Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2003, 16:20
fib
fib is offline
Wie gebruikt er een laptop?
Hoelang?
Waarom?
Zijn er meerderen klasgenoten die er eentje hebben?
Bevalt het?
Oud 12-02-2003, 16:34
Verwijderd
ik niet
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 16:49
Thomas
Thomas is offline
Ik, soms. Mits het nodig is.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 16:55
Miracle
Miracle is offline
bij ons op school kun je er één lenen... voor heel af en toe zeg maar... maar neit voor vast ofzow..
ik heb hem 1x gebruikt

een jongen waar ik soms bij in de klas zit maakt wel altijd z'n toetsen op zo'n laptop... hij heeft een onleesbaar handschrift
Oud 12-02-2003, 22:52
Lyx
Lyx is offline
ik jammergenoeg niet

op dit moment zou het handig zijn zo'n laptop
Oud 12-02-2003, 22:57
Iwein
Iwein is offline
had t wel, maar een 200mhz dingetje....

was 3kg zwaar ofzo, en beetje onpraktisch in rugzak

verder wel handig voor verslagen enzo
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 14:25
Verwijderd
Volgens mij is het wel handig op de uni/hbo/mbo ed, maar middelbare school is pen en papier nog steeds het beste middel vind ik.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 14:29
Brooklyn
Brooklyn is offline
Op mijn MBO opleiding zijn er een paar die het ook zo doen ja... Ik zelf gebruik gewoon papier. Ik zit op een doe opleiding dus heb geen laptop nodig
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 16:49
Balance
Balance is offline
we hebben op school leenlaptops, voor als de mediatheek vol zit. kheb één keertje zo'n ding geleend, maar goed; 't is gewoon een computer dus net zo handig als een gewoon ding. (alleen die staan bij ons op een netwerk aangesloten, dus hebben internet)
Oud 13-02-2003, 18:08
alpha
alpha is offline
Ik heb geen laptop, een ander meisje uit mijn klas wel. Zij als enige in de hele school volgens mij. Maar het komt omdat zij reuma heeft, toetsen mag ze op de computer maken maar dat doet ze nooit, dat vindt ze stom. Ze gebruikt hem eigenlijk haast nooit meer op school...
Oud 13-02-2003, 18:13
LoeLoe
LoeLoe is offline
Hmmz momenteel wel

Maar dat komt omdat me pols 8 weken in ut gips zit en ut is me schrijfhand
Oud 16-02-2003, 13:51
Darkpunker
Darkpunker is offline
Citaat:
LoeLoe schreef:
Hmmz momenteel wel

Maar dat komt omdat me pols 8 weken in ut gips zit en ut is me schrijfhand
Gheghe, daar had ik ook last van ooit.. kheb toen leren schrijven met m'n andere hand en ik kan het nog steeds. M'n handschrift is wel niet leesbaar, maar dat is het met mijn schrijfhand ook niet

Ontopic:
Ik heb nog geen laptop, maar ik doe een MBO opleiding voor systeembeheerder dus het zou wel handig zijn.
Oud 16-02-2003, 15:33
nijntjuh
nijntjuh is offline
Bij onze faculteit kan je een laptop in bruikleen krijgen en na 3 jaar goedkoper overkopen. Bijna iedereen heeft er dus een. Heel gezellig om na de PGO te doen... SPELLETJES & DOWNLOADEN! Gratiss internetten en nog supersnel ook.
Ach ja, het is wel handig..
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 18:55
LoeLoe
LoeLoe is offline
Citaat:
Darkpunker schreef:
Gheghe, daar had ik ook last van ooit.. kheb toen leren schrijven met m'n andere hand en ik kan het nog steeds. M'n handschrift is wel niet leesbaar, maar dat is het met mijn schrijfhand ook niet

Ontopic:
Ik heb nog geen laptop, maar ik doe een MBO opleiding voor systeembeheerder dus het zou wel handig zijn.
Nah ik heb geprobeerd om met links te schrijven maar dat leek echt nergens op..kon het zelf niet eens teruglezen..
Oud 16-02-2003, 20:14
the tourist
the tourist is offline
Ik niet, lijkt me trouwens wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 21:10
battlestar
battlestar is offline
ik niet, maar een jongen met werkcolleges bij mij uit de groep wel.. af en toe flink irritant omdat 'ie dan weer gaat zeiken dat 'ie 't niet bij kan houden omdat z'n pc nog opgestart moet worden enzo .. niet erg handig dus
maar tijdens hoorcollege zou het me wel handig lijken.. minder schrijven enzo..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 13:05
bumblebee
bumblebee is offline
Ik wil er volgend jaar denk ik ook eentje. Lijkt me wel superhandig, aangezien ik veel in de trein zit om naar mn studie te gaan. Hoe duur is ongeveer zo'n ding?
Oud 17-02-2003, 13:17
NG
NG is offline
Ik gebruikte mijn laptop niet zo heel vaak op school, was vaak te lui om hem mee te sjouwen. Op avondopleiding neem ik hem wel vaak mee aangezien ik dan eerst een tijdje in de trein zit en geen zin heb om me te vervelen.

Nu, op stage, heb ik hem wel mee, maar nog niet gebruikt omdat ik alleen met Windows op het netwerk kan inloggen. (en dat draai ik dus niet)
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 13:26
Orion16
Orion16 is offline
Ik heb er eentje, m'n vierde al Ik gebruik um veel voor school, voor verslagen, programmeren (draait VB.NET op reuze handig) enz enz. Het is een lekker licht dingetje van ongeveer 1,5 kilo met een 11" TFT-schermpje. Ideaal dus om mee in de trein en bus mee te werken! Ik doe een ICT, 2e jaars, 75% van de mensen in m'n klas hebben een laptop.

Dit is 'm:

Compaq Armada M300
Pentium III 500Mhz
192mb ram
4mb videogeheugen
20gb harddisk
Windows XP Professional
Visual Studio.NET
Microsoft Office XP Professional
Geïntegreerd modem & 100-mbit netwerk.

Voorheen heb ik een XT laptop gehad, een 486dx-2 en een Pentium 100.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 15:58
Verwijderd
ik niet wil wel graag 1
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 13:09
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Aryáve schreef:
Ik ben allerlei slijm trucs thuis aan het uithalen om ook zo'n ding te krijgen/kopen alvast. In september gaan we er sowieso 1 halen, omdat ik dan ga studeren.

Zou best handig zijn, want de mediatheek zit bij ons altijd propvol
Kijk anders op de 2ehands laptopmarkt, kun je nog steeds prima machientjes krijgen- zo'n goede 2ehands laptop is ongeveer 600 euro ipv. 1600. Kijk, dat scheelt Ik heb de mijne ook niet nieuw gekocht omdat ik 't simpelweg niet kon betalen.. Iets oudere spellen zoals Unreal Tournament, Quake 2 & GTA 2 draaien er prima op net als de minder zware spellen zoals Roller Coaster Tycoon 2.

Tenzij je GTA 3 op je laptop wilt spelen, dan moet je er eentje hebben met een heftig videochipset (Geforce Go, ATI Radeon) Dan raad ik je wel een nieuwe aan
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 18:55
Ignis
Ignis is offline
k heb wel een laptop...
afentoe als k van tevoren weet dat de studieruimte dicht is en k nog een werkstuk af moet maken neem ik em mee. of als ik een bepaald programma nodig heb voor een werkstuk, vorige week toevallig voor mn profielwerkstuk...
thuis gebruik ik em wel redelijk veel of ik neem em mee, bijvoorbeeld as ik moet oppassen ofzo en ik nog een werkstuk moet maken. das wel handig

gr x josie
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 19:06
Verwijderd
ik gebruik dr geen. het is tijdverspilling vind ik en ook een beetje heel erg verwend als je nog gewoon op de middelbare schoolzit.. op de universiteit of een hbo of mbo opleiding snap ik het wel. dan neem ik er denk ik ook wel 1
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 17:10
TIGEK
TIGEK is offline
Ik en de halve klas heeft er eentje. Maar dat is niet raar als je in het speciaal onderwijs zit. meestal krijg je er gewoon eentje van het gak. En je kan er op het netwerk. (Super traag) Ik denk dat je zo rond de 75% die een Laptop hebben. Dit is immidels mijn tweede. Eerst een Petium 1 133, mhz en nu een celeron 666 mhz. Dit is echt alleen voor mijn handschrift. Als ik naar mijn vervolgopleiding ga neem ik hem ook gewoon mee. Hij weegt wel zwaar en heb gewoon ook nog boeken nodig dus mijn tas weegt zwaar tot zeer zwaar.
Oud 25-02-2003, 13:54
Lau-tje18
Lau-tje18 is offline
Bij ons op de opleiding is het verplicht. Ik doe de MBO opleiding Marketing en Communicatie op het Albeda.

Wij moesten als een soort testgroep testen of lessen volgen met laptop handig was en zo ja, dan krijg elk volgend leerjaar M & C er 1 !!

