Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2003, 13:25
Evito
Evito is offline
De laatste tijd ben ik steeds minder van voetbal gaan houden. Vooral omdat het maar een stel domme rotjochies is, dat in hun hoofd nog niet ouders is dan vier. Jammer. Ook het Nederlands elftal zie ik door mijn afgenomen patriottistische aard niet meer graag spelen. Nederlanders zijn mentaal zwak, en het Nederlands elftal, hoewel mooi spelend, interesseert me niet meer. Ik vind het raar om automatisch Nederland te begunstigen, hoewel qua filosofie andere landen misschien fijner zijn. Maar ik houd wel van voetbal. Ik vind het een leuk spel, mits eerlijk en netjes gespeeld. Ik zoek nu een ander land om te begunstigen, een land dat fair en mooi voetbal speelt, met eerlijke en slimme voetballers, een land dat me qua filosofie aanspreekt. Heeft iemand suggesties?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2003, 13:39
Verwijderd
Engeland (wedstrijden van Man. Utd.)!!!

Vooral op de BBC is het leuk om de wedstrijden te volgen, das toch net iets meer sfeer he.
Op RTL5 is het ook wel leuk hoor
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 13:46
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
duitsland.
Oud 30-04-2003, 14:06
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Zuid-Korea...
Oud 30-04-2003, 14:09
Ketjing
Ketjing is offline
Engeland (Liverpool FC)
Oud 30-04-2003, 14:18
Verwijderd
Catalunya.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 14:40
peaceflower
peaceflower is offline
Duitsland

en Portugal!
Oud 30-04-2003, 14:49
Evito
Evito is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 30-04-2003 @ 14:46:
duitsland.
Ik vind Duitsland wel leuk ja, maar Duitsers zijn vaak nogal grof op het veld.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 14:50
Evito
Evito is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 30-04-2003 @ 15:06:
Zuid-Korea...
Ja, daar ben ik inderdaad voor! Maar ik zoek nog meer landen!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 14:56
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Vaticaanstad..
Oud 30-04-2003, 15:12
Electricity
Electricity is offline
Noord-Ierland, fantastisch voetbal!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 15:36
Roberto15
Roberto15 is offline
Italië!
Oud 30-04-2003, 15:41
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Oud 30-04-2003, 16:15
NERD
NERD is offline
Estland: geen sterallures, erg enthousiast en een Nederlandse coach. Wat wil je nog meer?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 17:00
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Schakel over naar RTL 5 zou ik zeggen, daar heb je genoeg andere landen: Duitsland, Schotland, Engeland, Italië etc. etc.
Oud 30-04-2003, 22:04
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Evito schreef op 30-04-2003 @ 15:50:
Ja, daar ben ik inderdaad voor! Maar ik zoek nog meer landen!
Senegal => Leuk aanvallend voetbal. Met een aantal spelers met zeer veel techniek. (WK2002)

Wales => Doet het erg goed in de kwalificatie wedstrijden (winst op Italie bijv.) Giggs is de enige echte sterspeler in dat team, maar ze spelen met een goeie mentaliteit waarmee ze toch nog een eind komen.
Oud 30-04-2003, 22:13
Verwijderd
Vanuatu

alleen omdat het land onbekend is betekend het nog niet dat ze er niet kunnen voetballen, een sterspelers daar man!!!

Ik noem Rashid Muhlanghoeli, een klassieke linksbuiten zoals je die alleen nog in Vanuatu ziet. En dan die spits, Yanghuloy, die scoorde in zijn laatste 5 wedstrijden 13 goals! Absolute wereldspits!

Ja, als er 1 land is waar je supporter van zou moeten worden is het Vanuatu

Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 22:29
Thomas
Thomas is offline
Belgie.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 15:19
AGH
AGH is offline
Engeland speelt geen mooi voetbal, speelt niet met het hoofd.
Ze spelen wel met het hart.
Wat mij betreft het mooiste voetballand waar dan ook, daarna komt Nederland op een hele mooie 2e plaats.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 15:54
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Celtic f.c. glasgow 1888! und n.a.c.
Oud 01-05-2003, 18:48
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 30-04-2003 @ 23:04:
Senegal => Leuk aanvallend voetbal. Met een aantal spelers met zeer veel techniek. (WK2002)
ik vond senegal vooral gruwelijk lomp
tackles als kapmessen
benen van tegenstanders die sneller omgingen dan het regenwoud aldaar
Oud 01-05-2003, 21:42
Cartosa
Cartosa is offline
Club Brugge
werkvoetbal, geen gezeik, geen sterallures en engelse sfeer in't stadion
Oud 01-05-2003, 21:55
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 01-05-2003 @ 22:42:
Club Brugge
Eeehm..volgens mij ging het over Landen en niet over clubvoetbal..
Oud 01-05-2003, 22:04
Silverchoice
Silverchoice is offline
Spanje
Probeert mooi voetbal te spelen met vooral aanvallend een heel sterk team. Het zit ze dan op de eindtoernooien vaak niet echt mee, maar dat schept dan weer een band met Nederland
Verder zie je spelers als Raul/Mendieta ook niet zo snel vragen om bijvoorbeeld een gele kaart voor een tegenstander (iets wat onder andere Italianen nog wel eens proberen )
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 19:37
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Ik zie het Nederlands Elftal ook niet graag spelen, niet omdat ik niet 'trots' ben op mijn land, maar ik mis de passie op de tribunes en in het veld.
Het hele 'teletoeter-sfeertje' hangt mij de keel uit, en de grens lijkt nog niet bereikt. Iedereen doet steeds nog een stapje gekker dan de ander; opblaasmolens, vriendinnen van Oranje ,oranjedopewrten, geborduurde gastoeters, zeeuwse meisjes (of zijn het nou mannetjes?), continu de polonaise lopen, en de stand maakt niet uit "Als het maar gezellig is!"

Ook is het één grote commerciële bende, de vlaggetje van Nationale Nederlanden, de mutsen van UNOX, en het wedstrijd magazine werd mede mogelijk door de 42 andere sponsoren die ons Nationale Voetbal team telt.

Overigens ook op het veld lijkt de vaderlandse liefde ver te zoeken, de meeste spelers kijken verveeld om zich heen, en geven alleen maar een tikje terug. Waar zijn de gevechten tegen Duitsland? Spelers die hun shirt afvegen van de tegenstander, harde tackels, complete frustratie en woede, maar ook uitbundige vreugde. Het gaat er tegenwoordig alleen nog maar om dat er voor een doelpunt 41 keer naar elkaar wordt overgetikt zonder dat de tegenstander er aan te pas komt.
De wedstrijden van Oranje zijn oersaai, het lukt mij nog amper om een wedstrijd uit kijken. En na de wedstrijd vertellen de, achter zonnebril verscholen, 'supersterren' dat ze toch niet geheel ontevreden waren over de gespeelde wedstrijd. Het is namelijk toch even wennen, van een Royal Class suite naar het koude grasveld.

Het heeft misschien ook wel te maken met mijn aversie tegen Ajax, en dan vooral tegen de jongens uit '95, Kluivert, Davids, De Boer, Seedorf, ik kan ze niet uitstaan eerlijk gezegd.
maar toch blijf het vreemd, want de verschillende harde kernen stonden in '88 wel op de banken na de 2-1 van Van Basten op Duitsland...?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2003, 20:39
Bram
Bram is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 01-05-2003 @ 22:42:
Club Brugge
sfeer op Club brugge? lol Nee ok, dit seizoen is er wel sfeer, maar das wel héél lang geleden ...
Oud 03-05-2003, 10:20
AGH
AGH is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 02-05-2003 @ 20:37:
Het heeft misschien ook wel te maken met mijn aversie tegen Ajax, en dan vooral tegen de jongens uit '95, Kluivert, Davids, De Boer, Seedorf, ik kan ze niet uitstaan eerlijk gezegd.
maar toch blijf het vreemd, want de verschillende harde kernen stonden in '88 wel op de banken na de 2-1 van Van Basten op Duitsland...?
Terwijl het daarna ook nog wel eens een aantal malen is geprobeerd.
Tegen o.a. Engeland en Duitsland in Rotterdam, waar toch ook verscheidene groepen uit Nederland elkaar opzochten. Met name Den Haag en Feyenoord uiteraard.
Bekende benzinepompverhaal en de neergestoken Hagenees.
Zelf ben ik ook niet zo’n fanaat van het Nederlands elftal, toch hebben wij het ook nog een aantal keer geprobeerd.
Bijvoorbeeld bij de vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland een aantal jaar geleden, waar we met anderhalve bus (en 20 sjappies) naar toe zijn gegaan. Waar overigens ook een hele goede groep van Utrecht stond en Twente had ook een groep maar die kwamen niet om te vechten, aangezien ze op ‘bevriende’ bodem waren.
Verder waren er nog andere leuke uitstapje naar bijvoorbeeld Brussel, waar NEC heel goed vertegenwoordigd was.
Bij Euro 2000 had ik er even goede hoop in toen we ik in Amsterdam enkele topjongens van Ajax druk zag onderhandelen met jongens van Den Haag, maar ik heb geen Engelsman zien vluchten. Hetzelfde geldt voor de wedstrijden daarna in Rotterdam, waar het onderling nog wel tot schermutselingen zou komen.
Eerst tussen ons erg kleine (wel gekke) groepje en de gehele groep van Den Haag, waar jongens van Willem II (of toch de Tilburgse onderwereld?) ons kwamen bijstaan en alles met een sisser afliep.
Later zouden toch nog vier jongens worden opgepakt en voor Hagenezen worden aangezien, tenminste Zembla wist ons te vertellen dat het Haagse hooligans waren.

De laatste keer dat Nederland een leuke groep had was volgens mij tijdens Nederland – Engeland, vorig jaar. Waar Ajax gewaagde acties heeft uitgehaald door met 60 man een groepje van 8 jongens te pakken. Jongens met Deventer truien voor PSV aanzien, of waren het toch gewoon de drugs?
Bij die wedstrijd was er een groep van 30 man Cambuur, 40 man PSV, 50 man Utrecht en 50 man Den Haag en een grote groep Ajax op de been.
Echter wat gebeurd er? De gehele dag zijn er onderlinge rellen, de hele dag loeien de sirenes en de Engelsen lachen zich slap.

Bovendien is dat buiten het stadion.
Binnen zie je weer één en al vrolijkheid.
Zelfs na de wedstrijd tegen Moldavië!!
Mensen staan vrolijk hun biertje (HEINEKEN!!!) te nuttigen en proberen haar zo krampachtig mogelijk omhoog te houden, zodat het thuisfront ook goed kan zien dat ze geen koffie drinken. De bengels.
Voetbal is oorlog.
Voetbal is carnaval.
Hoe kan clubvoetbal en het Nederlands elftal zover uit elkaar zijn gegroeid?
Ik heb thuis nog wel beelden van de jaren ’90.
Mannen met matjes, aussies, sportschoentjes, flesjes bier (heineken) en bloedfanatiek op het plein en op de trappen voor de Kuip.

Bij het Nederlands elftal mogen huisvaders even lekker gek doen, even doen wat anders niet mag.
Zo zie ik voetbal ook.
Even gek doen en even doen wat niet mag….
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten