Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2002, 09:43
Soullar
Soullar is offline
er is me gister iets raars gebeurd...

ik was bij me vriendin, en we waren de hele dag samen, ik was echt heel blij en helemala gevuld met een gevoel van ik hou van je en ben nou eenmaal verschrikkelijk verliefd op der...

maar toen keek ze me op een gegeven moment aan, en normaal krijg ik een heel lieve blik in der ogen te zien... dit maal ook wel maar toch anders, en vervolgens meldt ze dat mijn ogen roder zijn dan eerst.. en dan heb ik het niet over het oogwit... maar echt dat me diep donker bruine ogen een rode gloed begonne te krijgen... en toen ik daar in de spiegel keek schrok ik echt... nog nooit had ik mijn ogen die kleur gezien...

ik weet dat mijn ogen wel van kleur veranderen, vaak gaat dat samen met mijn gevoel op zo'n moment... en dat als ik erg emotioneel wordt dat mijn ogen heel erg donker worden... maar rood achtig bruin.. nog nooit...

ik vraag me dus af of andere mensen dit ook wel hebben meegemaakt, en of men gevoel er iets mee te maken heeft (waar ik dus al wel aan zit te denken)
Oud 04-02-2002, 10:29
Saraï_h
Saraï_h is offline
denk dat dat heel veel met gevoel te maken heeft.. wel creepy hoor dat rood

kheb t altijd als k me heel relaxt voel, echt goed voel worden mn ogen veel lichter van kleur.. normaal groen en dan worden ze blauwachtig.. kvind t altijd wel grappig.. maar ook als je in de zon loopt veranderen ze gauw van kleur hoor.

maar kzou me r niet druk om gaan maken

lieeeeeeeeeeeeeeefs, sarah

Oud 04-02-2002, 11:37
The Chameleon
The Chameleon is offline
Mijn ogen veranderen ook van kleur (vandaar mijn nick), meestal heeft dit bij mij te maken met "extreme" temperatuurwisseling (bijv. vanuit zwembad in de wind gaan staan), of met emoties. Waarom en hoe weet ik niet, misschien heeft het te maken met het feit dat het hele lichaam weerspiegeld wordt in de iris?
Oud 04-02-2002, 19:59
Verwijderd
Mijn ogen zijn van dag tot dag anders. Dan weer groeneriger dan weer bruiner. Mijn moeders ogen zijn erg mooi groen. En ik kan me herinneren dat toen ik klein was mijn ogen nooit veranderden. Ze waren altijd die stomme bruin groene kleur. Nu worden ze dus soms groener. Maar ik geloof dat ze vaker groen zijn als ik me goed voel.

x Leonora
Oud 04-02-2002, 20:04
Roos16
Roos16 is offline
Ik heb dit nog nooit gehad, en ik wist ook helemaal niet dat dat gepaart kon gaan met gevoelens die je op dat moment had. Maar rood vind ik wel erg raar eerlijk gezegd, heb je dat vanaf die tijd nog vaker gehad of was dat de enigste keer???
Oud 04-02-2002, 20:10
niceur
niceur is offline
mijn ogen zijn ook een keer van kleur veranderd. toen ik jong was, waren ze bruin (alle foto's als bewijs)
nu, ongeveer 6 jaar later, zijn ze langzamerhand in groen veranderd! heel raar!
ik begrijp er niks van, ze worden ook steeds groener! mensen van vroeger vragen of ik kleurlenzen heb. mijn pupillen worden ook langvormiger, in de lengte dus. en mijn haargroei is extreem! het begon bij mijn oksels, zoals ieder normaal mens, en later de schaamstreek, maar nu mijn armen, benen, buik en rug ook!
ik weet mij geen raad!ben bang dat mijn kat mij heeft besmet! help!
Oud 04-02-2002, 22:03
Popje_temp
Popje_temp is offline
Dat ogen van kleur veranderen, heeft in de meeste gevallen met bloedtoevoer te maken, bij sommige emoties, gaat je bloed onder invloed van bepaalde hormonen, sneller of langzamer stromen, het bloed dat zich in de bloedvaten van je iris bevind maakt de kleur feller of zwakker afhankelijk van de bloeddruk in je oog op dat moment...

Het kan ook met pigment te maken hebben, als je geen pigment in je ogen hebt, zoals bijv, albino´s, dan is dat bloed zeer goed zichtbaar en zie je dus rode ogen... Hoe meer pigment in je ogen hoe feller de kleur...

Ik denk niet dat dit iets mystieks is in de meeste gevallen dan, maar dat het voor een groot gedeelte wel te verklaren is..... Vraag het anders eens aan je huisarts of aan een willekeurige oogarts, ik weet zeker dat zij in negen van de tien gevallen kunnen vertellen hoe oogkleur verandert....

2
Oud 05-02-2002, 15:43
Princess Vampiria
Princess Vampiria is offline
Mjah, ik antwoord hier dan ook maar even.
Ik keek hem aan, en ik schrok er op zich ook wel van. Ik had zijn donkere ogen al eens meegemaakt, en een keer dat ze gewoon heel lief licht werden. Maar dees keer was echt anders, beetje eng, maar ze waren wel heel mooi.
Mjah dat ik hem zo vaag aankeek was op zich wel logisch natuurlijk
het rare was, dat ook mijn ogen gewoon een hele andere kleur kregen. Kan me herinneren dat hij zei dat ze bruiner werden en dat de 'breuk' in mijn ogen minder zichtbaar was enzo.
Mjah kvonnut nogal vaag... en heb er zelf eigenlijk geen verklaring voor. Natuurlijk kun je veel verzinnen, maja

Vandaar dus dat ook ik heel benieuwd ben, naar wat mensen er van denken...
Oud 05-02-2002, 17:15
Soullar
Soullar is offline
er werd net gevraagd naar of het me nog een keer gebeurde... vandaag op me werk keek ik in de pauze ff in de spiegel.. om te zien of ik toevallig een glimps er van op kon vangen ofzow... (aangezien het de hele tijd toch al in me hoofd zit)

maar om eerlijk te zijn zag ik voor een kort moment wel die rode gloed in me ogen die zondag ook had gezien...

ik herinner me het gevoel nog deels van wat ik toen had... misschien moet ik daar wat meer op letten

nog wat extra info... ik ben voor mijn geboorte 2 weken langer blijven zitten, maar op het moment dat ik mijn ogen open deed bij mijn geboorte waren ze al bruin... logisch gezien kan dit niet... zelfs een persoon met een donkere huidskleur wort geboren met licht-blauwe ogen omdat het pigment nog in de ogen moet komen/kleuren

dus dat vin ik ook wel enigzins opmerkelijk

maar dat hele verhaal met dat bloed e.d. daar zit je wetenschappelijke verklaring in... dat hebben ze overal wel voor... maar mog ik toch nog ff wat verder kijken aangezien ik toch ff naar mijn verleden met energiën wil kijken... thanx
Oud 06-02-2002, 12:44
Ieme
Ieme is offline
Ik heb ooit eens zoiets met ^Marije^ gehad. Het was de bedoeling om elkaars 'energieën' te zien, maar het werd heel erg raar. De kamer was een beetje schemerig en we zaten gewoon naar elkaar te staren. Opeens kreeg haar gezicht echt een hele enge rare uitstraling. Ze keek ineens heel gek uit haar ogen. En het vreemde was, dat zij op hetzelfde moment ook hetzelfde bij mij zag. Was heel eng.
Oud 06-02-2002, 14:15
the exploding boy
the exploding boy is offline
Mijn ogen veranderen ook wel van kleur. Van groen naar grijs en dan weer blauw. en het vage is dat ik de laatste tijd om mijn iris een groen/gele rand heb die ik vorig jaaar ofzo nog niet had.
En dat rooie wat jij zei heb ik dus ook eens gehad (maar 1x) alleen dat was dus op die groen/gele rand om mijn iris heen. En ik was dus met een vriend die echt schrok daardoor. En in welk licht ik ook ging staan , het bleef gewoon, de volgende dag was het minder en de dag erna weg

Ik weet niet wat het is, maar ja... het is niet erg
Oud 06-02-2002, 15:47
Stier17
Stier17 is offline
Mijn ogen veranderen ook wel eens van kleur. Dit heeft met lichtinval te maken, maar ook met mijn emotie. Mijn ogen worden een beetje turkoois (? heel mooi blauw-groen iig) als ik verdrietig ben en normaal zijn ze blauw/grijs/groen mengelmoes...
Oud 06-02-2002, 16:32
Saraï_h
Saraï_h is offline
volgens mij is dat idd dat bloedtoevoer ofzoiets.. stel je voor, je ligt met je vriendin lekker in bed, je bloed gaat sneller stromen. je zit elkaar op te geilen, denk dat die kleur van je ogen dan ook veranderd hihi

maar kwas is bij een vriend van me, en ik was nogal hyper, en hij zei dat als k zo hyper ben mn ogen veel groter en feller worden.
en dat kwam dan weer door je nieren ofzo.. heeft ook iets met zout te maken. .

we hebben hier een expert voor nodig!!

en grappig deze topic, gisteravond op mn werk kwam een collega naar me toe, wat gekletst enzo, en een paar uur later gingen we naar huis en toen zei tie dat mn ogen ineens superlicht waren geworden!!! kweet wel dat k op dat moment harstikke nerveus was..

(we kregen red bull op ons werk werd k nerveus van)

Oud 06-02-2002, 19:40
Cato328
Cato328 is offline
Ik in ieder geval niet. Ik heb wel eens dat mijn ogen blauwer/grijzer/groener worden, hangt van mijn bui af, maar dit?? nee, nooit eerder van gehoord.
Oud 06-02-2002, 21:30
Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
De mijne zijn soms licht, en soms donkerbruin, maar daar blijft het bij... Misschien ben jij een satanskind, met je rode oogjes
Oud 07-02-2002, 13:07
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Mijn ogen veranderen continue van kleur,heeft te maken met emoties denk ik.
Rood heb ik ook vaak genoeg gezien in mijn ogen,ik schrok er in het begin heel erg van daarna nie meer..ik zocht er niet echt iets achter denk ik.
Oud 07-02-2002, 13:49
r00mp
r00mp is offline
Ik heb het soms oowk wel.. Maar niejt egt heel vaak.
In t begin schrok ik oowk..mjahh, nu niet meer
ik = salamander
Oud 07-02-2002, 18:20
Stanger
Stanger is offline
Citaat:
Soullar schreef:

maar dat hele verhaal met dat bloed e.d. daar zit je wetenschappelijke verklaring in... dat hebben ze overal wel voor... maar mog ik toch nog ff wat verder kijken aangezien ik toch ff naar mijn verleden met energiën wil kijken... thanx

In een paar andere woorden: Je wil er zelf een mooiere betekenis aan geven dan een wetenschappelijke verklaring.
Dat hebben zo overal wel voor.

Oud 10-02-2002, 23:04
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Stanger schreef:
In een paar andere woorden: Je wil er zelf een mooiere betekenis aan geven dan een wetenschappelijke verklaring.
Dat hebben zo overal wel voor.

jij wil blindelings alles aannemen wat ze maar kunnen "verklaren" (kuch kuch)??

maar vandaag gebeurde het weer, moest huilen, was emotioneel, denk dat dat bij mij de eerste richting toch wel uit is...
Oud 11-02-2002, 09:46
Stanger
Stanger is offline
Citaat:
Soullar schreef:
jij wil blindelings alles aannemen wat ze maar kunnen "verklaren" (kuch kuch)??

maar vandaag gebeurde het weer, moest huilen, was emotioneel, denk dat dat bij mij de eerste richting toch wel uit is...

Ik wil niet alles blindelings aannemen, dat doe ik al

Maarems, je wilt er een diepere betekenis aangeven, meer wil je niet.
Dat jij dat zelf niet in ziet kan ik ook niet verhelpen natuurlijk.
Daarom accepteer je de wetenschappelijk verklaring ook niet.

Weet je wat het is, hier is geen diepere of mysterieuze betekenis voor.
Je kunt er wel een diepere betekenis aan geven...
Maarja, als je dat nog niet doorhebt ben je of scheel, of het bloed zit in je ogen verstopt waardoor je de helft nog maar ziet.

Ik had toch wel iets meer van je verwacht, en van Princess Vampiria ook trouwens.
Oud 11-02-2002, 14:26
legatus
legatus is offline
Citaat:
Stanger schreef:
En ik vind het wetenschappen te simpel, mensen grijpen er te makkelijk naar voor een verklaring. Maar das mijn mening.
Citaat:
Stanger schreef:
Ik wil niet alles blindelings aannemen, dat doe ik al
Stanger??! Ga jij jezelf tegen zitten spreken? Het ene moment vind je iemand bloed in z'n ogen hebben als het wetenschappelijk aangetoond kan worden en het andere moment zit het bloed volop in je eigen ogen.
Oud 11-02-2002, 16:47
JeetjeMeTeetje
JeetjeMeTeetje is offline
Citaat:
legatus schreef:
Stanger??! Ga jij jezelf tegen zitten spreken? Het ene moment vind je iemand bloed in z'n ogen hebben als het wetenschappelijk aangetoond kan worden en het andere moment zit het bloed volop in je eigen ogen.
OMG...

Bloed in mijn eigen ogen?
Waar haal je dat nou weer vandaan?

Ik vind dat iemand bloed in zijn ogen heeft als het wetenschappelijk aangetoond kan worden?
Waar haal je dat nou weer vandaan?

[EDIT]
Ik ben dus stanger, voor het geval dat je dat nog niet doorhad...
[/EDIT]

[Dit bericht is aangepast door JeetjeMeTeetje (11-02-2002).]
Oud 11-02-2002, 16:53
kosmos
kosmos is offline
ff vraagje tussendoor: Waarom ziet men rood altijd als iets slechts of vervelends??
Oud 11-02-2002, 20:31
legatus
legatus is offline
Citaat:
Stanger schreef:
Maarja, als je dat nog niet doorhebt ben je of scheel, of het bloed zit in je ogen verstopt waardoor je de helft nog maar ziet.
Waar ik dat vandaan haal?

Dat was sarcasme op jouw sarcasme -- helaas
had je dat niet door.
Oud 11-02-2002, 22:25
Oplosbaar
Oplosbaar is offline
Citaat:
legatus schreef:
Waar ik dat vandaan haal?

Dat was sarcasme op jouw sarcasme -- helaas
had je dat niet door.
Ohja, sarcasme is tegenwoordig ook al te lezen, was ik even vergeten.

Ik noem dat woordenverdraaien wat ik later hernoem tot sarcasme.

Btw, van mij was het geen sarcasme
Advertentie
Oud 11-02-2002, 22:33
drama
drama is offline
Hmmz

ik ben kleurenblind
Oud 12-02-2002, 18:27
intelli-worst
intelli-worst is offline
Citaat:
drama schreef:
Hmmz

ik ben kleurenblind

mja, ik ga voor de hormonen...

Oud 16-02-2002, 00:39
Verwijderd
Citaat:
Stanger schreef:
Ik had toch wel iets meer van je verwacht, en van Princess Vampiria ook trouwens.
Owjee..ik voldoe niet aan iemands verwachtingen...

Ik heb trouwens helemaal nix verkondigd ofzow(dus wat valt er te verwachten? kheb geen domme constateringen gedaan ofzo ), ik vraag het hier juist omdat ik het wil weten... (ik ben dus trouwens Princess Vampiria, maar dat snapten jullie vast wel)

Kijk, het was gewoon heel raar, want het hele gevoel erbij was gewoon een beetje beangstigend...
Maar zoals ik zelf al heb gezegd: Ik weet de verklaring niet, maar men kan natuurlijk heel veel verzinnen...
Oud 16-02-2002, 01:31
Onbegrijpbaar
Onbegrijpbaar is offline
En ik maar denken dat ik duidelijk was...
*zucht*

Damntjes, ik word altijd op de verkeerde momenten gebant
Oud 16-02-2002, 13:39
Soullar
Soullar is offline
hmmzz is ff zien... meerdere nicks aanwezig...

stanger > JeetjeMeTeetje > Oplosbaar

hou het alsjeblieft op 1 nick... kan heel verwarrend zijn voor mensen die dat niet zien... niet dat ik het niet zie hoor, immers ben ik toch blind?

en dat je alles aanneemt vind ik heel leuk voor je, weetje... als je in de sloot springt vindt je 10 euro, ga maar lekker doen!!

En wat betreft dat andere van wetenschappelijk bewijs, zoals je zei dat hebben ze overal al voor... ookal kunnen ze het niet snappen, maar als ze echt over een verklaring voor hebben, vertel jij mij eens hoe de emotie "Geluk" in elkaar zit, of "Woede" en wat dacht je van "Angst" of "Verliefdheid"? verklaar dat eens graag, ik wil graag wel zo'n duidelijk mogelijke verklaring, met formules en alles erop en eraan he! dus ook de verhoudings formules, en waarom het eens zo reageerd met het ander!

het feit is simpelweg dat ze dat niet kunnen verklaren en het maar simpelweg op een "Chemical Imbalance" gooien... simpel toch? Maar wat is dan een "Chemical Balance"? Als die überhaupt bestaat?
Oud 16-02-2002, 15:21
WoperDooper
WoperDooper is offline
Ik zou 1 naam gebruiken als dat kon
Oei, weer een andere
Ga daarvoor je beklacht maar indienen bij de beheerders
Ik was btw ook onbegrijpbaar

Ik wou dat ik iedereen alles zo gemakkelijk wijs kon maken zoals bij jou
Wacht eens even, dat lukt me ook

Btw, waar staat dat ik type dat jij blind bent?

10 euro als in briefgeld?
Of als muntgeld?
Ik hoop munt anders duik ik er niets voor niets in ...

En zoals ik ook al eerder zei, je wilt er zelf een mooie betekenis aangeven.
Je bent niet tevreden met een simpele weteschappelijke verklaring.

En hoe geluk, woede, angst werkt is ook heel simpel te verklaren of uit te leggen.
Maarja, je maakt gebruik van termen en/of van benamingen.
Dan is alles zeer makkelijk uit te leggen...
Ohja, nu moet ik het natuurlijk uit gaan leggen anders lul ik uit me nek
Nahja, jammer dan .

En ik geloof dat jij OOK typte dat ze voor alles wel een wetenschappelijke verklaring hebben.
Dus probeer jij maar eens wat je aan mij vraagt. Dan hoef ik het niet meer te doen
Oud 17-02-2002, 01:59
Verwijderd
Citaat:
niceur schreef:
mijn ogen zijn ook een keer van kleur veranderd. toen ik jong was, waren ze bruin (alle foto's als bewijs)
nu, ongeveer 6 jaar later, zijn ze langzamerhand in groen veranderd! heel raar!
ik begrijp er niks van, ze worden ook steeds groener! mensen van vroeger vragen of ik kleurlenzen heb. mijn pupillen worden ook langvormiger, in de lengte dus. en mijn haargroei is extreem! het begon bij mijn oksels, zoals ieder normaal mens, en later de schaamstreek, maar nu mijn armen, benen, buik en rug ook!
ik weet mij geen raad!ben bang dat mijn kat mij heeft besmet! help!
Uhm... dat heet puberteit, hoor. Dan groeit er opeens overal haar. Tis maar dat je het weet...
Oud 17-02-2002, 12:13
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Doe allemaal niet zo moeilijk, gebruik Biokenise en je kunt de kleur van je ogen aanpassen in welke kleur dan ook. Je kunt ook zelfs beter gaan zien.
Oud 17-02-2002, 13:58
KI-Warrior
KI-Warrior is offline
GOOOOOOOOOO KI FIGHTER!!!!!

I totaly agree with ya!1
Oud 17-02-2002, 17:12
I Need You
I Need You is offline
Citaat:
nirvana_girl schreef:
denk dat dat heel veel met gevoel te maken heeft.. wel creepy hoor dat rood

kheb t altijd als k me heel relaxt voel, echt goed voel worden mn ogen veel lichter van kleur.. normaal groen en dan worden ze blauwachtig.. kvind t altijd wel grappig.. maar ook als je in de zon loopt veranderen ze gauw van kleur hoor.

maar kzou me r niet druk om gaan maken

lieeeeeeeeeeeeeeefs, sarah

hahah 8k dacht dat ik de enigste was...ben ik even blij...dat heb ik ook..
Vroeger had ik helderblauwe ogen...maar nu heb ik een mengeling van blauw/bruin/groen/grijs/geel. het is echt niet te geloven maar het is echt zo!!

In de zomer is het vaak dat mn ogen lichter worden...En in de winter andersom...
Mn biologische moeder heeft de ene oog groen en de ander is bruin. Zo is ze geboren. Dat is nog nooit zo voorgekomen in de familie..

Over dat rooie gloed in je ogen...
de oog weesrspiegeld wat de mens zelf is..
Dus mischien was je niet op je gemak of voelde je heel anders dan normaal...dat kan je vaak van je ogen "aflezen".

Groetjes+Kusjes: Daniëlle
Oud 17-02-2002, 18:49
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Heej Ki-Warrior!!!!!!!! wij kunnen praten!!!!!!!
Oud 17-02-2002, 18:53
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Dat is niets paranormaals hoor dat als je ouder wordt je kleuren van je ogen een beetje veranderen. Als je jong bent heb je een diepe volle kleur in je ogen. Rond de puberteit ga je opeens harder groeien. De irussen van je ogen worden dan ook groter, ze worden dan een beetje uitgerekt zodat er meer kleuren zichtbaar worden. En als je bejaard bent wordt de kleur van je ogen troebeler. Dus voor iedereen die zegt van dat z'n ogen veranderen termate ze ouder worden, dat is normaal en niet paranormaal.
Oud 21-02-2002, 20:28
Verwijderd
Citaat:
I Need You schreef:

hahah 8k dacht dat ik de enigste was...ben ik even blij...dat heb ik ook..
Vroeger had ik helderblauwe ogen...maar nu heb ik een mengeling van blauw/bruin/groen/grijs/geel. het is echt niet te geloven maar het is echt zo!!

In de zomer is het vaak dat mn ogen lichter worden...En in de winter andersom...
Mn biologische moeder heeft de ene oog groen en de ander is bruin. Zo is ze geboren. Dat is nog nooit zo voorgekomen in de familie..

Over dat rooie gloed in je ogen...
de oog weesrspiegeld wat de mens zelf is..
Dus mischien was je niet op je gemak of voelde je heel anders dan normaal...dat kan je vaak van je ogen "aflezen".

Groetjes+Kusjes: Daniëlle
Een oog groen en een oog bruin is niet iets mysterieus, dan heb je gewoon een soort moedervlek op je oog, daar wordt je mee geboren en dat is verder wel normaal... Een leraar bij mij op school heeft dat ook. Kan ook gebeuren als je een ziekte aan je oog krijgt of zo, maar dan is het niet altijd zo geweest.
Oud 22-02-2002, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Soullar schreef:
er is me gister iets raars gebeurd...

ik was bij me vriendin, en we waren de hele dag samen, ik was echt heel blij en helemala gevuld met een gevoel van ik hou van je en ben nou eenmaal verschrikkelijk verliefd op der...

maar toen keek ze me op een gegeven moment aan, en normaal krijg ik een heel lieve blik in der ogen te zien... dit maal ook wel maar toch anders, en vervolgens meldt ze dat mijn ogen roder zijn dan eerst.. en dan heb ik het niet over het oogwit... maar echt dat me diep donker bruine ogen een rode gloed begonne te krijgen... en toen ik daar in de spiegel keek schrok ik echt... nog nooit had ik mijn ogen die kleur gezien...

ik weet dat mijn ogen wel van kleur veranderen, vaak gaat dat samen met mijn gevoel op zo'n moment... en dat als ik erg emotioneel wordt dat mijn ogen heel erg donker worden... maar rood achtig bruin.. nog nooit...

ik vraag me dus af of andere mensen dit ook wel hebben meegemaakt, en of men gevoel er iets mee te maken heeft (waar ik dus al wel aan zit te denken)

als ik vet boos ben worden mijn ogen groot en krijgen een rare groene tint erug vreemd, de eerste keer schrok ik me te pletter dat ik was vergeten waarom ik boos was

Oud 06-03-2002, 14:40
Verwijderd
Heb ik ook wel eens.
's ochtends als ik opsta heb ik groene ogen maar rond 8 uur heb ik blauwe ogen.
Advertentie

Regels voor berichten