helaas is er in Nederland nog een groot tekort aan wederzijds respect, getuige vele opmerkingen in de trant van: ze mogen hier wel komen als ze zich maar aanpassen, etc..
Nederland moet zich een bezighouden met het vraagstuk van wederzijds respect voor elkaar, in plaats van mee te praten met een hypocriete christen die iedereen zijn levensvisie wil opdringen onder de noemer 'normen en waarden'.
Oud 19-02-2003, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef:

1) nee, vind ik geen probleem. Voordelen hiervan wegen niet op tegen de nadelen.
2) ja, en wat nou als ik heel graag in zo'n grote villa zou willen wonen met 4 hectare grond er omheen? Kan ook niet.
3) is een compliment dat mensen graag in Nederland willen zijn. Maar dat beteknet niet dat ze allemaal hier moeten komen, zodat Nederland groter wordt.
Citaat:
Bij mij gaat de kwaliteit boven kwantiteit. Ik heb in ieder geval geen zin in een Nederland waar iedereen bij elkaar in de tuin woon en waar er geen natuur bijv. meer over is.
Citaat:
Waarom zouden we in godsnaam groter moeten worden qua inwoners???
Oud 19-02-2003, 18:27
Vini-Vidi-Vici
Citaat:
Nate schreef:
Jongeman, ten eerste ben jij volgens mij degene die herhaaldelijk met 'geef argumenten' slingert, niet ik. Mij interesseren argumenten niks. Daarnaast vat je een paar dingen verkeerd op.

Buitenlanders hoeven niet trots te zijn op Nederland, ook van mij niet. Niemand hoeft trots op Nederland te zijn, maar met trots kun je jezelf hogerop werken. Je hoeft het óók nergens mee eens te zijn in Nederland, maar als je trots bent op je land, zoals jij beweert, dan moet je het niet in de ogen van de wereld omlaag halen door geen buitenlanders binnen te laten, lijkt me nogal logisch. Als je trots bent op je land maak je het mooiste van alle situaties, en de situatie betreft hier allochtonen, dus als jij wilt laten zien waarom je zo trots bent op je land, dan bedenk je hier een goede oplossing voor. En flikker je dus niet iedereen je land uit / laat je niemand meer binnen.
Ik ben pas trots op mijn land, als er in Nederland een goed allochtonenbeleid heerst, en dat heerst er dus duidelijk niet.
Oud 19-02-2003, 18:28
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
NN schreef:
Allochtonen vind ik een verrijking voor de Nederlandse samenleving. Mensen kunnen veel leren van iemand die net eens een beetje anders is dan een ander, het is goed om zo een wederzijds respect te kweken. Helaas is er in Nederland nog een groot tekort aan wederzijds respect, getuige vele opmerkingen in de trant van: ze mogen hier wel komen als ze zich maar aanpassen, etc..
Nederland moet zich een bezighouden met het vraagstuk van wederzijds respect voor elkaar, in plaats van mee te praten met een hypocriete christen die iedereen zijn levensvisie wil opdringen onder de noemer 'normen en waarden'.
Oud 19-02-2003, 18:29
Verwijderd
Citaat:
NN schreef:
Zij komen hierheen. Dat betekent dan ook dat zij zich moeten aanpassen. Wanneer ze dit niet doen wordt een deel van Nederland kwaad en hebben ze geen respect meer voor allochtonen. Dat ze zich moeten aanpassen is mijn persoonlijke mening. Maar allemaal verschillende culturen met allemaal verschillende normen en waarden door elkaar, dat zorgt gegarandeerd dus voor problemen.
Oud 19-02-2003, 18:29
Vini-Vidi-Vici
Citaat:
gegennazis schreef:
Trots op nederland????? Mannetje17
Weet je dat 1,6 miljoen mensen op de LPF hebben gestemd, vind ik niet iets om trots op te zijn!!!
Maar ja das een mening, moet je nog argumenten horen mannetje17???

Oh ja en over die hoogeleerden die er hetzelfde als jou over dachten....da was hitler en die is dood!!!!!!
nouuuu, ten eerste slaat de vergelijking met hitler volledig,maar dan ook volledig de plank mis! Maar dat je niet weet wat de theorie van Hitler inhoudt, dat snap ikw el naar jou posts, in het algemeen!
En er zijn toch echt tal van hooggeleerden die nog zeer zeker leven meneertje!
Je komt slimmer over als je nadenkt over je postst.
Oud 19-02-2003, 18:30
BlackInside
BlackInside is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
En nog wat: Nederlandse jongeren willen geen kantoren schoonmaken of kranten rondbrengen, want daar voelen ze zich te goed voor. Dus ja, als allochtonen dat wel willen, dan heb je als werkgever niet zoveel keus.
het is geen kwestie van willen, ze moeten. ze zijn ongeschoold en beheersen onze maatschappelijke normen en waarden en gedragsregels nog niet... ja dan kom je echt niet aan een top baan!

