Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik ben dus de ex die het met hem heeft uitgemaakt... Ik zit er ook erg mee dat hij zo met zich zelf omgaat... Ik ben nu nog steeds wel met hem bevriend en praat vaak met hem op msn.. ook over zijn andere problemen maar hij wil gewoon geen hulp zoeken. Ondertussen wordt ik er behoorlijk boos om want iedereen probeert hem te helpen en het enige wat hij zegt is: Ja en ik weet niet.. Ik snap er echt niks van en hij liegt ook nog eens tegen mij en sillygirley en zijn andere vrienden, hij zegt steeds dat hij stopt met blowen en niet meer zal snijden maar hij blijft zo aan de gang..... Wat moeten we daar nou mee??
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Volgens mij wil hij gewoon aandacht.
afstand nemen weet niet of dat helpt. hij zit gewoon in een isolement. en daar wordt je niet vrolijk van. dat snijden is een teken van Heej kijk mij ik snij mezelf cool he... maar vooral KIJK mij dus aandacht vragen. wat je moet doen? hij moet iets doen. misschien kan je voorbeelden geven van dingen die te doen zijn... en ja stoned zijn. volgens mij werd je daar niet echt gelijk depressief van. onderzoek heeft iig uitgewezen dat meisjes daar eerder last van krijgen. Depressies door stoned zijn. maar dat is vast wel ergens op internet te lezen. anyway succes ermee.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmm..uit eigen ervaring weet ik dat mensen met dit soort problemen het liefst geen aandacht willen (dat was iig bij mij zo)...Maar waarom hij dan met opgestroopte mouwen loopt...*hmmz* Maar je kan hem het best ondersteunen door vooral te luisteren...Ik ben zelf uit mijn dip gekomen, maar dat kwam ook doordat mensen om me heen, zoals mijn vriend en mijn beste vriendin me enorm steunden. Niet zo zeer door woorden, maar vooral door sructuur aan te bieden in mijn leven, afspraakjes plannen, zodat je iets hebt om naar toe te leven.
Het klinkt stom, maar bij mij hielp het. Al zei mn vriend nog maar dat we 's middags samen gingen wandelen, dan keek ik daar naar uit... Als goede vrienden kun je ook zulke dingen doen...Verder niet veel, denk ik... Mja, ik weet ook niet alles, en wat hierboven staat, is hoe ik uit de put ben gekomen, hoop dat je er iets aan hebt! Sterkte iig! Oja, die jongen heeft, denk ik, zelf niet door hoeveel 'verdriet' hij jullie doet, dat had ik ook niet in de gaten! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien is het aandacht trekken, maar ook dat heeft een reden en is niet zonder gevaar. Misschien kun je zelf op school eens met een docent oid gaan praten. Probeer jezelf er niet teveel in mee te laten slepen, al is dat ontzettend moeilijk, maar het is zijn probleem, niet het jouwe, jij moet er niet aan onderdoor gaan. Maak hem wel duidelijk dat hij altijd bij je terecht kan als het nodig is (als je dat wilt dan). |
![]() |
|
School weet er al van... We zijn samen met wat vrienden van hem naar zijn conrector geweest, die volgens ons helemaal verkeerd reageerde door te zeggen: " nou das heel makkelijk, als hij het nog een keer doet wordt hij van school gestuurd.." Volgens ons is dat echt de slechtste manier.. Hij heeft gewoon hulp nodig..
Vervolgens is hij met de vertrouwenspersoon gaan praten... Of die is met hem gaan praten.. Die vertrouwenspersoon is een hele aardige vrouw waar bijna iedereen goed mee kan praten... Bijna dus want ik heb haar later gesproken en hij heeft gewoon helemaal niets vertelt. Mijn eigen moeder heeft hem ook al hulp aangeboden, hij is toen bij mij thuis geweest toen ik er niet was, alleen met mijn moeder en haar vriendin. Alweer heeft hij maar een paar dingen vertelt over zijn thuissituatie en dat het daar niet zo lekker gaat maar voor het grootste gedeelte zei hij alleen Ja en Ik weet niet... We hebben gewoon eigenlijk alles geprobeert en nog steeds weet hij dat hij altijd bij ons kan komen om te praten maar hij doet het niet, en als je op msn met hem praat gaat het er alleen maar over hoe zielig hij is en dat hij nooit kan slapen enzo... Daar schiet je ook niets mee op... Hij wil het gewoon zelf niet...
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
't is moeilijk om niet constant te vragen aan iemand met wie het slecht gaat hoe het met die persoon gaat...maar aan de andere kant, als die persoon er niet over wil praten dan is het voor hem/haar ook heel storend als mensen er steeds over beginnen ed. En je kunt toch pas iets voor hem doen als hij dat zelf wil, forceren heeft weinig zin, denk ik. En je hebt al veel voor hem gedaan, toch? |
![]() |
||
Heb het topic een beetje snel doorgelezen..
