Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2003, 17:57
duracelkonijntje
duracelkonijntje is offline
De medische wetenschap zal in de toekomst misschien wel zo geavanceerd zijn, dat men veel langer kan blijven leven. Zou jij 150 jaar of ouder willen worden? Waarom wel/niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2003, 18:00
makita
makita is offline
als het op een manier kan dat je nog gezond bent op je 150e en als iedereen zo oud zou worden jaa graag man! leven kan niet lang genoeg duren toch?? maar als het betekend dat je nog gerimpelder en krommer en dementer door het leven zou gaan no merci.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 18:02
ssjpan
ssjpan is offline
Zoals makita al zegt ik zou dat wel willen, maar dan wil ik niet op m'n 70e al bejaard zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 18:15
Gandalf
Gandalf is offline
zou wel handig zijn!! stel je voor hoe wijs die mensne dan wel niet zouden zijn maar persoonlijk weet ik et niet. ik denk dat het te lang is.. als je dan een kutleven hebt ben je mooi genaaid maar ff serieus: ik denk dat het saai wordt je moet langer werken omdat anders pensioenen te duur worden enzo. moet je voorstellen hoeveel bejaarden tehuizen er zouden moeten komen!!
Oud 16-03-2003, 18:23
Verwijderd
Lijkt me wel cool . Ik kom altijd tijd tekort, dus dat zou heel handig sijn
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 18:52
Isa
Isa is offline
Mits ik mijn gewone denken terugkrijg en gelukkig word wel.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 19:45
Maresa
Maresa is offline
Nee, 160 AND I'M GONNA MAKE IT!
Oud 16-03-2003, 19:51
Lyra
Lyra is offline
Ik zou geen 150 jaar willen worden. In die tijd is het leven afgeleefd. Ik heb nu al een gevoel dat ik soms kan sterven, zonder dat ik er spijt van zal hebben dat ik niet meer leef en hoe ik geleefd heb. Ik wil er alleen maar voorzorgen dat ik leef zoals ik het wil, zonder spijt.
Oud 16-03-2003, 19:57
purplerose
purplerose is offline
Citaat:
Gandalf schreef op 16-03-2003 @ 19:15:
zou wel handig zijn!! stel je voor hoe wijs die mensne dan wel niet zouden zijn maar persoonlijk weet ik et niet. ik denk dat het te lang is.. als je dan een kutleven hebt ben je mooi genaaid maar ff serieus: ik denk dat het saai wordt je moet langer werken omdat anders pensioenen te duur worden enzo. moet je voorstellen hoeveel bejaarden tehuizen er zouden moeten komen!!
Nou de mensen zouden meer weten maar dat zou dan niet uniek meer zijn he Maar je heb geljk als je een kutleven heb dan is het wel minder maar, ik denk dat als het zou kunnen dat je er dan voor kunt kiezen.maar igg Het zou ook nog zo zijn dat er weer veel meer overbevolking zou zijn zoals je al zegt dus ik denk dat het nie erg handig zou zijn. Maar als de wereld er nou een stuk leuker uit zou zien zou ik het zelf wel willen als ik een goed leven heb maar achja op me 85ste dood gaan is misschien ook helemaal niet zo erg he
Oud 16-03-2003, 21:57
Verwijderd
en dan op je 65e met pensioen
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 22:38
morlock
morlock is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 16-03-2003 @ 22:57:
en dan op je 65e met pensioen
Uhuh.....

En wat dan? 85 jaar lang postzegels verzamelen en bingoen in zorgtehuis Avondrood?

Nee dank je, ik sla over
Oud 16-03-2003, 23:08
Verwijderd
dan zouden al die breezermeisjes niet meer beslist op hun 14de enzo ontmaagd te hoeven worden...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 10:10
Verwijderd
Ja, graag. Hoe ouder hoe beter. Mits, zoals hierboven gesteld, je ook langzamer oud wordt, en dus niet van je zestigste tot je hondervijftigste in een oud lichaam zit.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 10:14
Diovai
Diovai is offline
Als ik dan twee keer zo langzaam in verval raak, dan is het goed.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 10:46
poesiefox
poesiefox is offline
Onze levensverwachting is al verdubbeld, ten opzichte van de jagers/verzamelaars uit de steen/ijzer/bronstijd. En onze ontwikkeling tot volwassene en oudere is ook vertraagd. De jeugd duurt tot ons twintigste, we worden ouders op ons dertigste, grootouders als we zestig zijn. En als we tachtig zijn gaan we dood.

Dat zou dan allemaal nog eens verdubbeld worden, als je 150 zou worden. Dan moet ik dus tot mijn veertigste wachten tot ik ontmaagd wordt, NO WAY!
Oud 17-03-2003, 11:08
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 17-03-2003 @ 11:46:
Onze levensverwachting is al verdubbeld, ten opzichte van de jagers/verzamelaars uit de steen/ijzer/bronstijd. En onze ontwikkeling tot volwassene en oudere is ook vertraagd. De jeugd duurt tot ons twintigste, we worden ouders op ons dertigste, grootouders als we zestig zijn. En als we tachtig zijn gaan we dood.

Dat zou dan allemaal nog eens verdubbeld worden, als je 150 zou worden. Dan moet ik dus tot mijn veertigste wachten tot ik ontmaagd wordt, NO WAY!
Boeit dat nou, je hebt ook dubbel zo lang om sex te hebben En je hebt een twee keer zo lange jeugd... meer buitenspelen... meer fantasie-spelletjes doen... ik zie dit wel zitten
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 13:10
naam onbekend
naam onbekend is offline
Handig idee, er zijn al 6 miljard mensen op deze aardkloot, en op deze manier komen we misschien wel boven de 10 miljard uit. Hoe denk je dat we al die mensen van voedsel kunnen blijven voorzien? Hoe lang denk je dat onze natuurlijke hulpbronnen op die manier nog meegaan? Hoe vervuild moeten de zeeën en de lucht nog worden? Hoeveel plant- en diersoorten moeten nog uitsterven vanwege onze drang naar Lebensraum?

Het is op zich een interessant idee, maar de nadelen voor de aarde en het mileu zijn te groot.
Oud 17-03-2003, 15:14
Nate
Nate is offline
Tee-hee.... "You're an inspiration for birth control"
Oud 17-03-2003, 15:21
Gandalf
Gandalf is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 17-03-2003 @ 14:10:
Handig idee, er zijn al 6 miljard mensen op deze aardkloot, en op deze manier komen we misschien wel boven de 10 miljard uit. Hoe denk je dat we al die mensen van voedsel kunnen blijven voorzien?

dat gaat niet dus gaan eerst de zwakkere dood (dus de 100+ers)
daardoor word je al niet meer zo oud en is het probleem opgelost. alleen wordt er dan wel nog meer honger geleden

Citaat:

Hoe lang denk je dat onze natuurlijke hulpbronnen op die manier nog meegaan? Hoe vervuild moeten de zeeën en de lucht nog worden? Hoeveel plant- en diersoorten moeten nog uitsterven vanwege onze drang naar Lebensraum?

mij part allemaal, dan gaan die vervloekte mensen ook vanzelf dood.

Citaat:

Het is op zich een interessant idee, maar de nadelen voor de aarde en het mileu zijn te groot.
gaat hij eindelijk naar de kloten, heheh dat zal tijd worden!!
Oud 17-03-2003, 23:51
notbonefish
notbonefish is offline
lijkt mij wel prettig. hoef je je tenminste niet zo te haasten om alle leuke dingen te doen voordat je sterft!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 09:43
Toemoesh
Toemoesh is offline
Het hangt er maar van af in welke staat van welzijn ik mij bevind. Als ik op mijn 40e al een ziekte heb die nooit meer genezen kan worden, dan hoef ik geen 100 jaar langer te leven. In volledige gezondheid is er wel wat voor te zeggen.
Maar gaat de verlenging van de leeftijd gepaard met een verlenging van goede fysieke capaciteiten? Ik denk het niet!
Als iemand een jaar of 80/90 is, dan is het al moeilijk om gewoon te lopen. Het gaat mij vooral erom dat als ik zo oud zou mogen worden, of ik dan ook nog kan doen wat ik nu kan doen. Mijn mentale en fysieke gesteldheid leid mij in mijn keuze voor een langer leven. Langer leven op zich kan zowel positief als negatief zijn, het ligt er net aan hoe je gesteldheid is...
Oud 18-03-2003, 09:55
VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
Gandalf schreef op 17-03-2003 @ 16:21:
dat gaat niet dus gaan eerst de zwakkere dood (dus de 100+ers)
daardoor word je al niet meer zo oud en is het probleem opgelost. alleen wordt er dan wel nog meer honger geleden
Dat is onzin, zo simpel gaat dat niet. Als er een globaal tekort is zijn het niet de westerlingen die daaronder lijden, zeker niet wat betreft voedsel.
Oud 18-03-2003, 16:22
Tryptamine
Tryptamine is offline
Als mijn denkvermogen en motorische functies niet zo erg verouderen, natuurlijk
Oud 18-03-2003, 17:21
moonchild
Als ik gelukkig zou kunnen zijn wel. Maar als ik zou leven hoe ik nu leef denk ik het niet. Je zou alleen maar langer tegen de wereld aan moeten kijken en hoe het ermee gaat, langer tegen die puinhoop aankijken. En je eerste jaren dat je niet zo bewust van dingen om je heen bent zijn denk ik toch de leukste.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 15:20
JJzD
JJzD is offline
we zullen het leven niet verder kunnen rekken dan rond de 120

dus zou ik 120 willen worden?
ik denk het niet
of je bent seniel en merk je er dus niets van en maak je ook geen verschil
of je bent helder en zijn al je vrienden en partner dood en zal je je eigen kinderen naar het graf moeten dragen.
Ik wil zolang leven als dat ik nut heb voor de omgeving
Oud 21-03-2003, 12:30
Severus
Severus is offline
God *nee*, zo oud zou ik *nooit* willen worden!!! Ook al zag ik er op mijn 150'ste net zo uit als ik nu ben. Het leven is te hard, te rot voor mij. 30 jaar oud worden is al te veel voor mij, laat staan 150 jaar!!!

Ripper
Oud 21-03-2003, 13:27
*Burning water*
*Burning water* is offline
Als ik in goede gezondheid zou kunnen leven, zou kunnen doen wat ik zou willen, zou ik best 150 jaar of ouder willen worden. Al hoop ik dan wel dat ik niet in een sociaal isolement raak, omdat mensen rondom mij wel doodgaan, om wat voor reden dan ook.
Oud 21-03-2003, 15:09
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
neen, ik wil 149 jaar en 364 dagen oud worden
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 15:53
hajo
hajo is offline
Ik vond 20 worden al heel eng. Moet er niet aan denken dat ik straks 50 wordt. Is het niet zo dat het leven steeds mooier wordt bij de gratie van het feit dat het straks gewoon is afgelopen. Ik zou in ieder geval geen 150 willen worden.
Oud 21-03-2003, 16:16
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
hajo schreef op 21-03-2003 @ 16:53:
Ik vond 20 worden al heel eng. Moet er niet aan denken dat ik straks 50 wordt. Is het niet zo dat het leven steeds mooier wordt bij de gratie van het feit dat het straks gewoon is afgelopen. Ik zou in ieder geval geen 150 willen worden.
Misschien is 20 worden juist niet meer zo erg, als je weet dat je nog 120 jaar te gaan hebt. Het oud worden vind ik wel erg, maar als je niet merkt dat je ouder wordt, als je ouder wordt, is er best mee te leven
Oud 21-03-2003, 22:50
Hardcore
Hardcore is offline
Ik zou best de 150 willen halen, maar blijf je er dan wel jong uitzien?
Oud 22-03-2003, 00:28
Verwijderd
Ik weet het eigenlijk niet; aan de ene kant wil ik best oud worden, omdat ik gewoon nieuwsgierig ben naar hoe het er in de toekomst aan toe gaat. Aan de andere kant lijkt mij het leven na een tijdje best saai worden.

Ik neig denk ik naar het 1e: Ik zou best wel zo oud willen worden.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 00:27
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Echt niet, Zo'n demete ouwe deur, nee dank je. Ik wil graag dood gaan als ik alles heb gedaan wat ik kon doen en niet meer in staat ben om nog nieuwe dingen te doen. Als me dat niet meer lukt is het afgelopen uit.
Reageren

Regels voor berichten