Advertentie | |
|
![]() |
|
Wat schrijf jij poëtisch! Die vergelijking met het blaadje, goed gedaan. Je schrijft erg boeiend, ik heb het meteen uitgelezen. Super, je schrijft echt tof.
De indeling van het verhaal is goed, je bouwt goed de pauzes in d.m.v. witregels, geeft op de juiste momenten alinea's en interpunctie is ook goed. Je vertelt een leuk verhaal, op een aardige manier, vriendelijk en rustig. Het leest lekker, ontspannen. Ook is het diepzinnig, dat zeker. Snoezig, de vergelijking met het blaadje. Spelling, stijl. Ik benadruk dat ik nu nog maar half wakker ben en dus niet alle fouten er uit kan halen. Ook benadruk ik dat ik hier altijd zo over zeur, dus dat het niet persoonlijk bedoeld is. "Maar de inhoud is overal even saai." Meestal hoort maar alleen na een komma. Kan je deze zin niet samenvoegen met een ander? "Was er maar sneeuw, dan was het minder eentonig." Was, hinderlijke herhaling. Wat zou je zeggen als je er: "dan zou het minder eentonig zijn" van zou maken? In de tweede alinea heb je contine dezelfde zinsconstructie staan. De hele tijd begin je met het onderwerp. Dit staat niet mooi en leest niet lekker. "Ook ik zit hier te wachten tot ik naar mijn vrienden toe kan" Kromme zin. "Wat doe ik nu verkeert?" Verkeerd "Moet ik altijd eenzaam blijven net als dat blaadje was aan de boom?" Deze zin is grammaticaal correct, maar ik vind het toch minder mooi staan, het woord "was". "Moet ik altijd eenzaam blijven net als dat blaadje was aan de boom? Of komt er voor mij een ook een rukje van de wind." Deze zinnen zouden erg mooi zijn, samengevoegd.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal (toch nog verder gegaan) vleermuismaatje | 2 | 28-09-2005 18:35 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Julie Anne | 1 | 31-05-2005 17:05 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vreemd Hersenspinsel] Charlottetje | 5 | 15-04-2005 16:13 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] KIET | 0 | 10-03-2004 23:02 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal} Planet of the Ducks (part IV) weetikveel | 7 | 01-07-2003 15:14 | |
ARTistiek |
[verhaal] de waarheid achter haring in tomatensaus DarkCat | 10 | 04-08-2002 18:37 |