Ik vind het superhandig maar das vooral omdat alles is ons lokaal is aangepast , dus overal stopcontacten en goede internetverbinding !!
Oud 25-02-2003, 14:11
Verwijderd
ik niet, iemand anders waarbij ik soms in de klas zit wel en het bevalt hem goed
lekker nuttig om te weten allemaal
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 15:46
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
fib schreef:
Hoelang?
Waarom?
Bevalt het?
/me;
uur of 18 per week;
pracitcum en project;
iedereen heeft er een; (technische universiteit eindhoven)
ja...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 18:25
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Ik ga straks naar de universiteit, en ik zit er nog over te twijfelen of ik er een wil kopen. Die dingen zijn zo verschikkelijk duur. (nieuw minimaal 1000 euro) Misschien koop ik ook gewoon een nieuwe desktop. Krijg je tenminste een betere voor veel minder. (als je hem zelf inelkaar zet). Ik denk dat ik eerst maar eens ga afwachten.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 11:07
Lizard
Lizard is offline
Ik deed het vroeger wel, geen laptop, maar een zakcomputer met toetsenbord en alles, past gewoon in mn zak en het is veel handiger om daar al mn huiswerk op te maken...maar tegenwoordig mag het niet meer, omdat ze denken dat ik er obscene dingen mee kan bekijken...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 14:03
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
fib schreef:
Hoelang?
Waarom?
Bevalt het?
Alleen als iemand een gebroken arm heeft en niet kan schrijven gebruikt deze bij ons op school een labtop.
Of soms gebruikt de hele klas een labtop omdat er een opstel geschreven moet worden. Bedoel je een labtop als vervanging van boek en schrift? Lijkt me niet echt handig, en ook niet echt gezond, de hele dag achter een labtop. Maar overigens wel leuk, al gaat het misschien wel vervelen. En lastig met dingen inleveren, of je moet ook een printer in je tas mee willen nemen...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 14:05
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
linda85 schreef:
we hebben op school leenlaptops, voor als de mediatheek vol zit. kheb één keertje zo'n ding geleend, maar goed; 't is gewoon een computer dus net zo handig als een gewoon ding. (alleen die staan bij ons op een netwerk aangesloten, dus hebben internet)
Op welke school zit je? Komt me erg bekend voor, zo gaat het bij ons op school precies ook.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 17:08
Verwijderd
God, wat irritant die dingen.

Bij ons op de uni lopen er ook een paar van die knakkers rond (het zijn altijd van die pipo's van Management'wetenschappen'). Die zetten dan heel pontificaal dat ding midden op hun collegetafeltje zodat iedereen kan zien dat pa en ma zo lief waren om ze mee te laten doen aan een PC-Privé project. Vervolgens eerst een halfuur lang gepiep en geklik ...

Een ramp.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 14:00
Miess
Miess is offline
Citaat:
nare man schreef:
God, wat irritant die dingen.

Bij ons op de uni lopen er ook een paar van die knakkers rond (het zijn altijd van die pipo's van Management'wetenschappen'). Die zetten dan heel pontificaal dat ding midden op hun collegetafeltje zodat iedereen kan zien dat pa en ma zo lief waren om ze mee te laten doen aan een PC-Privé project. Vervolgens eerst een halfuur lang gepiep en geklik ...
Een ramp.
Ik kan ze geen ongelijk geven. Collegebanken zijn super irritant en vaak zijn ze net zo groot als het toetsenbord waar je nu op tikt. Gruwelijk irritant om er dan een collegeklapper neer te leggen en te gaan schrijven als je aan allebei je kanten nog mensen hebt zitten. Ik gebruik daarom zelf ook altijd een LAP-top in de collegezaal en tijdens practica ed. Overigens is dat hier bij ons op de TU/e erg gebruikelijk, iedere student heeft een LAP-top met de nodige software aangeschaft voor een spot-prijs aan het begin van het eerste jaar. Dit zal in de toekomst bij veel meer universiteiten en hogescholen gaan gebeuren, bij geneeskunde in Leiden zijn ze er ook al mee begonnen en er zijn ook al plannen in Enschede.
Het leuke aan dit project is overigens wel dat ik nu zit te internetten voor een klas zwetende pubers die zich nu over mijn schoolonderzoek buigen en niet zouden durven afkijken!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 16:03
Cartosa
Cartosa is offline
Kheb een iBook G3 maar gebruik m eigenlijk vooral op de trein of bv tijdens kleine groepsessies als we met de groep in de bib zitten ofzo, dan zijn die dingen wel erg handig, omdat alle pc's meestal bezet zijn
Oud 27-02-2003, 18:03
femme
femme is offline
Citaat:
fib schreef:
Hoelang?
Waarom?
Bevalt het?
Ik heb er een... zit op heao en is verdomd handig.. ik denk dat zo ongeveer de helft van de studenten er wel een heeft..
ik heb m vanaf het begin van het jaar en gebruik m heel veel.. hebben gratis draadloos internet op school en thuis sluit ik het aan op ons netwerk.. werkt dus heel goed! heb er erg veel profijt van! ik gebruik m zo'n 4 a 5 uur per dag.
Oud 27-02-2003, 19:18
Breg
Breg is offline
ik niet
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 20:03
mylentje
mylentje is offline
Een jongen uit mn klas gebruikt er 1 omdat hij last heeft van reuma, hij kan dus niet heel lang achter elkaar typen.

Maa rik ken niemand die het gewoon heeft.
Reageren

Regels voor berichten