Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2008, 15:33
D
D is offline
Ik heb sinds kort een probleempje met mijn netwerk. Ik heb een laptop met Windows Vista en verder heb ik in mijn netwerk een oude pentium 3, de pc van mijn broertje en een Xbox 360. Allemaal aan een LinkSys WRT54-G router. Anyway, sinds kort kom ik via mijn laptop niet op die Pentium 3 met gedeelde mappen. Ik gebruik die PC vaak om dingen voor school te dumpen/muziek erheen te verplaatsen.

Laptop en die Pentium 3 hebben dezelfde werkgroep, nl. THUIS. Maar als ik er in wil via netwerk of doodleuk \\COMPAQ intyp krijg ik de foutmelding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

"De aanvraag kan niet aan de DNS-server worden verzonden en de naam is onbekend bij de server."

Die pentium 3 kan ik wel zien met mijn broertje's computer (XP) en ik kan gerust die mappen zien. Nu kwam ik erachter dat ik wél via \\192.168.1.105\backup in die pentium 3 kom via de laptop. Maar op geen enkele andere manier dus... iemand een idee hoe dit kan?

Ik heb bij Windows Vista mappen delen etc. allemaal wel aanstaan. ik snap er niets van. Wie heeft een idee?
Oud 25-09-2008, 16:27
Verwijderd
Dit is duidelijk iets voor S&M.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 07:42
Verwijderd
Eerste gok van mij, wis je DNS cache op de Vista pc eens: ipconfig /flushdns

Mogelijke work-around is trouwens:
- vast ip geven aan de compaq
- compaq met dat ip adres toevoegen aan je hosts bestand op de Vista pc
Met citaat reageren
Advertentie