Ik heb sinds kort een probleempje met mijn netwerk. Ik heb een laptop met Windows Vista en verder heb ik in mijn netwerk een oude pentium 3, de pc van mijn broertje en een Xbox 360. Allemaal aan een LinkSys WRT54-G router. Anyway, sinds kort kom ik via mijn laptop niet op die Pentium 3 met gedeelde mappen. Ik gebruik die PC vaak om dingen voor school te dumpen/muziek erheen te verplaatsen.
Laptop en die Pentium 3 hebben dezelfde werkgroep, nl. THUIS. Maar als ik er in wil via netwerk of doodleuk \\COMPAQ intyp krijg ik de foutmelding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
"De aanvraag kan niet aan de DNS-server worden verzonden en de naam is onbekend bij de server."
Die pentium 3 kan ik wel zien met mijn broertje's computer (XP) en ik kan gerust die mappen zien. Nu kwam ik erachter dat ik wél via \\192.168.1.105\backup in die pentium 3 kom via de laptop. Maar op geen enkele andere manier dus... iemand een idee hoe dit kan?
Ik heb bij Windows Vista mappen delen etc. allemaal wel aanstaan. ik snap er niets van. Wie heeft een idee?