Citaat:
en dat jullie hem willen helpen.. Geloof me, dat doet hem heus wel iets, alleen lijkt het me niet makkelijk om er ook iets mee te doen. Dwing hem niet tot hulp.. Tuurlijk, tis moeilijk om aan te zien hoe moeilijk hij het heeft, maar voor hem is het ook niet leuk om constant mensen om je heen te hebben die zich zorgen om je maken, die constant willen dat je geholpen word. (Tis niet als verwijt bedoeld, integendeel, vind het zelfs heel goed.. Maar behandel hem ook als eerst, praat niet alleen over het feit dat hij zich rot ed voelt. Tis nou eenmaal geen pretje om constant over je problemen/kutgevoelens te praten imo) School weet ervan, en ik hoop/neem aan dat ze er wel iets aan gaan doen.. (en dan id vorm van hulp. Niet met wegsturen ed) Probeer het niet zelf op te lossen met hem, sommige dingen zijn daarvoor gewoon te moeilijk.. (niet dat jij hem niet kan helpen, maar doe dat dan niet alleen.. Vraag hulp aan een volwassene. (wat jullie al gedaan hebben)) Hm, ben een beetje de draad kwijt van wat ik wilde zeggen.. ![]() Sterkte ermee iig.
|
Hij heeft ook al meerdere keren met de schoolpsycholoog ge praat... er komt alleen gewoon niets uit.
We zijn eigenlijk al 5 weken op deze manier bezig en worden er zelf behoorlijk moe van. We proberen ook niet steeds over hetzelfde tepraten met hem. Ik heb momenteel ook een gesprek met hem en ik probeer over ontspannen dingen te praten over vakantie en leuke dingen doen enzo maar hij begint zelf steeds weer met: ow ik ben zo moe ik wou dat ik kon slapen............ Het komt dus niet altijd van ons af maar ik weet gewoon al nietmeer wat ik moet zeggen het helpt toch niet... Volgens mij hebben we echt alles gedaan wat we kunnen doen...
||||||
Citaat:
Dat zal hij (en de schoolpsych) moeten oplossen.. Citaat:
probeer er dan afstand van te nemen.. Denk ook een beetje aan jezelf.. Citaat:
![]() Tja.. ik zou proberen het te negeren, of vragen waarom hij dan moe is.. Maar goed. Citaat:
en volgens mij weet hij dat ook.. Probeer iig iets opbouwends te zeggen, maar imo hoef je niet elke keer op zulke opmerkingen in te gaan. Citaat:
een beetje kan laten rusten.. Niet dat het je helemaal koud moet laten, maar volgens mij is het best goed om het een beetje te laten gaan, meer dan alles en je best kan je uiteindelijk niet doen. 't Moet ook een beetje van zijn kant komen..
Laatst gewijzigd op 27-02-2003 om 12:05. |
![]() |
|
Ik ben het wel met Betamethason eens.
"Ja en Ik weet niet... " Erg bekende woorden voor mij. Dat betekent juist niet dat hij niet geholpen wil worden, hij wil aandacht. Dat is wat hij nu aan het doen is aandacht voorzichzelf trekken, dat geeft hem een beetje een dubbelzijdig goed gevoel. "ow ik ben zo moe ik wou dat ik kon slapen............ " Niet op reageren, niet als je net probeert net over wat normaals te praten. Hij moet zelf inzien dat hij het zichzelf aandoet en dat hij het zelf kan veranderen. Hij moet denk ik wel blijven praten met iemand schoolpsycholoog of vertrouwenspersoon maar dan echt op afspraak en niet te vaak. Probeer niet meer te praten over zijn problemen, breng het iig niet zelf op, zeg dat je er voor hem bent als hij het nodig heeft en dat hij kan zeggen wat hij wil. "Volgens mij hebben we echt alles gedaan wat we kunnen doen... " vervelend maar, volgens mij ook, misschien al zelfs teveel maar das niet erg.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind dat het wel erg in de mode is.. depressief zijn... bijna iedereen die ik ken is wel depressief en denkt na over zelfmoord ik heb zelf ook zo'n periode gehad maar ik ben echt een praatmens en door er over te praten met ouders en Sillygirley ben ik er nu wel behoorlijk overheen...
Mensen moeten meer genieten van de mooie dingen... Winter werkt deprimerend maar gelukkig komt de zomer er weer aan.. Ik hoop dat die ook invloed heeft op al die mensen ![]() ![]()
||||
Citaat:
positieve mensen. Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Offtopic: Woops. ![]()
Laatst gewijzigd op 27-02-2003 om 12:28. |
![]() |
||
Citaat:
ik haat de winter... ![]() Kom maar op met die zon.. ![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Heej, Thnx voor alle reacties
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #165 Heksjuh | 487 | 24-09-2011 16:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd - Mijn land is mijn land niet meer Verwijderd | 0 | 09-06-2006 18:32 | |
Psychologie |
ik weet het ff niet meer ..*0ne kisz*.. | 10 | 29-07-2004 16:20 | |
Liefde & Relatie |
Ik wil hem!!!!! lil me | 36 | 22-07-2004 13:17 | |
Liefde & Relatie |
Ik weet 't zelf ff niet meer! apresskier | 10 | 20-11-2002 14:57 | |
Liefde & Relatie |
wat moet je met een vriend die niks van zich laat horen?? blackwitch | 4 | 22-03-2002 15:40 |