Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2003, 11:27
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Ik weet niet of ik deze nou in "het grote sitecheck topic" moet plaatsen of erbuiten omdat ik niet echt een sitecheck wil maar een paar tips.(en dus eigenlijk weer wel een sitecheck{?})

de site die ik voor mijn familie gemaakt heb is te vinden op www.thenu.vze.com

Hij is alleen te koud, te "strak" te blauw.....
Graag tips waardoor het dus minder koud/strak/blauw wordt.

Al je andere commentaar mag je ook neerzetten natuurlijk.

P.S. Als men toch vind dat het in het "grote sitecheck topic" moet dan is dat natuurlijk ook goed.

edit: het palmboomlogo'tje wordt nog veranderd, er staat nu nog thenu.net maar dat wordt nog anders.
Oud 24-02-2003, 11:30
Verwijderd
dat menu is echt superirritant,
je moet je muis erop houden, en als je te helemaal tegen de linkerrand houd werkt het ook niet..

Mensen willen gewoon kunnen navigeren, niet eerst de site moeten lezen om te snappen hoe het werkt..

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=346906

Laatst gewijzigd op 24-02-2003 om 11:36.
Oud 24-02-2003, 11:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Arrrgh, dat menu werkt niet op mijn beeldschone Phoenix.

Maak je website eens cross-browser toegankelijk.

IE-mietjes
Oud 24-02-2003, 12:14
niemand
niemand is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:

IE-mietjes
en met mozilla ook niet
*sluit zich bij Enlightenment aan*
Oud 24-02-2003, 12:28
Hydraul!C FunK
Hmm, k, ik weet nogniet wat ik aan dat menu ga doen, heeft ook te maken met de feedback die ik van zeg maar van de echte doelgroep krijg(mijn familie).

Maar kunnen jullie me niet meer geven over de kleuren?

@ McLaren ik weet van het sitecheck topic maar ik had het er niet ingezet omdat ik niet wist of het daarin moest.
Dit is niet bedoeld van "Kijk mijn site" maar ik wil eigenlijk alleen weten wat ik aan de koude/strakke/blauwe lay-out doen, en met welke kleuren. Ik heb wel wat geprobeerd, maar t werd er niet echt mooier op namelijk.
Oud 24-02-2003, 12:34
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef:
Hmm, k, ik weet nogniet wat ik aan dat menu ga doen, heeft ook te maken met de feedback die ik van zeg maar van de echte doelgroep krijg(mijn familie).

Maar kunnen jullie me niet meer geven over de kleuren?

@ McLaren ik weet van het sitecheck topic maar ik had het er niet ingezet omdat ik niet wist of het daarin moest.
Dit is niet bedoeld van "Kijk mijn site" maar ik wil eigenlijk alleen weten wat ik aan de koude/strakke/blauwe lay-out doen, en met welke kleuren. Ik heb wel wat geprobeerd, maar t werd er niet echt mooier op namelijk.
dat is ook de bedoeling van een sitecheck
dat is niet alleen van 'kijk mijn site' maar in dat topic vraag je elkaar om tips e.d
Oud 24-02-2003, 12:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
niemand schreef:
en met mozilla ook niet
Phoenix is een light-weight browser, gebaseerd op Mozilla. Zelfde icoon ook. Zelf vind ik Phoenix net iets fijner dan Mozilla. Lekker snel opgestart, en weinig extra dingen, die ik toch niet gebruik.

Maar over de site, tja ziet er beetje amateuristisch uit, maar dat is niet erg. Als je maar duidelijk informatie presenteert, en niet overdreven met plaatjes e.d. werkt.

Kun je niet gewoon links een menu maken? Waarom moet het met javascript?
Oud 24-02-2003, 14:26
Hydraul!C FunK
Ik weet dat het niet professioneel is, ik ben ook een amateur.

En dat menu verander ik misschien ook.

Maar ik zou graag van jullie willen weten hoe ik de site wat minder strak/koud/blauw eruit kan laten zien.

@Ruelf: ik zet em daar wel in en sluit deze.

edit: op de een of andere manier kan ik em niet meer verwijderen.
Moderator sluit deze maar want ik zet dit bericht wel in het sitechecktopic.
Oud 24-02-2003, 18:49
Xanandu
Xanandu is offline
Geen witte achtergrond nemen, neem dan gebroken wit oid.
Oud 25-02-2003, 10:52
iamcj
iamcj is offline
Je kan je site wat vriendelijker maken door:

Menu gewoon vast maken en dan een leuk effect met Onmouseover.

Dan je menu wat opleuken met rondingen en fades zoals ik ze noem. Dit kan door middel van plaatjes.

Voorbeeldje van fadende lijnen
www.weba.nl

Om je site crossbrowser te maken en ook je plaatjes en tekst te positioneren kan je de volgende code gebruiken.

<div style="LEFT: 0px; TOP: 0px; position: absolute;">jouw plaatje, tabel of tekst</div>

Met top en left geef je de positie op het scherm aan.

Je kan ook andere eigenschappen bijvoegen bij style:

style="COLOR: 006600; FONT: 13px arial; FONT-WEIGHT:bold;LEFT: 0px; TOP: 0px; position: absolute;"

Je kan de stukjes verklarende tekst van de menu, ook in kleine tabelletjes plaatsen (3 regels tekst) en die op een leuke manier rangschikken of aankleden.

Waarom gebruik je frames als ze niet nodig zijn?

Verander deze regel in je code

document.write('<a href='+sitemlinks[i]+'>'+sitems[i]+'</a><br>')

in de volgende:
document.write('<a href='+sitemlinks[i]+' target=_blank>'+sitems[i]+'</a><br>')

En deze
sitemlinks[2]="stamboom.html"
in:
sitemlinks[2]="http://www.geocities.com/henk13_thenu/"

Kijk maar is wat er gebeurd als je nu in je menu op stamboom klikt.

Succes

Laatst gewijzigd op 25-02-2003 om 10:59.
Oud 25-02-2003, 11:12
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
iamcj schreef:
Dan je menu wat opleuken met rondingen en fades zoals ik ze noem. Dit kan door middel van plaatjes.

Voorbeeldje van fadende lijnen
www.weba.nl
"Deze site wordt momenteel geoptimaliseerd voor Netscape en andere gebruikers en is nu alleen te bekijken via Internet Explorer.

Onze excuses voor het ongemak.

De WEBA-Bouwgroep"

Oud 25-02-2003, 11:56
Verwijderd
Dat menu is echt hondsirritant !!
Oud 25-02-2003, 21:10
verwijderen_aub
verwijderen_aub is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:

IE-mietjes
Jongen, grow up en doe niet zo stoer! Een website die bedoelt is voor de familiekring hoef je een website heus niet crossbrowser te bouwen. Daarbij op komt nog dat wanneer je een website maakt, je natuurlijk die site niet plompt voor iedere browser 100% gaat maken, omdat daar onnodig veel tijd in gaan zitten.

IE is gewoon de meest gangbare browser, dat betekend nog niet dat iedereen die het gebruikt dom is en een andere browser moet gaan gebruiken. Het sluit gewoon prima aan bij de windows user interface, en daarom is het voor mensen met weinig computer kennis het makkelijkst om daarmee te werken. Waarom dan mietjes ? Je gaat het jezelf toch niet extra moeilijk te maken :?

Ik snap dat het gebruik van een andere browser erg stoer staat, maar bedenk voordat je over begint, de plus- en minpunten eens voor het publiek ipv voor jezelf voordat je mensen uit gaat schelden voor IEmietjes

That's it...

Website vind ik verder niet bijzonder eerlijk gezegd, en dat menu kan beter vervangen worden door een statisch menu of een menu wat in/uitklapt bij 1 simpele muisklik ipv dat ik met mijn muis precieselijk op dat balkje moet gaan staan. T'is maar een tipjeuh.... Grafisch vind ik het ook niet echt een topsite, maar dat is beetje afhankelijk van het niveau van de maker. Misschien is deze website voor zijn doen en smaak wel helemaal top, beetjeuh moeilijk oordelen
Oud 25-02-2003, 21:15
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
niemand schreef:
en met mozilla ook niet
kan je me uitleggen waarom je mozialla gebruik, het ziet er vor geen meter uit en het werkt niet fijn netzoals netscape. Als je iets niet-Mirco's wil kan jenet zo goed Opera pakken. Dat ziet er mooi uit, en heeft heeel veel functies. Maar IE is tog wel het fijnst hoor
Oud 25-02-2003, 22:53
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
r0bert schreef:
Jongen, grow up en doe niet zo stoer! Een website die bedoelt is voor de familiekring hoef je een website heus niet crossbrowser te bouwen. Daarbij op komt nog dat wanneer je een website maakt, je natuurlijk die site niet plompt voor iedere browser 100% gaat maken, omdat daar onnodig veel tijd in gaan zitten.
Ik ben geen jongen.

Familiewebsite hoeft idd niet perfect te zijn, gaat om de lol. Maar toegankelijkheid voor browsers vind ik gene luxe. Ik kan die site niet bezoeken, je beperkt daarbij dus de toegankelijkheid.

En een site maak je niet voor browsers, maar voor een standaard. En elke browser is daarmee compatible mits die standaard-compliant is. Zo zal het gebruik van HTML, CSS, e.d. geen enkel probleem opleveren, mits juist geïmplementeerd.

Dit is dan geen prof. website, maar een javascript menu is aardig overbodig. Beter zou zijn een simpel HTML menu. En m.b.v. CSS een mooi mouseover (hover) effect te maken.
Citaat:
IE is gewoon de meest gangbare browser, dat betekend nog niet dat iedereen die het gebruikt dom is en een andere browser moet gaan gebruiken. Het sluit gewoon prima aan bij de windows user interface, en daarom is het voor mensen met weinig computer kennis het makkelijkst om daarmee te werken. Waarom dan mietjes ? Je gaat het jezelf toch niet extra moeilijk te maken :?
IE wordt het meest gebruikt yep, dat die mensen dom zijn heb ik nooit gezegd noch bedoeld. Het is fijn als iemand de keuze heeft om te gebruiken wat hij/zij fijn vindt, maar dan is het ook fijn als websites zich gewoon aan standaarden houden, zodat mensen ook die keuze hebben!
Citaat:
Ik snap dat het gebruik van een andere browser erg stoer staat, maar bedenk voordat je over begint, de plus- en minpunten eens voor het publiek ipv voor jezelf voordat je mensen uit gaat schelden voor IEmietjes
Mietjes was echt niet patserig bedoeld, maar een beetje plagend. Als je mij vaker ziet posten zou je zit ook wel weten.

Verder gebruik ik helemaal geen Phoenix omdat het stoer staat, maar omdat deze niet meer heeft dan ik ervan wil en erg snel is. Bovendien hoef je hiervoor niet 25 security patches van Microsoft te installeren, want dat is toch echt om te huilen. Mensen die MSIE gebruiken doen er verstandig aan eens www.windowsupdate.com te bezoeken, mits ze dit nog niet recent hebben gedaan.
Oud 25-02-2003, 22:58
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
kan je me uitleggen waarom je mozialla gebruik, het ziet er vor geen meter uit en het werkt niet fijn netzoals netscape. Als je iets niet-Mirco's wil kan jenet zo goed Opera pakken. Dat ziet er mooi uit, en heeft heeel veel functies. Maar IE is tog wel het fijnst hoor
Mozilla

Zelf gebruik ik Phoenix, een Mozilla-variant, die een stuk lichter is en daardoor sneller, minder resources, etc.

Met skins ziet het er mooi uit, niet bloated maar precies wat ik nodig heb.

Tabbed browsing is heel handig, zou ik nu echt niet meer kunnen missen
en een bookmark toolbar.

Enig voordeel aan MSIE vind ik dat die een smooth scroller heeft, dat zou ik ook wel voor Phoenix/Mozilla willen.

Voor de rest is de code van Phoenix veel netter. MSIE heeft wel 25 patches nodig om een beetje veilig te zijn, dat vind ik wel heel erg overdreven eigenlijk. Ik ben zeker niet anti-MS, maar wat netter programmeren mogen die heren en dames bij Redmond wel.
Oud 26-02-2003, 00:09
Verwijderd
En onder mijn geile O7 doet je pagina 't ook niet. Just for the record.
Oud 26-02-2003, 02:42
Koen
Koen is offline
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten