Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2003, 18:41
pimomes1987
pimomes1987 is offline
Hi everybody!
Ik las vanochtend in de krant dat prins Bernhard zich aan zn belofte heeft gehouden en de boete voor een van de AH medewerkers heeft betaald. (wegens die geweldpleging). Wat vinden jullie daar nou van en kan een lid van t koninklijk huis dit wel maken? Ze hebben toch (niet voor mij) een voorbeeldfunctie naar het volk en op deze manier ondermijnt Bernhard het wettelijk gezag?

Tweede punt. Waarom houden we die geldverslindende machine die Koningshuis heet nog in stand? Is het niet puur volksvermaak? En daar komt bij dat die mensen (de leden van t koningshuis) ook recht hebben op privacy en een behoorlijk leven. Of zie ik t verkeerd en moet het blijven voortbestaan?

Hopelijk veel reacties!!!
Oud 28-02-2003, 18:51
NN
NN is offline
Ik vind het een schande dat een bekende Nederlander op deze manier met het Nederlandse rechtssysteem omgaat. Blijkbaar is Bernhard voor zware mishandelingen.

(Ik hoop dat hij zijn geld in aandeeltjes AH heeft zitten. )
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 18:56
Verwijderd
Ik vind het ook een verschrikkelijk stomme actie van PB. Zoals NN al zegt, tast hij de geloofwaardigheid van het rechtssysteem aan. Op dit moment is de 'credibility' van de Nederlandse strafrechtsorde al niet bijzonder groot, en dit soort incidenten verlagen het alleen nog maar.

Het zegt overigens wel iets over Bernhard. Het is een heel simpele, primaire reactie. Telegraaf-niveau, om het zo maar eens te noemen. Als het zestig jaar geleden aan Bernhard had gelegen, praatten we nu allemaal Duits.

En tweede punt: nee, we gaan de discussie over het Koningshuis niet nóg een keer voeren. De 2.457.270e keer was het nog leuk, maar nu niet meer.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 19:19
pimomes1987
pimomes1987 is offline
Ok schrap punt twee maar, maar pop punt een zijn reacties welkom!
Oud 28-02-2003, 20:15
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Ik vind het ook een verschrikkelijk stomme actie van PB. Zoals NN al zegt, tast hij de geloofwaardigheid van het rechtssysteem aan. Op dit moment is de 'credibility' van de Nederlandse strafrechtsorde al niet bijzonder groot, en dit soort incidenten verlagen het alleen nog maar.

Het zegt overigens wel iets over Bernhard. Het is een heel simpele, primaire reactie. Telegraaf-niveau, om het zo maar eens te noemen. Als het zestig jaar geleden aan Bernhard had gelegen, praatten we nu allemaal Duits.

En tweede punt: nee, we gaan de discussie over het Koningshuis niet nóg een keer voeren. De 2.457.270e keer was het nog leuk, maar nu niet meer.
agree.
(en ik heet ook Wouter )
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 23:01
*Burning water*
*Burning water* is offline
Misschien niet goed voor het rechtssysteem, maar dat was de uitspraak van ZKH Bernard de boete te zullen betalen ook al niet. Nu hij die eenmaal heeft gedaan, vind ik het goed dat hij doet wat hij zegt.
Oud 01-03-2003, 00:52
McCaine
McCaine is offline
ZKH Bernhard mag doen wat ie wil van mij, maar iedereen met eer dan een iota aan intelligentie zal inzien wat een domme actie dit van hem is. De Nederlandse bevolking zal nu nog meer een hekel krijgen aan ons uitstekende rechtssysteem; maar ja, zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Ik heb de Nederlanders ook niet geweldig hoog zitten.
Oud 01-03-2003, 01:00
Verwijderd
sorry hoor, ik had die overvaller ook een ram in ze smoel gegeven, ook al was ie al geboeid, het gaat hier zo verdomde zachtzinnig aan toe ook!!
eerst bedreigt hij een meisje achter de kassa, gaat ervandoor, wordt keurig opgepakt, en dan zie je dat gebeuren met de gedachte dat hij volgende maand toch weer vrij is, nou ik had em ook een stoot gegeven...
mooi dat bernard tenminste een beetje nadenkt, en inziet dat dat rechtssysteem hier zwaar verneukt is
als je in amerika iemand slaat nadat hij geboeid is krijg je een waarschuwing, en geen boete van 600 euro, het slaat echt nergens meer op.
boete van 100 euro, oke, kan ik mee leven, maar zoveel??
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 01:28
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
sorry hoor, ik had die overvaller ook een ram in ze smoel gegeven, ook al was ie al geboeid, het gaat hier zo verdomde zachtzinnig aan toe ook!!
eerst bedreigt hij een meisje achter de kassa, gaat ervandoor, wordt keurig opgepakt, en dan zie je dat gebeuren met de gedachte dat hij volgende maand toch weer vrij is, nou ik had em ook een stoot gegeven...
mooi dat bernard tenminste een beetje nadenkt, en inziet dat dat rechtssysteem hier zwaar verneukt is
als je in amerika iemand slaat nadat hij geboeid is krijg je een waarschuwing, en geen boete van 600 euro, het slaat echt nergens meer op.
Zie je, dat bedoel ik nou.
Oud 01-03-2003, 09:39
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef:
Zie je, dat bedoel ik nou.
Inderdaad, slaat iemand op straat je een gebroken neus, dan is het opeens niet meer veilig in Nederland, maar een overvaller die al is overmeesterd moet zijn bek maar houden.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 10:14
Verwijderd
Citaat:
DeltaOne schreef:
Ja laten we het amerikaanse systeem als voorbeeld stellen joh...

Wat een bespottelijke actie van PB.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 13:53
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
belofte maakt schuld. Dus nu moestr hij wel. Had hij die uitspraak eerder niet gedaan dan was er niks gebeurd maar ja Iets wat je zegt moet je nakomen dus ook deze belofte.
Maar even een vraagje wat nou als Bill Gates de boete had betaald?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 14:00
L!nk
L!nk is offline
Tja, als prins heb je toch een voorbeeldfunctie en met zo'n actie probeert hij een beetje het rechtssysteem te regelen.

Als Bill Gates zoiets had gedaan (of welke andere "normale" burger) was het niet zo'n probleem geweest.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 14:09
ikbenschipper1
Ja Nee logisch omdat je toevallig behoord tot het koningshuis mag je opeens niet meer bepalen wat je met je geld doet
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 14:12
BARON
BARON is offline
Citaat:
wouszer schreef:
Inderdaad, slaat iemand op straat je een gebroken neus, dan is het opeens niet meer veilig in Nederland, maar een overvaller die al is overmeesterd moet zijn bek maar houden.
inderdaad; misdaad hoort niet te lonen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 14:17
thunder110
thunder110 is offline
Hè, wat jammer nou. Iedereen vindt de actie bespottelijk. Is er nou helemaal niemand die met leuke uitspraken komt als "risico van het vak" oid? Toe nou?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 14:30
NN
NN is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef:
Ja Nee logisch omdat je toevallig behoord tot het koningshuis mag je opeens niet meer bepalen wat je met je geld doet
Daar gaat het niet om. Een bekend publiek persoon geeft zo aan geen respect te hebben voor het nederlandse rechtsstelsel.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 14:45
NN
NN is offline
Citaat:
BARON schreef:
inderdaad; misdaad hoort niet te lonen.
Goed zo! Zo'n mening had ik niet van jou verwacht. Zijn we het zelfs een keer eens.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 16:35
Verwijderd
Citaat:
NN schreef:
Goed zo! Zo'n mening had ik niet van jou verwacht. Zijn we het zelfs een keer eens.
Ik denk alleen dat je 'm een beetje uit z'n verband rukt.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 20:27
ikbenschipper1
Citaat:
NN schreef:
Daar gaat het niet om. Een bekend publiek persoon geeft zo aan geen respect te hebben voor het nederlandse rechtsstelsel.
Bill Gates is ook een bekend persoon hoor
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 22:00
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef:
Bill Gates is ook een bekend persoon hoor

dus
Oud 02-03-2003, 22:07
ikbenschipper1
Citaat:
Joostje schreef:
dus
lees de topic eerst even voordat je zinloos comentaar geeft op iets waarvan je niet weet waarover het gaat

dank
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 23:17
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
NN schreef:
Oud 03-03-2003, 13:08
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Ik heb er een dubbel gevoel over. Aan de ene kant was t stom van Bernhard om te zeggen dat hij die boete zou betalen, aan de andere kant heb ik er respect voor dat hij wel woord houdt.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 14:06
Verwijderd
Zoveel respect kan ik daar niet voor opbrengen. Het lijkt me eigenlijk niet meer dan vanzelfsprekend, het verbaast met zelfs dat het nog het nieuws haalt. Als die kerel zegt dat hij de boete betaalt, dan betaalt hij die ook wel. Ik zie niet in waarom nu extra de aandacht erop gevestigd moet worden. Nu krijg je alleen nog maar meer mensen die denken 'oh, Bernhard betaalt echt, dan zullen die mensen wel onschuldig zijn' oid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten