Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Een blinde kan niet in dezelfde beelden dromen als wij. Het leuke van een droom is dat alles info die je daarvoor hebt opgedaan en waarvan je hersenen zoiets hebben, van dat hebben we niet meer nodig, door elkaar "weg gooit in een droom.
||
Citaat:
je kan ook over personen dromen die je nog nooit gezien hebt, of die je al een tijdje niet meer gezien hebt...enzo... |
![]() |
|
![]() |
volgens freud heeft een mens een bewust deel, en een onderbewust deel van de geest.
Iets dat je vergeet, ben je niet kwijt, maar zit achter slot en grendel in je onbewust deel van je geest. Bij een gezond mens staat dit onderbewuste open met een kier, zodat iemand daar creativiteit en ideeën vandaan kan halen. Als je slaapt zou je onderbewuste de overhand nemen, en beginnen te verwerken wat er in je onderbewuste zit. Zie je dromen als een mengel pot van alles wat er is gebeurt in je leven. |
![]() |
||
Citaat:
Je prullebak wordt geleegd, maar sommige dingen kunnen lang aan de deksel blijven hangen
||
![]() |
Citaat:
Vreemde combinatie hebben me hersenen dan gemaakt! ![]()
|
[QUOTE]iamcj schreef:
[B]Hoe creeer je fantasie zonder indrukken die je hebt opgedaan? Een blinde kan niet in dezelfde beelden dromen als wij. jah... dat ligt er ook nog aan, of de blinde vanaf zijn geboorte blind is of niet... hoe zou een blinde dan dromen? van bepaalde dingen heeft een blinde toch wel redelijk inzicht van hoe iets eruit ziet door het te voelen denk ik... en de rest komt uit z'n fantasie zoals kleur, of zouden blinden in zwart - wit dromen...???? moeilijke vraag
|
dromen zijn wensen, verlangens gebeurtenissen die je verwerkt of vorm geeft, je hoeft beelde niet te zien, je kan ze ook inbeelden.
je droomt niet de hele nacht maar 5 keer ofzo, je weet je dromen vaak niet meer omdat je er na vast slaapt dus niet droomt
|
Naar mijn weten droom je om al je gebeurtenissen een plaatsje in je geheugen te geven. In feite wordt alles wat je meemaakt opgeslagen, alleen is het terughalen van een gebeurtenis vaak moeilijk of soms lukt het helemaal niet. Als je droomt kom je vaak dingen tegen die je gezien hebt die dag, of de dag daarvoor, zoals bijvoord een paraplu en een hond. Heb je een hoop fantasie dan zal de droom overkomen dat je een paraplu aan het uitlaten bent (zoals hier boven geschreven staat) Sommige dingen kunnen in je droom voorkomen die je gezien hebt maar eigenlijk niet bij stilgestaan hebt en dus in een ander gedeelte van je geheugen worden opgeslagen.
Dus slapen doen we om ons geestelijk te hergroeperen. Daarbij is de REM slaap de diepste vorm van slaap waarin wij dromen en alles even snel op een rijtje wordt gezet. |
![]() |
||
Citaat:
dat zou namelijk betekenen dat iemand die doof en blind geboren is, niet kan dromen want als iemand die blind is voornamelijk in geluiden droomt, dan zou iemand die doof is voornamelijk in beelde dromen en wat dan als je beiden bent? dat zou betekenen dat zo iemand niet kan dromen, of alleen met een soort gevoel droomt
|
![]() |
Wetenschappelijk gezien weet ik niet. Maar ik kan wel vertellen wat ik bij mij opkomt bij dromen/slapen. Ik vond dit namelijk ook wel een toepasselijk stukje tekst!!
Slaap is een periode om onszelf te herstellen en de dag af te ronden. Onze lichamen repareren zichzelf en worden weer vernieuwd en opgefrist. Onze gedachtenwereld gaat de droomstaat in waar de problemen van de dag worden opgelost. We bereiden ons voor op de nieuwe dag die voor ons ligt. Als we de slaapstaat ingaan, kunnen we beter positieve gedachten met ons meenemen, gedachten die een prachtige nieuwe dag en een prachtige toekomst zullen creëren. Als er dus gevoelens van woede of beschuldigingen in zijn, laat die dan los. Als er gevoelens van vewijt of angst zijn, laat ze ook lol. Als er enige jaloezie of razernij in je leeft, laat dat dan los. Als er schuldgevoelens of een behoefte naar straf in de uithoeken van je gedachtenwereld omzweremen, laat ze los. Voel slechts vrede in je lichaam en geest op het moment dat je in slaap zal vallen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
als ik met iets zit pen ik het meestal neer in mijn dagboek.
rare logica, kweet, maar dan denk ik dat al die probleempjes uit mijn hoofd en in mijn dagboek zitten. natuurlijk is het probleem (frustratie, angst, ook andere dingen) daarmee niet opgelost, toch is het een soort geruststelling (voorwaarde) om beter te kunnen slapen. zo'n tekstje lezen kan idd ook wel een goed ritueel zijn. |
![]() |
|
Ik heb al een aantal keren gedroomd, dat de jongen op wie ik verliefd ben z'n hoofd wegdraait als ik hem wil zoenen ofzo. De boodschap is voor mij duidelijk, ik ben bang om afgewezen te worden. Ik denk dus ook dat je dromen gewoon gaan over dingen waar je bang voor bent en daarbij verwerk je de dingen die je die dag gezien heb of waar je aan gedacht heb. Dat kan soms ook leiden tot hele vreemde en rare dromen, die eigenlijk helemaal nergens over gaan, omdat je alles zeg maar bij elkaar voegt.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Mijn muze Verwijderd | 0 | 14-11-2004 17:03 | |
Psychologie |