Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2010, 23:13
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Hallo mensen!

Mij valt vooral de laatste tijd op dat er veranderingen in mijn oogkleur optreden. Ik denk van mezelf dat ik gewoon bruine ogen heb, maar ze zijn soms ook groen. Vroeger als op foto's m'n ogen groen waren dacht ik dat het aan de flits lag maar ook als nu overdag foto's worden genomen nemen m'n ogen een groene kleur aan.

Ook als ik in de spiegel kijk zijn ze gewoon groen/donkergroen, maar toen ik weer een foto zag van paar dagen geleden waren ze gewoon bruin.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik dacht dat het aan de lichtinval lag maar ik weet 't niet zeker.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Oud 23-02-2010, 23:17
Verwijderd
Ik heb dat ook een beetje, volgens mij ligt het aan de kleren die je aanhebt.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 23:18
Chris-Verhoeckx
Citaat:
Ik heb dat ook een beetje, volgens mij ligt het aan de kleren die je aanhebt.
Ik keek in de badkamerspiegel na het douchen en toen waren ze groen, ik was poedelnaakt
Oud 23-02-2010, 23:25
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Idee: Vanaf de zijkant met een felle LED in je ogen schijnen en kijken naar de kleur, elke week doen.
Je hebt mensen die veranderen gewoon regelmatig van oogkleur, of tenminste dat heb ik ergens gelezen.
Oud 23-02-2010, 23:29
Verwijderd
Ik heb dat ook, de ene keer zijn mijn ogen groenig, de andere keer juist meer blauw. Heb nog niet ontdekt waar het door komt
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 23:46
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Er is een keer een topic hierover geweest: Zie hier.
Misschien dat je er wat aan hebt. (het is echter een topic van 2330 dagen oud)
Oud 24-02-2010, 10:48
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb dat ook, maar bij mij ligt het aan de hoeveelheid zonlicht die ik krijg. In de zomer heb ik duidelijk groene ogen en in de winter bruine, maar als ik in de zomer een dag binnen zit zijn ze ook weer bruiniger. Maar beide kleuren zijn altijd wel een béétje zichtbaar, het zijn zeg maar twee ringen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 10:50
Minth
Minth is offline
bij mij zijn mijn ogen soms ook een stuk lichter zegmaar. vaak als ik een beetje een goeie bui heb of als het idd zomer is. anders zijn ze wat donkerder. heb btw groene ogen
Oud 24-02-2010, 11:56
Verwijderd
Ik had vroeger bruine ogen, maar het lijkt wel alsof ze steeds groener worden.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 12:11
Verwijderd
Als je in het licht kijkt, worden je pupillen kleiner, dat heb je vast wel met biologie geleerd. Dat gebeurt doordat je iris zichzelf 'oprekt' naar binnen toe. Bij dat oprekken neemt het pigment dat in je iris zit niet toe, het wordt dus over een groter zichtbaar oppervlak verspreid. Daardoor lijken je ogen lichter of feller van kleur.
Veel mensen hebben een oogkleur die bestaat uit allerlei miniscule vlekjes van twee verschillende kleuren door elkaar, bv. groen en bruin of grijs en blauw. Het groter of kleiner worden van de pupil kan er dan voor zorgen dat een van de twee kleuren meer opvalt.

Je ogen kunnen ook wel daadwerkelijk van kleur veranderen, vooral als je in de groei bent, zo hebben veel baby's blauwe ogen na de geboorte die in de loop van enkele maanden bv. bruin kunnen worden. Maar na de babytijd gebeurt dat niet zo vaak meer en naarmate je langzamer groeit duurt het ook veel langer.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 15:04
Xantalien
Xantalien is offline
Dat heb ik ook,
de ene keer zijn m'n ogen knal blauw, de andere keer fel groen. En af en toe zit er ook nog grijs bij
Maar goed, opzich lijken die tinten wel op elkaar.
Oud 24-02-2010, 16:09
Chris-Verhoeckx
Citaat:
Als je in het licht kijkt, worden je pupillen kleiner, dat heb je vast wel met biologie geleerd. Dat gebeurt doordat je iris zichzelf 'oprekt' naar binnen toe. Bij dat oprekken neemt het pigment dat in je iris zit niet toe, het wordt dus over een groter zichtbaar oppervlak verspreid. Daardoor lijken je ogen lichter of feller van kleur.
Veel mensen hebben een oogkleur die bestaat uit allerlei miniscule vlekjes van twee verschillende kleuren door elkaar, bv. groen en bruin of grijs en blauw. Het groter of kleiner worden van de pupil kan er dan voor zorgen dat een van de twee kleuren meer opvalt.

Je ogen kunnen ook wel daadwerkelijk van kleur veranderen, vooral als je in de groei bent, zo hebben veel baby's blauwe ogen na de geboorte die in de loop van enkele maanden bv. bruin kunnen worden. Maar na de babytijd gebeurt dat niet zo vaak meer en naarmate je langzamer groeit duurt het ook veel langer.
Ja ik dacht eerst ook dat het aan de lichtinval lag maar toen een foto met flits werd gemaakt waren m'n ogen gewoon bruin. Zonder flits lijken/zijn ze meer groen.
Oud 24-02-2010, 18:04
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Kleur van de omgeving geeft snel een andere tint aan je oogkleur.
Als mijn vriendin huilt verkleuren haar ogen ook heel sterk, dus wellicht dat emoties of spierspanning/stres/druk ook wat invloed heeft.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 23:00
flyaway
flyaway is offline
Misschien heeft het gewoon met de kleur van het licht van de kamer te maken. Mijn vriend heeft ogen die in sommig licht groen eruit zien, in ander licht blauw en soms zelfs grijzig.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2010, 19:53
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Je ogen kunnen in verloop van tijd van kleur veranderen, een vrij bekend voorbeeld is het Afgaanse meisje dat ooit op de voorpagina van het National Geographic Magazine had gestaan.
Oud 26-02-2010, 20:14
Chiaya
Chiaya is offline
Mijn ogen verschillen soms ook van kleur, ooit is het meer blauw, en dan is het meer groen. Ik heb wel een soort gele rand rondom mijn iris, die blijft er altijd.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2010, 21:49
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Je ogen kunnen in verloop van tijd van kleur veranderen, een vrij bekend voorbeeld is het Afgaanse meisje dat ooit op de voorpagina van het National Geographic Magazine had gestaan.
[afbeelding]
De kleur van kleding doet ook wel wonderen hoor, op de eerste foto is duidelijk contrast tussen rood en het groen van haar ogen, terwijl ze op de andere foto paarse kleding draagt wat niet echt effect heeft op groene ogen. Verder merk ik zelf ook dat ik voornamelijk groene ogen heb, maar soms bruinig, grijzig of blauwig...
Oud 28-02-2010, 11:11
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
De kleur van kleding doet ook wel wonderen hoor, op de eerste foto is duidelijk contrast tussen rood en het groen van haar ogen, terwijl ze op de andere foto paarse kleding draagt wat niet echt effect heeft op groene ogen. Verder merk ik zelf ook dat ik voornamelijk groene ogen heb, maar soms bruinig, grijzig of blauwig...
National Geographic fotografen weten wel wat ze doen
Er is in dit geval een irisscan nodig geweest om te bepalen of het echt dezelfde vrouw was. Dus het ligt niet puur aan het contrast.
Oud 03-03-2010, 08:42
Verwijderd
Half het topic beweert groene ogen te hebben. Ik durf te wedden dat driekwart van de beweerders, als 't niet meer is, over het algemeen gewoon blauwige, grijzige of bruinige ogen heeft. Zeg maar gerust, op alle momenten waarop er niet heel fel zonlicht in schijnt. Echt groene ogen komen zelden voor.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 09:06
WAT
WAT is offline
ik heb grijs/groen/blauw met bruine vlekjes, beetje zoals de tweede foto van de vrouw. Maar ik ken alleen dat ze lichter of donkerder lijken niet echt dat de kleur veranderd....

Maar het is idd wel mogelijk dat ze iets veranderen, zeker als je dubbelgekleurde ogen hebt.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 15:58
Xantalien
Xantalien is offline
Citaat:
Half het topic beweert groene ogen te hebben. Ik durf te wedden dat driekwart van de beweerders, als 't niet meer is, over het algemeen gewoon blauwige, grijzige of bruinige ogen heeft. Zeg maar gerust, op alle momenten waarop er niet heel fel zonlicht in schijnt. Echt groene ogen komen zelden voor.

Jeuh,
dan ben ik zeldzaam

<Wazig door de uitvergroting >
Oud 04-03-2010, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Jeuh,
dan ben ik zeldzaam

[afbeelding]

<Wazig door de uitvergroting >
Minder zeldzaam dan je denkt. Wel mooie ogen hoor, daar niet van, maar dus niet groen. Dit is groen:

(Al zal deze wel nep zijn.)

Wat jij hebt is gewoon blauwgrijs.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2010, 16:20
Xantalien
Xantalien is offline
Citaat:
Minder zeldzaam dan je denkt. Wel mooie ogen hoor, daar niet van, maar dus niet groen. Dit is groen:

[afbeelding]

[afbeelding]

(Al zal deze wel nep zijn.)

[afbeelding]

Wat jij hebt is gewoon blauwgrijs.
Naja, kleur is ook iets anders dan normaal, op de foto.

MAAR DIE EERSTE <Als het echt is >

Regels voor berichten