Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2002, 18:05
apresskier
apresskier is offline
Hoi!

Op zich best een lullig probleem, maar ik begrijp me zelf niet meer! Ik heb een allerbeste vriendin (noem haar ff Anne) met wie ik heel veel optrek en zo. Ik ben 2,5 jaar verliefd op haar geweest (stiekem), toen afgewezen, nu zijn we anderhalf jaar verder en zijn we beste vrienden. niets meer en niets minder.

Heel fijn dus, maar wat is nu het probleem? Ten eerste blijf ik het vervelend vinden wanneer ik ermee geconfronteerd wordt dat ze een 'vriend' zoekt... doet me gewoon toch nog wel wat. Ten tweede voel ik me regelmatig een beetje 'stand-in'... ik ben leuk en goed genoeg als zij het wil, maar wanneer er andere jongens in de buurt zijn dan ziet ze me niet of nauwelijks staan.

Nu is het zo dat ik daarom voor mezelf de conclusie heb getrokken om het contact met haar wat te minderen. Dus om tijdens het stappen vooral met andere mensen op te trekken, haar minder vaak te spreken e.d. Probleem is nu dat dit ook weer niet werkt, omdat zij het gevoel heeft dat ik boos op haar ben en zo... Ik weet het echt niet meer.

Iemand enig idee wat ik moet doen?????? Alle ideeen zijn welkom!!!!!
Oud 17-11-2002, 18:09
Roos
Roos is offline
Tja het is een kwestie van acceptatie. Je zegt het geaccepteerd te hebben dat ze je niet leuk vindt op die manier,maar diep van binnen begrijp je het nog niet goed. Dat is ook moeilijk, als je niet snapt waarom zij niets met je wilt.

Weet zij dat je haar nog leuk vindt? Als je durft...gewoon eens met haar over praten. Vraag of zij eens kan uitleggen waarom je wel leuk als 'een' vriend bent, maar niet als 'de'.
Misschien zoekt zij in een vriendje wel andere dingen dan in een beste vriend. Logisch ook.. een beste vriend voelt heel vertrouwd, terwijl er bij een vriendje verliefdheid en spanning komt kijken.
Oud 17-11-2002, 18:49
Fallen396
Fallen396 is offline
Welcome to the cub zou ik zeggen.......die meisjes hebben gewoon een teddybeerka nodig om te knuffelen als het ff nimmer gaat. JIJ bent die teddybeer.........en nu ga ik verder mijn nagels afbijten
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 19:38
utopian me
utopian me is offline
Zoals jij al zegt zou ik ook contact minderen, maar dan niet in een keer haar helemaal negeren, maar het langzaam afbouwen totdat je het genoeg vind. Wanneer zij dan nog denkt dat je boos op haar bent zou ik ook maar eens met haar gaan praten en vertellen wat er aan de hand is. Dan begrijpt ze het vast wel. Ik zou eerlijk gezegd niet vragen waarom ze jou niet als vriend wil, want daar hoeft toch helemaal geen reden voor te zijn? Je bent verliefd of je bent het niet.
Oud 17-11-2002, 20:44
steentje
steentje is offline
mijn beste vriend heeft dit dus bij mij gedaan. Het is bijna hetzelfde verhaal als bij jou, alleen nu gezien vanuit de kant van het meisje. Hij nam afstand van me en ik dacht ook dat hij boos op me was. Daar hebben we over gepraat en hij zei dat hij zo deed omdat hij als hij ging studeren alles achter zich wilde laten, inclusief mij.
Nu zijn we een jaar verder en heb ik 15 maanden verkering met een jongen , en zijn we weer de beste maatjes en heeft hij zelf ook een vriendin.
En ik heb hem nu ook als teddybeer nodig ja en knuffel veel met hem, maar hij heeft het ook nodig en we weten beide dat er verder niets achter zit.
Neem dus geen afstand van haar want je schiet er niets mee op. Probeer het gewoon te accepteren en ben allang blij dat jullie nog beste vrienden zijn!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 12:44
dark spirit
dark spirit is offline
Zij speelt met jou, en jij hebt daar geen zin in. Heel begrijpelijk. Het is goed dat je afstand neemt. Als zij denkt dat je boos bent, kun je haar best vertellen dat dat niet zo is. Maar bewaar de afstand wel, want dit is niks.
Oud 18-11-2002, 21:51
apresskier
apresskier is offline
Tja... het blijft moeilijk he... Ik ga haar iig maar niet helemaal negeren, dat vind ik ook weer zo gemeen eigenlijk. Maar ga wel afstand nemen, ik wil inderdaad geen spelletjes met me laten spelen en als ik niet goed genoeg voor haar ben, hoef ik mezelf ook niet te dwingen om mezelf af en toe zo rot te voelen, alleen maar om haar 'beste vriend' te mogen zijn (bijvoorbeeld wanneer ze duidelijk op zoek is naar een vriend of zo).

Het blijft moeilijk... ik wil die vriendschap niet helemaal weggooien, maar wil wel mezelf een beetje beschermen. Gewoon lekker verder leven zonder voortdurend met haar geconfronteerd te worden... en dat maakt het voor mij ook makkelijker om het allemaal te accepteren en te verwerken zeg maar.

Mooi probleempje...
Oud 18-11-2002, 23:06
Denise84
Denise84 is offline
als beste vriend wil het nog niet zeggen dat je aan iemand moet 'hangen'. Als zij tijdens het uitgaan een andere aardige jongen tegenkomt, is het redelijk logisch dat ze even in hem geinteresseerd is en minder in jou. Wat niet wil zeggen dat ze je helemaal links mag laten liggen! Dat is gewon niet aardig! (maar ik weet niet in welke mate het bij jou is)

Het feit dat jij vindt dat ze met je speelt, komt doordat ze niet altijd aandacht voor je heeft. Maar moet dat? Ligt het dan niet bij jezelf dat jij graag wilt dat zij er ALTIJD voor je is wanneer jij dat wil? Dat ze jou minder aandacht geeft als er een ander jongen in het spel is, dat jij nog niet helemaal kunt accepteren?

Zoals hierboven al als situatie staat beschreven: hetzelfde probleem maar vanuit het meisje bekeken. Zij kreeg vriend, jongen (in dit geval jij krijgt vriendin), opgelost.
Ga dus zelf opzoek naar ook anderen! Doe niet afstandelijk tegen haar, maar even wat minder contact kan misschien geen kwaad als jij niet helemaal weet hoe je met de situatie om moet gaan. Maar zeg dan hoe het in elkaar zit, hoe jij denkt en laat haar niet vallen! Accepteer dat ze je niet wil en dat ze je niet altijd aandacht kan geven (wanneer jij dit wil). Zodra je hiermee om kunt gaan, weet ik zeker dat je je niet meer als speeltje voelt.

Een goede vriend(in) wil niet zeggen dat je elkaar heel vaak moet zien, maar dat het gewoon goed voelt, je over vanalles kunt praten, vertrouwen e.d. àls je elkaar ziet.
Oud 19-11-2002, 13:20
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Het klinkt afgezaagd, maar ik zou met haar gaan praten, gewoon uitleggen hoe je je voelt ( dat Stand - in ), dan weet ze tenminste waarom je die afstand neemt en dat je niet boos bent ( ben je niet boos ? ).
Oud 19-11-2002, 14:05
oneMen
oneMen is offline
De film Boys&Girls gezien toevallig?
Ik wel.. gaat over precies hetzelfde.
Ja ik denk dat je er goed aan doet het contact dan wat te verminderen, en als zij er echt naar vraagt is het misschien het beste om eerlijk daarover te zijn. Dan weten jullie gewoon allebei waar jullie aan toe zijn, en kan je verder.
Oud 20-11-2002, 14:57
apresskier
apresskier is offline
Ik ga inderdaad wel wat afstand nemen nu, maar ook weer niet teveel... daar is ze toch weer net wat te belangrijk voor. En ik ga voor mezelf maar 's goed op een rijtje zetten wat ik zelf moet gaan doen; ik ben niet meer verliefd op haar, maar ze is overduidelijk nog wél superbelangrijk voor mij... En dat mag gerust een beetje minder worden denk ik...

Blijft lastig..... 1 tip voor iedereen: zorg dat je nooit téveel om een meisje gaat geven, want je komt er nooit meer vanaf
Reageren

Regels voor berichten