Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2003, 22:59
elledc
elledc is offline
Ik had graag enkele antwoorden geweten op de volgende vraagjes (is voor een enquete):

**Leven jullie ouders nog steeds tesamen of zijn ze gescheiden?

**Indien ze nog samen wonen, aan welke leeftijd hebben ze elkaar leren kennen? Aan welke leeftijd zijn ze getrouwd?
En zijn ze nog gelukkig samen denk je?

**Indien ze gescheiden zijn; is het moeilijk geweest voor je of was het allemaal niet zo erg? Ben je blij met de eventuele nieuwe liefde van vader/moeder?

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 10-03-2003 om 08:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2003, 23:06
poesiefox
poesiefox is offline
Mijn ouders zijn gescheiden, drie jaar geleden

Zij hebben elkaar leren kennen toen ze 22 en 28 waren

Ze zijn 33 jaar getrouwd geweest

De scheiding was een drama

Mijn vader overleed een jaar erna

Mijn moeder moet er niet aan denken om te hertrouwen
Oud 09-03-2003, 23:07
Verwijderd
Ze leven samen. Ze hebben elkaar leren kennen toen mijn moeder 19 en mijn vader 23 was. En ja, ze zijn erg tevreden met elkaar.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 23:07
wissie
wissie is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
Ik had graag enkele antwoorden geweten op de volgende vraagjes (is voor een enquete):

Gescheiden

**Indien ze gescheiden zijn; is het moeilijk geweest voor je of was het allemaal niet zo erg?
De scheiding zelf is niet moeilijk geweest voor mij, de gevolgen wel

Ben je blij met de eventuele nieuwe liefde van vader/moeder?
Nee, daar ben ik zeker niet blij mee

Vreemd onderwerp voor een enquete trouwens
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 23:16
Verwijderd

-samen

**Indien ze nog samen wonen, aan welke leeftijd hebben ze elkaar leren kennen? En zijn ze nog gelukkig samen denk je?

-middelbare school,dus rond een jaar of 16 denk ik, ze zijn samen sinds hun 19e, en ze zijn nog blij met elkaar ze kleffen net zo veel als mijn vriend en ik
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 00:23
Aafster
Aafster is offline
samen

**Indien ze nog samen wonen, aan welke leeftijd hebben ze elkaar leren kennen? En zijn ze nog gelukkig samen denk je?
uh 15 ofzow

**Indien ze gescheiden zijn; is het moeilijk geweest voor je of was het allemaal niet zo erg? Ben je blij met de eventuele nieuwe liefde van vader/moeder?
_
Oud 10-03-2003, 06:13
load_harmony
load_harmony is offline

Ze leven samen

vanaf een jaar of 20 kennen ze elkaar, en voorzover ik weet hebben ze het prima samen, wow... ze zijn al dertig jaar samen..
Oud 10-03-2003, 07:19
Verwijderd
nog steeds samen

mijn moeder was 27 en mijn vader 30 en ze zijn nog steeds gelukkig samen ja.. (zijn nu 49 en 52)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 07:39
Gothic
Gothic is offline
---gescheiden, 3,5 jaar nu

--- het was behoorlijk moeilijk, is het nog steeds trouwens, ondanks het feit dat ze normaal met elkaar praten.
--- meestal mag ik de nieuwe liefde niet
Oud 10-03-2003, 09:33
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef:

**Indien ze nog samen wonen, aan welke leeftijd hebben ze elkaar leren kennen? Aan welke leeftijd zijn ze getrouwd?

Alvast bedankt
mijn ouders zijn gescheiden.
nu al 9 jaar (ik was 8 en mijn zusje 6)
vond het helemaal niet leuk, maar de gevolgen waren erger. mijn ouders waren beter af zonder elkaar dan met elkaar. alleen de manier waarop alles ging deed/doet me heel veel pijn. nu ook omdat mijn vader op sterven ligt.
heb het er dus op zn tijd wel heel erg moeilijk mee, maar aan de andere kant weet ik ook niet echt beter. ik ben wel blij met de nieuw vriend van mn moeder. maar ik ben blij dat ik niet samen met hem in 1 huis woon, maar nog lekker alleen met mn moeder en mn zusje..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 09:48
MoonWolf
MoonWolf is offline
Mijn ouders zijn gescheiden, 10 jaar geleden. Kan me er helemaal niks meer van herinneren. Ze kunnen het nog goed met elkaar vinden, praten gewoon met elkaar. Wonen ook naast elkaar.
Maar toch zou ik ze liever samen zien, want als ze samen praten hangt er wel een soort spanning.
Met nieuwe liefdes ben ik niet zo blij, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ze liever samen zie. Maar kan het redelijk met ze vinden.
Oud 10-03-2003, 10:04
Verwijderd

Gescheiden

*Indien ze gescheiden zijn; is het moeilijk geweest voor je of was het allemaal niet zo erg? Ben je blij met de eventuele nieuwe liefde van vader/moeder?

Het was allemaal niet zo erg. Er was geen ruzie, mn vader kon gewoon hier blijven tot hij in zn nieuwe huis kon, we zijn zelfs nog samen op vakantie geweest. Nog altijd kunnen mn ouders het goed met elkaar vinden en het is allemaal dus heel soepeltjes verlopen. Een nieuwe vriend/vriendin hebben ze allebei nog niet (daar zou ik het wel moeilijk mee hebben denk ik)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 10:34
xcorienx
xcorienx is offline
Mijn ouders leven samen, al 23 jaar getrouwd en ze hebben elkaar leren kennen toen m'n moeder 18 was en m'n vader 23 was. Ze zijn nog steeds gelukkig samen.
Oud 10-03-2003, 10:35
Verwijderd
Citaat:
10 jaar geleden gescheiden

Citaat:
*Indien ze gescheiden zijn; is het moeilijk geweest voor je of was het allemaal niet zo erg? Ben je blij met de eventuele nieuwe liefde van vader/moeder?
Ik ben 3.5 jaar geleden het huis uit gegaan, en dat was NIET omdaat het daar zo gezellig was (bij mijn moeder en d'r vriend)

die van pa, geen idee, zo'n 5 of 6 jaar niet gesproken (noch pa, noch zijn vriendin)

Ik gun ze allebei hun leven, maar soms moet je offeringen leveren in dit soort dingen, en sommige keuzes zijn nu eenmaal moeilijk
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 10:37
Verwijderd
Mijn ouders zijn gescheiden, op mn 8ste

Zij hebben elkaar leren kennen toen ze 21 en 20 waren

Ze zijn 15 jaar getrouwd geweest

ik kreeg problemen op school met leren en had nergens zin meer in dus ik werd dik
was klote periode maar ben er gewoon mee leren leven en zie mn vader heel af en toe nog wel

hij is opnieuw hertrouwd en heeft 2 kinderen..dus ik heb een halfbroertje en halfzusje erbij

ik heb niet meer zon close band met mn vader..op zich vind ik t ook nie erg
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 12:13
ssjpan
ssjpan is offline
Mijn ouders zijn sinds 3 jaar gescheiden

Ik ben er wel blij om dat mijn ouders gescheiden het scheidingsproces opzich was minder, maar het gaat nu veel beter.
De nieuwe kiefde van mijn vader ben ik zeker blij mee. Zijn nieuwe vriendin in bij hem ingetrokken, ze heeft hem erg veranderd, ik kom er nu ook vaker. Mijn moeder heeft een nieuwe vriend hij is hier in het weekend. ik ben er zelf niet zo heel blij mee, maar ik kan met hem leven en mijn moeder word er gelukkiger door.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 12:23
damaetas
damaetas is offline
*gescheiden

helemaal niet zo erg. had wel vroeger gemogen
Oud 10-03-2003, 12:49
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
utopia5 schreef:

Samen

Mijn vader denk ik rond de 35 en mijn moeder 27 ofzo toen ze elkaar leerden kennen. Getrouwd was mijn vader. Toen ze 36 en 28 waren zijn ze getrouwd. Ik denk dat ze nog gelukkig zijn samen.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 12:52
Verwijderd
mijn ouders zijn zeer zeker nog samen, ze zijn getrouwd in mei 1976, ze kenden elkaar toen ruim een jaar, en ze zijn nog erg gelukkig samen
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:31
Yolcu
Yolcu is offline
Gescheiden, ze zijn 22 jaar getrouwd geweest

