Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2002, 15:35
Angellove
Angellove is offline
ik heb een vraag.
sinds ik op scholieren zit en mystiek heb gelezen ben ik wel geinterreseerd in wicca enzo. al diedingen als mediteren en ki enzo
Ik had watgelezen over mediteren, maar als je dan zeg maar je "hele hoofd leeg hebt" wat moet jedan doen? wat voel je? hoe lang moet jedat doen? wat kaner gebeuren?
Ikhoop dat iemand me kan helpen.

Knuff Angellove
Oud 11-04-2002, 16:04
Digger3
Digger3 is offline
Hoe lang?
Zo lang als je prettig vind of nodig voor jezelf, dat kan even lekker 10 minuten zijn of misschien wel 2 uur. Doe gewoon wat goed voelt.

Wat er kan gebeuren bij meditatie? Normaal gesproken niets, jah, je kan je na afloop mogelijk wat energieker voelen of relaxed.

wat je moet doen, begin eerst eens met het volgende, het klinkt heel makkelijk maar is het niet. Ga gewoon in een voor jou gemakkelijker houding zitten en doe je ogen dicht. Laat 'gewoon' even alle spanning van de dag even van je af vallen, probeer daarna je hoofd rustiger te laten worden. Niet denkend aan wat er morgen nog moet gebeuren, wat je gaat eten, hoe je dag was. Helemaal concentreren op niets, is in het begin erg lastig, daarom wordt in het begin als trucje gebruikt je volledige aandacht te richten op je ademhaling. Dit geeft je iets om je aandacht op te richten en zo te voorkomen dat je gedachten weer binnen komen 'fladderen'. Blijf gewoon net zo lang zitten, tot jij denkt dat het genoeg is, dat je relaxed bent.

Soms denk ik maar 10 minunten te zitten maar als ik dan op de klok kijk is er alweer een half uur voorbij, tijd is niet zo belangrijk het gaat meer om je gevoel.

Veel geluk hierbij in ieder geval.
Oud 11-04-2002, 16:58
Angellove
Angellove is offline
okeej dan!
Heel erg bedankt! Ik zal het eens proberen!

Knuff Angellove
Oud 11-04-2002, 19:33
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Of je kunt een rustige vlam voor je zien. Concentreer je op de denkbeeldige vlam, zodra je ergens anders aan denkt moet je de vlam harder zien branden, concentreer je dan weer op de vlam zodat die weer rustig word. Zo kun je je makkelijker concentreren en ervoor zorgen dat je gedachte niet afdwalen.
Oud 12-04-2002, 08:46
Slettelina *
Slettelina * is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Of je kunt een rustige vlam voor je zien. Concentreer je op de denkbeeldige vlam, zodra je ergens anders aan denkt moet je de vlam harder zien branden, concentreer je dan weer op de vlam zodat die weer rustig word. Zo kun je je makkelijker concentreren en ervoor zorgen dat je gedachte niet afdwalen.
dat met dioe vlam werkt echt . ik heb het ook geprobeert en het lukt steeds beter!!
Oud 12-04-2002, 10:32
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
smilie me schreef:

dat met dioe vlam werkt echt . ik heb het ook geprobeert en het lukt steeds beter!!
Okee dan! Ik wist wel dat die techniek zou helpen!
Oud 12-04-2002, 12:00
Isa
Isa is offline
zo'n denkbeeldige vlam kan ik ook wel 's proberen als hulpmiddel te gebruiken. ik ga vaak iets denken tijdens meditatie en voor ik het weet is de hele ontspannen meditatie-toestand weg omdat ik
direct doordenk. de ene gedachte leid naar de andere.
Oud 12-04-2002, 13:10
Angellove
Angellove is offline
ik heb ook die vlam geprobeerd, werkt ook! thanx!

Knuff Angellove
Oud 12-04-2002, 13:34
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Mooi zo dat die techniek met de vlam werkt, es kijken hoe zal ik die techniek es noemen? Vlam-Meditatie?
Oud 12-04-2002, 14:14
Angellove
Angellove is offline
bijvoorbeeld.....(weet zelf nix)

knuff Angela
Oud 12-04-2002, 14:59
KI-Warrior
KI-Warrior is offline
Spirit-fire ===Naam van mijn site en mischien wel leuke naam voor tech
Oud 12-04-2002, 18:55
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ja het is gewoon een hulpmiddel voor het mediteren, ik denk dat ik die geen naam geef, het is mooi zo: Vlam bij mediteren.
Oud 12-04-2002, 22:23
Wendy3
Wendy3 is offline
Bij het mediteren kan je je inderdaad goed op je ademhaling concentreren. En je gaat op een rustig plekje zitten of liggen. Je sluit je ogen. En je blijft een tijdje zitten.
Als ik mediteer voel ik mij relaxt. En ik voel mij soms ook zweverig. En een soort warmte. Ik vind het wel een prettig gevoel. Misschien voel jij je na het mediteren anders dan ik na het mediteren.
Ik fantaseer er ook wel eens bij bijvoorbeeld dat ik naar iemand toe ga die mij in een meditatie brengt ofzo.
Oud 13-04-2002, 22:13
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
HEEEEEE MENSEN!!!!!!!!

Ik heb de techniek met de vlam om beter te kunnen mediteren verbetert!!!!!!!!! Het gaat als volgt:

Doe eerst gewoon de techniek die ik jullie heb geleerd met de vlam, als je dat lukt en een tijdje hebt gedaan doe je dit als nieuw: Als je (langzaam) inademt, dan zie je de vlam groeien, en als je (langzaam) uitademt, dan zie je de vlam kleiner worden.
Dit helpt beter om je adem rustig te krijgen en nog beter te concentreren. (kon legatus dit maar lezen, hij had altijd problemen met het mediteren )

P.S. Weet jullie nog een goeie naam voor deze techniek?
"De adem-vlam"??

nee dat is niks...
Oud 16-04-2002, 17:29
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
judith2211 schreef:

ja meester....
Hahahaha zo bedoelde ik het eigelijk niet hoor
Oud 21-03-2003, 16:52
akhen
akhen is offline