Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2003, 00:57
SWA
SWA is offline
heeft er iemand hier ervaring of ken je iemand met ervaring die een laser oogcorrectie heeft laten doen???
ikzelf wil het later ook laten doen als mn ogen volgroeid zijn
( en k genoeg geld heb)
Oud 24-02-2003, 17:06
sterre
sterre is offline
ik ken iemand die het laten doen heeft ja, en ze is er zeer tervreden over! ik zeg wel, het kost héééééél erg veel... als je nu maar -1 of zo hebt is het mss verstandiger om je geld aan iets anders te spenderen?
Oud 25-02-2003, 09:18
Memnoch
Memnoch is offline
Waarom in hemelsnaam zou je dat willen?
Spendeer je geld aan leuke dingen zou ik zeggen.
Oud 25-02-2003, 09:49
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Memnoch schreef:
? Zodat je .. uh .. beter kan zien .. geen bril/lenzen meer nodig heb ..?

Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 10:53
Not for Sale
Not for Sale is offline
kost het nog steeds € 1000 per oog per dioptrie? In dat geval ben ik er 8000 euro aan kwijt..
Oud 25-02-2003, 12:42
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Memnoch schreef:
nou ik vind ooglaseren eigenlijk wel een van de dingen waar je je geld juist goed aan besteed
tegenwoordig lukt het steeds vaker en beter en van die "uitschieters" zoals ze vroeger hadden komen haast niet meer voor (en aan elke operatie zitten risico's)

en kwa geld, het is in ieder geval al een stuk goedkoper, een kennis van mij was 3000 euro kwijt voor beide ogen en die had -3 ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 21:38
SWA
SWA is offline
Citaat:
Big Brother schreef:
nou ik vind ooglaseren eigenlijk wel een van de dingen waar je je geld juist goed aan besteed

juist!
als je de operatie succesvol hebt ondergaan heb je daar je leven lang profijt van
en veel lensdragers zullen t ook zo relax vinden:

wakker worden en goed zien!
slapen gaan zonder je lenzen eerst moeten schoonmaken!
en vooral: zwemmen en de chicks goed kunnen zien
Oud 06-03-2003, 22:01
poesiefox
poesiefox is offline
Het hangt van je oogafwijking af of het kan. Mijn vriend heeft het laten uitzoeken, maar ze konden bij hem niet garanderen dat het 100 % zou lukken. wel dat zijn ogen beter zouden worden, maar voor autorijden zou hij dan nog steeds een bril opmoeten.

En dat voor 4000 per oog. Of je nou lenzen hebt voor een sterke afwijking of voor een zwakke afwijking. Je hebt nog steeds dat gezeik met die lenzen.

Mijn tante heeft het wel laten doen, die ging van min 12 naar min 3, die was er dolgelukkig mee. Zij kan namelijk geen contactlenzen dragen.
Oud 07-03-2003, 07:26
Verwijderd
niet iedereen kan het.. mijn moeder heeft een bril met min heel veel. en die kon niet. maar meeste mensen kunnen wel.. de afwijking moet gewoon niet te groot zijn
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 11:25
SWA
SWA is offline
k heb - 5,5 aan beide ogen, maar k zou t ook alleen laten doen als t 100% gereduceerd wordt
en wat ik heb gehoord is dat het nu 1000 euro per oog kost?
Oud 07-03-2003, 20:13
Jules
Jules is offline
Sja.. ogen laseren is nog in een beginstadium.. tis helemaal niet zeker dat je dan wel tot aan je dood scherp blijft zien, en je kan geen lenzen meer in nadat je gelaserd bent, omdat je dan kleine littekens hebt..

Aldus mijn oom. Ik weet het ook niet zeker..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 20:38
coco
coco is offline
als je genoeg geld hebt waarom niet als het er maar niet erg "nep" uit gaat zien
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 20:42
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
coco schreef:
als je genoeg geld hebt waarom niet als het er maar niet erg "nep" uit gaat zien
Ja. Lees voortaan eerst maar even de openingspost.

Ikzelf zit er ook over na te denken. Er zijn verschillende technieken heb ik begrepen, weet iemand welke? Ach, ik zoek het wel even op.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 20:45
Choke
Choke is offline
Citaat:
Memnoch schreef:
waarom je dat zou willen?? omdat je dan gewoon van je lenzen of bril afbent!
mij lijkt dat echt superfijn hoor.. soms zijn lenzen of een bril erg vervelend hoor!
Oud 08-03-2003, 00:09
SWA
SWA is offline
Citaat:
coco schreef:

???? hoezo nep?

Citaat:
Er zijn verschillende technieken heb ik begrepen, weet iemand welke? Ach, ik zoek het wel even op.[/B]

k heb iets gehoord over LASIK en PKR ofzo maar k weet niet precies wat t inhoud.... heb jij nog wat kunnen vinden?
Oud 08-03-2003, 07:05
Da King
Da King is offline
Citaat:
SWA schreef:

k heb iets gehoord over LASIK en PKR ofzo maar k weet niet precies wat t inhoud.... heb jij nog wat kunnen vinden?
ik ben een keer bij een lezing geweest over lasercorrecties in het amphia zkh in breda. Als ik me goed herinner was de PKR methode voor sterktes tot -5 en de LASIK methode voor sterktes van -5 tot -20. De kosten waren ongeveer 2500 euro per oog. Er kon niet gegarandeerd worden dat je helemaal volledig goed kon zien na de operatie, maar je sterkte zou na de operatie liggen tussen +1 en -1 dpt. Dit geldt vooral voor de operaties van mensen met hele grote sterktes want bij de lagere sterktes was de afwijking na de operatie heel erg klein
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 09:09
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
SWA schreef:
wakker worden en goed zien!
slapen gaan zonder je lenzen eerst moeten schoonmaken!
en vooral: zwemmen en de chicks goed kunnen zien
Ik heb zachte eendagslenzen. Ik hoeft ze dus niet schoon te maken; ik open de verpakking en doe ze in.

Daarnaast, met zachte lenzen kan je gewoon zwemmen, zelfs onderwater (met ogen beetje open) .. ik ben er iig. in het zwembad nog nooit een kwijtgeraakt.

Alleen dat wakkerworden .. tjah .. maar ik hoef s' morgens nou niet perse gelijk haarscherp mijn duffe lelijke kop in de spiegel te zien.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 11:26
ssjpan
ssjpan is offline
Ik zou toch wel bang zijn dat het mis gaat. Ik ken iemand met -10 ofzo en hij zou dat kunnen doen zo'n lasercorrectie, maar dan 1 oog tegelijk. Als dat dan fout gaat heeft hij nog 1 goed oog over, maar dan wel met -10, daarom doet ie het niet. Ik heb nu ook lenzen en dat heb ik dan toch liever. Want het zijn wel je ogen daar wil ik toch geen risico's mee nemen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 12:54
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Daarnaast, met zachte lenzen kan je gewoon zwemmen, zelfs onderwater (met ogen beetje open) .. ik ben er iig. in het zwembad nog nooit een kwijtgeraakt.
Ik wel
Heb zachte maandlenzen en neem altijd reserves mee als ik ga zwemmen
Oud 09-03-2003, 16:33
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Ik zit er ook over te denken dat als beter bekend is wat de gevolgen zijn het te doen. Ik wil er wel eerst meer over weten want straks blijven je ogen na 10 jaar bijv. wel weer achteruit te gaan en heb je er dus nog niets aan... Of je ziet nog steeds niet goed en moet toch nog lenzen/bril hebben. Dat heeft dus ook geen zin dan. Ik heb allebei de ogen -2.5 en heb harde lenzen.

Met mijn lenzen ga ik zeker niet zwemmen want dan ben ik ze zeker kwijt.. dat vind ik wel lastig. Zachte lenzen wil ik ook nog wel proberen maar dan gaan je ogen nog steeds achteruit. Bij harde minder (ben nu in bijna 3 jaar niet meer acheruit gegaan met mijn ogen )

Nou ja, Ik zou het dus misschien ook wel willen doen.

xxx Evelien
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 19:21
Marcade
Marcade is offline
Als je ogen na een tijd erger worden, nadat je gelasered heb, kunnen ze het gewoon nog een keer laseren. Dat gebeurd dan gratis, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 18:33
knuffelke
knuffelke is offline
Ik zit er ook al een hele tijd over te denken om dat te laten doen...maar mijn oogarts zei dat je 18 moet zijn en dat je ogen eerst toch wel minstens een jaar stabiel moeten zijn...
het is inderdaad vrij duur en niet iedereen komt in aanmerking, jammer genoeg.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 21:49
Verwijderd
Ik zit er ook sterk over na te denken om mn ogen te laten laseren (wel pas na mijn studie vanwege de kosten). Op zich is een bril niet erg, maar na bijna 10 jaar n bril gehad te hebben ben ik het toch eerlijk gezegd wel een beetje zat... Hopelijk zijn tegen die tijd de kosten wat lager en is het ook volledig mogenlijk om een cilinder afwijking uit de ogen weg te laseren (weet niet of dat tegenwoordig ook al kan, of dat er dan nog lenzen gedragen moeten worden?) Sorry dat ik geen info voor je heb SWA, zo gauw ik hierover iets gevonden heb zet ik het nog wel in dit topic

liefs, hanne
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 21:53
Verwijderd
Ik ben net gelijk even gaan rondkijken op het web, en vond deze site, hier staat enorm veel info waar je misschien iets aan hebt

http://www.oogcorrectie.nl/flash/index.html

liefs, hanne
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten