![]() |
||
![]() |
Citaat:
juist! als je de operatie succesvol hebt ondergaan heb je daar je leven lang profijt van ![]() en veel lensdragers zullen t ook zo relax vinden: wakker worden en goed zien! ![]() slapen gaan zonder je lenzen eerst moeten schoonmaken! en vooral: zwemmen en de chicks goed kunnen zien ![]()
|
![]() |
Het hangt van je oogafwijking af of het kan. Mijn vriend heeft het laten uitzoeken, maar ze konden bij hem niet garanderen dat het 100 % zou lukken. wel dat zijn ogen beter zouden worden, maar voor autorijden zou hij dan nog steeds een bril opmoeten.
En dat voor 4000 per oog. Of je nou lenzen hebt voor een sterke afwijking of voor een zwakke afwijking. Je hebt nog steeds dat gezeik met die lenzen. Mijn tante heeft het wel laten doen, die ging van min 12 naar min 3, die was er dolgelukkig mee. Zij kan namelijk geen contactlenzen dragen.
||
Citaat:
Ikzelf zit er ook over na te denken. Er zijn verschillende technieken heb ik begrepen, weet iemand welke? Ach, ik zoek het wel even op. |
![]() |
||
Citaat:
mij lijkt dat echt superfijn hoor.. soms zijn lenzen of een bril erg vervelend hoor!
|||
![]() |
Citaat:
???? hoezo nep? Citaat:
k heb iets gehoord over LASIK en PKR ofzo maar k weet niet precies wat t inhoud.... heb jij nog wat kunnen vinden?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast, met zachte lenzen kan je gewoon zwemmen, zelfs onderwater (met ogen beetje open) .. ik ben er iig. in het zwembad nog nooit een kwijtgeraakt. Alleen dat wakkerworden .. tjah .. maar ik hoef s' morgens nou niet perse gelijk haarscherp mijn duffe lelijke kop in de spiegel te zien. ![]() |
![]() |
|
Ik zou toch wel bang zijn dat het mis gaat. Ik ken iemand met -10 ofzo en hij zou dat kunnen doen zo'n lasercorrectie, maar dan 1 oog tegelijk. Als dat dan fout gaat heeft hij nog 1 goed oog over, maar dan wel met -10, daarom doet ie het niet. Ik heb nu ook lenzen en dat heb ik dan toch liever. Want het zijn wel je ogen daar wil ik toch geen risico's mee nemen.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Heb zachte maandlenzen en neem altijd reserves mee als ik ga zwemmen ![]()
|
Ik zit er ook over te denken dat als beter bekend is wat de gevolgen zijn het te doen. Ik wil er wel eerst meer over weten want straks blijven je ogen na 10 jaar bijv. wel weer achteruit te gaan en heb je er dus nog niets aan... Of je ziet nog steeds niet goed en moet toch nog lenzen/bril hebben. Dat heeft dus ook geen zin dan. Ik heb allebei de ogen -2.5 en heb harde lenzen.
Met mijn lenzen ga ik zeker niet zwemmen want dan ben ik ze zeker kwijt.. dat vind ik wel lastig. Zachte lenzen wil ik ook nog wel proberen maar dan gaan je ogen nog steeds achteruit. Bij harde minder (ben nu in bijna 3 jaar niet meer acheruit gegaan met mijn ogen ![]() ![]() Nou ja, Ik zou het dus misschien ook wel willen doen. xxx Evelien |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zit er ook sterk over na te denken om mn ogen te laten laseren (wel pas na mijn studie vanwege de kosten). Op zich is een bril niet erg, maar na bijna 10 jaar n bril gehad te hebben ben ik het toch eerlijk gezegd wel een beetje zat... Hopelijk zijn tegen die tijd de kosten wat lager en is het ook volledig mogenlijk om een cilinder afwijking uit de ogen weg te laseren (weet niet of dat tegenwoordig ook al kan, of dat er dan nog lenzen gedragen moeten worden?) Sorry dat ik geen info voor je heb SWA, zo gauw ik hierover iets gevonden heb zet ik het nog wel in dit topic
liefs, hanne |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben net gelijk even gaan rondkijken op het web, en vond deze site, hier staat enorm veel info waar je misschien iets aan hebt
http://www.oogcorrectie.nl/flash/index.html liefs, hanne |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
wat droeg jij als kind? crook | 102 | 05-05-2005 22:59 |