Advertentie | |
|
![]() |
||
niet kopen
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Er zijn camera's waarbij je scherpte kunt instellen, zo eentje heb ik. Ik weet niet of je veel van diafragma's afweet, maar je moet je niet al te veel van die instelbare 'scherptediepte' voorstellen, omdat het diafragma meestal maar tot 8 gaat. Maar je kunt dan natuurlijk wel instellen dat er echt maar heel weinig scherptediepte mag zijn. Maar ik denk niet dat je die camera's hebt in jouw prijsklasse (misschien ook wel, hoor). Je hebt optische en digitale zoom. Optische zoom houdt in dat de lenzen ten opzichte van elkaar verschuiven (in feite, zo werkt het niet precies), zodat er dus geen verlies van beeldkwaliteit is. Digitale zoom houdt in dat de pixels gewoon worden vergroot en je daardoor een plaatje uitvergroot. Hierdoor wordt de kwaliteit dus minder. Persoonlijk vind ik vooral de optische en digitale zoom erg belangrijk. Ik zal binnenkort eventjes voor je kijken of ik wat camera's zie die verschillende functies hebben, zodat je ze min of meer kan vergelijken. Mijn tip: ga ook 'ns om advies vragen in een fotowinkel en dan echt laten merken dat je geοnteresseerd bent. Ze kunnen je veel vertellen. Ga daarna wel even op internet kijken naar nog andere camera's, want mensen van winkels willen natuurlijk het liefst dingen verkopen die lang op de plank liggen. Maar als ze eerlijk zijn kunnen ze je heel goed advies geven!
|
Nikon is altijd goed,
Fuji is altijd goed, Sony is goed, maar duur Canon is altijd goed, vooral de hogere nummers en powershots (bijvoorbeeld de G3,G4) Fuji S304, de camera die STP heeft is het kleinere broertje van mijn camera de Fuji S602 zoom. Dit zijn in mijn ogen fantastische camera's. Ze zijn nog wel prijzig; mijn camera is zonder verdere onderdelen nog 725 euro. De S304 is goedkoper Het is ook verstandig om fotobladen als Focus er op na te slaan. Van alle bladen is focus verreweg de beste. en op www.steves-digicams.com staan hele uitgebreide test met testfoto's die met de camera zijn gemaakt. Laat je niet misleiden door het aantal pixels. Wat wil je met de camera? op A4 afdrukken of op internet plaatsen en 10*15cm afdrukken? ALs je grote fotos wil afdrukken is veel pixels gewenst. Wil je t voor internet en kleine afdrukken gebruiken dan kan je met minder genoegen nemen. Ideale tussenweg; 3,1 MP Ook het aantal maal digitale zoom is onzin vind ik. Met deze functie zoom je gewoon in op de foto; iets wat je met de computer perfect na kan bootsen. Liever een camera met 3x optische zoom en 1x digitaal; dan 2x optische zoom en 6x digitaal Laatst gewijzigd op 20-05-2003 om 08:01. |
![]() |
|
Bedankt iedereen!
Ik ben nu zeker al heel wat wijzer geworden door de uitleg over de verschillende soorten zoom en over de andere functies die een goede camera moet hebben of die handig zijn in gebruik. Ik ga dus goed rondkijken en vragen naar camera's. Ik laat nog wel weten welke ik gekocht heb. Al zou ik niet weten waneer ik hem koop. bedankt! Groetjes Evelien |
![]() |
||
Citaat:
voor je in de winkel een camera koopt; kijk dan eerst of hij ergens anders goedkoper is: www.kieskeurig.nl www.kelkoo.nl www.vergelijk.nl |
![]() |
|
De foto's van die Medion camera's zijn op zich zo slecht nog niet. Echter kan het vιιl beter. Die foto's vertonen bijvoorbeeld bij sterke licht/donker contrasten erg lelijke randen. Bijv. als er fel licht door bomen schijnt, vreet dat licht de bomen op de voorgrond aan bij de randen, en verlies je dus veel beeld.
Dat heb je bij betere digicams veel minder, dat soort shit. Ik zou idd ook 'n cam kopen van merken die voorheen al camera's maakten. Alhoewel Sony bijvoorbeeld ook erg goede digicams maakt (die P-series).
|
Evelien, ik raad je de canon powershot a60 of de a70 aan. Deze maakt scherpe foto's, heeft veel handmatige instellingen en is goed handzaam.
![]() Voor veel goede ervaringen kijk hier op GoT. De enige verschillen tussen de a60 en de a70 zijn dat de a60 2 megapixels heeft en de a70 3,2. |
![]() |
||
Citaat:
En hoeveel keer optische zoom die heeft (etc.)? |
![]() |
|
Ze hebben beide 3x optische zoom. De a60 kost op www.camfilm.com 280 euro en de a70 rond de 360.
Ik ben voor de a60 gegaan opdat ik geen 3,2 megapixels nodig heb. Een groot aantal megapixels heeft als voorbeeld dat je foto's groter kunt laten afdrukken op fotopapier (en met je printer) maar met 2 megapixels kun je ze in normaal formaat gewoon laten afdrukken. Mischien wist je dat al, maar goed ![]() Een ander voordeel van de a70 is dat je er op een grotere resolute filmpjes mee kunt maken (640X480 I.T.T. de a60, 320X240) maar ik koop geen camera voor kleine filmpjes. Het is maar net wat je voorkeur is natuurlijk, maar aangezien je budget zou ik voor de a60 gaan. Er komen natuurlijk ook nog assesoires bij zoals extra geheugen en batterijen. Kijk nog even de startpost door van de link die ik je eerder heb gegeven, staat veel info op. Ohja, kijk voor wat voorbeelden van de a60 hier |
![]() |
|
dank je! Is de A60 (of A70) makkelijk aan te sluiten op de computer? zit de software voor xp erbij etc. etc.? en hoeveel foto's kun je nou precies maken met een kaart van 16 mb? Ik dacht te horen iets van 8 foto's..? Of iets meer...?
Het zou best wel eens kunnen dat ik 1 van de twee camera's koop. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Op de hoogste resolutie idd 8 foto's. Je kunt hem natuurlijk altijd wat lager zetten. Ik zou er wel een extra flash kaartje bij kopen. |
![]() |
|
italianboy, ik ben het er niet mee eens dat fuji zo goed is. de goedkopere camera's van fuji vind ik over het algemeen zeeeer matig. de duurdere zijn wel ok.
canon en nikon zijn zeker goed (vind ik). kodak zou ik niet zo snel nemen. rare merken waar je nog nooit van hebt gehoord kunnen best goed zijn, maar kunnen juist ook zeer slecht zijn. ik zou toch eentje van een bekend merk kopen.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Heeft iemand misschien toevallig ervaring met Minolta?
![]() Ik hoor hier weinig over, maar als ik er iets over hoor is het meestal wel positief ![]() Ik heb iig mijn oog laten vallen op een Minolta F200 ![]() Maar heeft iemand toevallig hier een minolta? En wat zijn je ervaring er dan mee? ![]() Laatst gewijzigd op 13-07-2003 om 19:54. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
huisbaas wil foto's maken. kebabroll | 18 | 24-11-2009 00:36 | |
Software & Hardware |
verloren foto's terughalen Fantτme | 6 | 25-03-2007 20:39 | |
Software & Hardware |
[PHP] Automatisch foto's comprimeren? Angmar | 6 | 21-08-2005 12:49 | |
ARTistiek |
[Foto's] Mijn eerste foto's met mijn digicam Naru | 2 | 01-08-2004 15:25 | |
ARTistiek |
[Foto's] Maastunnel ekki | 30 | 18-06-2003 13:14 | |
ARTistiek |
[(Photoshop)/ Digitale camera-foto's] Hoe kan je kleuren aanpassen... xxDomingoxx | 6 | 20-02-2003 19:20 |