Het is moeilijk, het blijft moeilijk. M'n moeder is net een verliefde puber, ze wordt verliefd op alles wat 2 benen en een penis heeft zowat. Maar hertrouwen zal ze nooit, ook samenwonen wil ze nooit meer. Van m'n vader weet ik het niet zo, kgeloof niet dat ie een nieuwe relatie heeft.
Oud 10-03-2003, 14:52
blackfairy
blackfairy is offline
mijn ouders zijn nog bij elkaar...en gelukkig ook nog. *voor zover ik weet*

ze kennen elkaar 30 jaar dat wil zeggen dat ze elkaar op hun 19e ontmoetten, en ze waren vorig jaar 25 jaar getrouwd...
Oud 10-03-2003, 14:53
freakinaround
freakinaround is offline
Mijn ouders zijn sinds afgelopen december 2 jaar gescheiden.
In het begin had ik het er wel moeilijk mee, maar het was wel beter, geen ruzies meer enzo . Eindelijk een x rustig in huis..en een dag zonder ruzie.
Een jaar later waren mn moeder en mn zusje en ik in de stad gaan wonen (zelfde woonplaats). Dat was wel een erg zwaar jaar. Altijd dezelfde dag, Het was gewoon een schema...:
opstaan, douchen, school, naar huis, huiswerk, eten, huiswerk, koffie drinken, slapen.
Meestal was ik gewoon TE moe om mn huiswerk te maken, en viel ik gewoon tijdens het leren in slaap.
Maar het was vaak ook wel gezellig , in het weekend enzo, of als ik een dag niet zo veel huiswerk had. Mn broer was trouwens bij mijn vader blijven wonen. We zagen hem dan in het weekend. En mn vader om het weekend. Was wel wennen in het begin dat ik mn broer en mn vader niet meer elke dag zag.
Nu weer een jaar later ben ik verhuisd naar Hoofddorp. Dat ligt 200 km van Hoofddorp af, en zie ik mn vader nog maar eens in de 3 weken. En mn broer 2 x in de 3 weken. Ik mis mn vader en mn broer soms wel erg. Maar kheb ze allemaal op mn msn lijst staan, dus spreek ze wel heel vaak.
Mn vader is nu inmiddels hertrouwd. Zn nieuwe vrouw, dus mn stiefmoeder, is heel aardig, ik kan goed met dr opschieten.
En mn moeder heeft een nieuwe vriend, daar wonen we nu bij in. Hij is echt cool, kan je echt mee lachen enzo, en kan ik ook goed mee opschieten .
Oud 10-03-2003, 15:05
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
utopia5 schreef:

Alvast bedankt
*Neej mijn ouders zijn gescheiden...

** Het was een beedje van beide...Niemand vind het denk ik echt niet erg als je ouders uit elkaar gaan maar bij ons kon het niet anders....Anders waren mijn moeder, broer en ik eronder door gegaan...Aan de ene kant niet erg duz aan de andere kant toch wel verdrietig maar dat ook om wat er allemaal was gebeurd.Nu vind ik het niet meer erg...Beter juist!
Kan me nu echt geen leven voorstellen met mijn vader in een huis!

En jah, ik ben heel blij met de nieuwe vriend van mijn moeder!!
Hij neemt een beetje de vader taak over en dat is heel mooi!
Ze gaan waarschijnlijk over een tijdje samenwonen...Daar heb ik dan ook wel weer gemengde gevoelens over...Maar goed dat doet er weinig toe...Voor de enquete dan bedoel ik...
Oud 10-03-2003, 15:12
passenger_temp
passenger_temp is offline
ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn ouders gaan scheiden. ik weet niet precies hoe lang ze getrouwd zijn maar wel heel wat jaartjes.
Laten we het er op houden dat het allemaal niet zo leuk is.
Oud 10-03-2003, 15:23
charly not
charly not is offline
Leven jullie ouders nog steeds tesamen of zijn ze gescheiden?
samen

Indien ze nog samen wonen, aan welke leeftijd hebben ze elkaar leren kennen?
m'n moeder was d8 ik 26 ofzo en m'n paps 30 denk ik

Aan welke leeftijd zijn ze getrouwd?
2 jaar nadat ze elkaar ontmoet hebben

ja, volgens mij wel
Oud 10-03-2003, 15:53
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
ze leven nog samen

ze leerden elkaar kennen toen ze ongeveer 21 en 24 waren denk ik zo...

ze zijn dit jaar 20 jaar getrouwd

en ze zijn denk ik ook nog gelukkig samen ja
Oud 10-03-2003, 16:18
zus en zo
zus en zo is offline
mijn ouders zijn nog samen, ze zijn dit jaar zelfs 25 jaar getrouwd!

ze kregen wat toen mn moeder 18 was en mn vader 26, maar ze kenden elkaar al eerder (mn pa was de leraar van mn ma, vandaar )

ze zijn nog wel gelukkig volgens mij
Oud 10-03-2003, 16:36
Verwijderd
Mijn ouders zijn nog steeds samen. Ze hebben elkaar leren kennen toen mijn moeder 18 was, mijn vader ... 21 dan, denk ik. Ze zijn getrouwd toen mijn moeder 20 was. Ze zijn redelijk gelukkig met elkaar, denk ik. Ze doen iig nog steeds akelig klef en verdwijnen tamelijk vaak naar hun slaapkamer
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:47
Verwijderd

Still happy getrouwd...

