Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2011, 10:10
joept
joept is offline
Hoi,

Ik ben opzoek naar Engelse gespreks onderwerpen, om mee te oefenen.
Dan bedoel ik eigenlijk een gesprek waar bijvoorbeeld staat:
- Neem de telefoon op (en dan moet je dus in het Engels de telefoon opnemen).
- Beantwoord de vragen van de klant (Natuurlijk in het Engels)
- Sluit het gesprek netjes af (natuurlijk in het Engels)

Het zou het fijnst zijn, als het op niveau B1 zou zijn.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Joep
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2011, 18:04
Geel
Geel is offline
Wij weten hier niet wat voor Engels mensen op nieveau B1 spreken hoor. Iig, ik weet dat niet.

Maar als je toch wat onderwerpen wil, dan kun je denken aan dingen zoals de weg wijzen aan iemand (bijvoorbeeld in een stad, maar je kunt ook iemand vertellen waar hij iets kan vinden in een winkel o.i.d.). Je kan ook doen alsof je op de markt allerlei producten koopt. Of dat je aangifte doet van diefstal. Genoeg onderwerpen te bedenken!
Oud 03-02-2011, 18:11
Verwijderd
Je zou een gesprek kunnen voeren met een denkbeeldige klant die klaagt. Daar valt al héél veel bij te verzinnen, gewoon door je vragen te stellen. (Waarom klaagt de klant? Wat kan je daaraan doen? Is de klant dan tevreden? Is er verder nog iets? Wat verkoop/verhuur je eigenlijk? Misschien belt die klant heel laat - kan de klacht dan nog worden meegenomen?) Of je kan doen alsof je op het politiebureau komt met informatie over een misdrijf. (Wat voor informatie? Wat voor misdrijf? Waarom kom je - is er geld in het vooruitzicht? Hoe gaat de recherche jouw tips natrekken?) Of als je meer van het type GTST bent: misschien wil iemand abortus laten plegen, is een relatie uit, weet ik wat. Of gewoon allemaal.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 20:57
Engels (joept)
Bedankt allemaal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten