Advertentie | |
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Dit is een hele normale reactie van je lichaam als je de medicijnen aan het afbouwen bent. Mijn moeder slikt al 4,5 anti-depressiva, en is op dit moment aan het afbouwen. Ook zij heeft erg veel last van 'ontwenningsverschijnselen'. Deze treden eigenlijk altijd op wanneer je afbouwd, dus het verbaasd mij dat je huisarts hier niks over heeft gezegd. Staat er ook niet iets over in de bijsluiter?
Nouja, iig kun je er dus flink veel last van hebben. Zowel lichamelijk als mentaal. Je kunt er idd misselijk van worden, hele heftige stemmingswisselingen van krijgen, en je menstruatie kan anders gaan lopen. Over het algemeen zijn dit heel normale (maar wel erg vervelende) reacties. Zoals ik kon lezen, ben je in overleg met de huisarts de medicatie gaan afbouwen, dus deze is daar van op de hoogte. En hij stond blijkbaar achter jouw idee om af te gaan bouwen. In dit geval zou ik je lichaam en jezelf even de tijd geven om te herstellen. Je lichaam moet zich aanpassen aan de medicatie die je opeens niet meer krijgt. Toch moet je hier wel mee oppassen. Als jij zelf het idee hebt dat je weer aan het terugvallen bent, kun je misschienw (tijdelijk) weer een hele lichte dosis gaan slikken (ook weer in overleg met je huisarts). Als dit dan een hele tijd goed blijft gaan en je voelt je weer een stuk beter, kun je nog een poging doen om af te bouwen. Jij bent de enige (en je huisarts) die nu kan bepalen wat je het liefste doet. Al die reacties zijn erg vervelend, maar horen er wel bij. Je kunt dus nog even afwachten, en kijken of er verbeteringen optreden (dit kan wel een tijdje duren, dus hou daar rekening mee). Maar als je jezelf fijner voelt mét weer een lage dosis medicatie, kun je dat ook doen. Heel veel succes!!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het grote AD(H)D topic wijntjekonijntj | 20 | 05-03-2015 19:15 | |
Psychologie |
Het grote AD(H)D topic wijntjekonijntj | 0 | 07-07-2014 11:35 | |
Lifestyle |
Het grote AD(H)D topic wijntjekonijntj | 0 | 07-07-2014 11:31 | |
Psychologie |
Antidepressiva en andere medicatie voor de psyche coopergirl | 500 | 13-05-2012 18:58 | |
De Kantine |
De Fansaai #1639 Verwijderd | 500 | 31-03-2012 13:03 | |
Psychologie |
mij lijkt dat antidepressiva... evanescence | 54 | 26-07-2005 19:37 |