Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Bij engels gaan we wel (geloof ik) die CITO dingen gebruiken en bij Frans krijgen we gewoon standaard mondelingen met een stukje oplezen, een stukje leergedeelte en een stukje improvisatie gedeelte. zo gaat het bij ons dus
|
Ik had vorig jaar (vwo 6) bij Engels als onderwerp, urm, weet niet eens meer wat mijn oorspronkelijke onderwerp was. Het gesprek kwam al snel neer op de vraag of DE waarheid zou bestaan, en wat de gevolgen voor het beantwoorden van die vraag waren.
Ach, het onderwerp doet er eigenlijk helemaal niet toe. Als je het over je grote teen wil hebben en je kan daar veel over vertellen dan moet je dat doen. Zolang je maar genoeg stof hebt is alles prima. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik heb alleen mondeling Nederlands en mondeling Engels.
Mondeling Nederlands gaat over je leesdossier en dan ook echt inhoudelijk enzo. Bij je mondeling van Engels moet je eerst een stukje voorlezen voor je uitspraak, daarna krijg je een blad met allemaal plaatjes en daar moet je er dan een aantal van gaan omschrijven (kleur, materiaal, vorm enz. je mag het woord zelf ook gebruiken, je kan ook vertellen waarvoor je het gebruikt enz.). Als laatste ga je praten over je leesdossier maar dat is niet inhoudelijk. Je hoeft dus niet alle personen enzo uit je boeken goed te kennen. Maar stel dat je bij je eigen mening iets opvallends heb geschreven dan heb je grote kans dat ie daar over gaat praten.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Geen gespreks onderwerpen meer.. Rikje18 | 8 | 03-04-2013 03:13 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Engelse gespreks onderwerpen, punt gewijs opgeschreven. joept | 3 | 08-02-2011 20:57 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
PWS-onderwerp Nederlands WannaSay | 3 | 28-06-2007 23:27 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Filosofisch gesprek met een kind Balance | 10 | 16-05-2005 11:24 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Gesprekken kabinet en sociale partners abrupt afgebroken Magorish | 11 | 27-10-2004 17:40 | |
Liefde & Relatie |
Een gesprek beginnen Dotcom | 12 | 05-12-2002 11:57 |