Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2003, 16:50
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Ik heb gehoord dat citral wiet, dus bv. orange bud citral, de toegevoegde smaak krijgt omdat ze er bv. citroenen of sinaasappels bijleggen tijdens het drogen... weet iemand of dit waar is, zou ik dan bv. ook mijn buitenwiet met citroensap kunnen besprenkelen voordat ik ze ga drogen?
Oud 31-07-2003, 18:27
Verwijderd
Ik weet wel dat ik vroeger Orange Bud veel heb gerookt en dat een fantastische smaak vond hebben. En dat ik het vreemd vind dat ik dat nu bijna nergens meer kan krijgen.
Maar die smaak zou dan door die sinaasappelen zijn gekomen? Interessant...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 18:41
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
volgens mij heeft orange bud niks met citrus vruchten te maken, eerder met de ''oranje'' draadjes op de wiet.
Oud 31-07-2003, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Anal Avenger schreef op 31-07-2003 @ 19:41:
volgens mij heeft orange bud niks met citrus vruchten te maken, eerder met de ''oranje'' draadjes op de wiet.
Dat dacht ik dus eigenlijk ook Tot ik dit las. Ik vond de smaak hoedanook geweldig .
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 12:07
harrie the 5th
Citaat:
Anal Avenger schreef op 31-07-2003 @ 19:41:
er stond ook duidelijk Bv. (bijvoorbeeld) "orange bud" citral, net zoals je bv. "northern light" citral zou kunnen hebben. Van die orange draadjes zal je vast gelijk in hebben maar ik ben niet zo'n orangebud fan, het ging dus alleen om het citral gedeelte.
Oud 01-08-2003, 14:16
paco de taco
paco de taco is offline
orangebud heb ik 1 keer gehad, maar dat smaakte net naar sinaasappel schil.

bah bah
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 14:59
Verwijderd
Volgens mij is Citral een ras:

http://www.cannabis-marijuana-seeds....at=1&prod_id=8

Some of the genetics for this strain come from the Hindu Kush mountain region near a village district named Chitral.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 18:04
harrie the 5th
Citaat:
snees schreef op 01-08-2003 @ 15:59:
Volgens mij is Citral een ras:

http://www.cannabis-marijuana-seeds....at=1&prod_id=8

Some of the genetics for this strain come from the Hindu Kush mountain region near a village district named Chitral.
Kijk zo komen we ergens, een afstammeling van de hindu kush, gelukkig weet ik op tijd dat het een nonsense verhaal is, anders had ik straks misschien zure wiet gehad...
Oud 01-08-2003, 19:57
Verwijderd
Citaat:
harrie the 5th schreef op 01-08-2003 @ 13:07:
er stond ook duidelijk Bv. (bijvoorbeeld) "orange bud" citral, net zoals je bv. "northern light" citral zou kunnen hebben. Van die orange draadjes zal je vast gelijk in hebben maar ik ben niet zo'n orangebud fan, het ging dus alleen om het citral gedeelte.
Dus ik heb het gewoon verkeerd begrepen
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 21:43
Günther
Günther is offline
Citaat:
paco de taco schreef op 01-08-2003 @ 15:16:
orangebud heb ik 1 keer gehad, maar dat smaakte net naar sinaasappel schil.

bah bah
heb jij echt verkeerd spul gehaald, orange bud is héérlijk
Oud 01-08-2003, 22:55
zeehond23
zeehond23 is offline
orange budd ( je weet wel, met die sinaasappelsmaak (of iets in die richting)) word idd gevormt door het schillen van die vrucht naast de plant tijdens het groeien
Oud 01-08-2003, 22:56
Günther
Günther is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 01-08-2003 @ 23:55:
orange budd ( je weet wel, met die sinaasappelsmaak (of iets in die richting)) word idd gevormt door het schillen van die vrucht naast de plant tijdens het groeien
tjo he
Oud 01-08-2003, 23:02
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
black angel schreef op 01-08-2003 @ 23:56:
tjo he
Sjah, ha je nie verwacht he!!!
Oud 03-08-2003, 16:18
apekop123
apekop123 is offline
Orange Bud en Citral zijn beide lekker

ik vraag me op dit moment af hoe ze dan bubblegum maken? zouden ze die laten drogen in een kauwgumballenbak
Oud 04-08-2003, 15:19
Dunno
Dunno is offline
Citaat:
Mutant schreef op 31-07-2003 @ 19:27:
Ik weet wel dat ik vroeger Orange Bud veel heb gerookt en dat een fantastische smaak vond hebben. En dat ik het vreemd vind dat ik dat nu bijna nergens meer kan krijgen.
Maar die smaak zou dan door die sinaasappelen zijn gekomen? Interessant...
in utrecht...
Zanzi heeft t
Andersom
Noname
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 13:50
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
Citaat:
harrie the 5th schreef op 01-08-2003 @ 13:07:
ja dat snap ik ja, ik reageerde immers op mutant
Oud 08-08-2003, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Dunno schreef op 04-08-2003 @ 16:19:
in utrecht...
Zanzi heeft t
Andersom
Noname
Dank... maar dat is wel wat ver om zomaar ff wat te gaan halen... als ik es in de buurt kom
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 11:30
harrie the 5th
Citaat:
Anal Avenger schreef op 08-08-2003 @ 14:50:
ja dat snap ik ja, ik reageerde immers op mutant
Mooi zo
Oud 15-08-2003, 02:03
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
Okee effe de zaken op een rijtje zetten...

In de basis worden de eigenschappen van een soort gevormd door de genetische eigenschappen van die soort. Dus als de shop waar je het koopt Citral verkoopt, en je er vanuitgaat dat ze de waarheid spreekt, dan zijn de basiseigenschappen van de weed ten eerste afhankelijk van de soort (de smaak en de geur dus ook). Helaas zijn er meerdere zadenbedrijven die soorten onder de zelfde naam verkopen, maar dat laten we maar achterwegen.

De basis-smaak/geur/effect is dus afkomstig van de in de soort (in dit geval citral) van nature opgeslagen genetica.

Maarrrrr.... Mocht je, als kweker/shop de weed beter willen laten ruiken/smaken/ etc, dan zijn er meerdere mogelijkheden. Bijvoorbeeld de weed tijdens het drogen 'curen'. Dat kan door bij de drogende weed bijvoorbeeld sinaasappel/citroen schillen te leggen. Dit kan bij iedere soort weed.

Wat jij noemt is dus niet een specifiek kenmerk van de soort 'citral' of 'orange bud'. De specifieke smaak wordt hierbij voornamelijk bepaald door de genetica/manier van kweken, en dat gedoe met de schillen kan bij thai/skunk/haze/white widdow/ enz. net zo hard van toepassing zijn.

Ik hoop dat ik het niet te ingewikkeld beschreven heb, het is eigenlijk heel simpel en doet er verder weinig toe. Mocht je er meer over willen weten/dit in twijfel trekken, laat maar horen hier...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 02:28
harrie the 5th
Citaat:
Buitengewoon schreef op 15-08-2003 @ 03:03:
Okee effe de zaken op een rijtje zetten...

In de basis worden de eigenschappen van een soort gevormd door de genetische eigenschappen van die soort. Dus als de shop waar je het koopt Citral verkoopt, en je er vanuitgaat dat ze de waarheid spreekt, dan zijn de basiseigenschappen van de weed ten eerste afhankelijk van de soort (de smaak en de geur dus ook). Helaas zijn er meerdere zadenbedrijven die soorten onder de zelfde naam verkopen, maar dat laten we maar achterwegen.

De basis-smaak/geur/effect is dus afkomstig van de in de soort (in dit geval citral) van nature opgeslagen genetica.

Maarrrrr.... Mocht je, als kweker/shop de weed beter willen laten ruiken/smaken/ etc, dan zijn er meerdere mogelijkheden. Bijvoorbeeld de weed tijdens het drogen 'curen'. Dat kan door bij de drogende weed bijvoorbeeld sinaasappel/citroen schillen te leggen. Dit kan bij iedere soort weed.

Wat jij noemt is dus niet een specifiek kenmerk van de soort 'citral' of 'orange bud'. De specifieke smaak wordt hierbij voornamelijk bepaald door de genetica/manier van kweken, en dat gedoe met de schillen kan bij thai/skunk/haze/white widdow/ enz. net zo hard van toepassing zijn.

Ik hoop dat ik het niet te ingewikkeld beschreven heb, het is eigenlijk heel simpel en doet er verder weinig toe. Mocht je er meer over willen weten/dit in twijfel trekken, laat maar horen hier...
Dan ga ik een aantal toppen met sinaasappelschillen en een aantal toppen met citroenschillen laten drogen. Bedankt voor de opheldering.
Reageren

Regels voor berichten