Advertentie | |
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Oorlogen helpen wel soms: bijv. het beschermen van mensen tegen buitelandse aanslagen of het verbeteren van de leefsituatie in een land. Citaat:
Bovendien is een land zonder wapens erg kwetsbaar: wanneer er maar een land op aarde is dat ff snel stiekem nieuwe wapens bouwt, dan kan het die landen zonder wapens heel makkelijk verslaan. Dat is ook een reden waarom landen niet zullen willen ontwapenen. Citaat:
Nou...ik geloof dat juist in de Westerse wereld het onderdrukken van burgers wel meevalt. Daarvoor moet je toch vooral zijn in landen met dictators geloof ik. En verder kan er wel gelijkheid zijn, maar mensen zullen het nooit allemaal eens zijn over bepaalde plannen, wat kan leiden tot ruzies, of erger, oorlog dus. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en nu, meer dan ooit meoten we een sterk leger hebben. neit zozeer een groot leger; maar een geavanceerd, goed pgeleid leger, met goed gemotiveerde mensen en een "motiverende politieke en financiele inzet vanuit den haag". |
![]() |
|
![]() |
De keuze voor een sterk leger is een kwestie van het stellen van prioriteiten. We zouden ook een goed Europees beleid kunnen voeren waardoor wij geen eigen leger nodig hebben.
Echter, als we zelf als Europa geen eigen militaire macht uit kunnen oefenen moeten we geen praatjes hebben. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
daarmee kan ik ook europa bedoelen. ik denk zelfs dat dat veel beter is. op die manier zullen we toch meer in de buurt komen van de vs. of die het ook "goed vinden" is een 2e vraag. en ze zien natuurlijk het liefst een engelsman als opperbevelhebber. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het nederlandse leger moet zeker niet afgeschaft worden, al heeft het naar mijn mening alleen nog maar een symbolische functie binnen de internationale gemeenschap. Dit zou alleen maar verder toenemen als we een euroleger zouden hebben. Het ondergraaft in feite de democratie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar dat is geen onoverkomelijk probleem. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom zou een utopie niet kunnen bestaan??
Laatst gewijzigd op 20-02-2003 om 19:20. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ieder land komt aan de beurt, en ieder land heeft zo zijn eigen verantwoordelijkheden. elk land heeft ook gewoon zijn op eigen grondgebied gestationeerde leger, en levert een deel vrijwilligers aan het "euro-leger". en wat is het probleem dat duitsland en frankrijk daar de baas over zijn? hun legers zijn veel groter, dus kan je verwachten dat hun hogere echelons ook veel beter met die grote hoeveelheden weten om te gaan. |
![]() |
||
Citaat:
|
Het is gewoon niet in orde om Nederlandse manschappen onder het oppperbevel van andere landen te stellen, het opperbevel wil dan logischerwijs ook meer te zeggen hebben in de besluitvorming van het euroleger.
Dan zou Nederland verplichtingen hebben om aan bepaalde oorlogen mee te doen omdat het Euroleger dat doet. Zo'n europees leger verzwakt het onafhankelijke opterden en denken van landen, zeker van de kleine.
||
Citaat:
Maar die utopie van jou is een tikje onrealistisch. Nooit meer oorlog is vaker afgesproken (en wie het daar niet mee eens is, verklaar ik de oorlog!) maar egoisme en eigenbelang gaat boven alles.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
nou...Nederland/Europa kan wel extreem veel geld gaan geven aan de 3e wereld, zodat er niemand meer honger lijdt. Maar ik denk dat het geld dan beter aan duurzame ontwikkeling kan worden uitgegeven. Anders zitten we over 100 jaar nog precies in dezelfde situatie, alleen dan met een nog veel grotere bevolking. Citaat:
bijv. het beschermen van mensen tegen buitelandse aanslagen of het verbeteren van de leefsituatie in een land. " |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
daarvoor zijn wij mensen verschillend. je wilt permanente wereldvrede? dan zou ik zeggen; "dood aan de mensheid" ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
mensen zijn mensen, en ontwikkelen zich ook onafhankelijk, en sommige mensen zijn gewoon machtsgeil. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|