Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Helpt toch niks.
Zowel om er moslims er mee dwars te zitten, ach beetje kinderachtig niet?. En om het verschil tussen rijk en arm aan te geven helpt ook niet. Vaak mogen dure sierraden dan wel. Dus dat helpt ook niet echt. Gewoon GEEN goed idee.
|
In een land als GB zijn uniformen vaak verplicht om de klasseverschillen wat minder duidelijk naar voren te laten komen. Iedereen wordt als gelijk behandeld, en iedereen moet dus hetzelfde dragen, rijk en arm.
Maar wat dat hoofddoekjes te maken heeft? Je kunt hoofddoekjes ook gewoon verbieden (hoewel ik daar tegen ben), daar heb je geen uniformen voor nodig. Als ik het goed heb mogen moslimmeisjes in GB ook gewoon hoofddoekjes dragen. En meisjes zullen geen klitorisknijpende (sic) broeken meer dragen, maar wat ruimere broeken? Of rokjes, zoals in GB?
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
tja, er wordt weer fijn om de lpf gelachen, maar het slaat wer compleet nergens op.
![]() Over het onderwerp: ik vind het grote onzin. Het zal echt niet veel helpen om de verschillen tussen arm en rijk niet te laten zien. Na een tijdje weet je toch wel wie er rijker is en wie armer. En bovendien: wat boeit het nou dat je weet dat de een rijker is dan de ander?? En verder zal het lekker saai op school worden qua kleding. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar ik ben het er niet mee eens
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
eerder een SP idee; iedereen gelijk, en een hamer en een sikkel op dat rode bandje ![]() ![]() |
![]() |
|
nope kvind nie dat t ingevoerd moet worden. misschien is t inderdaad wel beter in verband met rijk en arm (nou ja voor zover je arm kunt zijn)
maar aan de andere kant heb ik dan zoiets van, net alsof je je eigen identiteit moet onderdrukken. en hoe moet je die dan ontwikkelen? en moslims mogen van mij best hoofddoeken dragen. het is het geloof. waarom respecteren mensen dat soms nog steeds niet? gosh.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
denk het niet. pesters pesten iemand niet om zijn kleding tenzij het ECHT niet kan, maar eerder omdat zo iemand kwetsbaar,zwak en onzeker is. soms onverzorgd en dat is er een deel van. als ze zo iemand dan op de kleding kunnen aanvallen is het mooi meegenomen maar dat hoeft niet, het gaat in de eerste plaats om het karakter van zo iemand, als de kleding bij iedereen gelijk is vinden ze wel iets anders om zo'n gast op aan te vallen. bovendien zullen ook met schooluniformen mensen nog steeds dik zijn of een bril dragen. ook factoren om iemand te gaan pesten. |
![]() |
|
![]() |
asteblieft nie .. weetje hoe errug zo'n leluk ding.. er zit maar 1 voordeel aan.. dat ik s' morgens met m'n duffe kop mijn kleding nie hoef uit te zoeken en dan in de loop van de dag erachter kom wat voor een combinatie ik aan heb
|
Je moet er toch niet aan denken om een schooluniform te dragen ennuh...als ze het tegen hoofddoekjes doen schieten ze er zo en zo niks mee op....en bah nee, mag je nog een beetje uniek zijn. Sorry, maar voor mij hoeft het niet. Laat mij nou maar lekker in kleding rondlopen waar ik me lekker in voel en ik denk dat iedereen die mening wel deelt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Goh heb jij d'r echt zon last van dan? ![]() En het is natuurlijk wel VOLSTREKT normaal dat joden een keppeltje op mogen, en mensen een kettinkje om mogen met een kruis of davidster... Bah ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben tegen een uniform, omdat het zo saai word. School is al een vervelende dagelijkse bezigheid die elke dag hetzelfde is. Als iedereen hetzelfde uit zou zien qua kleren, bah. En bovendien als je na school iets leuks wil gaan doen mag je steeds een extra set kleren mee gaan nemen ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
het hoeft ook niet één schooluniform te zijn, t kunnen er ook vijf ofzo zijn. schrijf een ontwerpwedstrijd uit en laat de scholieren zelf kiezen bijvoorbeeld, dan krijg je vast wel eigentijdse kleding. |
![]() |
|
Verwijderd
|
wat je hooguit zou kunnen doen is gewoon 1 dag of 2 dagen per week waarin iedereen zonder kapelletjes/hoofdoekjes/whatever naar school komt, gewoon zodat je elkaar ziet zoals je bent, zeker goed voor brugklassen enzo, dan zien ze dat er ook een mens onder zo een doekje zit.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zie voor mijn mening hierover de reactie van Kenny. Edit: vergeet ik helemaal de ontopic reactie erbij te zetten ![]() Laatst gewijzigd op 28-01-2003 om 17:46. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en oh...waar ik het niet mee eens ben is over de joden...mijn vriend is half joods, draagt een davidster en wordt gedsicrimineerd. dus zo volstrekt normaal is t niet. helemaal niet.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Tsunami, opdracht Nederlands Miekje* | 8 | 05-08-2008 08:57 | |
Algemene schoolzaken |
Korte ênquete : schooluniform Lucius Commodus | 66 | 30-12-2006 02:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Allochtone partij PAN presenteert zich Gatara | 73 | 25-03-2006 17:17 | |
Werk, Geld & Recht |
schooluniform sdl | 26 | 21-03-2006 10:19 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoofdoekjes moet af op Franse Openbare scholen; goed of fout? Verwijderd | 173 | 06-03-2004 21:04 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Azalea Femme-Fatale | 2 | 29-11-2003 18:57 |