Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
samenwonen
ach en wie weet trouw ik nog wel eens. zover kijk ik eigenlijk niet. maar heb niet echt behoefte aan zo een zwart op wit verbintenis maar t feest is wel weer gezellig en t elkaar de ring geven is vrij romantisch. ik denk dat ik t een beetje een eigen manier ga doen.
|
Trouwen.
Verder dan dat kan je je niet aan elkaar binden. Natuurlijk heb je bij samenwonen waarschijnlijk net zoveel zekerheid, maar je zal nooit ten overstaan van overheid, evt. kerk, familie en vrienden je voor het leven aan elkaar binden, tot dood je scheidt, in goede en in slechte tijden. Het heeft wel wat vind ik, om zo'n belofte aan elkaar te doen.
||
Citaat:
Zal eerder zelf maar ff na gaan denken of jij het uberhaupt wel weet. Hoe bedoel je ondemocratisch terwijl jij zelf zegt dat ik niet moet gaan trouwen. Ik kan nog altijd zelf beslissingen maken hoor. Ik mag hier nog altijd mijn mening op geven. En als jij kritiek levert op mij dan doe ik dat ook op jou! Wel zo eerlijk vind je niet |
![]() |
|
![]() |
ik ga later trouwen.
Niet omdat het moet ofzo van thuis uit, maar gewoon omdat ik dan het gevoel heb: 'wij horen bij elkaar en we blijven ons hele leven samen' Het voelt gewoon goed aan... ik ga wel eerst samenwonen en dan pas trouwen, omdat ik vind dat ik mijn vriend door en door moet kennen, want er zijn altijd van die kleine dingetjes die je pas achteraf opmerkt en die je mateloos kunnen ergeren, daarom ga ik eerst samenwonen, dan weet ik alle slechte kantjes en hoe ik ermee om moet gaan...
||
![]() |
Citaat:
1) Dit is zo vrijblijvend dat het haaks komt te staan op de vrijheid in gebondenheid binnen het huwelijk. Waar slaat het woordje "toch" op? Is er sprake van een tegenstelling? 2) Hier suggereert MissKiss1985 dat trouwen ongeveer hetzelfde is als samenwonen. Dat bestrijd ik. Het huwelijk is een ritueel waarbij in woord en daad een contract wordt afgesloten voor het leven. Het tweede deel van de zin vind ik stuitend. Je gaat pas een huwelijk aan als je absoluut zeker bent van je keuze. Anders vraag je om moeilijkheden. 3) Dit slaat nergens op. MissKiss1985 beweert hier dat het niet waar is dat het lijkt alsof je binnen het huwelijk meer bij elkaar hoort. Dus, Miss en eddie... het is wel duidelijk dat Miss niet weet waarover ze het heeft, en gewoon is blijven hangen in een pseudo-romantische visie. 3) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
[edit] En 'toch' is bedoeld als in 'inderdaad', imo (in mijn opvatting ![]() [/edit] 2) is jou eigen mening, maar je brengt het als een feit. ('Het huwelijk is een ritueel waarbij in woord en daad een contract wordt afgesloten voor het leven.') Laatst gewijzigd op 05-04-2002 om 12:42. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ga denk ik later wel trouwen, ook lijkt het dan meer serieus, een tante van mij is niet getrouwd maar heeft al 10 jaar een vriend en op de een of andere manier, klinkt het niet zo serieus in mijn oren (hier krijg ik veel reacties op, mijn dat is MIJN mening).
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Wat ik zeg is dat het voor de omgeving meer duidelijkheid geeft als je getrouwd ben
Binnen de relatie niet je weet wat je elkaar te bieden hebt en je wilt elkaar dat op deze manier vast laten zetten. Maar wou jij zeggen dat er wat veranderd als je trouwt? Behalve dan dat je een ring om je vinger hebt en dat het op papier staat? Maar waarom val je mij alleen aan? niet dat ik dat erg vind hoor maar er zijn er nog een aantal die in principe precies hetzelfde als mij zeggen. Ik geef jou toch ook niet critiek om jou mening die jij geeft hierover! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Je trouwt pas als je weet wat je aan elkaar hebt. 3) Het heeft bijvoorbeeld economische, juridische, godsdienstige en andere gevolgen. 4) Ik val je niet aan. Ik val over je vrijblijvendheid. 5) Je mag rustig kritiek geven. Daar is een discussieforum voor. |
![]() |
|
Je leest niet lees punt 2 eens
Ik herhaal hem wel ff "Binnen de relatie niet je weet wat je elkaar te bieden hebt en je wilt elkaar dat op deze manier vast laten zetten." Dus ik zeg nu precies hetzelfde als wat jij bij jou 2de punt zegt. "je weet wat je elkaar te bieden hebt" komt dus nogal erg overeen met wat jij zegt! Als je niet weet wat je elkaar te bieden hebt en niet weet wat je aan elkaar hebt of elkaar uberhaupt niets te bieden hebt dan moet je zeker niet gaan trouwen. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() "Binnen de relatie niet, je weet wat je elkaar te bieden hebt en je wilt elkaar dat op deze manier vast laten zetten." |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
ALS IK OOIT DE WARE VIND EN HIJ MIJ OOK (is altijd wel handig in zulke gevallen) dan wil ik graag met hem trouwen. Dan weet je zeker dat je zeker bent van je zaak, en dat je kinderen automatisch de naam van je man (= je geliefde dus) krijgen.
En nu iets waarover 'de abt van sion' lekker kan gaan zeuren: IK WIL OOK TROUWEN OMDAT IK DAN LEKKER EEN FEESTJE HEB ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() Ik zou graag later ook trouwen gewoon omdat dat het teken is voor eeuwig samenzijn... Misschien is het een ouderwetse gewoonte voor jullie... maar, dat is mijn mening... Goed ja, ik kan daar nu nie op mijn over beslissen hé ![]() Ahja, ik trouw voor de gemeente... niet voor de Kerk... greetz ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
internationale conferentie te Teheran van Holocaust-ontkenners hookee | 191 | 06-01-2007 23:10 | |
Liefde & Relatie |
Mijn leraar en ik missyleeuwarden | 253 | 26-09-2006 09:55 | |
Liefde & Relatie |
Onbekend zijn bij zijn/haar ouders? Ik ben het :( CoveredEyes | 36 | 23-10-2003 15:22 | |
Liefde & Relatie |
stelling: echtscheiding moet duurder de abt van sion | 115 | 15-09-2003 21:52 | |
Liefde & Relatie |
meisje + jongen + kinderwagen = :D TheOneWhoLeft | 27 | 13-04-2003 21:03 | |
De Kantine |
Als je nu zou moeten... Gothic | 48 | 17-06-2002 09:16 |