Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2003, 14:14
lorenzo30
lorenzo30 is offline
hallo lieve mensen en forummers

ik heb voor mijn profielwerkstuk informatie nodig over hoe sony zijn marketting doet.
ik heb al gezocht op de sites van sony maar ik kan niets vinden

wie kan mij daarbij met info.

graag alvast bedank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2003, 16:57
@Moon
@Moon is offline
hehehe lijkt me een moeilijk opdracht en volgens mij is daar ook weinig info over. Als je verder nix kan vinden zou ik als ik jou was maar snel overstappen op een ander onderwerp waar een hoop informatie over te vinden is.....
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 19:05
Thomas
Thomas is offline
Nou, je zou eens kunnen kijken in de jaarverslagen van Sony en als dat niet genoeg mocht zijn, dan kun je contact opnemen met Sony Nederland. De vraag is alleen of ze je willen voorzien van informatie aangezien deze nogal concurrentiegevoelig zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 20:20
Bartje
Bartje is offline
Ik denk dat je niet zo snel achter dat soort info kan nkomen..
omdat, net zoals wawl zegt dat nogal concurrentie gevoelig is.

je kunt natuuerlijk wel al achter veel dingen komen:
- in welke bladen zie je vaak sony advertenties?
- op welke tv zenders
- dus conclusie is de doelgroep..
enzovoorts

maar misschien even gewoon bellen naar sony.. en je situatie uitlegt.. geef je dan nog weinig kans, maar niet geschoten is altijd mis
Oud 26-02-2003, 22:18
importbelg
importbelg is offline
wat je ook kan doen is kijken naar hoe Sony haar producten positioneert, en welke marketing bij welk soort product hoort.

Een duur plasma tv-scherm wordt op een heel andere manier op de markt gezet dan een basis-walkman. Ik zou zoeken naar praktische voorbeelden van hoe sony reclame maakt, daar is vaak de doelgroep uit af te leiden. Je kan de vergelijking maken met een concurrent als Philips, hoe verschilt de onderlinge marketing voor een onderling concurrerend product (tv's bijv.) en de relatie tot positionering van een product (doelgroep).

het zijn zomaar wat ideetjes, en inderdaad: als je sony zelf geen info vraagt over wat basis-marketing krijg je niks. Al is het maar een promopakketje, je hebt er altijd wat aan.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 18:35
Studentje
Studentje is offline
Sales@sony.nl en dan hopen dat je een hoop kant-en-klare info krijgt.
Oud 27-02-2003, 20:41
gorgi_19
gorgi_19 is offline
Over moeilijke opdrachten... :+

Ik denk dat je over 1 product al een heel boek kan onderverdelen. Ik denk ook niet dat je een marketingbeleid voor alle producten kan formuleren.

Je kan dus kiezen hoe Sony zichzelf wil presenteren of er een specifiek product uitkiezen, en deze beschrijven aan de hand van de 4 - 6 p's (afhankelijk van je boek) (4 zijn: Prijs, Promotie, Product, Plaats)(5: personeel er bij)(6: proces er ook nog bij)
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 14:41
lorenzo30
lorenzo30 is offline
ik doe het inderdaad over hoe sony zichzelf wil gaan presenteren en daarbij wil ik de vier p's in gaan verwerken

nog iets, weet iemand het email adress van sony, want salesony@sony.nl doet het niet/bestaat niet

het liefts het nederlandse email adress

alvast bedank
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 11:27
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
lorenzo30 schreef:
ik doe het inderdaad over hoe sony zichzelf wil gaan presenteren en daarbij wil ik de vier p's in gaan verwerken

nog iets, weet iemand het email adress van sony, want salesony@sony.nl doet het niet/bestaat niet

het liefts het nederlandse email adress

alvast bedank
Logisch natuurlijk, dat je bij marketing de vier p's gebruikt. Let er wel op dat plaats ook de hele distributieketen beslaat. Het emailadres was een gokje, maar hier moet je zijn. Succes.
Oud 05-03-2003, 21:32
lorenzo30
lorenzo30 is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Logisch natuurlijk, dat je bij marketing de vier p's gebruikt. Let er wel op dat plaats ook de hele distributieketen beslaat. Het emailadres was een gokje, maar hier moet je zijn. Succes.
bedank voor die link
iik heb al een mailtje gestuurd maar ze ze zeiden dat ze daar niet op in gingen, jullie hadden dus gelijk. het is te concurrentie gevoelig
Oud 07-03-2003, 18:48
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
lorenzo30 schreef:
bedank voor die link
iik heb al een mailtje gestuurd maar ze ze zeiden dat ze daar niet op in gingen, jullie hadden dus gelijk. het is te concurrentie gevoelig
Lekkere opdracht dan :/ Dat betekent dus dat je er niet achter komt.
Oud 12-03-2003, 08:06
iamcj
iamcj is offline
De hoofdstrategie van Sony is (was) klein kleiner kleinst en gadgets.

http://www.cram.nl/ieni/950505.htm
http://www.vanduivenboden.com/hoofdstuk1.html

zoek gerust even op google, genoeg te vinden.
Reageren

Regels voor berichten