Citaat:
Bijscholen dus, dan hebben ze in ieder geval de kans om een goede baan te krijgen, en op die manier ook om beter te integreren. [/B]
dit heb ik al eens eerder gezegt: vooral moeders van gezinnen willen geen nederlands leren. ze vinden het onnodig ofzow.
ze communiceren via hun kinderen (=dit kan zorgen voor conflicten en ze kunnen besodemieterd worden zonder het te weten --> RUIS IN DE COMMUNICATIE)
wat wil je dan... zij willen niet onze maatschappij leren (kennen) maar wel alle goeds eruit halen en een goede baan???

nog iets anders waar ik me over erger bij allochtonen, is dat ze wel alle goeds uit onze cultuur willen halen, maar nix slechts...

het is een mooi voorbeeld:
ik ken een gezin van 3 kinderen. de oudste zoon was toen 17 of 18. de moeder was totaaaal niet ingeburgerd. de zoon wist dit uiteraard. en hij speelde een gemeen spelletje...
als hij iets gedaan moest hebben wat in Nederland onwettig of bijv abnormaal was dan zei hij ''zo hoort dat in mijn cultuur, dat mag ik dus''.
moest hij iets doen of wilde hij iets wat betrekking had op de westerse cultuur en wat van zijn ouders niet mocht vanwege hun geloof, dan zei hij tegen zijn ouders: ''we wonen in Nederland. ik moet me aanpassen...''
ja halloo zo kan ik het ook. zoiets is echt wel a-sociaal.

*verder ben ik het wel eens met de mening van NN*
Oud 19-02-2003, 18:32
Diovai
Diovai is offline
Trots op Nederland? Getsie, wat Amerikaans. Ik wil trots op mijzelf kunnen zijn, omdat ik of mij als liefdevol mens wil profileren binnen een juiste en menselijke politiek of actief iets aan een onmenselijke en onjuiste politiek wil doen. Een land is niets meer dan een paar grenzen om een stuk land, met grotendeels samenhangende levenswijzen, taal, normen en waarden onder de inwoners. Dit laatste houdt toch een goede ontwikkeling tegen? Denk je maar eens in waarom de Amerikanen al jaren vastzitten in hun eigen krappe denkwijzen en leefmethoden: Ze zijn zo trots op hun land dat ze hun waarden en normen als enige waarheden wensen te aanschouwen en omdat ze zo geografisch zijn verstoken van alles, hebben ze nooit de mogelijkheid gehad goede dingen uit andere samenlevingen over te nemen.
Oud 19-02-2003, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Diovai schreef:
Trots op Nederland? Getsie, wat Amerikaans. Ik wil trots op mijzelf kunnen zijn, omdat ik of mij als liefdevol mens wil profileren binnen een juiste en menselijke politiek of actief iets aan een onmenselijke en onjuiste politiek wil doen. Een land is niets meer dan een paar grenzen om een stuk land, met grotendeels samenhangende levenswijzen, taal, normen en waarden onder de inwoners. Dit laatste houdt toch een goede ontwikkeling tegen? Denk je maar eens in waarom de Amerikanen al jaren vastzitten in hun eigen krappe denkwijzen en leefmethoden: Ze zijn zo trots op hun land dat ze hun waarden en normen als enige waarheden wensen te aanschouwen en omdat ze zo geografisch zijn verstoken van alles, hebben ze nooit de mogelijkheid gehad goede dingen uit andere samenlevingen over te nemen.
Nou, ik ben ook wel trots op Nederland (en dan denk ik aan de dingen die ik positief vind). En verder: waarom zóu ik nieuwe normen en waarden moeten leren. Ik vind het zo best.
Oud 19-02-2003, 18:41
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Nou, ik ben ook wel trots op Nederland (en dan denk ik aan de dingen die ik positief vind). En verder: waarom zóu ik nieuwe normen en waarden moeten leren. Ik vind het zo best.
Omdat er misschien wel dingen zijn die beter zijn dan de huidige normen en waarden. Nu leven wij in een best goed land, als je dat even objectief bekijkt. Maar stel: Je leefde in Amerika en je dacht volledig Amerikaans. Dan dacht je dus ook het bovenstaande, dat het zo best was. Dat is toch kortzichtig?
Oud 19-02-2003, 18:44
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Mannetje17 schreef:
nouuuu, ten eerste slaat de vergelijking met hitler volledig,maar dan ook volledig de plank mis! Maar dat je niet weet wat de theorie van Hitler inhoudt, dat snap ikw el naar jou posts, in het algemeen!
En er zijn toch echt tal van hooggeleerden die nog zeer zeker leven meneertje!
Je komt slimmer over als je nadenkt over je postst.
Maar goed, ff een ding maat!!!! Noem mij nooit meneertje!!!!
Ik ben 2,05 meter lang en heb schoenmaat 49 en handen zo groot als kolenschoppen!!!!! Dus het is meneer voor jou!!!!!
Oud 19-02-2003, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Diovai schreef:
Omdat er misschien wel dingen zijn die beter zijn dan de huidige normen en waarden. Nu leven wij in een best goed land, als je dat even objectief bekijkt. Maar stel: Je leefde in Amerika en je dacht volledig Amerikaans. Dan dacht je dus ook het bovenstaande, dat het zo best was. Dat is toch kortzichtig?
Geef dan eens een aantal voorbeelden van 'betere' normen en waarden dan die wij in Nederland hebben?
Oud 19-02-2003, 18:46
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Geef dan eens een aantal voorbeelden van 'betere' normen en waarden dan die wij in Nederland hebben?
ehm, zomaar een voorbeeld: respcteer je medemens??????

Regels voor berichten