Ik zou het niet weten, hoe oud ze waren... Maarre, ze zijn dit jaar..ff tellen...22 jaar getruwd, geloof ik
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 17:23
KiMZz
KiMZz is offline
Mijn stiefvader en mijn moeder zijn toen ik 3 was samen gaan wonen, heb mijn echte vader nooit gekend.
Mijn moeder is nooit getrouwd geweest met een van beide mannen.
Ze zijn nu sinds december 2001 uit elkaar en ik zat er nie mee, t was namelijk om mij dat ze uit elkaar gingen. Kon niet goed opschieten met mijn stiefvader...
Oud 10-03-2003, 17:35
marlies
marlies is offline
ze wonen samen

20 jaar getrouwd op hun 36ste leren kennen (ja wel eerste huwelijk)

en ze zijn wel redelijk gelukkig. Alleen is ook maar zo alleen, dat zijn ze al lang geweest.
Oud 10-03-2003, 17:46
Verwijderd
-samen

ze hebben mekaar leren kennen toen me ma 17 was en me pa 23 osso, zijn een jaar osso later getrouwd en leven nogsteeds met mekaar, volgens mij zijn ze samen wel gelukkig, of ze altijd even gelukkig zijn met mij is maar de vraag

nvt

Citaat:
Alvast bedankt
alsje
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:23
lieve
lieve is offline
Jep,ze leven nog steeds samen... en daar ben ik echt wel blij om!

Ze hebben elkaar leren kennen op een leeftijd van +-17 jaar denk ik(m'n ouders verschillen 2 jaar)! Ze zijn getrouwd toen m'n ma 21 was en m'n pa was 23! En een jaartje later was m'n zusje er al! Ik denk wel dat ze nu samen kunnen zeggen dat ze gelukkig zijn! Ze hebben de nodige strubbelingen gehad, en ik heb dan ook ff gedacht dat het een scheiding ging worden! Maar gelukkig is het dat niet geworden!!
Oud 10-03-2003, 18:28
elledc
elledc is offline
Bedankt voor de reacties, ik wil nagaan of scheidingen vaak voorkomen en of de kinderen ermee kunnen omgaan.
Mijn ouders zijn nog steeds tesamen en ik vind het bijzonder mooi als zoiets blijft duren. Waarom je liefde wisselen met iemand anders als je het goed met elkaar kan vinden. Maar soms gaat het echt niet meer en blijk je plots totaal verschillend en de kaars dooft uit.
Ik hoop alleszins ook nooit te moeten scheiden, eens ik begin aan iets, en dat doe ik niet vaak, dan ga ik ervoor
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 19:09
Martijngr
Martijngr is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 10-03-2003 @ 13:52:
mijn ouders zijn zeer zeker nog samen, ze zijn getrouwd in mei 1976, ze kenden elkaar toen ruim een jaar, en ze zijn nog erg gelukkig samen
Een van de weinige gelukte huwelijken zo te merken.
Bij mij thuis gaat t om t moment zwaar klote, denk dat dr binnenkort n scheiding aankomt.....
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 23:04
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 09-03-2003 @ 23:59:

Alvast bedankt
Gescheiden. Voor mij was het wel te doen, zeker toen ik zag dat ze uit elkaar beide veel gelukkiger waren dan toen ze nog bij elkaar waren. Mijn jongste zusje heeft er meer moeite mee gehad.
Mijn vader is inmiddels hertrouwd, mijn moeder niet. De nieuwe vrouw van mijn vader ga ik normaal mee om, als een goede kennis zeg maar.
Oud 10-03-2003, 23:41
kastdeur
kastdeur is offline

samem

euh rond de 18, 19 of 20 geloof ik

euh in 1972 zijn ze getrouwd, dus dit jaar 31 jaar

en jah ze zijn nog gelukkig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten