![]() |
|
Ik weet niet of ik deze nou in "het grote sitecheck topic" moet plaatsen of erbuiten omdat ik niet echt een sitecheck wil maar een paar tips.(en dus eigenlijk weer wel een sitecheck{?})
de site die ik voor mijn familie gemaakt heb is te vinden op www.thenu.vze.com Hij is alleen te koud, te "strak" te blauw..... Graag tips waardoor het dus minder koud/strak/blauw wordt. Al je andere commentaar mag je ook neerzetten natuurlijk. P.S. Als men toch vind dat het in het "grote sitecheck topic" moet dan is dat natuurlijk ook goed. edit: het palmboomlogo'tje wordt nog veranderd, er staat nu nog thenu.net maar dat wordt nog anders.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
dat menu is echt superirritant,
je moet je muis erop houden, en als je te helemaal tegen de linkerrand houd werkt het ook niet.. Mensen willen gewoon kunnen navigeren, niet eerst de site moeten lezen om te snappen hoe het werkt.. http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=346906 Laatst gewijzigd op 24-02-2003 om 11:36. |
![]() |
||
Citaat:
Maar over de site, tja ziet er beetje amateuristisch uit, maar dat is niet erg. Als je maar duidelijk informatie presenteert, en niet overdreven met plaatjes e.d. werkt. Kun je niet gewoon links een menu maken? Waarom moet het met javascript?
|
Ik weet dat het niet professioneel is, ik ben ook een amateur.
En dat menu verander ik misschien ook. Maar ik zou graag van jullie willen weten hoe ik de site wat minder strak/koud/blauw eruit kan laten zien. @Ruelf: ik zet em daar wel in en sluit deze. edit: op de een of andere manier kan ik em niet meer verwijderen. Moderator sluit deze maar want ik zet dit bericht wel in het sitechecktopic.
|
Je kan je site wat vriendelijker maken door:
Menu gewoon vast maken en dan een leuk effect met Onmouseover. Dan je menu wat opleuken met rondingen en fades zoals ik ze noem. Dit kan door middel van plaatjes. Voorbeeldje van fadende lijnen www.weba.nl Om je site crossbrowser te maken en ook je plaatjes en tekst te positioneren kan je de volgende code gebruiken. <div style="LEFT: 0px; TOP: 0px; position: absolute;">jouw plaatje, tabel of tekst</div> Met top en left geef je de positie op het scherm aan. Je kan ook andere eigenschappen bijvoegen bij style: style="COLOR: 006600; FONT: 13px arial; FONT-WEIGHT:bold;LEFT: 0px; TOP: 0px; position: absolute;" Je kan de stukjes verklarende tekst van de menu, ook in kleine tabelletjes plaatsen (3 regels tekst) en die op een leuke manier rangschikken of aankleden. Waarom gebruik je frames als ze niet nodig zijn? Verander deze regel in je code document.write('<a href='+sitemlinks[i]+'>'+sitems[i]+'</a><br>') in de volgende: document.write('<a href='+sitemlinks[i]+' target=_blank>'+sitems[i]+'</a><br>') En deze sitemlinks[2]="stamboom.html" in: sitemlinks[2]="http://www.geocities.com/henk13_thenu/" Kijk maar is wat er gebeurd als je nu in je menu op stamboom klikt. Succes
Laatst gewijzigd op 25-02-2003 om 10:59. |
![]() |
||
Citaat:
Onze excuses voor het ongemak. De WEBA-Bouwgroep" ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
IE is gewoon de meest gangbare browser, dat betekend nog niet dat iedereen die het gebruikt dom is en een andere browser moet gaan gebruiken. Het sluit gewoon prima aan bij de windows user interface, en daarom is het voor mensen met weinig computer kennis het makkelijkst om daarmee te werken. Waarom dan mietjes ? Je gaat het jezelf toch niet extra moeilijk te maken :? Ik snap dat het gebruik van een andere browser erg stoer staat, maar bedenk voordat je over begint, de plus- en minpunten eens voor het publiek ipv voor jezelf voordat je mensen uit gaat schelden voor IEmietjes ![]() That's it... Website vind ik verder niet bijzonder eerlijk gezegd, en dat menu kan beter vervangen worden door een statisch menu of een menu wat in/uitklapt bij 1 simpele muisklik ipv dat ik met mijn muis precieselijk op dat balkje moet gaan staan. T'is maar een tipjeuh.... Grafisch vind ik het ook niet echt een topsite, maar dat is beetje afhankelijk van het niveau van de maker. Misschien is deze website voor zijn doen en smaak wel helemaal top, beetjeuh moeilijk oordelen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Familiewebsite hoeft idd niet perfect te zijn, gaat om de lol. Maar toegankelijkheid voor browsers vind ik gene luxe. Ik kan die site niet bezoeken, je beperkt daarbij dus de toegankelijkheid. En een site maak je niet voor browsers, maar voor een standaard. En elke browser is daarmee compatible mits die standaard-compliant is. Zo zal het gebruik van HTML, CSS, e.d. geen enkel probleem opleveren, mits juist geïmplementeerd. Dit is dan geen prof. website, maar een javascript menu is aardig overbodig. Beter zou zijn een simpel HTML menu. En m.b.v. CSS een mooi mouseover (hover) effect te maken. Citaat:
Citaat:
Verder gebruik ik helemaal geen Phoenix omdat het stoer staat, maar omdat deze niet meer heeft dan ik ervan wil en erg snel is. Bovendien hoef je hiervoor niet 25 security patches van Microsoft te installeren, want dat is toch echt om te huilen. Mensen die MSIE gebruiken doen er verstandig aan eens www.windowsupdate.com te bezoeken, mits ze dit nog niet recent hebben gedaan.
||
Citaat:
![]() Zelf gebruik ik Phoenix, een Mozilla-variant, die een stuk lichter is en daardoor sneller, minder resources, etc. Met skins ziet het er mooi uit, niet bloated maar precies wat ik nodig heb. Tabbed browsing is heel handig, zou ik nu echt niet meer kunnen missen en een bookmark toolbar. Enig voordeel aan MSIE vind ik dat die een smooth scroller heeft, dat zou ik ook wel voor Phoenix/Mozilla willen. ![]() Voor de rest is de code van Phoenix veel netter. MSIE heeft wel 25 patches nodig om een beetje veilig te zijn, dat vind ik wel heel erg overdreven eigenlijk. Ik ben zeker niet anti-MS, maar wat netter programmeren mogen die heren en dames bij Redmond wel.
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Mijn eigen site Scholier | 31 | 14-06-2011 21:10 | |
Software & Hardware |
Hulp gevraagd voor jongeren vakantie website voor jongeren vakantie website kevinreumkens | 4 | 21-04-2011 20:50 | |
De Kantine |
Het Weerwolfspel #45 zoemzoem | 500 | 19-02-2008 22:00 | |
Software & Hardware |
goede pc voor rond de 700 eu? DG | 10 | 02-11-2007 20:39 | |
ARTistiek |
Tips? Satine | 2 | 29-10-2003 16:59 | |
Software & Hardware |
[Nieuwe PC] Paar vragen/tips/suggesties NielZ | 33 | 19-05-2003 09:36 |